30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - macoch

Stran: 1 2 3 [4] 5
46
Nedopravní tématika / Fór ze Sorry
« kdy: 26 Února 2016, 06:54:16 »
:-))

47
Stručně řečeno obsah článku: když u jezu není značka, že se jez splouvá, je nutno mít pro splav souhlas správce jezu. Když souhlas není, je nutné přenášet. Kdo spluje bez značky nebo bez souhlasu správce jezu, dostane flastr 5000 v blokovém řízení nebo pokutu do 200.000 ve správním řízení. Odpovědnost nese "vůdce plavidla".

http://www.raft.cz/Clanek-Spluti-jezu-pod-pokutou-az-200-000.aspx?ID_clanku=1769

A aby nebylo represe na vodě málo, samozejmě platí nulová tolerance alkoholu i na vodě - pokuta až 50.000 Kč:
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-vodu-s-alkoholem-policie-varuje-vodakum-hrozi-pokuty/r~b281bca6347511e58a300025900fea04/

Takže si na splav řeky přibalte 200+50 tisíc a můžete v klidu vyrazit za letními zážitky.:-)

48
Přátelé,

vedu spisově obsáhlou kauzu s MÚ Blovice: 67km/h v obci, RAMER 10 ze stojícího civilního auta, zastaven ztotožněn po cca 5 km Policií ČR. Po rozhodnutí o vině jsem ve fázi odvolání (podám blanketní zítra, pak ostré odvolání). Byl bych rád, pokud by někdo ze zkušených hodil oko na mé odvolání, které jsem napsal (ještě ho budu uhlazovat, ale jinak je blízké finální verzi, asi to napíšu bez invektiv na uredniky ci policajty). Posílám bez anonymizace, spis je rozsahly a nemam na to cas. Jakmile kauza skončí, dám podklady v anonymizované podobě sem na forum, ať se ostatní také přiučí. Uz z toho duvodu prosim o revizi, abych sem ripadně nedaval bludy, ktere nekdo okopiruje. Byt si myslim, ze uplne debilne jsem to nenapsal...

Díky za vaše názory k odvolání.

Rozhodnutí (poměrně dobře zpracované) a návrh odvolání dávám do přílohy.

Ostatní spis jen odkaz na scany:
- foto z radaru, oznameni prestupku, overovaci list, uredni zaznam (https://www.dropbox.com/s/99dt417zhxcrdl3/spis-Viktora.pdf?dl=0)
- vyslech policajta, omluvenka, prevolani k ustnimu jednani, Vyhodnocení záznamů z RAMER 10 (myslím důležité), námitky podjatosti (https://www.dropbox.com/s/lxfkj9p7bmim231/spis-Viktora-1.pdf?dl=0)
- řešení podjatosti, záznam z telefonátu s úřednicí (https://www.dropbox.com/s/wdyyl8055i7h4az/spis-Viktora-2.pdf?dl=0)

Svůj pohled na kauzu jsem plně vyjádřil v odvolání (příloha)

Díky moc za pomoc.

49
Parkování, zastavení, stání / [?] Požadavek na dvojtý bonz?
« kdy: 12 Února 2016, 14:41:01 »
Zvláštní situace. Nastal tento sled událostí:
- špatné parkování (silniční vegentace) auta, jehož provozovatel je s.r.o. (červen 2015)
- výzva k úhradě určené částky
- ignorace této výzvy ze strany s.r.o.
- výzva ke sdělení skutečností potřebných k určení totožnosti řidiče
- ze strany s.r.o. naprášen řidič (jednatel s.r.o.)

A nyní to zvláštní: naprášený řidič je obeslán dopisem, kteřá říká cca toto: jelikož vás provozovatel naprášil, že vám vozidlo svěřil do užívání, vyzýváme vás ke sdělení skutečností potřebných k určení totožnosti řidiče. Text je téměř totožný s tím, co dostal dříve provozovatel. Rozhodně nejde o předvolání k ústnímu jedníní ani žádost o podání vysvětlení.

Přitom prozovovatel byl vyzván nikoliv k určení, komu vozidlo svěřil (jak tvrdí výzva řidiči), ale kdo byl v té schvíli řidičem. A této výzvě bylo vyhověno.

Prekluze je je tu coby dup, takže nechci hrátky se sprdelí. Ale stejně. Očekával jsem, že řidiči bude doručen příkaz nebo něco podobného... že prostě bude zahájeno řešení přestupku. Místo toho ale opět dotaz na řidiče, přestože stejný dotaz padl na provozovatele.

Bude opět naprášen stejný řidič. Ale úřad si dle mého koleduje o ignoraci, kterou nemůže překlopit ve sprdel, protože provozovatel svou povinnost splnil a řidiče naprášil.

Jaká je logika této výzvy adresované řidiči?

50
S jedním mým známým vede jistý orgán správní řízení. Padla námitka pojatosti celé radnice, kterou pochopitelně řešil kraj. No a kraj se usnesl - jak už to tak bývá, že starosta dané obce podjatý není. A své usnesení doručil do klasické schránky, přestože onen kamarád má schránku datovou. Čili formálně bych řekl, že kraj doručeno nemá. Kamarád si poštu nepřevzal, pošťák ji hodil do schránky. Kamarád se nikdy s obsahem sdělení neseznámil.

Jaký dopad má toto nedoručení na běžící správní řízení, kde si jej nyní zvou na druhé ústní jednání, když to první padlo právě na podjatosti?

51
Jak víme, v některých případech se přestupky řeší v jiné obci než v té, kde byl spáchán. Jde o tzv. výkon přenesené působnosti (na úseku přestupků). Jeden známý bojuje s řadem a namítá jeho podjatost. Samozřejmě kraj tvrdí, že nikdo podjatý není.... Ale.. Veřejně jsou dostupné smlouvy mezi obcemi, které výkon přenesené působnosti řeší. Například zde: http://www.blovice-mesto.cz/e_download.php?file=data/editor/313cs_2.pdf&original=Drahkov.pdf

Typicky se tam píše, že obec A převezme za obec B vyřizování přestupkové agendy s tím, že:
- náklady řízení i pokuty jdou do ropozčtu A (to známe)
- Náklady bude obci A platit obec B (toto se už tak moc neví)

Nechápu ekonomiku tohoto vztahu. Díval jsem se, je to podobné i v jiných obcích. Co by obec B z takového vztahu měla? Že by opravdu bezpečnost na silnicích? A ještě si za to bude platit, aby si sousední obec mastila kapsu? Někde přece musí existovat nějaký peněžní tok, který motivuje obce B uzavírat podobné smlouvy. Nějaká "provize".

Zvláštní je, že v různých podobných veřejnoprávních smlouvám je úhrada nákladů koncipována jinak. A to diametrálně. Zatímco někde se uhrada nákladů počítá na kusy vyřízených přestupků (částky od 50 do 1000 Kč / ks  - dle konrétní obce), v jiných smlouvách je koncipována jako roční fix: třeba 7.000 Kč bez toho, že by se řešil počet přestupků.

Ve finále tedy mohou "náklady" u různých obcí dramaticky kolísat dle způsobu kalkulace.

Jak to tedy funguje? Co z dělení lupu mají obce B?

52
Potřebuji poradit - vedení správního řízení / Úder zpět
« kdy: 26 Ledna 2016, 12:43:26 »
Velmi mne inspiroval jeden rozsudek, který se objevil zde na fóru. Krom toho, že dával domělému přestupci za pravdu v tom, že není prokázáno, že překročil povolenou rychlost, navíc poukázal na to, že pokud někdo přestupek spáchal, byli to právě policajti, kteří zdokumentovali překročení nejvyšší povolené rychlosti u svého vozidla.

Aktuálně řeším situaci, kdy jsem byl změřen stojícím vozem. Ten mne začal hned pronásledovat. Myslím, že se ze samotného přestupku nějak vykroutím. Ale napadlo mne, že bych mohl oznámit přestupek a nechat pokutovat ty policajti. Pokud tvrdí, že jsem překroči rychlost, museli při stíhání z nulové rychlosti překročit povolenou rychlost i oni. Také si myslím, že ve snaze o předjetí nedodržovali bezpečnou vzálenost.

Co si o takovém "úderu zpět" myslíte?

53
Jsem překvapen chováním magistrátu. Jako s.r.o. jsme obdrželi Výzvu (viz příloha) k naprášení piráta, který parkoval na zeleni firemním autem. Výzva obsahuje hrozbu sprdelí, ale neobsahuje možnost uhradit určenou částku. Ne snad, že by byla chuť to platit, ale je to divné...

Překvapivé věci jsou zejména tyto, prosím o vaše názory, co s tím:
- přestupek se měl stát v červnu 2015 - tzn. ještě roční prekluze. To přece nemůžou do roku úspěšně vyřešit.
- úroč nechtějí určenou částku?
- neměla by být výzva spíše označena jako Výzva k podání vysvětlení
- proč se ozývají více než půl roku po přestupku? Co při takovém zpoždění znamená "Nezjistí-li Magistrát hl. m. Prahy do 60 dnů ode dne, kdy se o přestupku dozvěděl, skutečnosti  odůvodňující zahájení řízení o přestupku proti určité osobě, věc odloží...." Že by jim to policajti oznámili až teď nedávno?

Předpokládám, ře vhodnou strategií je v tomto případě nahlásit skutečného řidiče a šolíchat to do prekluze. Co vy na to?

Anonymizovaná Výzva v příloze

55
No podívejme... tak nová "kladiva na píraty" (jak se o nich diskutuje zde http://30kmh.cz/index.php?topic=2315) mají docela zajímavý problém: jejich majáky neodpovídají předpisům...

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nove-policejni-octavie-porusuji-zakon-aniz-by-poradne-vyjely/

56
Tisková zpráva jezdimesrozumem.cz (Česká pojišťovna motoristů)

    Praha 17. prosince (PROTEXT) - Už před dvěma měsíci vešla v platnost
část novely přestupkového zákona, která se dotkne také českých
řidičů. Od ní si zejména úředníci a vláda slibují, že zefektivní
proces přestupkového řízení a omezí činnost nových subjektů na poli
obhajoby – tzv. „pojištění proti pokutám“.
    Úředníci nestíhají a jsou zavaleni přestupky
    Po prodloužení promlčecí lhůty z 1 až na 2 roky volaly hlavně
úřady, které jsou v posledních letech zahlceny velkým množstvím
větších či menších přestupků. Mnohdy tak docházelo k situaci, že se
kvůli menším proviněním nestačily projednat nejzávažnější
prohřešky.
    Změna je ale vítána také v souvislosti s častými průtahy
jednotlivých řízení mnohdy končícími právě jejich promlčením.
Obvinění řidiči, advokáti či specializované firmy totiž stále častěji
využívají práva na obhajobu a nechávají přezkoumávat technickou i
procesní stránku věci.
    Delší doba projednání s sebou ale nenese jenom delší čas na jejich
řešení, ale také delší čas na jejich hromadění. Na dvakrát delší
dobu tak připadne řešení většího objemu přestupků. Paradoxně tak u
konce stanoveného intervalu může být situace stejná, jako je teď. Akorát
se bude čekat na verdikt déle.
    Pojištění proti pokutám
    Novela zákona by se měla dotknout také firem, které nabízí tzv.
„pojištění proti pokutám“, tedy právní zastoupení v jednání s
úřady a soudy. Chce si zejména posvítit na ty, které svou praxi staví
právě na krátké promlčecí době.
    „Dvouletá promlčecí lhůta pro nás znamená jediné: mírnou úpravu
naší služby a zvýšení vstupních a časových nákladů. Jelikož naši
práci nestavíme na prekluzi, rozhodně nás novela nějakým způsobem
výrazně neomezuje – právě naopak. Klienti, kteří se doteď hájili ve
správním řízení sami, začali využívat našich služeb, protože je to
pro ně výhodnější. Ne každý má čas a trpělivost jednat opakovaně s
úřady,“ uvádí Petr Svoboda z České vzájemné pojišťovny motoristů.
    O tom, že je o služby tohoto typu i přes prodlouženou promlčecí dobu
stále zájem, svědčí také nárůst počtu specializovaných firem
zaměřujících se na pojištění řidičů proti pokutám. V současné době
jich je na českém trhu kolem desítky a zájem o ně i nadále roste.
    Co na to říká praxe?
    Zda přinese zpřísnění postihů a prodloužení doby na jejich
projednání žádanou změnu se uvidí až s delším časovým odstupem. Po
dvou měsících fungování ještě nelze vyvozovat žádné relevantní
závěry.
    „Spíše je načase zamyslet se nad tím, zda jsou všechny přestupky,
které policie oznamuje, skutečně společensky škodlivé. Zaměřit by se
měli především na místa, která jsou nejvíce ohrožena (např. přechody
pro chodce v centru obce nebo u škol) a zvážit kontrolu rychlosti v místě,
kde se nad tím dá přimhouřit oko (např. při výjezdu z obce). K úřadům
by se tak dostaly pouze ty případy, u kterých řidič svou jízdou ohrozil
ostatní účastníky silničního provozu a úředníci by měli dostatek času
na jejich projednání“, dodává Svoboda.

57
Jiné / [?] Určená částka a placení po splatnosti
« kdy: 02 Října 2015, 13:56:10 »
Před více než rokem jsem byl obeslán klasickou výzvou k úhradě určené částky. Určenou částku jsem zaplatil po splatnosti (15 dnů dle § 125h odst. 3 zákona č. 361/2000 Sb - " Určená částka je splatná do 15 dnů ode dne doručení výzvy podle odstavce 1.").

Nyní, po více než roce, jsem požádal orgán, aby mi tuto určenou částku + úrok vrátil, jelikož uplynolo dost vody a měl tak učinit bezodkladně. (§ 125h odst. 7 - "Je-li určená částka uhrazena po dni splatnosti, obecní úřad ji bezodkladně vrátí provozovateli vozidla.")

Orgán kontruje tím, že 15. den připadl na sobotu, čímž se lhůta posouvá na pondělí a to určená částka dorazila na účet orgánu, tedy v poslední den splatnosti. Tuto argumentaci opírá orgán o správní řád, § 40, odst. 1 písm. c):

"Pokud je provedení určitého úkonu v řízení vázáno na lhůtu,
a) nezapočítává se do běhu lhůty den, kdy došlo ke skutečnosti určující počátek lhůty; to neplatí, jde-li o lhůtu určenou podle hodin; v pochybnostech se za počátek lhůty považuje den následující po dni, o němž je jisto, že skutečnost rozhodující pro počátek běhu lhůty již nastala,
b) končí lhůty určené podle týdnů, měsíců nebo let uplynutím toho dne, který se svým označením shoduje se dnem, kdy došlo ke skutečnosti určující počátek lhůty; není-li v měsíci takový den, končí lhůta posledním dnem měsíce,
c) připadne-li konec lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejbližší příští pracovní den; to neplatí, jde-li o lhůtu určenou podle hodin,"

Jaké vidíte protiargumenty? Já to vidím takto:
1) výše uvedený paragraf 40 jasně mluví o řízení. Žádné řízení však se mnou orgán nevedl a proto nelze toto ustanovení správního řádu aplikovat
2) Sama výzva k úhradě musí obsahovat "...popis skutku s označením místa a času jeho spáchání, označení přestupku, jehož znaky skutek vykazuje, výši určené částky, datum splatnosti určené částky a další údaje nezbytné pro provedení platby a poučení podle odstavců 6 a 7." Nicméně datum splatnosti výzva neobsahovala. Bylo tam uvedeno jen "Určená částka je splatná do 15 dnů ode dne doručení výzvy podle odstavce 1." § 125h odst. 3
3) Výzva neobsahovala žádné poučení o počítání lhůt
4) Chybějící náležitosti výzvy (poučení o běhu lhůt a datum splatnosti) nelze přičítat k tíži "přestupci"
5) in dubio pro reo

Co vy na to?

58
Žádosti o spis / Přestupek šéfa přestupkového odboru
« kdy: 21 Září 2015, 20:07:55 »
V rámci zamítnutí žádost o kopii spisu dle InfZ uvádí v rozhodnutí orgán mimo klasických argumentů také něco z osobního soudku. Vygooglil si mne a omylem (nebo spíše záměrně) píše, že se řešením přestupků profesionálně zabývám, že patřím do organizované skupiny a podobně. Je mi cca jasné, jak na tyto blbosti přišel, ale prostě nemá pravdu. Chtěl to tak vidět a tak to tak přečetl. Realita je jiná. Je jasné, že se budu proti odmítnutí odvolávat a že lepší munici pro podjatost u samotného přestupku ani dát nemohl.

Ale mám nápad... Nemohl náhodou tento úřední spáchat sám přestupek? Konkrétně Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, § 21 Přestupky proti pořádku ve státní správě vyskytující se na více úsecích státní správy,
(1) Přestupku se dopustí ten, kdo
a) neoprávněně zhotoví reprodukci ceniny nebo neoprávněně zhotoví nebo uvede do oběhu předmět, který by mohl být zaměněn s ceninou nebo si takový předmět neoprávněně nechá zhotovit nebo jej neoprávněně užije, bez úmyslu se obohatit nebo padělat veřejnou listinu nebo uvedené předměty,
b) úmyslně uvede nesprávný nebo neúplný údaj správnímu orgánu anebo mu požadovaný údaj zatají, ač má povinnost takový údaj uvést,
c) úmyslně uvede nesprávný nebo neúplný údaj správnímu orgánu anebo mu požadovaný údaj zatají za účelem získání neoprávněné výhody,

...

Nepravdivost údajů se prokáže velmi lehce, s úmyslem je to vždy těžké, ale možná by se dalo také. Vtipné by bylo, že by řešil přestupek sám se sebou?:-) To asi ne. Jak takové ozámení podat? Komu? Co si o tom myslíte?

59
Zdravím. Netypická situace. Úřad jako první krok doručil předvolání k ústnímu jednání. Emailem ochotně posílá kopii spisu a telefonicky i emailem sděluje, že na ústní jednání je předvolán také svěděk - policajt. Zdraví mí už neslouží, takže se asi budu muset z jednání omluvit. Musí v předvolání, které mi bylo doručeno, být uvedeno, že proběhne výslech svědka? Nic tam o tom není. Předpokládám, že buď úřad rozhodne v nepřítomnosti nebo bude muset svědka předvolat opakovaně kvůli mé přítomnosti. Je to tak?

Lze úřadu poslat otázky, na které se má svědka zeptat?

60
Zde na níže uvedeném místě se nachází klasická modrá značka "P" - Parkoviště (IP11a - http://www.dopravni-znaceni.eu/znacka/Parkovi%C5%A1t%C4%9B/IP11a/). A je na ní umístěna dodatková tabule "Policie".

https://www.google.cz/maps/@50.3089434,14.3146479,3a,75y,164.92h,88.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE_TSIxHEziWXeJDbrJyxhw!2e0!7i13312!8i6656 (před bílou budovou Policie)

Myslím si, že je tato značka neplatná a může zde parkovat kdokoliv, nejen fízl, jak je pravděpodobně původně zamýšleno. Pokud by se mělo jednat o vyhrazené parkoviště pro policajty, měla by zde být správně umístěna značka "P - réservé" (IP12 - http://www.dopravni-znaceni.eu/znacka/Vyhrazen%C3%A9-parkovi%C5%A1t%C4%9B/IP12/) s dodatkovou tabulí "Policie".

Prosím o oponenturu tohoto názoru.

Rád bych tam zaparkoval a procvičil svůj skill.:-) Ale nechci běžet hlavou proti zdi.:-)


Stran: 1 2 3 [4] 5