30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [LOST] Moje první nehoda -> správní řízení  (Přečteno 20480 krát)

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
[LOST] Moje první nehoda -> správní řízení
« kdy: 19 Května 2019, 11:08:04 »

Vážené forum,
stala se mi nepříjemnost, že jsem to poslal autu přede mnou do kufru a to následně ťuklo do auta před ním, které (asi) chtělo odbočit, tudíž zpomalovalo.

  • Vyběhl jsem z auta, všechny zúčastněné dotázal, zda jsou v pořádku -> všichni v pořádku.
  • Volala se policie, protože jedno z aut bylo služební.
  • Za pár minut přijela hlídka. Až mě překvapila jejich ochota. Všem dali fouknout, všichni 0. Všech se zeptali na to, zda jsou v pořádku, všichni v pořádku. Od této hlídky nemám žádný papír, nic.
  • Asi hodinu se čekalo na dopravní policii. Jeden z nich vůbec nemluvil, druhý si hrál na kovboje a hned začal zkoušet "to jste jel moc rychle?", "nevěnoval jste se řízení?", "tak co to bylo, něco jste musel provést, já to nějak musím uzavřít!"
  • Kovboj následně sdělil "všichni dostanete ode mně papír pro pojišťovnu a vy dostanete nějakou pokutu" -> na to jsem sdělil, že to chci poslat do správního řízení. Kovboj mi to trochu rozmlouval a říkal, že to protáhne plnění z mé pojistky poškozeným - je to pravda?
  • Kovboj od všech vybral všechny dokumenty a snad hodinu v tom jejich minivanu něco psal
  • Vylezl s ručně tužkou kresleným papírem s nákresem nehody a že to mám podepsat, když mi sdělil, že si to ani nesmím vyfotit, odmítl jsem podepsat. Byla to doslova prázdná A4, bez hlavičky, po celé ploše pokreslená obyčejnou tužkou a vpravo dole se měli všichni podepsat.
  • Následně asi půl hodiny něco řešil s jedním poškozeným uvnitř minivanu, načež najednou ho bolí za krkem a oko?! Přijela sanitka a vzala si ho. Přitom je to ten z prvního vozidla, které má jen trošku promáčklý zadní nárazník.
  • Kovboj mi zabavil ORV, což asi nevadí, protože mé auto je pravděpodobně totálka - nekupujte francouzská auta, ten nepoměr rozsahu poškození je neuvěřitelný.
  • Kovboj všem rozdal potvrzení o dopravní nehodě a odjel - zde prakticky nic není, jen místo, čas, kdo to šetří, účastníci a popis vozidel, poučení, nic o jakémkoli zranění
  • Obě auta poškozených odjela po vlastní ose.

Hned v pondělí to oficiálně nahlásím na svoji pojišťovnu (zatím je to jen nějak "částečně nahlášené") a chtěl bych, aby poškození dostali peníze co nejdřív.
Na pojišťovně se přihlásím jako viník - nezkomplikuje to moji situaci v SŘ?
A naopak nezkomplikuje SŘ vyplácení peněz poškozeným?



Je něco, na co si teď dát pozor?

« Poslední změna: 30 Března 2020, 17:00:11 od Medojed »
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #1 kdy: 20 Května 2019, 19:33:22 »

Postup policajtů šetřících nehodu je víceméně standardní, včetně toho, že separátně jednají s jednotlivými účastníky (formálně má jít o podání vysvětlení, ale jestli si tam něco domlouvají, je složité to prokázat - leda si v dodávce „zapomenout“ mobil).

Chtít podepsat nákres nehody je neobvyklé, není jasné, k čemu by to mělo sloužit, ale nepřikládal bych tomu žádnou váhu (nepodepsat určitě není chyba, zejména pokud nebylo možné pořídit kopii).

Že se při neuzavření nehody na místě může protáhnout plnění z POV je pravda, ale asi nemá cenu kvůli tomu rezignovat na svá práva, není-li si účastník nehody jistý tím, že řešení na místě je pro něj optimální. Není-li nějaký kostlivec ve skříni, nehrozí, že by vzniklé vícenáklady musel řidič/provozovatel nést ze svého.

Účastník nehody, kterého až po pobytu ve fízlovské dodávce rozbolelo oko, je prů*er, samozřejmě to míří na zavinění nehody se zraněním, možná z toho chce i dotyčný něco málo vyrazit. Pokud tato linka bude pokračovat, chce to vyhledat profesionální pomoc - co nejdřív, aby případně šlo zajistit znalecké posudky či shromáždit jiné důkazy, dokud existují (po roce zpochybňovat přibarvené lékařské zprávy je prakticky nemožné).

Jinak generál po bitvě - pokud se vše stalo dle popisu a původně se nikomu nic nestalo, všichni bez zranění, bez alkoholu, auto před nehodou v pořádku, s platnou TK, pojištěné, tak bych nedbalostní vinu "nevěnování se řízení", tj. přestupek dle písm. k), bez bodů, blokem za rozumnou cenu (< 1000) asi i bral, šance uhrát něco lepšího ve správním je velmi malá a riziko, že někoho rozbolí po pár dnech oko či záda, čímž se celá věc dostane na jiný level, je značná. Když tam zranění objektivně je, tak naopak blok nikdy nebrat a volat právníka.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #2 kdy: 20 Května 2019, 22:49:22 »

bude hodně záviset, s čím se poškozený 1 vytasí
protože reálně tam hrozí - díky zranění - i zákaz činnosti

nahlášení na pojišťovnu je Vaší povinností, bez ohledu na případné zavinění
předpokládám, že to PČR uzavře, že jste viník + tam připíšou paragraf, jak s tím má SO pracovat
v tomhle okamžiku - přesun papírů z PČR na SO1 většinou dojde ze strany pojišťovny k plnění

začal bych se zajímat o zastoupení někým opravdu zkušeným - aniž bych chtěl napovídat, nějaký odkaz je i zde na foru
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 651
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #3 kdy: 21 Května 2019, 09:16:15 »

Doplnil bych, že v tuto chvíli svojí pojišťovně oznamte veškeré informace včetně té možnosti zranění toho řidiče č. 1. Hledejte heslo "whiplash trauma" případně "bičové trauma". Výhoda i nevýhoda pro vás - velmi obtížná zjistitelnost, pokud nedošlo k většímu úrazovému ději. Pokud to poškozený uvede jako svojí újmu, pojistitel si vyžádá jeho zdravotní vyšetření sám.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 890
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #4 kdy: 21 Května 2019, 09:30:33 »

Po přečtení výše linovaného článku o whiplash traumatu si zkusím vrýt do paměti, že pokud do někoho bouchnu zezadu, nafotím si po nehodě pro jistotu nastavení jeho opěrky hlavy.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 651
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #5 kdy: 21 Května 2019, 09:42:25 »

Bohužel mám v tomto vlastní zkušenost, kdy se to projevilo po 3 letech od nehody - na mě. A skutečně od té doby mě opěrka v podstatě tlačí vzadu do hlavy. 
IP zaznamenána

Omega

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #6 kdy: 21 Května 2019, 09:56:26 »

Podepisuji výše napsané, opěrka mi nepomohla, neboť jsem byl lehce vykloněný dopředu a do strany kvůli výhledu při odbočování.

Do teď nechápu, jak jsem mohl po nárazu vidět okno pátých dveří pohledem na přímo. Bolest se rozjela až druhý den a nikomu to nepřeji.

Myslím, že do teď mám lehce sníženou hybnost krku na jednu stranu.
IP zaznamenána

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #7 kdy: 21 Května 2019, 18:11:46 »

whiplash trauma nastuduji. Nechce se mi tedy věřit tomu, že z takhle malého ťuknutí (je to ten z prvního, nejméně poškozeného vozidla) může něco takového vzniknout, ale nechci soudit.

Na pojišťovnu je vše nahlášeno.

Účastník nehody, kterého až po pobytu ve fízlovské dodávce rozbolelo oko, je prů*er, samozřejmě to míří na zavinění nehody se zraněním, možná z toho chce i dotyčný něco málo vyrazit. Pokud tato linka bude pokračovat, chce to vyhledat profesionální pomoc ...

Jinak generál po bitvě - pokud se vše stalo dle popisu a původně se nikomu nic nestalo, všichni bez zranění, bez alkoholu, auto před nehodou v pořádku, s platnou TK, pojištěné, tak bych nedbalostní vinu "nevěnování se řízení", tj. přestupek dle písm. k), bez bodů, blokem za rozumnou cenu (< 1000) asi i bral, šance uhrát něco lepšího ve správním je velmi malá a riziko, že někoho rozbolí po pár dnech oko či záda, čímž se celá věc dostane na jiný level, je značná. Když tam zranění objektivně je, tak naopak blok nikdy nebrat a volat právníka.

Tzn., pokud bych vzal blok "nevěnování se řízení", tj. přestupek dle písm. k), bez bodů, bylo by to vyřešené? A pokud by následně někoho "rozbolelo oko", neměl bych z toho problém? V daný moment jsem vůbec netušil, že je možné jakkoli vyváznout bez bodů. (edit: resp. měl jsem strach, že když teď vezmu blok, mohou na mě dodatečně hodit úplně všechno a já se nebudu moci bránit)

Jak poznám, že ona "linka" pokračuje? Aniž bych do toho nějak rýpal a (možná?) to i potenciálně zhoršil?

« Poslední změna: 21 Května 2019, 18:18:41 od Medojed »
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #8 kdy: 22 Května 2019, 02:30:26 »

Vzato od konce - hlídejte PČR, můžete chtít do nahlédnout spisu nebo aspoň sledovat, kdy věc předají úřadu. Další kanál, kterým tečou ještě před zahájením řízení u úřadu informace, jsou pojišťovny - přes likvidátora lze třeba ověřit, v jakém je věc stavu, jestli již PČR nehodu nějak uzavřela, kdo a jakou škodu uplatňuje atd.

Pokud by byla nehoda vyřešena blokem a následně by se dodatečně objevilo nějaké zranění, lze ještě blok zrušit, ale není to obvyklé ani formálně úplně jednoduché. Teoreticky připadá v úvahu obnova řízení ve veřejném zájmu nebo přezkum. To první je pole neorané (neviděl jsem nikdy aplikované v reálu, ve vztahu k blokům existuje judikatura připouštějící obnovu v případě pochybnostech o okolnostech samotného příkazního řízení, např. totožnosti obviněného, platnosti souhlasu atp., ale zda to je aplikovatelné na nové skutečnosti ohledně primárního skutkového stavu není jasné). Přezkum PČR může zkusit spíš - to se v reálu používá (spíše zneužívá, protože formálně to taky nesedí). Jako zvláštní případ je pak v novém PřesZ ošetřeno odstranění přestupkového rozhodnutí, pokud by měla být věc řešena v trestním řízení (§ 100).

Úplná jistota tedy výhodný blok na místě není, ale moc procentních bodů do 100 nechybí. Především proto, že kde není žalobce, není soudce. Policie má věc uzavřenou a nemá důvod se v tom vrtat. Poškození chtějí primárně své nároky, k čemuž jim (i dotčeným pojišťovnám) stačí závěr o způsobení nehody, nepotřebují pitvat přesnou kvalifikaci a už vůbec ne trest - občas sice mívají snahu viníkovi z pomsty zavařit, ale pokud budou jen cosi kafrat na PČR, ta je nejspíš pošle do háje (větší šanci by měl formální podnět k přezkumu či žádost o obnovu, ale i to nejspíš vyšumí).

Whiplash syndrom - komplikované téma, nemožné shrnout příspěvkem na fóru. Každopádně pokud nemá zraněný problémy hned, mohou se projevit později (třeba i po několika dnech), ale pokud někdo začně recitovat příznaky jako encyklopedie bezprostředně po rozhovoru s fízlem, netřeba být Sherlock Holmes k vydedukování, jaká hra se hraje. Naštěstí jak naznačil gumidos, obtížnost až nemožnost objektivně prokázat jak samotné trauma, tak příčinnou souvislost s konkrétní nehodou, je dvojsečná zbraň, jde otočit i proti „poškozenému“.
IP zaznamenána

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #9 kdy: 22 Května 2019, 11:48:14 »

Zkusím získat informace od pojišťovny.

Teď jsem na SunCalc zjistil, že v okamžik nehody svítilo slunce přesně přímo proti mně, což asi vysvětluje, proč jsem ta auta vůbec neviděl - může to něčemu pomoci?
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #10 kdy: 22 Května 2019, 12:02:33 »

Ne. Jste povinen přizpůsobit jízdu podmínkám. Nevidím ale jedu tak uhněte je neobhajitelné.
IP zaznamenána

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #11 kdy: 07 Června 2019, 10:00:13 »

Zatím přišla od policie "Výzva k podání vysvětlení". Bizarní na tom je, že zprávu jsem z DS vyzvedl dnes (po 8 dnech od avíza), přitom dostavit jsem se, dle jejich výzvy, měl předevčírem. Jak jim na to mám odepsat?
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #12 kdy: 07 Června 2019, 10:09:26 »

nereagujte, nic tím nezískáte.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #13 kdy: 07 Června 2019, 10:17:25 »

Jestli máte zájem aby se to řešilo tak můžete odepsat že předevčírem už to nestihnete a požádat o jiný termín.. a nebo dokonce proaktivně volat..

v opačném případě asi ignorovat.
IP zaznamenána

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« Odpověď #14 kdy: 07 Června 2019, 10:19:18 »

to je otázka, mám já zájem, aby se to řešilo? Mohu si tím jakkoli pomoci? (napadá mě, jestli nemůže vzniknout nějaký problém z hlediska mého havarijního pojištění)
IP zaznamenána