V souvislosti s "bonusem" či "malusem" nemáte s ČKP vůbec žádný vztah. ČKP eviduje údaje dle § 15 (9) zákona 168/99, které jí sděluji pojistitelé. Pokud byl odebrán, či snížen bonus, případně uplatněn malus, a následně vyjde najevo, že nesprávně, pak musíte jednat s pojistitelem, který musí a) upravit tzv. délku bezeškodní doby (což je údaj sdělovaný ČKP) a b) vyřešit neoprávněně zvýšené pojistné. Opravené údaje pojistitel následně předá ČKP. Popisované "navrácení pojištění" je úplný nesmysl - ke změně pojistitele došlo výpovědí jedné ze stran (z 99,8% ze strany klienta kvůli zvýšení pojistného), domáhat se neplatnosti výpovědi z důvodu navýšení a následného snížení pojistného není reálné, nehledě na to, že bylo uzavřeno navazující pojištění u jiného pojistitele.
Opět pak uvádím, že případné "vyhnití" případu či odložení v rámci probíhajícího SŘ nemusí mít žádný vliv na výplatu pojistného plnění - tedy pak i na popsaný problém bonusů.