30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: [1] 2 3 ... 7

Autor Téma: Znečištování  (Přečteno 33010 krát)

ryuu

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 308
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #1 kdy: 21 Září 2017, 00:41:45 »

Citace
... připadá na automobily... Jejich podíl se tedy dá odhadnout na méně než 20 % znečištění ovzduší.
Citace
Naopak za emisí asi 84 % je třeba vidět kromě jiného pouliční prach, který vozidla rozvíří, tak nanočástice z pneumatik, brzdových kotoučů a dalších částí automobilů, ...

Nejak asi uplne nechapu, jak muzou mit automobily na svedomi mene nez 20 % a zaroven se podilet na zbyvajicich 84 % :)
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #2 kdy: 21 Září 2017, 01:34:41 »

Myšleno tak, že auto znečisťuje na "2x", tedy z plynů (to, co se běžně řeší) a pak vše ostatní s provozem auta spojené (pneu, destičky, ....). Už jsem něco podobné četl v minulosti, tehdy šlo o to prokázat, že elektro auta nejsou zase tak čistá, jak se tvrdí.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 650
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #3 kdy: 21 Září 2017, 09:31:54 »

Pneumatiky se sjíždějí, brzdové destičky se opotřebovávají - to je tedy "novinka". Prostě bylo politicky rozhodnuto, že tato informace není podstatná....

Je to podobné jako:
https://ekonomika.idnes.cz/norsko-rozhovor-buova-elektromobily-dwx-/eko-doprava.aspx?c=A170211_110545_eko-doprava_bur
Shrnuto:
- elektromobily jsou dobré protože proto
- elektromobily jsou úspěšné, protože zákazník nemusí platit DPH a vozidla mají nižší ostatní daně
- Norsko má téměř 100% elektřiny z vody

A následovalo prozření:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/
Shrnuto:
- Norové kupují auta protože jsou levnější
- auta jsou levnější o DPH, o daň při registraci, o mýtné, o parkovací poplatky, dokonce veřejné nabíječky jsou zdarma!!!
- elektromobily není čím nabíjet - není dost elektřiny
- 60% Norů bydlí v bytech bez garáží a musí nabíjet pouze ve veřejných nabíječkách, není dost nabíječek
- s ohledem na dobu nabíjení a počet veřejných nabíječek již nyní je velký problém nabíjení vozidel

Do "čistoty" elektrovozidel pochopitelně není nijak promítnuto, že výroba elektřiny přináší taktéž určité emise, ztráty při přenosu, emise či odpady související s výrobou a likvidací baterií atd.

Celé je to jeden velký švindl.   

edit: bylo by zajímavé zjištění, jakých reálných dojezdů a jízdního komfortu elektromobilů je dosahováno někde od úrovně Lofot výše, kde slovo zima dostává trochu jiný význam.
« Poslední změna: 21 Září 2017, 10:06:18 od gumidos »
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #4 kdy: 21 Září 2017, 10:14:02 »

Do "čistoty" elektrovozidel pochopitelně není nijak promítnuto, že výroba elektřiny přináší taktéž určité emise, ztráty při přenosu, emise či odpady související s výrobou a likvidací baterií atd.

Celé je to jeden velký švindl.   
edit: bylo by zajímavé zjištění, jakých reálných dojezdů a jízdního komfortu elektromobilů je dosahováno někde od úrovně Lofot výše, kde slovo zima dostává trochu jiný význam.
Z hlediska čistoty ovzduší a hluku u silnic je asi rozumnější, když mají ta auta jeden velký odsířený komín v Prunéřově nebo jedou z jádra a sem tam vyklopí na STK baterku a ta se někde zrecykluje. Akorát byli zelený magoři nedočkavý a chtěj to hned a masově, dřív než se to vyplatí a  prosadí samo.
Solární panely byly taky kdysi jen na družicích, pak na odlehlých samotách a nakonec celkem dostupná věc. Takže věřím, že nesrovnatelně jednodužší a tím spolehlivější elektroauto by časem vyhrálo. Místo autonomního řízení a podobných cypovin by možná stačilo vyměnit motory a přidat baterky a mohlo by to stát i míň.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 650
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #5 kdy: 21 Září 2017, 12:22:42 »

Z hlediska čistoty ovzduší a hluku u silnic je asi rozumnější, když mají ta auta jeden velký odsířený komín v Prunéřově nebo jedou z jádra a sem tam vyklopí na STK baterku a ta se někde zrecykluje. Akorát byli zelený magoři nedočkavý a chtěj to hned a masově, dřív než se to vyplatí a  prosadí samo.
Solární panely byly taky kdysi jen na družicích, pak na odlehlých samotách a nakonec celkem dostupná věc. Takže věřím, že nesrovnatelně jednodužší a tím spolehlivější elektroauto by časem vyhrálo. Místo autonomního řízení a podobných cypovin by možná stačilo vyměnit motory a přidat baterky a mohlo by to stát i míň.
Problém je, že "pouze věříte" - objektivní a smysluplné posouzení v záplavě demagogie, že elektřina je ekologická protože proto, jaksi chybí.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #6 kdy: 21 Září 2017, 13:23:08 »

Z hlediska čistoty ovzduší a hluku u silnic je asi rozumnější, když mají ta auta jeden velký odsířený komín v Prunéřově nebo jedou z jádra a sem tam vyklopí na STK baterku a ta se někde zrecykluje. Akorát byli zelený magoři nedočkavý a chtěj to hned a masově, dřív než se to vyplatí a  prosadí samo.
Solární panely byly taky kdysi jen na družicích, pak na odlehlých samotách a nakonec celkem dostupná věc. Takže věřím, že nesrovnatelně jednodužší a tím spolehlivější elektroauto by časem vyhrálo. Místo autonomního řízení a podobných cypovin by možná stačilo vyměnit motory a přidat baterky a mohlo by to stát i míň.
Problém je, že "pouze věříte" - objektivní a smysluplné posouzení v záplavě demagogie, že elektřina je ekologická protože proto, jaksi chybí.
Nutno asi dodat jak která. Elektřina z černobylu byla z hlediska celkových dopadů poměrně neekologicka, norské hydroelektrárny budou asi lepší než stará avie. Ale bez ohledu na ekologičnost provozu, já bych elektroauto do měst bral všema deseti. Vzít smarta, narvat podlahu baterkama a ten motůrek ze sekačky na trávu nahradit motůrkem z čerpadla na vodu. Elektromotor je řádově primitivnější a robustnější technologie než spalovací motor, takže bezůdržbovost a ekonomika provozu výměnou za to, že to nedojede na jeden zátah do Brna a že i u magistrály by mohla mít hospoda předzahrádku :-)
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 193
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #7 kdy: 21 Září 2017, 13:24:49 »

Nalezt objektivni metodu, ktera to vyhodnoti je z oblasti sci-fi... opravdu to neni jednoduche.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Natean

  • OSBID
  • *
  • Příspěvků: 58
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #8 kdy: 21 Září 2017, 13:29:42 »

Elektroauto čeká na nějaké rozumné řešení ukládání energie. Nebo miniaturní atomový reaktor, takové auto s dojezdem "20let" na jednu náplň, to bylo zajimavé.

Ale když baterky zatím stojí jako cca ještě jedno auto a používá se v nich poměrně nedostatkové lithium, to ještě není stav, kdy by se to prosadilo samo.

A zkuste si schválně někdo spočítat, jaký příkon by asi tak potřebovala "benzínka", která by ty elekromobily byla schopná odbavovat podobně, jako to dělá normální benzínka s auty se spalovacími motory. To je ještě další limit. I kdybychom měli ty ideální akumulátory/superkapacitory/co já vím, tak pořád se k tomu ta energie někde musí vyrobit a do těch aut dopravit.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #9 kdy: 21 Září 2017, 14:31:09 »

A zkuste si schválně někdo spočítat, jaký příkon by asi tak potřebovala "benzínka", která by ty elekromobily byla schopná odbavovat podobně, jako to dělá normální benzínka s auty se spalovacími motory. To je ještě další limit. I kdybychom měli ty ideální akumulátory/superkapacitory/co já vím, tak pořád se k tomu ta energie někde musí vyrobit a do těch aut dopravit.

V době Henryho Forda se taky benzín prodával v drogerii a o benzínku člověk nezavadil a elektřinu doma mělo horních deset tisíc. Kdyby se do toho nesrali ekopošuci, tak by to třeba přirozeně nějak rostlo (a nebo taky ne), posilovaly by se postupně dráty, nově postavené domy by měly v garážích nabíječky.. prostě normální vývoj na trhu.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 650
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #10 kdy: 21 Září 2017, 14:45:52 »

Nutno asi dodat jak která. Elektřina z černobylu byla z hlediska celkových dopadů poměrně neekologicka, norské hydroelektrárny budou asi lepší než stará avie. Ale bez ohledu na ekologičnost provozu, já bych elektroauto do měst bral všema deseti. Vzít smarta, narvat podlahu baterkama a ten motůrek ze sekačky na trávu nahradit motůrkem z čerpadla na vodu. Elektromotor je řádově primitivnější a robustnější technologie než spalovací motor, takže bezůdržbovost a ekonomika provozu výměnou za to, že to nedojede na jeden zátah do Brna a že i u magistrály by mohla mít hospoda předzahrádku :-)
Přijde mi, že pořád na to nahlížíte stylem - "mám elektrárnu"  a nyní řeším elektromobil. Myslím ale, že výstavba elektrárny jednak něco stojí a jednak působí také nějaké emise a ty neberete v potaz. Stavba hydroelektrárny - pokud to představuje stavbu hráze, pak asi je poměrně brutálně neekologická ve vztahu např. k větrným elektrárnám. Netuším, kolik nových elektráren se bude muset postavit, aby to stačilo. Za předpokladu, že večer dojedete do svojí garáže a připojíte se na svojí zásuvku, ze které za svoje peníze dobijete svoje auto, mi to připadá v pořádku a proveditelně. Pokud ale, podobně jako asi 90% obyvatel města přijedete ke svému domu, chvíli hledáte místo k zaparkování - reálně to provedete jak? Bude u každého parkovacího místa dobíječka? Prostě plné město dobíječek? Nebo třeba 3 až 5 krát za večer vyběhnete z bytu a budete hledat volnou nabíječku, protože budou prostě všechny obsazené? U každé bude mincovník, nebo nějaký karetní terminál? Nebo bude nějaký socík - elektřina grátis? Pokud nestihnete dobít - budete prostě v prdeli?
Jak to pořešíte?
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #11 kdy: 21 Září 2017, 14:57:21 »

Přijde mi, že pořád na to nahlížíte stylem - "mám elektrárnu"  a nyní řeším elektromobil. Myslím ale, že výstavba elektrárny jednak něco stojí a jednak působí také nějaké emise a ty neberete v potaz. Stavba hydroelektrárny - pokud to představuje stavbu hráze, pak asi je poměrně brutálně neekologická ve vztahu např. k větrným elektrárnám. Netuším, kolik nových elektráren se bude muset postavit, aby to stačilo. Za předpokladu, že večer dojedete do svojí garáže a připojíte se na svojí zásuvku, ze které za svoje peníze dobijete svoje auto, mi to připadá v pořádku a proveditelně. Pokud ale, podobně jako asi 90% obyvatel města přijedete ke svému domu, chvíli hledáte místo k zaparkování - reálně to provedete jak? Bude u každého parkovacího místa dobíječka? Prostě plné město dobíječek? Nebo třeba 3 až 5 krát za večer vyběhnete z bytu a budete hledat volnou nabíječku, protože budou prostě všechny obsazené? U každé bude mincovník, nebo nějaký karetní terminál? Nebo bude nějaký socík - elektřina grátis? Pokud nestihnete dobít - budete prostě v prdeli?
Jak to pořešíte?
Elektrárna a dráty něco stojí, rafinerie, tanker a kamion také. Co se týká dobíjení, tak je to stejné jako se vším ostatním. Mám kde parkovat a dobíjet, tedy si to můžu pořídit. nemám tuto možnost, pořídím benzín nebo jezdím mastnou tyčí. Nové bytové domy a obchodní centra pro své zákazníky pořizují podzemní garáže, tak by při nárustu elektromobilů natahaly i dráty, aby k nim jezdili zákazníci nebo si tam lidé koupili byt. A dobíjení ze stojanu a platbu kartou nebo mobilem snad nemusíme vymýšlet, to už leta funguje - v británii se podobně platí za plyn v nájemním bytě, v marínách a kempech to funguje taky.
A pokud nestihnu dobít, tak budu v prdeli stejně jako když dostatečně nedotankuju a benzínka má zavřeno nebo je daleko. A budu na to myslet příště.
IP zaznamenána

Natean

  • OSBID
  • *
  • Příspěvků: 58
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #12 kdy: 21 Září 2017, 14:57:42 »

Ono elektromobily existovaly už v době páně Forda, dokonce už několik desítek let. Ale řešení v podobě automobilu se spalovacím motorem a sítě čerpacích stanic se prostě ukázalo jako lépe fungující, jinak by si lidé kupovali právě ty elektromobily. Podle mne, jak jsem už psal, je hlavní brzdou prostě to rozumné ukládání (elektrické) energie. Postavit elektrárny a natahat od nich dráty k nabíjecím stanicím umíme. Jenom to bude drazší než aktuálně používané řešení (protože jinak by se to samo od sebe už používalo dávno) a tedy i méně efektivní. Ale ty "levné superakumulátory", ať už by to mělo být cokoliv, zatím prostě neumíme, a to asi ani teoreticky.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 650
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #13 kdy: 21 Září 2017, 15:06:43 »

A pokud nestihnu dobít, tak budu v prdeli stejně jako když dostatečně nedotankuju a benzínka má zavřeno nebo je daleko. A budu na to myslet příště.
No právě že ne - kamarád Pepa mi přiveze kanystřík  s benzínem, doleju a jedu. Pořád mluvíme o městě - takže benzínka není daleko ani nemá zavřeno.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Znečištování
« Odpověď #14 kdy: 21 Září 2017, 15:36:32 »

No právě že ne - kamarád Pepa mi přiveze kanystřík  s benzínem, doleju a jedu. Pořád mluvíme o městě - takže benzínka není daleko ani nemá zavřeno.
To ale porovnáváme existující a 100 let rozvíjenou infrastrukturu pro cca 6 milionu strojů v republice s několika desítkami až stovkami kusů hraček pro milionáře bez vhodné infrastruktury. Trochu si zavěšťím o výměnné baterce (ne celá, ale 5kg na pár km ke stojanu) na nouzové dojetí nebo o nabíjecím voze od pojišťovny.
Vždycky asi bude pohotovější a mobilnější přepravovat palivo než energii, ale on už by si trh nějak poradil.
IP zaznamenána
Stran: [1] 2 3 ... 7