A bohuzel primarnim duvodem vsech podobnych situaci je nedostatek inteligence, slusnosti a predavkovani pravidly a narizenimi.
Mockrát jsem četl nebo slyšel od lidí argument: "Pokud jedu maximální dovolenou rychlostí (nebo téměř), tak přeci nemusím nikomu uhýbat. Stejně nesmí jet rychleji." Marně takovým lidem vysvětlujete, že oni nemají co posuzovat, proč chce někdo jiný jet rychleji, nic jim do toho nemá být a jsou povinni jim rychlý pruh uvolnit.
Stejným způsobem mě vždycky zamrazí, když je někdo natolik tupý, že má pocit, že maximální dovolená rychlost je nastavená proto, aby se nemohlo nic stát, resp. že pokud člověk dodrží rychlost, nemůže se mu nic stát... Zrovna nedávno jsem viděl nějaký článek, ohledně nehody na kluzké vozovce a řešilo se v diskuzi mocně zavinění vzhledem k okolnostem a byl tam opět nejeden koměntář: "Podstatné je, jestli dodržel rychlost. Pokud ano, tak to není jeho chyba." ... nevěřili byste, jak je tenhle názor častý, úplně mě z toho mrazí v zádech.
I z toho důvodu si myslím, že lepší by bylo nemít žádné limity, nemít v každé druhé zatáčce výstražné cedule pozor zákruta apod. Lidé budou lépe a bezpečněji řídit, když budou muset začít přemýšlet a trénovat, jakou mají jet rychlostí za jakých podmínek. Protože teď to nemají za potřebí, dodžují dovolenou a myslí is, že mají IDDQD.