Zatím není příliš otestovaná varianta, že označený řidič bude pasivně vzdorovat (ignorování výzvy či odmítání vysvětlení), ale zato provozovatel nabídne něco víc než jen identitu možného řidiče (např. se sám nabídne jako svědek, uvede spolujezdce či další osoby, které mohou přispět ke zjištění, kdo řídil, uvede kontext - proč to auto půjčoval, odkud kam a za jakým účelem se jízda konala). Prostě se zachová jako vzorný ovčan a udělá maximum pro to, aby byl zločin řádně vyšetřen a řešen s primárním pachatelem.
Asi v tom není žádná přímá cesta ze sprdele, ale mohlo by to předefinovat pohled na ty nezbytné kroky - pokud by SO jel ve vyjetých kolejích, tj. označený řidič se nepřizná => sprdel, přičemž ty další indicie by ignoroval, mohl by mu takový sprdel být konečně omlácen o hlavu. Pokud by naopak přestupkové řízení s označeným řidičem zahájil, tak by se to při dobré koordinaci dalo krásně natahovat - zjistilo by se např., že původní spolujezdec byl vysazen ještě před spácháním řešeného přestupku, v cíli cesty by si ale zase někdo pamatoval, že s obviněným přijelo N lidí, ty by též bylo potřeba vyslechnout ...
SO by se dostal na tenký led, kde by musel volit mezi snadným ale napadnutelným sprdelem, nebo naháněním zlotřilého pachatele speedingu +10 km/h před cedulí, jako by šlo o masového vraha (což by se mu za těch 1000 Kč paušální náhrady vyplatilo).