30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Ladislav Laker

Stran: 1 ... 5 6 [7] 8 9
91
Ta cedule „obnovující“ 70km/h před hranicí křižovatky - to bych viděl jako stěžejní bod. ... Takže ta rychlost platí jen v tomto úseku. Od hranice křižovatky platí 90, stejně tak od začátky křižovatky po značku 70.

Domnívám se, že mhepp se mýlí.

Podle § 6 odst. 1 vyhlášky 294/2015 platí, že zákazové značky se umísťují u místa, odkud zákaz nebo omezení platí, popřípadě kde končí.
Neexistuje celostátně účinný předpis, který by zakazoval umístit zákazovou značku v křižovatce.
Podle § 3 odst. 3 vyhlášky platí, že zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou.

Z uvedeného plyne, že značka B 20a "Nejvyšší dovolená rychlost" vyznačuje omezení rychlosti od místa kde je umístěna. To platí i v případě, kdy je umístěna uvnitř křižovatky!

Takto vyznačený zákaz je zneplatněn nejbližší křižovatkou (to jest začátkem nejbližší křižovatky), značkou B 20b "Konec nejvyšší dovolené rychlosti", značkou „Dálnice“, „Konec dálnice“, „Silnice pro motorová vozidla“, „Konec silnice pro motorová vozidla“, „Obec“, nebo „Konec obce“.

Pojem "nejbližší křižovatka" je možné vyložit jedině jako "následující křižovatka ve směru jízdy vozidla". Nejbližší křižovatkou ovšemže není ta křižovatka, do které vozidlo už vjelo.


92
Na IP 13c se nesmí ani stát ani zastavit (bez uhrazení poplatku). To je celkem jasné už ze značky.

Ifka, nemáte pravdu. Je třeba seznámit se s obsahem právních předpisů.

Značka IP 13c patří mezi značky informativní. Sama o sobě tedy nezakazuje ani zastavení, ani stání. Případy obecného zákazu zastavit a stát jsou taxativně vyjmenovány v § 27 zákona č. 361/2000 Sb.. Z informativních značek je v tomto ustanovení zmíněna pouze IP 12 "Vyhrazené parkoviště"; na něm je povoleno  "zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno". Značka IP 13c v tomto ustanovení zmíněna není.

Prováděcí vyhláška č. 294/2015 Sb. definuje význam značky IP 13c takto: "Značka označuje placené parkoviště." Na parkovišti označeném značkou IP 13c platí tedy volnější režim zastavení (neplatí zde tříminutové omezení). To znamená, že zastavit na placeném parkovišti je možné a za pouhé zastavení se neplatí nic. Zastavením je "uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu" (§ 2 písm. o zákona).

Jinak tomu bude při stání. Stáním je uvedení vozidla do klidu na dobu delší než je doba zastavení. Pouze při stání (= parkování) vzniká povinnost zaplatit.

Pro úplnost uvádím případ, kdy řidič na parkovišti se značkou IP 13c uvede vozidlo do klidu a odebere se hledat parkovací automat (hodiny) s cílem seznámit se s údaji, zaplatit a vrátit se k vozidlu (aby v něm viditelně umístil parkovací lístek). Po celou dobu těchto úkonů se nejedná o zastavení ani o stání. Jde nepochybně o zastavení vozidla, což znamená "přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče" (§ 2 písm. p zákona).


93
Pokud se budeme striktně držet psaného ....řidič musí při začátku stání umístit..., tak řidič nic neporušil.

Tady se najednou vyrojilo tolik právních gigantů ...

Takže znovu, ještě jednou: Značka IP 13b "Parkoviště s parkovacím kotoučem" označuje parkoviště, na kterém řidič musí při začátku stání umístit kotouč viditelně ve vozidle a nastavit na něm dobu začátku stání, kterou nesmí až do odjezdu měnit. Řidič spáchal přestupek tím, že vozidlo nechal stát na parkovišti v době platnosti značky IP 13b bez kotouče viditelně umístěného ve vozidle.

Při tom je naprosto bezvýznamné kdy tam vozidlo přijelo a jak dlouho na parkovišti stálo. To nikdo zjišťovat nebude, protože je to jedno. Rozhodující je pouze to, zda v době mezi 7:00 a 20:00 kotouč ve vozidle byl, nebo ve vozidle nebyl. Nic jiného nebude úředník tvrdit ani prokazovat.

Jestliže kotouč nebyl --> pokuta. Tak je to jednoduché.

94
1. Pokud jsem zaparkoval mimo platnost značky, což je mimo pracovní dny od 20-7 hodin, tak se na mě nevztahuje povinnost umístit kotouč ve vozidle. A žádný zákon mi nenařizuje umístit ho tam později.

V tom se ovšem naprosto mýlíte.

Podle přílohy č. 5 k vyhlášce č. 294/2015 Sb. platí, že značka IP 13b "Parkoviště s parkovacím kotoučem" označuje parkoviště, na kterém řidič musí při začátku stání umístit kotouč viditelně ve vozidle a nastavit na něm dobu začátku stání, kterou nesmí až do odjezdu měnit. Přestupek řidiče - jak správně píšete - spočívá v tom, že neumístil kotouč viditelně ve vozidle v době platnosti značky.
  • Mimochodem, mohl jste zaparkovat v době mimo platnost značky, tedy kdykoliv po 20:00 hodin předchozího dne, bez umístění kotouče. Bylo však Vaší povinností zajistit, aby v 7:00 byl ve vozidle viditelně umístěn kotouč s nastavenou dobou začátku stání.
  • Mohl jste zaparkovat v době platnosti značky, kdykoliv po 18:00 předchozího dne, s kotoučem nastaveným na aktuální čas. Vzhledem k tomu, že běžné typy parkovacích hodin neumějí rozlišit časový údaj 18:01 od 06:01, mohl jste parkovat bez změny nastavení kotouče až do 09:00 následujícího dne.

95
V tomhle mám celkem jasno, když jedu jsem řidič. když tlačím mohu být a jsem podle 2) chodec.

Vaše situace je jasná. Podle § 2 zákona o pravidlech silničního provozu platí:
"Chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně."

Jakmile jste zastavil na červenou a sesedl, stal jste se nepochybně chodcem se všemi právy a povinnostmi chodce.

Připomíná mi to usnesení Nejvyššího soudu 8 Tdo 460/2013. Soud řešil otázku zda tlačení automobilu (lidskou silou) po pozemní komunikaci za současného točení volantem je či není řízením motorového vozidla. Nejvyšší soud dospěl k závěru, že ačkoliv tlačené vozidlo (Trabant) nepochybně bylo motorovým vozidlem, tato činnost nespadá pod řízení motorového vozidla a nevztahuje se na ni dříve udělený zákaz řídit motorová vozidla.
Viz judikát https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nscr/8-tdo-460-2013.

96
Proč by se na zákaz odbočení nevztahoval § 3 (3) Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou.

Hugo, zřejmě neznáte výkladová pravidla právních předpisů. V tomto případě jde o zdánlivý rozpor mezi zněním § 3 odst. 3 vyhlášky a definicí rozsahu platnosti značky "Zákaz odbočování vpravo" (B 24a) v příloze vyhlášky. Rozpor se překlene výkladem za použití pravidla "lex specialis derogat legi generali". Definice rozsahu platnosti zákazu odbočování je speciální právní úpravou vůči obecnému § 3 odst. 3 vyhlášky, proto speciální právní norma má přednost.
  • "Značka zakazuje odbočování vpravo na nejbližší křižovatce, na účelovou komunikaci v místě jejího připojení nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci."
Zákaz odbočování tedy platí pro celou následující křižovatku.

97
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Je to křižovatka nebo není
« kdy: 27 Května 2023, 15:53:20 »
Pokud to dle vás není součástí křižovatky, tak je to nová křžovatka. A auto odbočující doleva by mělo dávat přednost z prava. Protože po odbočení na svém novém kousku silnice nemá žádnou značku, že je na hlavní.
Hmmmmmm. Naprosto se mýlíte. Přednost nezávisí na tom, zda auto s předností v jízdě tam má nějakou svislou značku, ale na tom, že auto které dává přednost tam naopak má značku (například P4 Dej přednost v jízdě - ta je tam přece osazena). V našem případě mohla být v připojovacím pruhu pod značkou P4 dodatková tabulka s vyznačením tvaru křižovatky.

Jestliže je to tedy další (samostatná) křižovatka, tak vezměte do úvahy fakt, že vozidlo jedoucí obloukem tam má značku "Dej přednost v jízdě". Odkaz na fotografii dopravní situace jsem zde už dal. To znamená, že řidič napojující se do průběžného pruhu z vedlejšího pruhu dává bez výjimky přednost všem vozidlům, včetně cyklistů ve vyhrazeném pruhu. Nejste jako řidič "zeleného" auta oprávněn mudrovat ani fantazírovat o tom, zda řidič přijíždějící v průběžném pruhu po hlavním směru tam má či nemá nějakou značku, zda ji viděl či neviděl. Do toho Vám jako řidiči na vedlejší komunikaci vůbec nic není - a nejste ani schopen to z Vašeho místa nijak posoudit. (Jedině kdybyste se po dobu 15 vteřin nevěnoval řízení a koukal se přímo dozadu přes levé rameno.)

Jako řidič na vedlejší komunikaci také vůbec netušíte kde je na předchozí křižovatce jaká přednost. Netušíte že tam vlevo za Vašimi zády nějaká křižovatka je. Neznáte její tvar, netušíte kdo v ní má´přednost před kým. Nemáte šanci to zjistit, protože jste do té křižovatky vůbec nevjel! Víte pouze to, že jedete podle bílých šipek v modrém poli, jste na  oblouku v připojovacím pruhu, zařazujete s do průběžného pruhu, vjíždíte do něj a dáváte přednost v jízdě na základě značky P4.

Takže tady si opravdu stojím za tím, že se jedná o jednu křžovatku, kde je pouze odbočovací pruh. A místní úprava správně upozorňuje, že auto co odbočuje vlevo, dává přednost všem protijedoucím vozům.

Je celkem jedno za čím si stojíte. Ukažte mi na svislém dopravním značení dodatkovou tabulku, ze které by bylo patrné, že to vše je jediná křižovatka. Pak samozřejmě z toho budu vycházet, a museli by z toho vycházet všichni řidiči. Ale nic takového tam není osazeno - ani na hlavní, ani na vedlejší komunikaci. Nikde. Vozidlo jedoucí do odbočovacího pruhu vůbec do křižovatky nevjelo. To by muselo minout ten odbočovací pruh, pokračovalo by rovně a před křižovatkou by s řadilo do pruhu pro jízdu rovně. Pak by projelo křižovatkou v přímém směru (protože odbočit doprava v křižovatce nelze), a **samozřejmě by mělo přednost před protijedoucími vozidly odbočujícími doleva**. 

TP65 Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích
9.2.2.4 Dej přednost v jízdě! (č. P 4)
(1) Značkou č. P 4 se označuje vedlejší pozemní komunikace před křižovatkou s hlavní pozemní komunikací nebo se užívá na místě, kde je nutno řidiči přikázat, zopakovat nebo zdůraznit povinnost dát přednost v jízdě. Značka platí pro nejbližší křižovatku.
(2) Pokud neprobíhá hlavní pozemní komunikace přímo nebo nejde-li o křižovatku s přibližně pravým úhlem křížení, doplňuje se značka č. P4 dodatkovou tabulkou č. E 2b „Tvar křižovatky" s vyznačením skutečného tvaru křižovatky a průběhu hlavní a vedlejší pozemní komunikace.


Ty dvě křižovatky  (či jediná maxi-křižovatka) je nesprávně označena svislými značkami. V tom je celý problém.

98
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Je to křižovatka nebo není
« kdy: 23 Května 2023, 03:38:46 »
to L.Laker: nemyslím si , že máte úplně pravdu s tím, že pokud auto vjede do průběžného pruhu uvnitř křižovatky, tak má automaticky přednost.
Třeba zde je křižovatka v pisárkách ...
V Pisárkách je to naprosto stejný případ jako výjezd z areálu BVV.
Přednost má vozidlo které opustilo křižovatku a nyní jede v průběžném (jednosměrném) pruhu (tedy po červené šipce).
Vozidlo jedoucí po zelené šipce je v připojovacím pruhu, tedy dává přednost všem vozidlům v průběžném pruhu. Já tam vidím, že vozidlo na zelené šipce přece do té křižovatky vůbec nevjelo. Já tam vidím (již za křižovatkou) jeden průběžný pruh a jeden připojovací pruh. Sbíhání průběžného a připojovacího pruhu není ani samostatnou křižovatkou, ani součástí křižovatky.

Pro vozidla v připojovacím pruhu je tam osazena značka P4 "Dej přednost  v jízdě". Viz https://goo.gl/maps/BY51At1QfsC2AcPH8. Řidič jedoucí po zelené šipce dává přednost VŠEM vozidlům v průběžném pruhu, bez ohledu na to kdy a jak se do toho pruhu dostala. Ostatně řidič na zelené šipce nemá žádné právo "kádrovat" vozidla na hlavní silnici. Nemá o čem mudrovat: zařazuje se do průběžného pruhu, a má tam i značku P4. Takže přibrzdí a dá přednost.

Místní úprava naznačená pomocí té směšné cedule je v rozporu se zákonem.

... upozorňuje červené vozidlo, že má dát přednost zelenému ( i když je červené už v průběžném pruhu) - stále je to křižovatka.

Jestliže tvrdíte, že je to celé (jediná) křižovatka, zkuste prosím vysvětlit význam svislé značky P4 na místě kde "zelené" vozidlo vjíždí z připojovacího pruhu. Tvrdíte snad, že řidič má ignorovat značku P4? Že má porušit § 12 odst. 7 zákona? Že má z připojovacího pruhu vjet do cesty červenému vozidlu, které (jak jste sám napsal) "je už v průběžném pruhu"?

99
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Je to křižovatka nebo není
« kdy: 23 Května 2023, 01:21:37 »
Auto co odbočuje doleva, dává přednost autu co odbočuje doprava. Tečka.

Ale Vy to popisujete úplně špatně.
Není tam žádné "auto co odbočuje doleva". Vozidlo po červené šipce vjelo do křižovatky z místa ležícího mimo silnici (odbočilo doleva a při tom dalo přednost všem vozidlům). O tomto odbočení se ale nebavíme!
Jakmile červené auto vjelo v křižovatce na hlavní silnici do průběžného pruhu, stalo se vozidlem s předností v jízdě vůči "zeleným" vozidlům v připojovacím pruhu. Viz Jízda v jízdních pruzích, § 12 odst. 7.
Napsal jsem prve: "Je tedy jedno, zda vozidlo v průběžném pruhu projelo celou křižovatku tímto pruhem, nebo zda se do průběžného pruhu dostalo uvnitř křižovatky (odbočením z místa ležícího mimo silnici)." Bylo by absurdní, aby vozidlo opouštějící křižovatku průběžným jízdním pruhem někdy mělo přednost, a někdy by ji zase nemělo. Řidič přijíždějící po zelené šipce je za všech okolostí povinen dát přednost vozidlům v průběžném jízdním pruhu, do kterého se chce připojit.

100
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Výklad křižovatky
« kdy: 21 Května 2023, 08:56:51 »
L.L. - můžete upřesnit?
Jak už jsem napsal: Neoznačená křižovatka, takže řidič jedoucí ze severu na jihovýchod do křižovatky tvaru Y dává přednost zprava vozidlu jedoucímu z jihu na jihovýchod. Jde o známý "chyták" z řidičských testů:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prednost-zprava.A151015_151922_automoto_fdv
https://auto.okhelp.cz/autoskola/krizovatky/krizovatka-tvaru-y-caste-dopravni-nehody-nedani-prednosti-zprava.php

Jinak P 4 na tom oblouku směřujícím na jih je.
Druhý případ (směr jízdy z jihovýchodu na jih) byl můj omyl. Děkuji za upozornění. Značku jsem na fotografii přehlédl, byla šikovně skrytá za větví stromu:
https://en.mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=76174971&newest=1&yaw=5.279&fov=1.257&pitch=-0.023&x=14.3373454&y=49.9203713&z=20&base=ophoto

101
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Je to křižovatka nebo není
« kdy: 21 Května 2023, 02:29:51 »
Je takový výjezd z areálu považovaný za křižovatku či nikoliv? Přednost má červený nebo zelený?

Je úplně jedno zda je to klasická křižovatka tvaru kříže, nebo křižovatka typu T. Rozhodující je, že na vozovce je vyznačený průběžný pruh pro směr jízdy z jihozápadu na severovýchod. Vozidla v průběžném pruhu mají přednost před vozidly přijídějícími v připojovacím pruhu z vedlejší komunikace. Jakmile vozidlo vyjídějící z areálu (červená šipka) vjede do průběžného pruhu, má přednost před vozidlem přijídějícím z vedlejší komunikace. Je tedy jedno, zda vozidlo v průběžném pruhu projelo celou křižovatku tímto pruhem, nebo zda se do průběžného pruhu dostalo uvnitř křižovatky (odbočením z místa ležícího mimo silnici).

Kdybychom celý oblouk v trase zelené šipky považovali za připojovací pruh (což nejspíš je), pak "zelené" vozidlo dává na připojení blinkr DOLEVA a dává přednost. Viz situace https://auto.sme.sk/c/7155889/ake-smerovky-zapnete-v-krizovatke-tvaru-y.html.

§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.

102
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Výklad křižovatky
« kdy: 21 Května 2023, 02:03:27 »
Dotaz zní, kdo dává přednost při odbočení "zezdola" "doprava", neboli od jihu na jihovýchod, na přerušované čáře V 2b.

Neoznačená křižovatka, takže řidič dává přednost zprava.

Mnohem horší je případ, kdy řidič přijíždí z jihovýchodu a pokračuje směrem na jih. Vjíždí do neoznačené křižovatky, takže dá pouze přednost zprava. Při tom ho ovšem smete vozidlo přijíždějící z jihu, které jede po hlavní silnici osazené značkou P01. V oblouku z jihovýchodu na jih chybí značka P04 Dej přednost v jízdě.



103
Pravda, příslušníci se divili, když jsem jim dával CZ pas místo občanky a český ŘP, vždycky se ohledně pasu šli s někým poradit přes vysílačku, ale  nikdy nic dál neřešili. Maximálně se ptali, jestli nemám občanku, neměl jsem.

Vy jste ale vůbec nemusel předkládat český pas. ŘP je oficiální doklad a ten plně postačuje. Pro úplnost uvádím co řidič musí mít a na požádání předložit:
- řidičský průkaz,
- osvědčení o registraci vozidla,
- doklad o zdravotní způsobilosti, pokud jde o řidiče seniora podle § 87 odst. 3,
- zelenou kartu nebo doklad o hraničním pojištění.




104
A jak jsem již uvedl, zmatek zakládá i zákon o počtovních službách...  §39 Právní vztahy při poskytování poštovních služeb, které nejsou upraveny v § 4 až 15 tohoto zákona, se řídí občanským zákoníkem.

Jojoba, zmatek v tom máte jenom Vy sám. ČP si sjednává pravidla pro zásilky s odesílatelem. Nikoli s adresátem! A už vůbec nemá ČP nic sjednáno s manželkou adresáta. Manželka by si mohla nechat vystavit průkaz zmocněnce, ale v tomto případě jí nebude nic platný. Je to pouze odesilatel, kdo závazně určil pravidla doručení (volbou speciální obálky "s pruhem").

105
O tom, ze to nekdo namatla na zatravnovaci dlazdice tam neni zminka.

Ano. Podle zákona č. 361/2000 Sb. a vyhlášky č. 294/2015 Sb. se dá dovodit, že vozovka se skládá z jednoho nebo více jízdních pruhů. Cokoliv je mimo vozovku se nazývá "krajnice" (zpevněná či nezpevněná). Viz https://www.rsd.cz/documents/38144/57719/R_112_Stavebni_upravy_Tech_a_pravni_rozdily_v_prvcich_pricneho_rezu.pdf .

Značka V12c a V12d se provádí jako žlutá čára u okraje vozovky. Může být vyznačena i na obrubníku vedle vozovky. Z uvedeného plyne, že žlutá bara napatlaná na zatravňovacích dlaždicích na zpevněné krajnici (mimo vozovku) není dopravní značkou.

Stran: 1 ... 5 6 [7] 8 9