30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: příspěvek nepojištěných do garančního fondu České kanceláře pojistitelů  (Přečteno 13631 krát)

Saabista

  • Příspěvků: 37
    • Zobrazit profil

Dobrý den všem válečníkům,

nedávno jsem si četl článek o drakonickém pokutování při zastavení nepojištěného vozidla. Jak mě ten článek hezky masíroval, tak jsem si říkal, že je to vlastně dobrá věc. A pak ve mě hrklo, když mi došlo, že mám jedno auto napsané na sebe, má značky, ale je nabourané a už rok odkládám opravu. Do depozitu jsem ho nedával, protože jsem tak už o jedno auto přišel. Před rokem to bylo nejlepší rozhodnutí.

https://www.ckp.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/119-od-noveho-roku-na-nepojistene-skody-opet-prispivaji-nepojisteni-motoriste

Podle tabulky je to 47,- za každý den nepojištění, tedy zhruba 6 500,- ke dnešnímu dni.

Volal jsem na ČKP incognito, tam mi sdělili, že pokud se mnou "nerozjeli kauzu", mám si to pojistit nebo odhlásit a bude to ok. Zatím od nich nic nepřišlo, ale když jsem si tenhle týden dělal novou pojistku na ostatní auta, na zelenou kartu a vlastně i do techničáku jednoho nového mi dali starou adresu trvalého bydliště. Takže se bojím, že už je to rozjeté.

Možnost čestného prohlášení o tom, že auto nejezdí po veřejných komunikacích je prý "zrušená".

Dokázal by mi někdo nějak poradit, zdali má cenu se tomu postavit a nebo jestli bude lepší to s nimi řešit otevřeně a případnou pokutu zaplatit?

Díky a s pozdravem,

P.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 642
    • Zobrazit profil

Jedná se o zákon 168/99 - resp. jeho aktualizované znění:
§1 odst. 2a) - musí být v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel podle zákona upravujícího podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel, s výjimkou doby, kdy je v registru silničních vozidel zapsáno jako vyřazené z provozu, vyvezené do jiného státu nebo zaniklé, a doby, kdy je vozidlo odcizené,
Příspěvek je pak upraven § 4 stejného zákona - počínaje 1.1.2018 - což jste si už správně spočítal.
Povinnosti platit v podstatě nemáte jak utéct.

V ustanovení § 15 je pak popsána koordinace postupu Kanceláře, Ministerstva dopravy  a jednotlivých pojistitelů při porovnávání evidence registrovaných vozidel  s pojištěnými vozidly, které se má dít minimálně 1 x měsíčně.
Tedy to určitě vyřešte k dnešnímu dni, resp. co nejdříve. Komunikujete-li na svojí nové adrese - případný "příspěvek" vás určitě dožene. Pokud jste z nějakého důvodu "protekl sítem" a dosud nic zahájeno nebylo - pak sjednáním pojištění pravděpodobně utečete příspěvku, protože jsem ještě neslyšel o případu, kdy by byla databáze porovnávána i zpětně.
S ohledem na obrovský bordel v evidenci za účinnosti zákona před zrušením příspěvku (což bylo v roce 2015) možná ještě žádná první vlna vymáhání neproběhla a máte šanci.
« Poslední změna: 22 Května 2018, 15:11:52 od gumidos »
IP zaznamenána

nEcro

  • Příspěvků: 12
    • Zobrazit profil

Musi existovat zpusob jak se tomu vyhnout, neverim ze to nejde odejit...

Co kdybych tedy prodal auto do zahranici, rekneme do polska, auto jsem nechal na znackach protoze majitel s nim chtel odjet pouze par km za hranice s tim ze nekomunikoval a znacky neposlal zpet takze jsem ho nemohl odhlasit. Po roce jsem auto odkoupil zpet z od noveho majitele. Auto prodal treba bratr skrz plnou moc kteru mam uredne potvrzenou z USA.

tohle by slo? vim ze auto auto musi prepsano na prevozni znacky ale to jsem nemohl ovlivnit...

Pokud vymenim RZ dohledaji me nebo ne ?

IP zaznamenána

Neridic

  • Příspěvků: 232
    • Zobrazit profil

§ 4

Příspěvek
(1) Vlastník tuzemského vozidla a jeho provozovatel (dále jen „osoba povinná k zaplacení příspěvku“) jsou společně a nerozdílně povinni zaplatit Kanceláři příspěvek za každý den porušení povinnosti podle § 1 odst. 2; to neplatí, bylo-li vozidlo odcizeno.

(2) Při určení osoby povinné k zaplacení příspěvku se má za to, že

a) osoba zapsaná jako vlastník vozidla v registru silničních vozidel je vlastníkem vozidla a

b) osoba zapsaná jako provozovatel vozidla v registru silničních vozidel je provozovatelem vozidla.

- t.j. pokud ČKP pošlete smlouvu, že jste auto prodal, vyvrátíte tím domněnku (má se za to že ...). Ale otázka je, nenaběhnete-li si do dalšího přestupku, neoznámení změny vlastníka vozidla. Záleží jak bude ČKP důsledná.
IP zaznamenána

nEcro

  • Příspěvků: 12
    • Zobrazit profil

To je na dobre ceste...

Myslim ze prestupek v cene par set korun je lepsi nez hradit ckp 9000kc za pul roku.
Pokud auto prodal muj bratr s plnou moci a budou pokutovat me jako majitele nebo bratra? Lze to nejak spochybnit ze nelze oznamit zmenu provozovatele vozidla (predpokladam ze to nejde telefonicky) pokud jsem byl dlouhodobe v zahranici ?
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 642
    • Zobrazit profil

§ 4
(2) Při určení osoby povinné k zaplacení příspěvku se má za to, že
a) osoba zapsaná jako vlastník vozidla v registru silničních vozidel je vlastníkem vozidla a
b) osoba zapsaná jako provozovatel vozidla v registru silničních vozidel je provozovatelem vozidla.
- t.j. pokud ČKP pošlete smlouvu, že jste auto prodal, vyvrátíte tím domněnku (má se za to že ...). Ale otázka je, nenaběhnete-li si do dalšího přestupku, neoznámení změny vlastníka vozidla.

V zákoně 361/2000 - § 2 b) - je přímo definice, že provozovatel je osoba zapsaná v registru. Dle 361/2000 to tedy "vyvrátit" nelze.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil

A jste si jist, že provozovatel dle ZPPK je nutně ten samý provozovatel, jehož existenci předpokládá OZ a 168/1999 Sb.?
IP zaznamenána

Neridic

  • Příspěvků: 232
    • Zobrazit profil

§ 4
(2) Při určení osoby povinné k zaplacení příspěvku se má za to, že
a) osoba zapsaná jako vlastník vozidla v registru silničních vozidel je vlastníkem vozidla a
b) osoba zapsaná jako provozovatel vozidla v registru silničních vozidel je provozovatelem vozidla.
- t.j. pokud ČKP pošlete smlouvu, že jste auto prodal, vyvrátíte tím domněnku (má se za to že ...). Ale otázka je, nenaběhnete-li si do dalšího přestupku, neoznámení změny vlastníka vozidla.

V zákoně 361/2000 - § 2 b) - je přímo definice, že provozovatel je osoba zapsaná v registru. Dle 361/2000 to tedy "vyvrátit" nelze.

Ano. Ale zlocin pachate dle 168/99.
Je to cele na hlavu. Poslanec Huml proste chtel pokuty, tak radsi nekonzistence ...
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 642
    • Zobrazit profil

A jste si jist, že provozovatel dle ZPPK je nutně ten samý provozovatel, jehož existenci předpokládá OZ a 168/1999 Sb.?
Přišlo mi, že pokud je provozovatelem vozidla dle různých zákonů možné nazvat různé osoby, vnáší to "zmatek do řad". Představuji si souběh přestupků, kdy např. "ztotožněný řidič byl" obviněn ze spáchání přestupku překročení rychlosti, přičemž zároveň zjištěno, že pár okamžiků před tím poškodil při odbočování stojící vozidlo svým vozidlem bez pojištění odpovědnosti z provozu. Řidič je zároveň vlastníkem, nikoliv však provozovatelem vozidla.  To bude bordel....
« Poslední změna: 30 Května 2018, 15:55:16 od gumidos »
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil

Bordel to je v každém případě. Ale to, že stejný pojem v různých zákonech znamená něco jiného, je poměrně časté.

Pokud jde o provozovatele pro účely POV a příspěvku ČKP, tak
- § 2 ZPPK je irelevantní už proto, co stojí v jeho návětí (pro účely tohoto zákona)
- máme tu princip uplatňování soukromého práva nezávisle na právu veřejném (§ 1(1) OZ), i když připouštím, že otázka, nakolik je výpalné pro ČKP ještě soukromoprávním poměrem, může být k diskusi
- systematika - kdyby platila definice v § 2 ZPPK, je domněnka v § 4(2)(b) 168/1999 Sb. zbytečná (a zároveň i kdybych připustil, že relevantní jsou obě ustanovení, to druhé by vyhrálo podle principu lex specialis)
- racionální zákonodárce - kdyby to opravdu bylo myšleno tak, že provozovatel pro účely ČKP je ten, kdo je zrovna zapsán v registru, i kdyby tam stálo, že to je třeba zubní víla, tak by asi ten zákon byl postaven trochu jinak, stačí si vyhledat slova provozovatel v celém zákoně, třeba výskyt v § 24(9)
IP zaznamenána

Neridic

  • Příspěvků: 232
    • Zobrazit profil

To je na dobre ceste...

Myslim ze prestupek v cene par set korun je lepsi nez hradit ckp 9000kc za pul roku.
Pokud auto prodal muj bratr s plnou moci a budou pokutovat me jako majitele nebo bratra? Lze to nejak spochybnit ze nelze oznamit zmenu provozovatele vozidla (predpokladam ze to nejde telefonicky) pokud jsem byl dlouhodobe v zahranici ?

Par korun ... do 50 000 Kc. Ale asi je  pravdepodobne, ze sankce bude spis mene nez tech 9000. Kdysi mi nekdo povidal ze oznamil zmenu po cca 6 mesicich za 2000 (agentura JPP)

Podle 56/2001:
(2) žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla nebo oznámení se podává do 10 pracovních dnů ode dne
a) převodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu, nebo

cili by se zrejme muselo neco stat ... zadat o prominuti zmeskani ukonu? Az se vyjadri nekdo kdo tomu rozumi prosim.

Pokuta pujde zrejme jako prvni na vlastnika zapsaneho v TP/registru, jenom plnou moci se ji urcite nezbavite.
« Poslední změna: 30 Května 2018, 21:19:54 od Neridic »
IP zaznamenána

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil

Prováděl jsem dva nebo tři přepisy vždy až tak po měsíci od uzavření kupní smlouvy a nikdy to nikdo neřešil ale je to už tři, čtyři toky zpátky
IP zaznamenána

Neridic

  • Příspěvků: 232
    • Zobrazit profil

Zalezi na kontextu. Pokud se dostavi stary i novy majitel a chteji provest prepis, pak nikdo zadny termin nezkouma.
Ale tady by slo o to, presvedcit CKP ze auto pul roku uz ma nekdo jiny.
Nemam zkusenosti co s takovou informaci CKP udela ci neudela.

IP zaznamenána

Saabista

  • Příspěvků: 37
    • Zobrazit profil

Ono to tak i bylo, že auto měl někdo jiný. Řádný přepis byl v plánu, než to naboural. Je to postavené na hlavu, no každopádně auto jsem rychle pojistil a za pár dní zavolám a zeptám se, jestli se mnou mají nějaký problém.  ::)
IP zaznamenána

GRNDL

  • Příspěvků: 18
    • Zobrazit profil

Dovolím si vstoupit do vlákna.
Řeším následující situaci:
Měli jsme firemní flotilovou pojistku (takže se jedná o dost aut).  Přišel nám čtvrtletní předpis pojistného, který jsme včas zaplatili. Po nějaké době (řádově měsíc) se platba vrátila. Když jsme zjišťovali proč jako, tak nám pojišťovna sdělila, že ukončila pojistnou smlouvu k minulému kvartálu a že nejsme pojištěni. Ihned jsem sjednal novou pojistku u jiné pojišťovny. 
No a teď začaly přicházet od ČKP dopisy, že ten nepojištěný měsíc máme zaplatit, samozřejmě s dosti vysokou vysokohorskou přirážkou.

A já nevím, jak moc jsme v prdeli, protože o tom, že nám pojišťovna (po cca deseti letech?) neprodloužila smlouvu jsme se dozvěděli až když nám vrátili platbu. Opravdu jsme žili v dobré víře, že když na základě předpisu na nové období zaplatíme, tak budeme dál pojištěni. Předpis pojistného, který jsme zaplatili mám stále schovaný, odchozí platbu také není těžké doložit.

Nevidíte někde cestu, jak z toho ven?  Protože se cítím dost nevinně a nevím, co víc jsme kdy měl udělat, respektive kde je nějaké naše zavinění.
IP zaznamenána