30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: příspěvek nepojištěných do garančního fondu České kanceláře pojistitelů  (Přečteno 14701 krát)

Sandro

  • Příspěvků: 64
    • Zobrazit profil

Peníze byly vyzvednuty až později, když přišlo upozornění na přeplatek v dopise, cca po třech měsících složenkou na poště.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 665
    • Zobrazit profil

Takže navrhujete, aby byla nějak vzata v úvahu vaše 3 měsíční liknavost  při vyzvednutí složenky na poště..... Bohužel mě nenapadá , jak vám poradit a nebýt u toho skoro až jedovatě ironický - což se snažím nedělat.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 022
    • Zobrazit profil

Jak je vůbec řešen vznik pojistné smlouvy. Všude jsem našel, že smlouva začíná platit podpisem.
A že nezaplacení nemůže mít vliv na platnost smlouvy. Pojišťovna musí dát vědět, že ukončuje pojistnou smlouvu z důvodu neplacení a následně vymáhá určitou částku za dobu, kdy smlouva platila.
Nebo u POV je to jinak?

Podle mě to chtělo lepší komunikaci s pojišťovnou.
Mě se třeba jednou stalo, že jsem posílal žádost o zrušení POV k výročí. Ale někdo to tam zblbnul a POV ukončil okamžitě. A já se to dozvěděl asi zaž po 14 dnech, co mi přišel domů dopis. Takže jsem tam okamžitě zavolal, upozornil je na chybu a pojišťovna okamžitě ručení obnovila i zpětně.
Takže věřím, že pojišťovna chce peníze. A pokud jste uzavřel smlouv a jen poslal blbě peníze, tak po vysvětlení by pojišťovna třeba ráda ještě smlouvu reaktivovala.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 665
    • Zobrazit profil

Zjednodušeně řečeno - ke sjednání platného pojištění je třeba buď a) písemné sjednání s příslušnými podpisy smluvních stran, nebo b) přijetí nabídky pojistitele včasným uhrazením pojistného. Způsob b) se užívá při sjednání pojištění na dálku nebo u krátkodobých pojistek, nevyžadujících písemnou formu.
Vliv nezaplacení je:
pro sjednání způsobem a) aktivuje se zániková lhůta při neúhradě pojistného (lhůta je v upomínce), kdy jejím marným uplynutím pojištění zanikne. Následně dojde k vymáhání dluhu, neboť pojištění je platným smluvním vztahem, který až do zániku trval.
pro sjednání způsobem b) nevznikne pojištění vůbec, pokud nedojde k úhradě pojistného v příslušném termínu , přičemž:
1) termín úhrady je stanoven na termín pozdější, než je okamžik vzniku pojištění - například právě u POV uzavřených "on-line", ale i jiných druzích pojištění.
2) termín úhrady je stanoven ještě před vznikem pojištění - typicky např. extrémně krátkodobých smluv - například jednorázové přepravy  v řádu hodin či pár dnů.
Popsaný případ Sandra - pochybuji, že by pojistitel projevil jakoukoliv snahu u zpětnou aktivaci. Pojistné nebylo uhrazeno řádně a chybně poslané bylo vráceno.
« Poslední změna: 04 Prosince 2020, 19:54:36 od gumidos »
IP zaznamenána

Sandro

  • Příspěvků: 64
    • Zobrazit profil

Po dlouhé době jsem nakoukl a vidím, že jsem k tématu nenapsal závěr, třeba by se mohl někomu hodit v budoucnu:

Pojišťovna se ukázala být značně flexibilní (pravda, musíte narazit na správného člověka, na druhý pokus na slepo to vyšlo) a oproti čestnému prohlášení, že v daném období nevznikla žádná škoda mi po zaplacení "pojistného zpětně" sjednala pojištění s datumem v minulosti.
To se poslalo ČKP a tím to skončilo.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 665
    • Zobrazit profil

Jak již zlidovělo: "viděl jsem hada srát, žábu bušit pěstí do skály, koně zvracet v barvě trikolory a stíhačku couvat..." ale tohle jsem ještě neviděl. Předpokládám, že popisujete dobu "hluboce minulou" - tedy rok 2020. Pojistitel zřejmě přistoupil na to, že jste pojistné uhradil, byť pod špatným VS, případně jste neuvedl v příspěvku všechny informace. To čestné prohlášení je papír s relevancí toaletního papíru, neboť pojištění se vztahuje na řadu pojištěných osob, takže prohlášení samotného pojistníka nemá valnou hodnotu. Také jsou případy, kdy pojištěná osoba o události buď vůbec neví (takové ty nezaznamenané odřeniny na parkovišti) neb případně i ví, leč nedomnívá se, že bude "viníkem" ve škodové záležitosti (rozhodne orgán s časovým odstupem).
Každopádně "do budoucna" je to již těžko využitelné - neboť v novém zákoně je novinka - kombinace §38(1) a §40(2) kdy se evidence pojištění povede online. Jakékoliv "zpětné" zavedení, přestože reálně bude moci nastat, už bude příliš viditelné a vystopovatelné.
IP zaznamenána