Bohužel v podstatě všechno co je zákonem nařízeno či regulováno, je nějakým způsobem "cinknuté", počínaje emisemi a nyní konče celoročními pneumatikami
https://auto.idnes.cz/michelin-test-celorocni-gumy-dih-/automoto.aspx?c=A171222_221716_automoto_fdvStručně shrnuto:
- výrobci s velkou pravděpodobností vyrábí pneu, které obstojí v testech jako nové, ale již po mírném opotřebení jsou výsledky značně horší
- Michelin, jakožto výrobce a též jakožto osoba odpovědná za kvalitu výrobku a jeho vlastnosti, tvrdí, že jejich pneu lze používat až do 1,6mm hloubky vzorku. Český úředník to ale ví lépe, proto nařídil jako minimální hloubku pro zimní pneu 4 mm. Dovozuji, že celoroční pneu musí v zimě splnit požadavky na zimní pneu - tedy zmíněné 4 mm hloubku vzorku.
- Autobild - tedy společnost představující pro mě mnohem objektivnější osobu, než je český ouřada, prohlašuje, že "Požadavek, aby se pneumatiky měnily už při poloviční hloubce profilu, lze jednoznačně zamítnout"
- Autobild prohlásil - "přinejmenším část výrobců pneumatik dlouhá léta manipulovala testy tím způsobem, že dávala do testů jiné pneumatiky". Nikdo neřve, nikdo ho nežaluje, zřejmě to tedy nebyla většina, ale všichni. Bude testováno 15000 pneu kvůli podezření, že výrobci ve velkém manipulovali s údaji na štítcích
- je krajně pravděpodobné, že lecjaká "shitka" z Kauflandu, je již i jako nová výrazně horší, než ojetá guma některé solidní značky a konstrukce
- a na základě toho český ouřada vymyslel povinné 4 mm, fízl to bude mozkovým myšlením měřit a další ouřada se jedné straně A4 bude vyslintávat o "materiálním aspektu, protože kdo má ojetou gumu, nemá doma akvárko...."