Před pár týdny jsem si zajel sám na emise. Auto mám OK, ale není to tedy zdaleka sériová verze. Předem jsem říkal, než viděl pracovník mé auto, že možná to nebude tak easy, ale on na mně "zaútočil" dotazem, jestli mi svítí kontrolka chyby motoru. Říkám, že to proboha ne - prej to tedy bude OK. Pak jsem ale zajel do jejich prostorů a po vystoupení druhý pápracovník říká, že mám snad děravý výfuk. Říkám, že to určitě ne, že to je tak standardně u toho výfuku. Říká, že pokud to nemám zapsáno, tak mě ani měřit nebudou. Výfuk je sice koupený (UK výrobce), ale atest neměl, resp. jsem to ani neřešil. Takže mě slušně vyhodili. Přitom 2 roky předtím jsem prošel u nich pouze s nějakými průpovídkami, na následné STK, kde už se jelo tehdy po novu s fotkami taky bez problémů (až na mudrování, že musím mít rezervu, pokud vůz z výroby byl vybaven rezervou - což se ukázalao jako nesmysl). Tak jsem se na to vy..., odstavil jsem vůz před barák známé, dal jí klíčky a šel si po svém. Ona zavolala bratra, on nafotil výfuk, ukázal na jejich STK, oni řekli, že není problém (výfuk vypadá normálně, má jenom o tlumič méně a vedení od motoru k zádi má větší průměr, koncovky jsou pak ale sériové), dala mu klíčky a za příplatek 400,- Kč hotovo. Auto mi i regulerně změřili, udělali kontrolu (s jedinou menší závadou - na jednom třemenu se nevracelo dostatečně táhlo ruční brzdy).
Takže to zjevně jde, šlo a půjde i v budoucnu ošulit, jako vždy. Doplatí na toto vše nakonec zase jenom ti poctiví a slušní, my ostatní si jenom něco málo připlatíme. Vraky ze silnic se tedy tak lehce neodklidí, ale agenda kolem toho a náklady se zvýší.