30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: mungo 27 Října 2017, 16:36:24

Název: "Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: mungo 27 Října 2017, 16:36:24
Ahoj,

řeším (jak jsem asi pozdě zjistil) poměrně zapeklitý problém. Moje oblíbené, skorosportovní auto pomalu motorově umírá, ale dokud obstojně jezdí rád bych si ho ponechal - potom půjde do likvidace. Na nový rok bych s ním ale měl projít technickou kontrolou a emisemi. Po technické stránce je auto naprosto v pohodě, vždycky jsem si dával na servisu záležet, ale emise nejspíš problém budou. Motor sežere litr oleje na 1500 km a chod za studena taky není nejpravidelnější. Navíc se prý u kontrol hodně přitvrdilo, neprojdou někdy ani na první pohled OK auta a žádný z mých "známých" servisů se mnou najednou nechce nic mít.

Teď už mi zbylo jen pár štací které zkusím objet, tak mě napadlo zeptat se jestli tu někdo nemá zkušenost s novým měřením emisí a jak se na něj připravit. Nějaké jiné info než od Ťoka, nebo toho mechanika co dneska s vážnou tváří mlel cosi o liteře zákona :D
Když nic nevymyslím, tak holt půjde auto v lednu do šrotu.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: t4455 27 Října 2017, 16:48:00
Na nový rok bych s ním ale měl projít technickou kontrolou a emisemi.

Ty nový pravidla mají být od 1.12. takže bych stk a emise udělal poslední týden v listopadu. To by snad problém být neměl.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: ViktorN 27 Října 2017, 17:59:23
Je mi známa skutečnost, že pokud na STK si doveze auto sám mechanik ze servisu, tak auto vždy projde bez podstatných výhrad…
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: dj-bobr 27 Října 2017, 18:00:09
Není to Honda Civic? Popis by seděl :D

Pokud je motor laditelný (palivová směs), trochu se dá emisím pomoct (kdyžtak SZ)
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 27 Října 2017, 18:22:45
Nepomůžou i ty typický věci jako stooktan?
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Caroprd111 27 Října 2017, 20:14:45
Dost záleží taky na výběru STK. Odkud jsi?
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Mike 29 Října 2017, 23:44:41
Je mi známa skutečnost, že pokud na STK si doveze auto sám mechanik ze servisu, tak auto vždy projde bez podstatných výhrad…
musím potvrdit  ;)
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 29 Října 2017, 23:55:23
Záleží kde. V širším příbuzenstvu teď je případ, že mechanik vez z Brna filcku kamsi až do prdele (Třebíč) a byl vyhozen za dírku v blatníku ::) Hádám si vydělal a příště se už na spolíhání že tam dělá známej vysere, protože stejně ho mohli vypoklonkovat přímo v Brně, a ušetřil by asi >100 km, že.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Caroprd111 30 Října 2017, 00:00:31
Když jede na STK servisák, tak se pravděpodobnost úspěchu sice zvýší, ale určitě ne na 100 %. Minimálně u nás mají STK tak nabito, že si nějaký odmítnutí můžou dovolit a vůbec se nevzrušují nad tím, že přijdou o pět aut týdně.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 30 Října 2017, 00:15:48
No voni hlavně nepřijdou, protože podle novely se prej musí započatá kontrola dodělat v místě, kde je rozjetá, aby se zabránilo tomu, že vražda bude objíždět různý provozy tak dlouho, dokud to někde nedostane. Vraždy se propouštěj organizovaně zcela jinak, vyhodí tak maximálně jednotlivýho vohnouta, a samozřejmě i relativně slušný auta pak odjížděj se seznamem závad, kterejma se pak vraždy žehlí (aby nebyl podstav v kvótě na závady).

Takže stádní systém jako vždy na piču, místo, aby docházelo k demontáži tohoto systému, jako v některých zemích, kde nějaký technický nebo registry vůbec neexistují, nebo je to aspoň pouhá formalita a půlku jde zařídit SMSkováním s automatem, tak je to pořád horší. Pokud někdo naivně jede bůhví kam, aby ho vyhodili, tak musí na to samý místo znova, to je úchvatný, že…

Ale lidi si prostě musí tu držku namlátit, jinak jim to nedojde. Tuhle řeším taky nějakou kokotinu, tak sem se radši šel těch debilů zeptat (že sem se na to nevysral, zas zavřeli 20 m hlavní včetně křižovatky a jelikož tam jsou ulice úplně debilní, tak sem to musel šmajdat pěšky, protože bych to jinak vobjížděl eště teď - vedou tam dva vjezdy bůhví kde od sebe), abych si to nezařídil a pak mě stejně nevypoklonkovali protože cosi. To se přesně dělo přede mnou, jak tam chudák ženská vodcházela skoro s brekem, Iveco jim ztratilo nějakej papír u dovozvky někde z Nizozemí nebo Belgie, originál byl jeden a další vyrobit nelze, a tady ji posílají od čerta k ďáblu a všude jí říkaj něco jinýho. Když odcházela, tak vypadala po setkání s režimem v praxi docela povolná k mýmu návrhu příště tydle hovna neřešit a auto papírově vyvézt a provozovat na Ukrajině. S tím, jak se to tady vyvíjí, se tak příště už asi zařídím taky.

Holt si jednou za dva roky udělám vejlet (a jestli od tama budem dovážet akumulátory, tak vlastně se to veme jednou cestou), v lepším případě s ohledem na stav centrální vlády se udělá technická korespondenčně…a tady mi můžou i s buzerbudkama a vším políbit prdel. Samý jistoty a sociální pozitíva, ne?
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: mungo 30 Října 2017, 10:22:13
Ty nový pravidla mají být od 1.12. takže bych stk a emise udělal poslední týden v listopadu. To by snad problém být neměl.

Ano, ale podle toho co mi řekli v servisech tak už většina emisních stanic je na nějaký online systém sbírající výsledky emisí v reálném čase napojená.

Není to Honda Civic? Popis by seděl :D

Pokud je motor laditelný (palivová směs), trochu se dá emisím pomoct (kdyžtak SZ)

Není. Je to trochu exotičtější, ze servisního hlediska po desetiletí zkušeností dodám: bohužel :D
Pokud vím, tak ECU v mém autě je zamčená proti úpravám, třeba profláknutý chiptuning "není" možný (defacto ano, ale poměr výsledek/práce nic moc). Zkusím to nadhodit, díky.

Dost záleží taky na výběru STK. Odkud jsi?

Momentálně zkouším známé na Moravě, pak se přesunu na sever čech.

.. No voni hlavně nepřijdou, protože podle novely se prej musí započatá kontrola dodělat v místě, kde je rozjetá, ..

Jako vážně? To jsem nikde nečetl. Čistě ze zákaznického hlediska bych po tom co mě odněkud vyhodí šel logicky jinam.

Zatím jsem vždycky dával auto do servisu, ať to kontrolou protáhnou a když něco najdou ať to opraví - abych kdyžtak nejezdil sem tam mezi servisem a kontrolou jako spojka. Nikdy nebyly potíže, proto mě to teď trochu překvapilo, samozřejmě ve chvíli kdy je investice do nového motoru nereálná. Asi nejzajímavější článek o změnách na který jsem narazil dám do odkazů [1].

[1] http://www.auto.cz/mereni-emisi-v-roce-2017-co-vsechno-se-zmeni-a-kdo-uz-neprojde-106691
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: ipkis 30 Října 2017, 12:55:30
Citace: Behemot  Dnes v 00:15:48
.. No voni hlavně nepřijdou, protože podle novely se prej musí započatá kontrola dodělat v místě, kde je rozjetá, ..

Jako vážně? To jsem nikde nečetl.

Ano, je to opravdu tak. Bacha na to! Pečlivě vybírat, kam s tím napoprvé zajet.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Martin623 30 Října 2017, 18:26:46
Ano přesně tak, vyberou si bezelstného neprověřeného vohnouta s relativně slušným autem a toho udělaj na ptákovině. Další procenta vyhozenejch aut pak naháněj na spřátelených dovozcích a bazarníkách, kde vlastně opakovanou STK nebo emise zaplatí vohnout, co si auťák přes ně nechal dovézt. Na vlastní oči jsem viděl, jak technik kšeftmanovi napsal vážnou závadu. Kšeftman vyjel ven, auto hodil na parkoviště a za dvě hodiny najel znova a bylo vše OK.
 Já řešil naposledy na emisích nekompatibilitu konektoru diagnostického portu s jejich zařízením. Nejdřív tvrdili, že to nejde a nejde a nakonec to šlo i bez připojení.  Dále pak řešili emise na corolle E8 s karburátorem a neřízeným katem, taky to nešlo  a nakonec se měřilo s vypnutým motorem. Asi pořád vědí jak na to. Já osobně  si myslím,že zvýšená spotřeba oleje by nemusela nutně znamenat špatné emise. Kámoš byl s fabií 1.4 tuším 74kW, co má 450 na tacháku a žere litr oleje na tisíc a emisema normálně prošla.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Moto007 30 Října 2017, 18:44:23
To mně čekaj emise naftového dvouválce  ve čtyřkolce, a prý na to nemají hardware.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Šmarjá Josef 30 Října 2017, 19:11:35
Známý se chlubil, že dokáže protáhnout auto i bez motoru :o Regulérní je v prac. dobu, šméčková po prac. době.  Nevím jestli kecá, ale časem ho asi budu potřebovat abych si na emisích nenechal dokurvit motor.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 30 Října 2017, 19:30:22
No když to tak čtu, tak nevim esli chci nechávat ten Dukát vůbec procházet normálníma emisema. Ten motor je sice lehce nadčtvercovej a má omezovač až na 6000, ale normálně končím tak na 3500 (zhruba, prokluzuje už i náhon otáčkoměru a nejsem si jistej jestli lehoučko ne i spojka). Asi 4000 snese, ale je poznat, že to přetím majitel moc nehonil, extra točivej není (a taky to pak zní jak kolomotiva). Taky kam by byl točivej, 2,8 TD, koho by napadlo to točit na 5000 probůh? V dodáfce? Esli mi to nějakej kokot bude túrovat na 6000 a dopadnu jak tehdá otec s Variem kde odkurvili hrníčky ventilů a než se na to přišlo, tak ojebaná hlava, vačková hřídel v hajzlu a repas za 30 litrů, tak potěš.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: ViktorN 30 Října 2017, 20:22:11
Mám chryslera, který má maximum na 4000 či 4500 otáčkách, takže pokoušet se tvrdohlavě to vytočit na 5000 by byla pro motor smrt. Proto na STK zásadně jede osobně přímo mechanik, který k tomu nikoho jiného nepustí, aby ti tupci nezničili motor.
Takže se o STK zásadně nestarám, protože mechanik to zařídí a má za to zodpovědnost a technika z STK by jinak osobně umlátil klíčem č. 42, který pro tyto účely prý vždy nosí s sebou v kapse…
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Číkus 30 Října 2017, 21:54:57
Kdysi mi na měření emisí zničili Opel Omega, měl jsem ho rád :-(
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: fu 30 Října 2017, 22:26:07
Nepomůžou i ty typický věci jako stooktan?
Tak az uvidite BA 100, dejte mi vedet, at vim, kde tankovat, to zas bude nejaka urban legend, kdyz nekdo zkousel jezdit na letecky benzin ;)

Doporucuji zvlaste studium: Zakladni zpracovani a vyuziti ropy, Blazek a Rabl , 2006
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 30 Října 2017, 23:58:06
Mám chryslera, který má maximum na 4000 či 4500 otáčkách, takže pokoušet se tvrdohlavě to vytočit na 5000 by byla pro motor smrt. Proto na STK zásadně jede osobně přímo mechanik, který k tomu nikoho jiného nepustí, aby ti tupci nezničili motor.
Takže se o STK zásadně nestarám, protože mechanik to zařídí a má za to zodpovědnost a technika z STK by jinak osobně umlátil klíčem č. 42, který pro tyto účely prý vždy nosí s sebou v kapse…
Takovej se najde kde? :D Mě to tam dycky jen odvez, ale jinak to nechával na nich. To byl sob. No a s tím jak je vytíženej a se vším se patlá tak dlouho, by mi sice ten podvozek vyvařil, ale věřím že skutečně za měsíc a stálo by to stejně jako co sem za to dal :D
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: dj-bobr 31 Října 2017, 11:42:30
BA 100 je nejblíže AFAIK OMV MaxxMotion 100, lejeme ho do závodniček a má nejmenší sklon k detonacím. V různých testech vychází nepatrně nad 100 RON.
Stooktany v sériových motorech zpravidla nepřinášejí benefit na základě antidetonačních parametrů, ale spíš proto, že (většinou) neobsahují biosložku (ethanol) a tudíž stačí o trošku míň paliva na ideální stechiometrické spalování = menší spotřeba.
A čisticí vlastnosti? U přímovstřikových benzínů mi přijde neetické hovořit o tom, že by palivo mělo čistit ventily, když vrchní část ventilu to palivo za celý život neuvidí..

Jinak motor žeroucí olej na emisích failuje na HC (uhlovodíky) - limitní u 1.5 japonce bylo zhruba 1l/1000km.
Celkově na emisích benzínů hodně pomůže ochudit směs k 15:1 a nenápadně vypnout lambdu, aby to neobohatila do stechiometriky. Klesne CO (protože je nadbytek kyslíku, nedochází k neúplnému spalování), klesne HC (protože shoří všechno palivo v nadbytku vzduchu) a 15:1 je ještě dostatečně málo chudé na to, aby na ME pyčovali kvůli špatnému poměru O2/CO2.
Název: "Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: swenak 31 Října 2017, 12:03:42
Odpojená (mecchanicky, nebo i přes sw) lambda ale zase neprojde přes readiness test, ne? Možná odstínit, ale to zase může jít poznat opticky.

Jinak i neupravená auta mají motory s předepsanou 98, což je u OMV právě MaxxMotion.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 31 Října 2017, 12:11:36
No, japonský originály jo, tady celkem často mají v dokumentaci napsáno 95. Prostě jen tak, vsadím se že mnohdy i bez pravy FW :D
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: dj-bobr 31 Října 2017, 12:53:09
Jo readiness, na to jsem nepomyslel (nesetkávám se moc často servisně s auty, co mají OBD2). Tam by samozřejmě s lambdou byl problém..
Staré OBD0 a OBD1 Civicy jdou v pohodě v mapě přepnout do open-loop módu, kdy se lambda ignoruje; nevím jak snadno to jde u jiných aut. Mám v hlavě hypotetické schémátko oscilátoru s 555, kdy bych potenciometrem měnil střídu fake signálu na oblbnutí lambda vstupu ECU a tím bych de facto nastavoval bohatost/chudost..

BA 98 měl tuším předepsaný motor z Integry Type-R, tam to bylo qůli kompresi (letmo tipuju přes 11:1, ty B18 měly tlaky ve válcích klidně ke dvacítce..)
Dost se i liší mapy JDM, EDM a USDM verzí jednoho stejného motoru (u Hondy) - americká mapa má velmi konzervativní předstih, japonská naopak agresivní, na CRX to udělá i 10 koní rozdílu :)
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: swenak 31 Října 2017, 13:29:28
Já mám BA98 u němce, stejné to bylo i u čecha, šlo o motory 2.0 TFSI, kódy AXX, BWA (Škoda, VW, Audi, snad i Cupra), nebo výkonově posílený BYD (asi všude mimo Škody) a pak ještě jeden, kód nevím, to mělo myslím pouze Audi, byla to 195kW verze. Lamda tam šla vypnout softwarově, ale hází readiness chybu. Brzo půjdu na STK, tak uvidíme, jak mě vyhodí :-)
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Mike 31 Října 2017, 22:53:06
nafta nikdy nebude problém
přiznává to i nejvícnejvětšíčeskýsuperguru
prostě je k tomu ten opacitoměr jako připojenej a hotovo

a STK na míru probíhá přesně jak napsáno
napoprvé zadáno do systému a vyhazov na měsíc
auto stojí do odpoledne za dílnou, na parkovišti blízkého supermarketu atd a odpoledne hladce prochází
3 mouchy jednou ranou, stk má pozitivní nález, servisák prachy do kapsy za neopravu a štastný majitel na 2roky klid
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: .qoyi 01 Listopadu 2017, 01:14:42
Vy u emisí nejste? Mi dodáfku připojil na nějakej program kterej si otáčky sám přidával a ubíral. Je fakt že jsem předtím jel asi 250km trasu, takže ohřátý to bylo. Dělat emise v zimě se studenym motorem, nevím nevím. Bych se asi bál.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Mesec 01 Listopadu 2017, 07:41:26
To hold u nás jsou na STK taky special experti, předloni s Felicií jsem byl vyhozen pro nehomologovanou koncovku výfuku (koupil jsem s autem), tak pak jsem to dal známýmu, zajel tam znovu a najednou to šlo.
Shodou náhod to řešil zrovna ten stejný technik.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: fu 01 Listopadu 2017, 08:07:06
STK je mafie - ma uplne stejne vydiraci praktiky jako stat.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: asmodeus 01 Listopadu 2017, 11:00:19
Trochu uhnu, proč by mělo motoru v kondici vadit pár vytočení do červenýho?

Naběhá to statisíce kilometrů, tisice startů a jestli se to má párkrát vytočit, samozřejmě zahřátý, k omezovači, tak je mi to úplně egál a motoru to musí být taky úplně jedno. Navíc, když se obecně doporučuje před ME "vyhnat pavouky".
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: dj-bobr 01 Listopadu 2017, 11:05:33
Nejkritičtější je asi rozvodový řemen, který je celý život zvyklý na nějakou zátěž při nějakém napnutí a nikdy po něm nebylo chtěno se otáčeti k červenému poli a může vyjádřit svůj zvyk prasknutím, což mívá zpravidla destruktivní následky na ventilech..
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Anorex 01 Listopadu 2017, 11:22:49
Taky té destrukci moc nevěřím a zastávám podobný názor jako asmodeus. Samozřejmě pokud se nabavíme o plečkách se stovkami tisíc kilometrů bez bežné a poctivé údržby. Normální běžný auto snad vytočení vydržet musí.

To bych měl větší obavu o to, aby auto jako takové prošlo emisemi studené, protože většinou se na měření chvíli trvá a po příjezdu může vychladnout nebo se na STK jede kousek od bydliště. Byť je tam předepsaná nějaká doba běhu v případě studeného motoru, ale kdo ví, jak se to dodržuje...
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: asmodeus 01 Listopadu 2017, 11:27:59
Já to x-krát risknul, na jednom autě jsem rozvody přejel o víc než šedesát tisíc km a všechno v pořádku, stav rozvoďáku lze i nějak opticky zkontrolovat, spíš bych se bál vodní pumpy, pokud je na rozvodech tedy.

Jestli motor nevydrží pár vytočení, nic než smrt si nezaslouží  8)
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 01 Listopadu 2017, 13:21:02
Trochu uhnu, proč by mělo motoru v kondici vadit pár vytočení do červenýho?

Naběhá to statisíce kilometrů, tisice startů a jestli se to má párkrát vytočit, samozřejmě zahřátý, k omezovači, tak je mi to úplně egál a motoru to musí být taky úplně jedno. Navíc, když se obecně doporučuje před ME "vyhnat pavouky".

Protože je zaběhlej do nějakýho provozního režimu, což si možná nedovedete představit, ale je to tak. A zejména u toho mýho velkoobjemovýho nákladního motoru mám trochu pochybnosti o tom, jestli to vůbec je schopný se za normálních podmínek (=zařazeno a jede to) k těm otáčkám podívat. Dělání prasáren na volnoběh totiž je krapet něco jinýho, než ježdění po silnici.

Další věc je, že todle hulí když se zařadí na moc malý otáčky a dá plnej plyn, ne když se to točí na milion, tam to naopak spaluje celkem v pohodě. Ale tak s ohledem na to, že korekční koeficient mám 1,48, tak předpokládám, že nebudou žádný velký píčoviny dělat, protože to je tak vysoká hodnota, že to snad nemůže tak hulit ani kdybych do toho lil vyjetej olej :D
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: msk 01 Listopadu 2017, 17:00:42
Precital som ten clanok a zacinam nadobudat pocit, ze meranie emisii sa zcvrkne na pripojenie diagnostiky. Dobra sprava. :D
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: dj-bobr 02 Listopadu 2017, 11:20:04
Navrhuji zahájit projekt "OBD-2 fake konektor", který bude simulovat plně readiness auto :D
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: cyklista 02 Listopadu 2017, 11:29:28
Precital som ten clanok a zacinam nadobudat pocit, ze meranie emisii sa zcvrkne na pripojenie diagnostiky. Dobra sprava. :D
Tak to mělo být od začátku. Ta zkratka znamená OnBoardDiagnostic, má zaznamenávat chyby všech součástí, které mají nějaký vztah k emisím.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: opas 02 Listopadu 2017, 13:23:51
Navrhuji zahájit projekt "OBD-2 fake konektor", který bude simulovat plně readiness auto :D

Např.
https://freematics.com/store/index.php?route=product/product&product_id=71
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: swenak 02 Listopadu 2017, 14:20:11
Ono to údajně již některé STK používají;)
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: dj-bobr 02 Listopadu 2017, 15:07:21
Bylo by vůbec nelegální, kdybych něco takového developnul (levně, nejlépe opensource na nějaké arduino-like platformě) a prodával, resp. uveřejnil zdrojáky? Takový STK-blaster by byl luxusní artikl k prodeji.. (akorát by to chtělo ještě vychytat, na které PIDy to musí odpovídat, a zda stačí komunikovat po CANu nebo zda bych musel implementovat i K-Line)
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: max 02 Listopadu 2017, 15:23:16
Vývoj a prodej zjevně ne. Použití bych už viděl za hranou.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: mungo 04 Ledna 2018, 11:35:29
Takže se vracím s after action reportem mé emisní anabáze - včera jsem si vyzvedl auto s platnou technickou i emisemi na další dva roky. Všechno bylo prováděné v průběhu prosince, takže nová pravidla měření emisí už nejspíš byly v platnosti. Zkusím pro ostatní v podobné situaci popsat rozdíly proti minulosti.

Aktuální stav

Výhled do budoucna
Po diskuzi v servisu celkem optimistický, víceméně beze změny. Pokud jim nedáte na technickou na první pohled nevyhovující auto, s trochou dobré vůle projde bez problémů.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: ViktorN 04 Ledna 2018, 11:51:30
mám jeden servis pro jedno nestandardní auto (které používám jen na rodinné účely). Tam servis při zajišťování STK vybírá ode mne na ruku litr zálohu pro případné problémy. Posledně mi z toho vrátili pětikilo, že to stačilo a auto vždy prošlo. Ne že by mělo problémy (je v perfektním technickém stavu), ale třeba proto, aby ho STK technik nezničil. Kupříkladu tupý STK technik musí motor několikrát vytočit do maxima 5000 otáček. Tady by se motor spolehlivě odrovnal, protože má maximum na 4500 (i když na tachometru má číslo 5000). Takže servisák musí být přítomen a nesmí pustit STK technika k autu…
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: paty 06 Ledna 2018, 00:41:23
Aktuální stav
  • Dělat aktuálně technickou+emise sám je i u na první pohled bezproblémového postaršího auta problém. Snad to po nějaké době zase povolí, až si nová pravidla sednou.
  • Hledání nového servisu, který umí dělat bezproblémové kontroly je náročnější. Osvědčil se mi až přístup kamarád kamaráda má známého.. :) Jinak se se mnou nikdo nechtěl bavit: nechte to opravit pane.
  • Balíček technická+emise+služby okolo trochu zdražil (v řádech stokorun). Samozřejmě malá oběť tomu, aby po silnicích nejezdily vraky, že?
Tímto přístupem nám prošlo auto, co by emisně těžce neprošlo. Leč stačil příplatek, prý se na nás těší za 2 roky zas.  ;D Bylo to ještě v minulém roce.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: .qoyi 06 Ledna 2018, 01:19:51
nechte to opravit pane.
Asi mimo, ale co konkrétně bylo špatně?
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: swenak 06 Ledna 2018, 12:58:49
Před pár týdny jsem si zajel sám na emise. Auto mám OK, ale není to tedy zdaleka sériová verze. Předem jsem říkal, než viděl pracovník mé auto, že možná to nebude tak easy, ale on na mně "zaútočil" dotazem, jestli mi svítí kontrolka chyby motoru. Říkám, že to proboha ne - prej to tedy bude OK. Pak jsem ale zajel do jejich prostorů a po vystoupení druhý pápracovník říká, že mám snad děravý výfuk. Říkám, že to určitě ne, že to je tak standardně u toho výfuku. Říká, že pokud to nemám zapsáno, tak mě ani měřit nebudou. Výfuk je sice koupený (UK výrobce), ale atest neměl, resp. jsem to ani neřešil. Takže mě slušně vyhodili. Přitom 2 roky předtím jsem prošel u nich pouze s nějakými průpovídkami, na následné STK, kde už se jelo tehdy po novu s fotkami taky bez problémů (až na mudrování, že musím mít rezervu, pokud vůz z výroby byl vybaven rezervou - což se ukázalao jako nesmysl). Tak jsem se na to vy..., odstavil jsem vůz před barák známé, dal jí klíčky a šel si po svém. Ona zavolala bratra, on nafotil výfuk, ukázal na jejich STK, oni řekli, že není problém (výfuk vypadá normálně, má jenom o tlumič méně a vedení od motoru k zádi má větší průměr, koncovky jsou pak ale sériové), dala mu klíčky a za příplatek 400,- Kč hotovo. Auto mi i regulerně změřili, udělali kontrolu (s jedinou menší závadou - na jednom třemenu se nevracelo dostatečně táhlo ruční brzdy).

Takže to zjevně jde, šlo a půjde i v budoucnu ošulit, jako vždy. Doplatí na toto vše nakonec zase jenom ti poctiví a slušní, my ostatní si jenom něco málo připlatíme. Vraky ze silnic se tedy tak lehce neodklidí, ale agenda kolem toho a náklady se zvýší.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Behemot 07 Ledna 2018, 08:30:27
Vo tom to celý je, jezdit tam opakovaně a jenom platit.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: paty 07 Ledna 2018, 21:25:18
Tož kurva nějak to HDP musíme tlačit nahoru, soudruzi!
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Zbyněk 63 13 Července 2018, 11:42:16
zajímavé je že vám napíchnou diagnostiku a objeví se závady ( sistém BOSCH ) tak vás nepustí na emise a sinkasují cca700 , zajel sem do dvou servisů na diagnostiku ani v jednom servisu tyto závady nenašli diagnostika prázdná 0. Mám vozidlo Mitshubishi Carisma r.v. 1996 vrátil sem se na emise napíchli vozidlo (sistém BOSCH ) a znova závady. Ptám se jak je to možné a řekli mi že jim to tam takhle naskočí z inkasovali prachy a naschledanou. Poraď te mi někdo jak s toho ven :
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Caroprd111 13 Července 2018, 19:03:29
Nejspíš není nacten readiness kód, nejlepší opravdu bude zkusit to jinde. S takovýhle autem běžný diagnostiky v servisech moc nemluví, kdo umi jen vyčíst závady, bude tam 0, jak píšete.
Název: Re:"Novinky" v měření emisí
Přispěvatel: Šmarjá Josef 13 Července 2018, 20:06:41
Známý měl problém s nějakým fordem. Emisáci použili rozhraní, které sice odpovídalo typu auta, ale v průběhu výroby došlo ke změně. Emisáci měli použít jiné rozhraní, ale bylo jim to jedno, takže to vyřešila změna stanice ME  >:(