30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: "Novinky" v měření emisí  (Přečteno 20531 krát)

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #15 kdy: 30 Října 2017, 19:30:22 »

No když to tak čtu, tak nevim esli chci nechávat ten Dukát vůbec procházet normálníma emisema. Ten motor je sice lehce nadčtvercovej a má omezovač až na 6000, ale normálně končím tak na 3500 (zhruba, prokluzuje už i náhon otáčkoměru a nejsem si jistej jestli lehoučko ne i spojka). Asi 4000 snese, ale je poznat, že to přetím majitel moc nehonil, extra točivej není (a taky to pak zní jak kolomotiva). Taky kam by byl točivej, 2,8 TD, koho by napadlo to točit na 5000 probůh? V dodáfce? Esli mi to nějakej kokot bude túrovat na 6000 a dopadnu jak tehdá otec s Variem kde odkurvili hrníčky ventilů a než se na to přišlo, tak ojebaná hlava, vačková hřídel v hajzlu a repas za 30 litrů, tak potěš.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #16 kdy: 30 Října 2017, 20:22:11 »

Mám chryslera, který má maximum na 4000 či 4500 otáčkách, takže pokoušet se tvrdohlavě to vytočit na 5000 by byla pro motor smrt. Proto na STK zásadně jede osobně přímo mechanik, který k tomu nikoho jiného nepustí, aby ti tupci nezničili motor.
Takže se o STK zásadně nestarám, protože mechanik to zařídí a má za to zodpovědnost a technika z STK by jinak osobně umlátil klíčem č. 42, který pro tyto účely prý vždy nosí s sebou v kapse…
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 023
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #17 kdy: 30 Října 2017, 21:54:57 »

Kdysi mi na měření emisí zničili Opel Omega, měl jsem ho rád :-(
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #18 kdy: 30 Října 2017, 22:26:07 »

Nepomůžou i ty typický věci jako stooktan?
Tak az uvidite BA 100, dejte mi vedet, at vim, kde tankovat, to zas bude nejaka urban legend, kdyz nekdo zkousel jezdit na letecky benzin ;)

Doporucuji zvlaste studium: Zakladni zpracovani a vyuziti ropy, Blazek a Rabl , 2006
« Poslední změna: 30 Října 2017, 23:55:31 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #19 kdy: 30 Října 2017, 23:58:06 »

Mám chryslera, který má maximum na 4000 či 4500 otáčkách, takže pokoušet se tvrdohlavě to vytočit na 5000 by byla pro motor smrt. Proto na STK zásadně jede osobně přímo mechanik, který k tomu nikoho jiného nepustí, aby ti tupci nezničili motor.
Takže se o STK zásadně nestarám, protože mechanik to zařídí a má za to zodpovědnost a technika z STK by jinak osobně umlátil klíčem č. 42, který pro tyto účely prý vždy nosí s sebou v kapse…
Takovej se najde kde? :D Mě to tam dycky jen odvez, ale jinak to nechával na nich. To byl sob. No a s tím jak je vytíženej a se vším se patlá tak dlouho, by mi sice ten podvozek vyvařil, ale věřím že skutečně za měsíc a stálo by to stejně jako co sem za to dal :D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #20 kdy: 31 Října 2017, 11:42:30 »

BA 100 je nejblíže AFAIK OMV MaxxMotion 100, lejeme ho do závodniček a má nejmenší sklon k detonacím. V různých testech vychází nepatrně nad 100 RON.
Stooktany v sériových motorech zpravidla nepřinášejí benefit na základě antidetonačních parametrů, ale spíš proto, že (většinou) neobsahují biosložku (ethanol) a tudíž stačí o trošku míň paliva na ideální stechiometrické spalování = menší spotřeba.
A čisticí vlastnosti? U přímovstřikových benzínů mi přijde neetické hovořit o tom, že by palivo mělo čistit ventily, když vrchní část ventilu to palivo za celý život neuvidí..

Jinak motor žeroucí olej na emisích failuje na HC (uhlovodíky) - limitní u 1.5 japonce bylo zhruba 1l/1000km.
Celkově na emisích benzínů hodně pomůže ochudit směs k 15:1 a nenápadně vypnout lambdu, aby to neobohatila do stechiometriky. Klesne CO (protože je nadbytek kyslíku, nedochází k neúplnému spalování), klesne HC (protože shoří všechno palivo v nadbytku vzduchu) a 15:1 je ještě dostatečně málo chudé na to, aby na ME pyčovali kvůli špatnému poměru O2/CO2.
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #21 kdy: 31 Října 2017, 12:03:42 »

Odpojená (mecchanicky, nebo i přes sw) lambda ale zase neprojde přes readiness test, ne? Možná odstínit, ale to zase může jít poznat opticky.

Jinak i neupravená auta mají motory s předepsanou 98, což je u OMV právě MaxxMotion.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #22 kdy: 31 Října 2017, 12:11:36 »

No, japonský originály jo, tady celkem často mají v dokumentaci napsáno 95. Prostě jen tak, vsadím se že mnohdy i bez pravy FW :D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #23 kdy: 31 Října 2017, 12:53:09 »

Jo readiness, na to jsem nepomyslel (nesetkávám se moc často servisně s auty, co mají OBD2). Tam by samozřejmě s lambdou byl problém..
Staré OBD0 a OBD1 Civicy jdou v pohodě v mapě přepnout do open-loop módu, kdy se lambda ignoruje; nevím jak snadno to jde u jiných aut. Mám v hlavě hypotetické schémátko oscilátoru s 555, kdy bych potenciometrem měnil střídu fake signálu na oblbnutí lambda vstupu ECU a tím bych de facto nastavoval bohatost/chudost..

BA 98 měl tuším předepsaný motor z Integry Type-R, tam to bylo qůli kompresi (letmo tipuju přes 11:1, ty B18 měly tlaky ve válcích klidně ke dvacítce..)
Dost se i liší mapy JDM, EDM a USDM verzí jednoho stejného motoru (u Hondy) - americká mapa má velmi konzervativní předstih, japonská naopak agresivní, na CRX to udělá i 10 koní rozdílu :)
« Poslední změna: 31 Října 2017, 13:04:38 od dj-bobr »
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #24 kdy: 31 Října 2017, 13:29:28 »

Já mám BA98 u němce, stejné to bylo i u čecha, šlo o motory 2.0 TFSI, kódy AXX, BWA (Škoda, VW, Audi, snad i Cupra), nebo výkonově posílený BYD (asi všude mimo Škody) a pak ještě jeden, kód nevím, to mělo myslím pouze Audi, byla to 195kW verze. Lamda tam šla vypnout softwarově, ale hází readiness chybu. Brzo půjdu na STK, tak uvidíme, jak mě vyhodí :-)
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #25 kdy: 31 Října 2017, 22:53:06 »

nafta nikdy nebude problém
přiznává to i nejvícnejvětšíčeskýsuperguru
prostě je k tomu ten opacitoměr jako připojenej a hotovo

a STK na míru probíhá přesně jak napsáno
napoprvé zadáno do systému a vyhazov na měsíc
auto stojí do odpoledne za dílnou, na parkovišti blízkého supermarketu atd a odpoledne hladce prochází
3 mouchy jednou ranou, stk má pozitivní nález, servisák prachy do kapsy za neopravu a štastný majitel na 2roky klid
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #26 kdy: 01 Listopadu 2017, 01:14:42 »

Vy u emisí nejste? Mi dodáfku připojil na nějakej program kterej si otáčky sám přidával a ubíral. Je fakt že jsem předtím jel asi 250km trasu, takže ohřátý to bylo. Dělat emise v zimě se studenym motorem, nevím nevím. Bych se asi bál.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #27 kdy: 01 Listopadu 2017, 07:41:26 »

To hold u nás jsou na STK taky special experti, předloni s Felicií jsem byl vyhozen pro nehomologovanou koncovku výfuku (koupil jsem s autem), tak pak jsem to dal známýmu, zajel tam znovu a najednou to šlo.
Shodou náhod to řešil zrovna ten stejný technik.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #28 kdy: 01 Listopadu 2017, 08:07:06 »

STK je mafie - ma uplne stejne vydiraci praktiky jako stat.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:"Novinky" v měření emisí
« Odpověď #29 kdy: 01 Listopadu 2017, 11:00:19 »

Trochu uhnu, proč by mělo motoru v kondici vadit pár vytočení do červenýho?

Naběhá to statisíce kilometrů, tisice startů a jestli se to má párkrát vytočit, samozřejmě zahřátý, k omezovači, tak je mi to úplně egál a motoru to musí být taky úplně jedno. Navíc, když se obecně doporučuje před ME "vyhnat pavouky".
IP zaznamenána