30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Nouzové dojetí  (Přečteno 20822 krát)

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Nouzové dojetí
« kdy: 14 Října 2017, 09:24:27 »

Řeším teď "Nouzové dojetí" ve vztahu k par. 40 Vyhl. 341/2014 (Závady ohrožující bezpečnost provozu...). Hledal jsem tady i jinde, ale pořád to nějak nemohu pochopit...
1. Samotný termín "Nouzové dojetí" jsem nikde v zákonech ani vyhláškách nenašel
2. Všechny relevantní příspěvky odkazují na par. 5 (1) e) ZPPK, ale tam je uvedeno (zkráceně): Řidič je povinen... odstranit na místě závadu, zjistí-li během jízdy, že vozidlo nebo náklad nesplňuje stanovené podmínky uvedené v § 52; nemůže-li tak učinit, smí v jízdě pokračovat...
par. 52 se ale týká jen přepravy nákladu, nejsem jazykovědec, ale podle mě tato formulace znamená, že smím v jízdě pokračovat jen nemůžu-li odstranit závadu vztahující se k podmínkám stanoveným v par. 52 pro přepravu nákladu a nejde to napasovat na "nouzové dojetí" s vozidlem se závadou podle par. 40 Vyhl. 341/2014...
Udělat jsem ve svém mozkovém myšlení někde chybu, nebo je "Nouzové dojetí" upraveno někde jinde...?
Díky za Vaše názory
IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #1 kdy: 15 Října 2017, 15:56:43 »

Prosím netuší někdo, kde hledat definici "nouzového dojetí", o co se právně opřít?
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 006
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #2 kdy: 15 Října 2017, 17:03:51 »

ZPPK:  361/2000 Sb. 

§5 Řidič je povinen...:

1. e) Odstranit na místě závadu, zjistí-li během jízdy, že vozidlo nebo náklad nesplňuje stanovené podmínky uvedené v §52 (Přeprava nákladu); nemůže-li tak učinit, smí v jízdě pokračovat přiměřenou rychlostí jen do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit; přitom musí učinit takové opatření, aby během jízdy nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nedošlo k poškození pozemní komunikace ani životního prostředí,"

...neboli nouzové dojetí.

IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #3 kdy: 15 Října 2017, 19:11:42 »

Četl jste můj první příspěvek bod 2...? To se tedy podle Vás nevztahuje jen k přepravě nákladu?
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #4 kdy: 15 Října 2017, 19:37:19 »

341/2002 už neplatí ?
nebo se to změnilo nějakým jiným zákonem ?
IP zaznamenána

Moto007

  • Příspěvků: 223
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #5 kdy: 15 Října 2017, 19:45:16 »

341/2002  vyhláška o schvalování technické způsobilosti a tech. podmínkách .....   
IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #6 kdy: 15 Října 2017, 20:01:50 »

My si pořád nějak nerozumíme, v 341/2014 je použit výraz "s výjimkou nouzového dojetí" a já se ptám, jestli je někde v právních předpisech definováno co je to "nouzové dojetí"...
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 887
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #7 kdy: 16 Října 2017, 10:00:58 »

IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #8 kdy: 16 Října 2017, 10:48:31 »

Řekl bych, že dojetí je přesně to, co je definováno, takže dojetí.

Jedu - něco se stane - pokračuji v jízdě do bodu XYZ.
Ale už bych neměl vůz používat k běžnému ježdění a dát ho do správkárny.

Může se stát, že např. PČR bude mít jiný názor a může další jízdu zakázat (osvětlení, ostré hrany apod.).
IP zaznamenána

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 518
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #9 kdy: 16 Října 2017, 19:40:16 »

Ne. Kdybyste tu vyhlášku četli do konce, zjistíte, že v § 40 jsou vyjmenovány závady ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, se kterými vozidlo nesmí být provozováno mimo nouzového dojetí.
Dle mého názoru tedy tento § hovoří jasně, že i když by vozidlo bylo jinak klasifikováno jako nebezpečné (například po nehodě), nouzové dojetí je stále možné s přihlédnutím k § 5 odst. 1 písm e) ZPPK. Například tedy pokud mi nebudou fungovat světla, tak za předpokladu, že vozidlo opatřím jiným adekvátním osvětlením mohu přiměřenou rychlostí pokračovat v jízdě (zejména v noci, přes den bych se s tím náhradním osvětlením ani nezalamoval).

IMHO by bylo fajn dát fízlům přes prsty skrze tuhle vyhlášku v tom jejich braní techničáků po nehodě.
IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #10 kdy: 16 Října 2017, 19:59:31 »

IZS: Ale vždyť o to právě jde, o par. 40 vyhl. 341 píšu hned nazačátku, takže ještě jednou:
Pokud mám na vozidle závadu ohrožujíci bezpečnost provozu (závady vyjmenované v par. 40 vyhl. 341), nesmí být vozidlo užito v provozu, s vyjímkou nouzového dojetí.
Asi všichni chápeme, co to nouzové dojetí přibližně znamená, ale každý (zejména PaCH) si pod tímto termínem může konkrétně představit něco trochu jiného a tak bych pro plodnou diskusi s pomahačem chtěl mít nějakou jasnou, nejlépe zákonem či vyhláškou podpořenou definici. A žádnou takovou jsem nenašel a proto jsem se zeptal. Je samozřejmě možné (či spíše pravděpodobné), že taková definice nikde v právním řádu není a pak by asi musel rozhodnout soud, zda šlo o "nouzové dojetí" či nikoli.
IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #11 kdy: 16 Října 2017, 20:06:25 »

Nějaký názor je zde : http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/kdy-se-jedna-o-nouzove-dojeti--394546
Dík, to jsem našel... ale tam je popisováno, s jakou závadou "nouzově dojet" a s kterou už ne, ale o to mi nejde, mě jde o to, co to přesně "nouzové dojetí" znamená, jak ho definovat...
« Poslední změna: 16 Října 2017, 20:15:39 od Re »
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 887
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #12 kdy: 16 Října 2017, 22:36:29 »

... co to přesně "nouzové dojetí" znamená, jak ho definovat...

Já se obávám, že tady přesná definice prakticky ani není možná. Vždy bude posuzována celková situace a bude tedy záležet na justiční loterii jak dopadnete.
IP zaznamenána

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 518
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #13 kdy: 17 Října 2017, 11:40:52 »

Re: ale ta právní úprava nouzového dojetí je v těch §§ zakotvená poměrně přesně a na to jsem vás také odkázal. § 5 obsahuje dle mého názoru naprosto přesnou definici nouzového dojetí - je to pokračování v jízdě přiměřenou rychlostí do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit s vozidlem, které není technicky způsobilé provozu na pozemních komunikacích.

Ke článku z internetu - ten výklad je dle mého názoru příliš opatrný kvůli tomu, aby to lidé nezneužívali. V případě potřeby bych potenciál § 40 využil na maximum - po DN například mohu dojet do nejbližšího servisu atd, i když budu mít pomačkané plechy a nebude mi svítit světlo.

Čím si už nejsem tolik jistý je, jestli mi fízl může při nouzovém dojetí zabavit techničák nebo ne - dle mého názoru nikoliv.
« Poslední změna: 17 Října 2017, 11:46:47 od IZS »
IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #14 kdy: 17 Října 2017, 12:27:27 »

IZS: No to si právě nemyslím, par. 5 jen říká, co mohu dělat, když mám závadu na PŘEPRAVOVANÉM NÁKLADU, nikoliv obecně co to je nouzové dojetí...
IP zaznamenána