30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Nouzové dojetí  (Přečteno 20696 krát)

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #15 kdy: 17 Října 2017, 12:35:15 »

Re: Jste si svým tvrzením jist? Před odpovědí si dotyčné ustanovení § 5 odst. 1 písm. e) ZPPK ještě jednou pořádně, případně i pomalu a 2x, přečtěte.
« Poslední změna: 17 Října 2017, 12:52:57 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #16 kdy: 17 Října 2017, 14:18:28 »

Ano četl jsem několikrát... vozidlo nebo náklad nesplňuje... tedy nesplňení podmínek přepravy nákladu se vztahuje k nákladu i vozidlu, protože když vynecháme náklad nesplňuje, tak vozidlo co?, to by nedávalo smysl... a jen tak mimochodem i kdybych se mýlil, není třeba zesměšňovat či urážet...
« Poslední změna: 17 Října 2017, 14:56:05 od Re »
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #17 kdy: 17 Října 2017, 15:12:49 »

Nabyl jsem dojmu, že psaný text nechápete pouze z nepozornosti, proto drobná jízlivost. Vidím, že problém je jinde - v nepochopení významu spojky nebo, před kterou není čárka. Studjiní materiál:
http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=155
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4624.msg48591#msg48591
Možná je problém ještě jinde (podmět, přemět, přísudek, hlavní věta, vedlejší věta, věta za středníkem), tam srozumitelně poradit nedokáži. Jedině snad rozebráním první věty písmena e) na prvočinitele.

Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen.....odstranit na místě závadu, zjistí-li během jízdy, že vozidlo nebo náklad nesplňuje stanovené podmínky uvedené v § 52. Znamená
Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen.....odstranit na místě závadu, zjistí-li během jízdy, že vozidlo nesplňuje stanovené podmínky uvedené v § 52.
Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen.....odstranit na místě závadu, zjistí-li během jízdy, že náklad nesplňuje stanovené podmínky uvedené v § 52.
Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen.....odstranit na místě závadu, zjistí-li během jízdy, že vozidlo i náklad nesplňuje stanovené podmínky uvedené v § 52.

Věta za středníkem je srozumitelná i pro Vás?

« Poslední změna: 17 Října 2017, 15:22:05 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #18 kdy: 17 Října 2017, 16:08:51 »

Tak já to vzdávám, asi jsem fakt blbej... vozidlo nesplňuje podmínky podle par. 52 podle mě znamená, že nesplňuje podmínky přepravy nákladu (par. 52 = přeprava nákladu), takže par. 5 1. e) se týká pouze přepravy nákladu a závad s ním spojených, ničeho jiného... ale asi to už nemá smysl dále rozpitvávat, takže to ukončíme a díky všem.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #19 kdy: 17 Října 2017, 17:21:05 »

Aha, tak už to chápu i já co nechápete úplně přesně a mohl jsem si jízlivosti odpustit, kdybych pořádně četl vlákno. Termín nouzové dojetí pro situaci, kdy technický stav vozidla odpovídá § 40 odst. 1 vyhlášky č. 341/2014 Sb. není nikde exaktně definován, protože to prostě nejde. Tedy jde <právní amatérismus>o pojem právně neurčitý</právní amatérismus>, který bude mít v každé situaci poněkud jiný přesný význam, ale vždy bude obsahově odpovídat dotyčnému  §5\1\e ZPPK smí v jízdě pokračovat přiměřenou rychlostí jen do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit. Prasklou gumu a z toho vyplývající jízdu po rezervě s kdovíjakým vzorkem patrně obhájíte k nejbližšímu otevřeném pneuservisu, pokud bude mít požadovanou pneumatiku. S prasklým sklem s autem v záruce pojedete nepochybně do autorizovaného servisu.
Sypu si popel na hlavu.

Jako omluvu a varování uvádím výňatek z rozhodnutí NSS 3 As 221/2014 - 46:
Především je nutno upozornit na poněkud rozpornou argumentaci stěžovatele, který na straně jedné tvrdí, že měl povědomost pouze o malé prasklince ve střední části čelního skla pod stěračem (nepřesahující 2 cm), na straně druhé uvádí, že za této situace se snažil pouze o nouzové dojetí. Jestliže si byl evidentně vědom toho , že prasklina čelního skla (ve stírané ploše) nepřesahující 2 cm ještě není hodnocena jako závada ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nutně se nabízí otázka, proč by v případě zjištěné praskliny nepřesahující uvedenou hodnotu, zamýšlel řídit vozidlo jen v nouzovém režimu; k takovému počínání neexistoval racionální důvod. Vysvětlení předestřené stěžovatelem tedy působí nevěrohodně a účelově. Celý rozsudek http://www.zakony.cz/soudni-rozhodnuti/nejvyssi-spravni-soud/2016/1/judikat-nss-3-As-221-2014-46-definice-zavad-na-vozidle-ohrozujicich-provoz-na-pozemnich-komunikacich-podavajici-se-z-36-odst-GNSS20164073.
Tedy je nutné se rozhodonout, zda o závadě víte a jede v režimu nouzového dojetí, nebo o závadě, která vznikla za jízdy, doposud nevíte. U prasklého čelního skla v polovině přes celou výšku není patrně strategie o ničem nevím ta správná ořechová.
« Poslední změna: 17 Října 2017, 17:37:18 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #20 kdy: 17 Října 2017, 17:53:33 »

enzym: Dík, přesně o to mi celou dobu šlo...
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 750
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #21 kdy: 17 Října 2017, 19:37:15 »

konkrétně u toho skla je to nejjednodušší obrana
"sklo mám přepojištěno a jedu do místa, kde bude posouzeno technikem pojišťovny"
čili vlastně kamkoli

u těch nesvítících světel si právě myslím, že musí být pro nouzové dojetí nahrazeny jiným zdrojem - alespoň na straně ke středu vozovky atp.
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #22 kdy: 17 Října 2017, 20:57:45 »

Stav:
Vozu, kterému odešlo nějaké elektrické centrum, fungovala jen světelná houkačka a brzdová světla. Bratránek přelepil reflektory páskou, aby tolik neoslňoval, jak ho něco dojíždělo, blikal brzdovými, aby dotyčný věděl, že je nějaký problém.

Jedno z těch něco byli policajti a prý docela koukali, co to předvádí. Po důkladné lustrací ho pustili, ještě ho chválili, že to s brzdovými světly je dobrý nápad a nabídli se, že mu budou asistovat, to s díky nevyužil, měl to jen kousek.

Krom světel privracenych ke středu vozovky (takže ze sebe vyrobite motocykl) by to neměl být ohledně osvětlení problém, ostatní - plechy apod., platí asi to, co ukecate na místě, nebo obhajite pak v přestupkovém řízení....
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 879
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #23 kdy: 17 Října 2017, 23:12:32 »

"sklo mám přepojištěno a jedu do místa, kde bude posouzeno technikem pojišťovny"

No to bych neriskoval....spíše ano sklo prasklo před malou chvílí,  výhled mám stále dostatečný a nouzově dojíždím do nejbližšího místa, kde mohu vozidlo bezpečně odstavit...t.j. domů, do servisu..cokoliv uvěřitelného. NIKDY nesmíte připustit, že před započetím jízdy jste měl jakkoliv malou závadu.

IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #24 kdy: 18 Října 2017, 10:56:47 »

Když se vrátím na začátek.. k čemu má být ta přesná definice nouzového dojetí??
Já myslím že to je srozumitelné.. třebas nouzové stání taky zákon přesně nedefinuje..

Když závada umožňuje nouzové dojetí tak určitě nemáte povinnost vozidlo odstavit okamžitě po jejím zjištění.
A naopak když se prokáže že jste o závadě už dřív věděl a přesto vozidlo dál normálně používáte tak to nouzové dojetí určitě není.

To by mělo v praxi stačit.. při dodržení FSM ..s policajty a úředníky se zbytečně nebavíme.. na řešení nuancí co ještě je a už není nouzové dojetí nedojde.
Příklad jak to nedělat je rozsudek citovaný enzymem.
IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #25 kdy: 18 Října 2017, 12:24:32 »

2M: Chtěl jsem jen vědět, jestli někde není třeba definováno, že o nouzové dojetí se jedná pouze v případě ohrožení života atd... protože v podstatě vždy můžete při zjištění závady dle par. 40 vyhl. 341 zastavit, hodit výstražné blinkry, postavit trojúhelník, obléct vestu a zavolat odtahovku... a dojet byste mohl jen v případě umírající manželky v kufru... objasněno, pochopeno, poděkováno, vyřešeno...
Edit: A jen takový obecný, neadresný povzdech: Kdyby si kažký, kdo chce odpovědět, otázku pořádně přečetl a odpovídal věcně a jen pokud o tom něco ví, tak by mohlo být vyřešeno 2-3 příspěvky...
« Poslední změna: 18 Října 2017, 12:34:19 od Re »
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #26 kdy: 18 Října 2017, 13:06:21 »

Citace
Kdyby si kažký, kdo chce odpovědět, otázku pořádně přečetl a odpovídal věcně a jen pokud o tom něco ví, tak by mohlo být vyřešeno 2-3 příspěvky.
Přesně toto na otevřeném komunitním fóru moc nehrozí, očekávat to lze maximálně v nějaké on-line právní poradně. Zde je zakladatel/tazatel odsouzen k tomu, že do vlákna bude přispívat každý, komu se chce, občas i mimo mísu či odpovědí z cesty, která vznikne nepochopením/mizerným čtením problému či nedomyšlením vazeb.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 879
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #27 kdy: 18 Října 2017, 14:09:44 »

... objasněno, pochopeno, poděkováno, vyřešeno...
Edit: A jen takový obecný, neadresný povzdech: Kdyby si kažký, kdo chce odpovědět, otázku pořádně přečetl a odpovídal věcně a jen pokud o tom něco ví, tak by mohlo být vyřešeno 2-3 příspěvky...

Ehm...přečetl jsem si ještě jednou Váš první příspěvek a nezbývá mi než si povzdechnot, že kdyby každý kdo se chce na něco zeptat, precizně a kompletně formuloval otázku, pak by tady nastal ráj na světě...konec ironie- nezlobte se Re, ale Vaše otázka tak úplně precizně a pochopitelně položena nebyla (alespoň pro mne).
IP zaznamenána

Re

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #28 kdy: 18 Října 2017, 14:58:22 »

pk202: Blbě položená otázka je taky možnost, pravda...
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Nouzové dojetí
« Odpověď #29 kdy: 19 Října 2017, 17:12:56 »

v podstatě vždy můžete při zjištění závady dle par. 40 vyhl. 341 zastavit, hodit výstražné blinkry, postavit trojúhelník, obléct vestu a zavolat odtahovku... a dojet byste mohl jen v případě umírající manželky v kufru...

v tom případě by nouzové dojetí v zákoně nebylo vůbec.. ty extrémní případy řeší institut krajní nouze.
IP zaznamenána