Enzym už to uvedl podstatné, tak jen doplním. Z hlediska zákonné úpravy alespoň pokud jde o formální stránku není rozdíl mezi průjezdem na „oranžovou“, mohl-li řidič bezpečně zastavit, a průjezdem na červenou. Důvod, proč je v obecném povědomí zakořeněno, že na oranžovou se smí projet, je jen a pouze v tom, že prokazování toho, zda mohl či nemohl řidič bezpečně zastavit, je komplikované, tak se to toleruje. Pokud ale někoho policajti zastaví a on jim na férovku přizná, že projel na oranžovou záměrně a zastavit by sice mohl, ale neudělal to, protože to má nacvičené a věděl, že to na oranžovou stihne, tak si právě pod sebou podříznul větev a příště už si možná bude pamatovat, proč se s policajty nebavíme. Totéž platí, souhlasí-li s řidič s přestupkem na místě.
Pokud jde o kvalifikaci a sankce, tak v obou případech jde o přestupek podle § 125c(1)(f)(5) ZPPK. Je to tzv. sledovaný přestupek, za první spáchání je pokuta blokově do 2500 nebo ve správním 2500-5000, za recidivu v rámci 1 roku je zákaz od 1 do 6 měsíců a pokuta 4000-7500 (bez možnosti řešit blokově). Plus 5 bodů vždy (samozřejmě i za ten řešený blokově, pokud tedy policajti nejsou líní a pošlou to příslušnému úřadu k zaevidování, případně pokud to kreativně nenapsali na něco nebodovaného, typicky na sběrné písm. k). Kolik za to fízlové mají čárek netuším, ale za zastavení to zjevně stojí.