30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [WIN] Vjíždění na železniční přejezd  (Přečteno 39909 krát)

mivak

  • Příspěvků: 14
    • Zobrazit profil
[WIN] Vjíždění na železniční přejezd
« kdy: 17 Února 2016, 14:15:48 »

Dobrý den,
Snažil jsme se najít potřebnou odpověď ve zveřejněných příspěvcích, ale nenašel jsem ji.
Při přejíždění železničního přejezdu mohu při blikajícím bílém světle jet rychlostí 50 km/h za jakýchkoli podmínek, tedy i za deště, náledí. Za sucha vzhkedm k reakční době a brzdné dráze zastavím nejdříve po 30 metrech. Pokud jsme k přejezdu blíže, nemohu zastavit, i když se budu snažit sebevíc. U křižovatky a semaforu je to vyřešeno žlutým světlem. U železničního přejezdu, ale bliká bílé světlo a okamžitě začnou blikat červená světla. Pokud jsem u přejezdu blízko, nemohu zastavit, to bych musel porušit fyzikální zákony a to nejde.
Jak se řeší takováto skutečnost, když vjedu na červenou na železniční přejezd, ale prokazatelně jsem nemohl zastavit i když jsem dodržel všechny paragarafy silničního zákona. Pokud jsem od přejezdu 3 metry, nezastavím ani při rychlosti jízdy 10 km/h. Existují nějaké případy, na které je možno se odvolat?
Děkuji za info.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #1 kdy: 17 Února 2016, 14:25:26 »

Součástí dokazování by mělo být, jak brzy po červené jste na koleje vjel.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #2 kdy: 17 Února 2016, 14:37:34 »

§ 70 ZPPK
(2) Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče
d) signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě.

§ 71
(6) Signál dvou vedle sebe umístěných střídavě přerušovaných červených světel znamená pro řidiče povinnost zastavit vozidlo před světelným signalizačním zařízením.
(7) Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!", platí při rozsvícení signálu k zastavení vozidla obdobně § 70 odst. 2 písm. d) první věta.

Takže první dvě až tři sekundy obhajitelné v případě okamžitého přechodu bílého světla do výstrahy. Před výstrahou není bílé světlo (=30 km/h), lze obhájit první a druhou sekundu výstrahy. U vozů veřejné hromadné dopravy osob, ve kterých je povoleno stání, by měla být tolerance díky fyzice větší (+1s až +2s), anžto nejvyšší přípustné zpomalení je u nich 1,8 m/s2. Řidiči takových vozidel však na přejezd vjíždí okolo 30 km/h téměř vždy, z této rychlosti zastaví do 2 až 3 s od započetí výstrahy.
« Poslední změna: 18 Února 2016, 09:01:26 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #3 kdy: 17 Února 2016, 14:44:39 »

§ 28 ZPPK

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

Ještě tedy musíte obhájit, že jste uháněl 50 km/h a přitom jste si počínal zvlášť opatrně a před přejetím jste se přesvědčil, že můžete bezpečně přejet. Pak patrně obhájíte i to, že Vám těsně před tím přejetím začala blikat červená světla.

Bílé světlo sice povoluje 50 km/h na přejezdu, ale neznamená, že se nemusíte přesvědčit, že nejede vlak.
« Poslední změna: 17 Února 2016, 14:47:07 od uziv »
IP zaznamenána

mivak

  • Příspěvků: 14
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #4 kdy: 17 Února 2016, 19:02:24 »

Díky za rady. Přesně to jsem potřeboval vyjasnit. Myslím, že by to mohlo být v pohodě. Opicajti mně tvrdili, že musím jet tak, abych na přejezd na červenou v žádném případě nevjel. Chyběl mně obdobný přístup jako u žluté na semaforu, ale nikde jsem to nemohl najít. Připadalo mi nemožné, abych mohl být trestán za něco, co nejsem schopen ovlivnit, i když se jedná o českou legislativu, kde je možné téměř cokoli. Ještě jednou díky za informace.
« Poslední změna: 17 Února 2016, 19:13:54 od mivak »
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #5 kdy: 17 Února 2016, 19:35:48 »

S policajty se zásadně NEBAVÍME http://dfens-cz.com/fsm-3-2-nereseni-prestupku-s-policii/, na jejich dopisy nereagujeme a hrajeme mrtvého brouka až do výzvy k podání vysvětlení od úřadu. Policajtům jde pouze o čárku = bloková pokuta v hotovosti /složenkou, skutková podstata domnělého přestupku je absolutně nezajímá. Navíc většina z nich ZPPK ani pořádně neumí, viz Váš případ. Je to banda půlmozků a to jim ještě fandím.
V jakém jste vy stadiu?
« Poslední změna: 17 Února 2016, 19:49:07 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

mivak

  • Příspěvků: 14
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #6 kdy: 17 Února 2016, 21:52:21 »

Zatím jsem byl podávat vysvětlení. Zkoušeli to podobně jako MP, na červenou se nesmí vjíždět v žádném případě.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #7 kdy: 17 Února 2016, 21:56:17 »

Takže zatím Vás neobvinili?
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

burtonbell

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 564
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #8 kdy: 17 Února 2016, 22:55:29 »

Zatím jsem byl podávat vysvětlení. Zkoušeli to podobně jako MP, na červenou se nesmí vjíždět v žádném případě.

byl podávat vysvětlení? WTF?  :o

za trest 100x napsat: "s fízlama se nebavíme"
IP zaznamenána

kverulant

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 768
  • Ego sum qui sum
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #9 kdy: 17 Února 2016, 23:30:48 »

Řekněme, že jste 30m od přejezdu a jedete 60kmh (17m/s). Pokud je přejezd široký např. 10m, tak jste bez zpomalení na druhé straně za cca 2,4 sekundy. Když budete plynule brzdit a stejně Vám to tam skočí, když jste u světel a jedete třeba 18kmh, tak jste na druhé straně za 2 vteřiny a spíš za víc, protože se napřed leknete a ještě přibrzdíte. Pro užší přejezdy je výhodnější zpomalovat pro širší je lepší od brzdné vzdálenosti zrychlovat. Dal by se na to udělat pěkný model v excelu.
   
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #10 kdy: 17 Února 2016, 23:58:21 »

Moc jsem účel příspěvku v tomto vlákně nepochopil.
Pokud má jít o návod, jak optimálně přejíždět přejezdy v okamžiku, kdy naskočí v rozhodovací vzdálenosti výstraha, viděl bych diskuzi zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2118.msg18913#msg18913.
Pyrát zakladatel tohoto vlákna má pouze dvě možnosti - jel nevýše 30 km/h (nebyla bílá), nebo nejvýše 50 km/h (byla bílá). Vůbec je velmi stručný na informace, asi mu zcela postačuje popostrčení, o co se má v ZPPK opřít, a zvládne to sám levou rukou s prstem v nose.
Byla bílá, ta se však v býlí ztrácela. Policajti nabyli přesvědčeni, že nebyla a pyráta zbili.
« Poslední změna: 18 Února 2016, 00:07:57 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

kverulant

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 768
  • Ego sum qui sum
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #11 kdy: 18 Února 2016, 00:14:33 »

Moc jsem účel příspěvku v tomto vlákně nepochopil.
Pokud byl míněn můj příspěvek, tak jsem formuloval hypotézu, že za určitých podmínek (rozhled, šířka přejezdu) je (ne)bezpečnost přejetí nezávislá na rychlosti, kterou se k přejezdu blížím. V konkrétním případě by se dokonce mohlo dát dokázat, že správnější řešení je příliš nezpomalovat. Samozřejmě jsou zde další neznámé okolnosti (zvuková výstraha ap.), ale to už musí zakladatel zvážit sám. 
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #12 kdy: 18 Února 2016, 01:02:57 »

Aha, tak to je jiná. Je to celkem jednoduché, pokud vyjdeme z předpokladu, že zakladatel nesmí připustit, že nedodržel ustanovení § 28 odst (3) ZPPK a rozhledové poměry ho nenutily ve smyslu odstavce (1) ke snížení rychlosti pod nejvyšší dovolenou.

1. bílá nebyla - od vzdálenosti 50 m jel 30 km/h, reakční doba dejme tomu 1 s, zpomalení intenzivním brzděním 7 m/s2 => zastaví za 8,3 + 5 = cca 14 m. Tzn. pokud  výstraha začala, když byl méně, než cca 15 m od přejezdu, plným právem pokračoval rychlostí 30 km/h a na přejezd vjel nejpozději 1,8 s po začátku výstrahy (nestihl by bezpečně zastavit); v této situaci je nejlepší volba  - stejně jako na křižovatce - přidat plyn. Pokud byl dále, než 15 m bude se to obhajovat obtížněji, měl ve smyslu § 70 odst. (2) písm. d) brzdit.

2. bílá byla - od vzdálenosti 50 m jel 50 km/h, reakční doba opět 1 s, zpomalení intenzivním brzděním 7 m/s2 => zastaví za 13,9 + 13,8 = cca 28 m. Tzn. pokud  výstraha začala, když byl méně, než cca 28 m od přejezdu, plným právem pokračoval rychlostí 50 km/h a na přejezd vjel nejpozději 2,1 s po začátku výstrahy (nestihl by bezpečně zastavit); v této situaci je opět nejlepší volba přidat plyn. Pokud byl dále, než 28 až 30 m bude se to obhajovat obtížněji, opět měl brzdit.

Reakční doby třeba zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/reakcni-doba-ridice/, přes reakční dobu 1,5 s lze rozhodovací vzdálenosti trochu zvětšit (+4 m/+7m), ale reakční doba nad 1 s před přejezdem se těžko (před člověkem znalým - což SO asi nebude) obhajuje. Dalším vlivem může býti "lepič na prdel", o tom se však nezmiňuje.
« Poslední změna: 18 Února 2016, 01:51:54 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

mivak

  • Příspěvků: 14
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #13 kdy: 18 Února 2016, 08:06:33 »

Zatím jsem obviněn nebyl.
MP byli za přejezdem a nic neviděli, spoléhali jen na video z městské kamery. Byli v místě odkud neviděli na signalizaci na mé straně ani na silnici odkud jsem přijížděl. Kamera je za přejezdem a snímá vše z druhé strany než jsem jel. Bylo to v noci a za mokra na zimních pneumatikách. Ze záznamu se nedá určit jakou rychlostí jsem jel a jak daleko jsem od přejezdu. Je tam dokonce i záprdelník za mnou. Není přímý záběr na světelnou signalizaci ze strany mého příjezdu, ale jen z druhé strany přejezdu.

s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme,
« Poslední změna: 18 Února 2016, 08:15:35 od mivak »
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Vjíždění na železniční přejezd
« Odpověď #14 kdy: 18 Února 2016, 08:47:38 »

Podle toho, co píšete, tak jsou v těžké důkazní nouzi. Vám stačí tvrdit údaje podle zvýrazněné tabulky s rozumnou rezervou. Orientační tabulka brzdných drah s reakční dobou 1 s zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/.

Rekapitulace - přesné výpočty na základě orientačních předpokladů, reakční doba 1s

A. Beton
sucho a=-6,9 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                               1,2
20                             7,8                               1,4
30                            13,4                              1,6
40                            20,1                              1,8
50                            27,9                              2,0
60                            36,8                              2,2
mokro a=-5,1 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,6                               1,3
20                             8,9                               1,6
30                            15,9                              1,9
40                            24,5                              2,2
50                            34,8                              2,5
60                            46,8                              2,8

B. Asfalt
sucho a=-5,31 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,5                               1,3
20                             8,5                               1,5
30                            14,9                              1,8
40                            22,7                              2,1
50                            32,1                              2,3
60                            42,8                              2,6
mokro a=-3,83 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,8                               1,4
20                             9,6                               1,7
30                            17,4                              2,1
40                            27,2                              2,5
50                            39,0                              2,8
60                            52,9                              3,2

Legenda
Rozhodovací vzdálenost: pokud je vozidlo blíže - projíždí; pokud dále - brzdí. Jde o vztah k okamžiku zahájení výstrahy.
Průjezd výstrahou: za jak dlouho po začátku výstrahy projede vozidlo, které přesně od rozhodovací vzdálenosti nebrzdí ani nezrychluje.

Pro informaci a představu, jak to má s autobus s místy ke stání (a=-1,8m/s2, reakční doba na očekávanou událost v zorném poli je 0,4 s).
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                              1,2
20                            10,8                              1,9
30                            22,6                              2,7
40                            38,7                              3,5
50                            59,1                              4,3
« Poslední změna: 18 Února 2016, 14:27:17 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.