30kmhcz

Ukončené případy => Jízda na červenou, pásy, světla => Téma založeno: mivak 17 Února 2016, 14:15:48

Název: [WIN] Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: mivak 17 Února 2016, 14:15:48
Dobrý den,
Snažil jsme se najít potřebnou odpověď ve zveřejněných příspěvcích, ale nenašel jsem ji.
Při přejíždění železničního přejezdu mohu při blikajícím bílém světle jet rychlostí 50 km/h za jakýchkoli podmínek, tedy i za deště, náledí. Za sucha vzhkedm k reakční době a brzdné dráze zastavím nejdříve po 30 metrech. Pokud jsme k přejezdu blíže, nemohu zastavit, i když se budu snažit sebevíc. U křižovatky a semaforu je to vyřešeno žlutým světlem. U železničního přejezdu, ale bliká bílé světlo a okamžitě začnou blikat červená světla. Pokud jsem u přejezdu blízko, nemohu zastavit, to bych musel porušit fyzikální zákony a to nejde.
Jak se řeší takováto skutečnost, když vjedu na červenou na železniční přejezd, ale prokazatelně jsem nemohl zastavit i když jsem dodržel všechny paragarafy silničního zákona. Pokud jsem od přejezdu 3 metry, nezastavím ani při rychlosti jízdy 10 km/h. Existují nějaké případy, na které je možno se odvolat?
Děkuji za info.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: opas 17 Února 2016, 14:25:26
Součástí dokazování by mělo být, jak brzy po červené jste na koleje vjel.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 17 Února 2016, 14:37:34
§ 70 ZPPK
(2) Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče
d) signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě.

§ 71
(6) Signál dvou vedle sebe umístěných střídavě přerušovaných červených světel znamená pro řidiče povinnost zastavit vozidlo před světelným signalizačním zařízením.
(7) Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!", platí při rozsvícení signálu k zastavení vozidla obdobně § 70 odst. 2 písm. d) první věta.

Takže první dvě až tři sekundy obhajitelné v případě okamžitého přechodu bílého světla do výstrahy. Před výstrahou není bílé světlo (=30 km/h), lze obhájit první a druhou sekundu výstrahy. U vozů veřejné hromadné dopravy osob, ve kterých je povoleno stání, by měla být tolerance díky fyzice větší (+1s až +2s), anžto nejvyšší přípustné zpomalení je u nich 1,8 m/s2. Řidiči takových vozidel však na přejezd vjíždí okolo 30 km/h téměř vždy, z této rychlosti zastaví do 2 až 3 s od započetí výstrahy.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: uziv 17 Února 2016, 14:44:39
§ 28 ZPPK

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

Ještě tedy musíte obhájit, že jste uháněl 50 km/h a přitom jste si počínal zvlášť opatrně a před přejetím jste se přesvědčil, že můžete bezpečně přejet. Pak patrně obhájíte i to, že Vám těsně před tím přejetím začala blikat červená světla.

Bílé světlo sice povoluje 50 km/h na přejezdu, ale neznamená, že se nemusíte přesvědčit, že nejede vlak.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: mivak 17 Února 2016, 19:02:24
Díky za rady. Přesně to jsem potřeboval vyjasnit. Myslím, že by to mohlo být v pohodě. Opicajti mně tvrdili, že musím jet tak, abych na přejezd na červenou v žádném případě nevjel. Chyběl mně obdobný přístup jako u žluté na semaforu, ale nikde jsem to nemohl najít. Připadalo mi nemožné, abych mohl být trestán za něco, co nejsem schopen ovlivnit, i když se jedná o českou legislativu, kde je možné téměř cokoli. Ještě jednou díky za informace.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 17 Února 2016, 19:35:48
S policajty se zásadně NEBAVÍME http://dfens-cz.com/fsm-3-2-nereseni-prestupku-s-policii/, na jejich dopisy nereagujeme a hrajeme mrtvého brouka až do výzvy k podání vysvětlení od úřadu. Policajtům jde pouze o čárku = bloková pokuta v hotovosti /složenkou, skutková podstata domnělého přestupku je absolutně nezajímá. Navíc většina z nich ZPPK ani pořádně neumí, viz Váš případ. Je to banda půlmozků a to jim ještě fandím.
V jakém jste vy stadiu?
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: mivak 17 Února 2016, 21:52:21
Zatím jsem byl podávat vysvětlení. Zkoušeli to podobně jako MP, na červenou se nesmí vjíždět v žádném případě.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 17 Února 2016, 21:56:17
Takže zatím Vás neobvinili?
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: burtonbell 17 Února 2016, 22:55:29
Zatím jsem byl podávat vysvětlení. Zkoušeli to podobně jako MP, na červenou se nesmí vjíždět v žádném případě.

byl podávat vysvětlení? WTF?  :o

za trest 100x napsat: "s fízlama se nebavíme"
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: kverulant 17 Února 2016, 23:30:48
Řekněme, že jste 30m od přejezdu a jedete 60kmh (17m/s). Pokud je přejezd široký např. 10m, tak jste bez zpomalení na druhé straně za cca 2,4 sekundy. Když budete plynule brzdit a stejně Vám to tam skočí, když jste u světel a jedete třeba 18kmh, tak jste na druhé straně za 2 vteřiny a spíš za víc, protože se napřed leknete a ještě přibrzdíte. Pro užší přejezdy je výhodnější zpomalovat pro širší je lepší od brzdné vzdálenosti zrychlovat. Dal by se na to udělat pěkný model v excelu.
   
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 17 Února 2016, 23:58:21
Moc jsem účel příspěvku v tomto vlákně nepochopil.
Pokud má jít o návod, jak optimálně přejíždět přejezdy v okamžiku, kdy naskočí v rozhodovací vzdálenosti výstraha, viděl bych diskuzi zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2118.msg18913#msg18913.
Pyrát zakladatel tohoto vlákna má pouze dvě možnosti - jel nevýše 30 km/h (nebyla bílá), nebo nejvýše 50 km/h (byla bílá). Vůbec je velmi stručný na informace, asi mu zcela postačuje popostrčení, o co se má v ZPPK opřít, a zvládne to sám levou rukou s prstem v nose.
Byla bílá, ta se však v býlí ztrácela. Policajti nabyli přesvědčeni, že nebyla a pyráta zbili.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: kverulant 18 Února 2016, 00:14:33
Moc jsem účel příspěvku v tomto vlákně nepochopil.
Pokud byl míněn můj příspěvek, tak jsem formuloval hypotézu, že za určitých podmínek (rozhled, šířka přejezdu) je (ne)bezpečnost přejetí nezávislá na rychlosti, kterou se k přejezdu blížím. V konkrétním případě by se dokonce mohlo dát dokázat, že správnější řešení je příliš nezpomalovat. Samozřejmě jsou zde další neznámé okolnosti (zvuková výstraha ap.), ale to už musí zakladatel zvážit sám. 
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 18 Února 2016, 01:02:57
Aha, tak to je jiná. Je to celkem jednoduché, pokud vyjdeme z předpokladu, že zakladatel nesmí připustit, že nedodržel ustanovení § 28 odst (3) ZPPK a rozhledové poměry ho nenutily ve smyslu odstavce (1) ke snížení rychlosti pod nejvyšší dovolenou.

1. bílá nebyla - od vzdálenosti 50 m jel 30 km/h, reakční doba dejme tomu 1 s, zpomalení intenzivním brzděním 7 m/s2 => zastaví za 8,3 + 5 = cca 14 m. Tzn. pokud  výstraha začala, když byl méně, než cca 15 m od přejezdu, plným právem pokračoval rychlostí 30 km/h a na přejezd vjel nejpozději 1,8 s po začátku výstrahy (nestihl by bezpečně zastavit); v této situaci je nejlepší volba  - stejně jako na křižovatce - přidat plyn. Pokud byl dále, než 15 m bude se to obhajovat obtížněji, měl ve smyslu § 70 odst. (2) písm. d) brzdit.

2. bílá byla - od vzdálenosti 50 m jel 50 km/h, reakční doba opět 1 s, zpomalení intenzivním brzděním 7 m/s2 => zastaví za 13,9 + 13,8 = cca 28 m. Tzn. pokud  výstraha začala, když byl méně, než cca 28 m od přejezdu, plným právem pokračoval rychlostí 50 km/h a na přejezd vjel nejpozději 2,1 s po začátku výstrahy (nestihl by bezpečně zastavit); v této situaci je opět nejlepší volba přidat plyn. Pokud byl dále, než 28 až 30 m bude se to obhajovat obtížněji, opět měl brzdit.

Reakční doby třeba zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/reakcni-doba-ridice/, přes reakční dobu 1,5 s lze rozhodovací vzdálenosti trochu zvětšit (+4 m/+7m), ale reakční doba nad 1 s před přejezdem se těžko (před člověkem znalým - což SO asi nebude) obhajuje. Dalším vlivem může býti "lepič na prdel", o tom se však nezmiňuje.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: mivak 18 Února 2016, 08:06:33
Zatím jsem obviněn nebyl.
MP byli za přejezdem a nic neviděli, spoléhali jen na video z městské kamery. Byli v místě odkud neviděli na signalizaci na mé straně ani na silnici odkud jsem přijížděl. Kamera je za přejezdem a snímá vše z druhé strany než jsem jel. Bylo to v noci a za mokra na zimních pneumatikách. Ze záznamu se nedá určit jakou rychlostí jsem jel a jak daleko jsem od přejezdu. Je tam dokonce i záprdelník za mnou. Není přímý záběr na světelnou signalizaci ze strany mého příjezdu, ale jen z druhé strany přejezdu.

s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme, s fízlama se nebavíme,
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 18 Února 2016, 08:47:38
Podle toho, co píšete, tak jsou v těžké důkazní nouzi. Vám stačí tvrdit údaje podle zvýrazněné tabulky s rozumnou rezervou. Orientační tabulka brzdných drah s reakční dobou 1 s zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/.

Rekapitulace - přesné výpočty na základě orientačních předpokladů, reakční doba 1s

A. Beton
sucho a=-6,9 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                               1,2
20                             7,8                               1,4
30                            13,4                              1,6
40                            20,1                              1,8
50                            27,9                              2,0
60                            36,8                              2,2
mokro a=-5,1 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,6                               1,3
20                             8,9                               1,6
30                            15,9                              1,9
40                            24,5                              2,2
50                            34,8                              2,5
60                            46,8                              2,8

B. Asfalt
sucho a=-5,31 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,5                               1,3
20                             8,5                               1,5
30                            14,9                              1,8
40                            22,7                              2,1
50                            32,1                              2,3
60                            42,8                              2,6
mokro a=-3,83 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,8                               1,4
20                             9,6                               1,7
30                            17,4                              2,1
40                            27,2                              2,5
50                            39,0                              2,8
60                            52,9                              3,2

Legenda
Rozhodovací vzdálenost: pokud je vozidlo blíže - projíždí; pokud dále - brzdí. Jde o vztah k okamžiku zahájení výstrahy.
Průjezd výstrahou: za jak dlouho po začátku výstrahy projede vozidlo, které přesně od rozhodovací vzdálenosti nebrzdí ani nezrychluje.

Pro informaci a představu, jak to má s autobus s místy ke stání (a=-1,8m/s2, reakční doba na očekávanou událost v zorném poli je 0,4 s).
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                              1,2
20                            10,8                              1,9
30                            22,6                              2,7
40                            38,7                              3,5
50                            59,1                              4,3
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: burtonbell 18 Února 2016, 10:25:43
vzhledem k tomu, že pravděpodobně neexistuje relevantní důkaz pyrátova jednání, vyčkal bych, zda se vůbec bude něco dít... spíš to vypadá, že se opicajti chtěli svézt na vlně společensko-mediální hysterie kolem přejezdů a nějak jim to nevyšlo. Tudíž vyčkat, zda se vůbec bude něco dalšího uděje (dopis z ouřadu) a pak řešit

To Enzym: nechceš ty tabulky hodit do sekce odborná literatura? Tady to zapadne
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 18 Února 2016, 16:03:57
Právě pracuji na rozšířené verzi tabulek (dlažba sucho/morko, náledí při různých teplotách). Mohu dát do nového vlákna v odbordelné literatuře, zatím je neúplná verze v nedopravní telematice https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2118.0, což asi není úpně ono.

EDIT
To Enzym: nechceš ty tabulky hodit do sekce odborná literatura? Tady to zapadne
Done, thread brzdné dráhy https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2572.msg24361#msg24361. Při moderátorských přesunech tří příspěvků najednu jsem se trochu zapotil, nějak jsme si moc nerozuměli se systémem, nakonec jsme se domluvili přes dočasný thread.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: chom 18 Února 2016, 19:31:40
Pokud je tu nějaký železničář, tak třeba o tom bude vědět víc, ale není náhodou technicky vyloučené, aby z bílého světla hned začala blikat červená světla?
Pokud si dobře pamatuju z přednášek, tak bílé bliká, když přes přejezd není postavená ani vlaková cesta a ZabZař je v provozu. Červená začne, když do obvodu ZabZař vjede vlak. A toto by nemělo být s prodlevou 0 s...
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 18 Února 2016, 19:39:56
Nejsem ani vzděláním, natož pak profesí železničář, nicméně něco o tom vím. Teoreticky by to být nemělo, ale na autobloku na širé trati (tam se vlaková cesta nestaví ze stanice a deafultně je "volno"), kde je zábrzdná vzdálenost vlaku, jedoucího traťovkou přes více, než jeden oddíl, si to dokáži představit. Nevím však, jaké jsou pro tyto situace předpisy a zda to v nich není nějak ošetřeno. Z druhé ruky mám, že to někdo viděl - proto jsem uvažoval i tuto situaci. Já jsem to nezažil, vždy jsem viděl nějakou prodlevu, nedokáži ji kvantifikovat...no něco mezi 5 a 20 sekundami.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: chom 18 Února 2016, 19:53:40
Zkusím to pozjišťovat, mám pár známých na SŽDC, samotného by mě to zajímalo. Sice jsem to kdysi studoval, ale nebyl to můj hlavní obor a navíc v tom ani nedělám.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: jezekif 18 Února 2016, 21:35:36
Když už jsme u těch přejezdů, neví někdo jak je zajištěno údajné: "Nikdy nemůže nastat situace že bliká BÍLÁ a jede VLAK". Já osobně na přejezdech koukám jestli něco nejede ať svítí co chce.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 18 Února 2016, 21:43:37
V provozním stavu to opravdu nastat nemůže, je to několikanásobně jištěno. Něco jiného je při servisu zařízení, kdy je reakce na vlaky vyřazena a technici s tím dělají, co je nutné pro prověření funkcí. Pak by podle předpisu (který platil tak před 20 lety, nevím, jak teď) měly vlaky jezdit přes takový přejezd 10 km/h a pískat a u přejezdu by měl být praporečník se žlutým praporkem. Ani nevím, zda se vůbec takováto kontrola na moderních přejezdech dělá.

Naopak
- když nic nesvítí, tak to nemusí nutně znamenat, že vlak nejede - je to dosti nepravděpodobné, nikoli vyloučené;
- když svítí výstraha, tak to zdaleka nemusí znamenat, že vlak jede/dojede až na přejezd.

Edit:
Zdá se, že to platí furt http://izzle.video/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD-p%C5%99ejezd-Mlad%C3%A1-Boleslav-%C4%8Cejetice%2804eokZ30Izg%29 (http://izzle.video/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD-p%C5%99ejezd-Mlad%C3%A1-Boleslav-%C4%8Cejetice%2804eokZ30Izg%29) ČD 362.109 Ex 352 „Franz Kafka" a nezabezpečený přejezd v Černošicích, stačí od 1:30

Z druhé ruky mám, že to někdo viděl - proto jsem uvažoval i tuto situaci.
http://izzle.video/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD-p%C5%99ejezd-Mlad%C3%A1-Boleslav-%C4%8Cejetice%2804eokZ30Izg%29 (http://izzle.video/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD-p%C5%99ejezd-Mlad%C3%A1-Boleslav-%C4%8Cejetice%2804eokZ30Izg%29) Železniční přejezd Mladá Boleslav Čejetice stačí od 0:36, prodleva 1 s.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: Laserman 18 Února 2016, 22:29:13
Zdar, pár faktů k těm přejezdům:

Bílé světlo obvykle bliká na přejezdech mimo obvod stanic a výhyben a při správné funkci zabezpečovacího zařízení zaručuje, že se v přibližovacím úseku nenachází žádný vlak.

Bílé světlo obvykle nebliká na přejezdech, v jejichž přibližovacím úseku se nachází stanice nebo výhybna. Je to z důvodu, že takový přejezd nepřechází do výstrahy vjezdem vlaku do přibližovacího úseku, ale postavením vlakové cesty a umožněním jízdy vlaku přes daný přejezd. Zjednodušeně když stojí vlak ve stanici sousedící s přejezdem, jde přejezd do výstrahy až tehdy, kdy výpravčí nebo dispečer postaví vlakovou cestu a umožní odjezd vlaku rozsvícením příslušného návěstidla.

Přerušované bílé světlo se může změnit na blikající červené světlo kdykoliv a bez jakékoliv prodlevy tím, že vlak vjede do přibližovacího úseku přejezdu, žádná prodleva tam není.

Ve chvíli, kdy vlak projede přejezdem a zhasnou červená světla, tak bílé světlo se nerozbliká ihned, ale až tehdy, když vlak opustí přibližovací úsek ve směru jízdy.

Na vícekolejných tratích je po průjezdu vlaku vždy nutné vyčkat zhasnutí červených světel. Ani zdvihající se závory neznamenají, že z druhého směru právě nevjel do přibližovacího úseku jiný vlak. V tom případě mohou jít závory okamžitě zase dolů, nemusí ani dokonat celý pohyb až do horní úvratě. Červená světla samozřejmě stále blikají.

A asi nejdůležitější nakonec, pokud na přejezdu nebliká bílé světlo (zvláště, pokud se jedná o přejezd, kde obvykle bílá bliká), je potřeba se opravdu přesvědčit, zda nejede vlak. Pokud je přejezd v poruše nebo ve výluce, tak jak už tu někdo správně poznamenal, strojvedoucí jsou písemným rozkazem zpraveni o tom, že přejezd v km xxx.xxx je mimo provoz. Vlak před takovým přejezdem musí dávat houkačkou návěst Pozor a musí jet max. 10 km/h, nicméně rozkaz je jen kus papíru a fíra je taky jen člověk. Už jsem jednou seděl ve vlaku, který takto otevřený přejezd prolétl stovkou, tak bacha na to!

Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 18 Února 2016, 22:50:41
Díky za vyčerpávající výklad, snad jen:
Na vícekolejných tratích je po průjezdu vlaku vždy nutné vyčkat zhasnutí červených světel. Ani zdvihající se závory neznamenají, že z druhého směru právě nevjel do přibližovacího úseku jiný vlak.
Bacha, to platí i na jednokolejných, byť pravděpodobnost výskytu druhého vlaku je dost malá. Jde o situaci, kdy za prvním vlakem jede "násled", který jede na dohled (drezína, pracovní stroj, režijní lokomotiva) a vzdálenost mezi nimi může být větší, než vzdálenost kolejového obvodu pro výstrahu od přejezdu.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: mivak 19 Února 2016, 12:23:48
Opravdu je to tak. Přes přejezd denně přejíždím a hlídám to mnohem bedlivěji. A skutečně nastává situace, kdy signalizační zařízení z bílého světla přejde okamžitě na červená světla. Není to pokaždé, ale stává se to. Našel jsem to natočené i na videu.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: mivak 20 Února 2016, 08:25:06
To Enzym
Nedalo mi to a ještě jsem si oprášil znalosti fyziky. Ohledně dráhy mi to vyšlo stejně, ale připadá mi, že ve sloupci časů není připočtena ještě reakční doba. Časy by měly být ještě o sekundu delší. Např. mokrý asfalt, rychlost 50 km/h = 13,8 m/s. t = (Vo-v)/a = (14-0)/3,83=3,6 s, a reakční doba 1 sekunda, celkem tedy 4,6 sekundy.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: mivak 08 Února 2017, 11:46:59
Jen pro informaci, od údajného přestupku již uplynul více než rok, aniž bylo zahájeno řízení. Takže podle všeho došlo k odložení věci!!!
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: Omega 08 Února 2017, 12:02:42
Omlouvám se za OT, ale vzpomněl jsem si na jedno video týkající se PZZ povelovaného ručně:

https://www.youtube.com/watch?v=mhfumkbPQqE

https://www.google.cz/maps/@50.6723669,14.1219054,3a,75y,333.08h,65.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHWFWiP895nOdiGq8Af2iiQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=cs

Druhé video ukazuje jev, který popisuje Laserman (kolem 0:22):

https://www.youtube.com/watch?v=At5WFGVV4-A
Název: Re:[WIN] Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: enzym 08 Února 2017, 12:09:07
objevilo se zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2917.msg29850#msg29850 + další příspěvky
Název: Re:[WIN] Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: spec 10 Února 2017, 09:38:06
Okamžitý přechod z bílé na červenou sem na vlastní oči viděl právě na tom přejezdu v Pardubicích, co je na druhém videu od Omegy.
Název: Re:Vjíždění na železniční přejezd
Přispěvatel: butrus 24 Dubna 2018, 20:43:28
Když už jsme u těch přejezdů, neví někdo jak je zajištěno údajné: "Nikdy nemůže nastat situace že bliká BÍLÁ a jede VLAK". Já osobně na přejezdech koukám jestli něco nejede ať svítí co chce.

Může to nastat ve výjimečných situacích, pokud chybně funguje ZabZař a nezaregistruje vlak, třeba kvůli pískování (viz https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_Moravanech).