Zdar, pár faktů k těm přejezdům:
Bílé světlo obvykle bliká na přejezdech mimo obvod stanic a výhyben a při správné funkci zabezpečovacího zařízení zaručuje, že se v přibližovacím úseku nenachází žádný vlak.
Bílé světlo obvykle nebliká na přejezdech, v jejichž přibližovacím úseku se nachází stanice nebo výhybna. Je to z důvodu, že takový přejezd nepřechází do výstrahy vjezdem vlaku do přibližovacího úseku, ale postavením vlakové cesty a umožněním jízdy vlaku přes daný přejezd. Zjednodušeně když stojí vlak ve stanici sousedící s přejezdem, jde přejezd do výstrahy až tehdy, kdy výpravčí nebo dispečer postaví vlakovou cestu a umožní odjezd vlaku rozsvícením příslušného návěstidla.
Přerušované bílé světlo se může změnit na blikající červené světlo kdykoliv a bez jakékoliv prodlevy tím, že vlak vjede do přibližovacího úseku přejezdu, žádná prodleva tam není.
Ve chvíli, kdy vlak projede přejezdem a zhasnou červená světla, tak bílé světlo se nerozbliká ihned, ale až tehdy, když vlak opustí přibližovací úsek ve směru jízdy.
Na vícekolejných tratích je po průjezdu vlaku vždy nutné vyčkat zhasnutí červených světel. Ani zdvihající se závory neznamenají, že z druhého směru právě nevjel do přibližovacího úseku jiný vlak. V tom případě mohou jít závory okamžitě zase dolů, nemusí ani dokonat celý pohyb až do horní úvratě. Červená světla samozřejmě stále blikají.
A asi nejdůležitější nakonec, pokud na přejezdu nebliká bílé světlo (zvláště, pokud se jedná o přejezd, kde obvykle bílá bliká), je potřeba se opravdu přesvědčit, zda nejede vlak. Pokud je přejezd v poruše nebo ve výluce, tak jak už tu někdo správně poznamenal, strojvedoucí jsou písemným rozkazem zpraveni o tom, že přejezd v km xxx.xxx je mimo provoz. Vlak před takovým přejezdem musí dávat houkačkou návěst Pozor a musí jet max. 10 km/h, nicméně rozkaz je jen kus papíru a fíra je taky jen člověk. Už jsem jednou seděl ve vlaku, který takto otevřený přejezd prolétl stovkou, tak bacha na to!