Radit nedokáži ani si netroufám, nicméně
- na první straně odůvodnění o tom Rumunovi píší, že ho obesílali 2x a 2x se zásilka vrátila jako nevyžádaná (co se tím dá podniknout, netuším; posílat znovu bonzační dopis je asi zbytečné; navíc po zahájení SprDele nelze vrátit správní řízení na stav proti konkrétnímu řidiči),
- neúplně anonymizováno (čj. i spisová značka, jednou dokonce celá RZ - na poslední straně),
- anonymizovat též variabilní symbol pro zaplacení.
Pokud to nepůjde jinak, tak bych za příznivých okolností šel po faktické neexistenci přestupku. K tomu je podstatné zjistit, v kolikáté sekundě červené ten pyrátský Rumun projel a zda se v pravém pruhu vyskytovalo nějaké vozidlo, které zastínilo návěstidlo pro odbočení vlevo na stožáru. Pro odbočení vlevo z Českobratrské do Sokolské k radnici jsou návěstidla na výložnících, a na stožáru vpravo. Princip obhajoby: návěstidlo na výložníku v takové výšce (spodní okraj cca 6m na úrovní vozovky, 5 m nad úrovní hlavy řidiče, červená o další téměř metr výše) je vidět za jízdy maximálně ze vzdálenosti 12 až 15 m, blíže již nikoli; návěstidlo vpravo nebylo vidět, někdo tam právě projížděl. Pokud se Rumun pohyboval rychlostí 15 km/h (4,16m/s), protože před ním jel pomalu trolejbus, tak ve vzdálenosti 15m od stopčáry byla ještě zelená, ale stopčárou projížděl za 3,6s, tedy již v době červené. Dá se s tím ještě všelijak pracovat (reakční doba), ale lze uhrát maximálně 2. sekundu červené, do 3. sekundy to již takto do autu uhrát nejde. Stejně by to bylo nejspíš na posudek od znalce podle typu auta, výšky řidiče a rozhledových poměrů směrem nahoru.
Nemám v tomto směru s úřady/policajty žádnou zkušenost, vede mně k tomu geometrie, fyzika a znalost uspořádání návěstidel v místě.
Třeba matadoři poradí něco schůdnějšího.