1) Nestíhají, stejně je ale vždycky jistější jít cestou napráskání mrtvoly nebo "blízkého vzdáleného" - varianta Helmut + pokud to rozjedou (začně správní řízení), tak samozřejmě jako vždy žádost o spis dle InfZ - lze použít zdejší vzory podání nebo dojít osobně. Platí, že práskáme co nejpozději (poslední den lhůty), chceme spis co nejrychleji. Existují featury jako pingpong, osoba s imunitou, nezvěstný, ty bych ale nechal pro zkušenější.
2) Ano mám. Není to o nic jinačí než jiná místa, jen to není úsekovka, ale stacionár na principu indukčních smyček ve vozovce, takže měří okamžitou rychlost a platí tu špatně viditelná 30 před zrušením hranicí křižovatky, takže je to ještě větší buzerace než u ostatních. Na obhajobě to ale prakticky nic nemění, snad jen - v případě uplatňování nehody v odvolání bude třeba rafinovanější způsob jak se nehoda stala než v případě úsekovky, kdy kamery "vidí" vozidlo jen na začátku a na konci. Taky moc nepřidá, že je to hned u přechodu, pokud ale není na fotce vidět někdo u přechodu nebo v jeho blízkosti, tak by to neměl být problém (materiální aspekt). Stejně se na jeho odůvodnění vyserou úplně a pak je to úplně jedno - absence odůvodnění materiální znaku přestupku.
3) Řádově asi na metr, je to bráno jako okamžitá rychlost, byť se tomu někdy říká "miniúsekovka" (měření je prováděno mezi dvěma indukčními smyčkami vzdálené od sebe na určitou, velmi krátkou, vzdálenost).
„Radar je umístěn na sloupu veřejného osvětlení, který je až po odbočce k pumpě. ...“ - není důležité, kde je SVO, ale kam zabírá kamera - tedy místo kde jsou ony indukční smyčky s kalibrační čárou a ty jsou před hranicí křižovatky, takže platí 30.
4) Ano, viz výše. Pro přehlednost ještě dva § a obrázky:
§ 6 odst. 3 vyhlášky č. 30/2001 Sb.: „
Zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní značky končí na vzdálenější hranici nejbližší křižovatky, pokud není dříve ukončen jinak“
§ 2 písm. x) zákona č. 361/2000 Sb.: „
hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky,“

Bližší našemu příkladu:

5) Osobně bych se už jen z principu bránil. Tohle je ultrabuzerace. Zaprvé je to měření okamžité, takže člověk co to tam nezná a mine špatně viditelnou značku to buď zašlápne na poslední chvíli nebo plynule dobržďuje, protože si myslí, že je to úsekovka a změnší průměrnou rychlost v úseku, případně zadruhé projede 50 s tím, že jede předpisově, takže totální prasárna i pro "slušné/ovco" lidi a za druhé se řada lidí z neznalosti domnívá, že 30 už neplatí a je ukončena křižovatkou, protože neví kde přesně je hranice křižovatky.