30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Doručování - FAQ  (Přečteno 535 krát)

P.

  • Příspěvků: 85
    • Zobrazit profil
Doručování - FAQ
« kdy: 05 Července 2021, 13:29:55 »

Disclaimer: Přijde mi, že pár otázek se tu občas vyskytuje opakovaně a chybí tu nějaký rozcestník, přidávám pár svých sesbíraných poznámek. Asi by dávalo smysl, kdyby tohle vlákno admin smazal a vytvořil vlastní, kam by se postupně doplňovaly další body? Ale klidně to tu občasně počešu.


Na termíny máme kalkulačku: https://www.30kmh.cz/calc.html

Datum převzetí písemnosti:
- převzetím od pošťáka
- vyzvednutím na poště
- doručení fikcí

Fikce doručení = 10. den od data uložení. Pozor na větší pošty, které jsou schopny uložit zásilku ještě ve stejný den jako byl učiněn pokus o doručení (viz. výzva k vyzvednutí zásilky), u DS je uložení shodné s odesláním. Pokud termín 10. dne uložení zásilky připadá na víkend či svátek, považuje se za termín následující pracovní den (neplatí u DS).
Co se děje s písemností po tomto termínu NEMÁ NA FIKCI VLIV a termíny běží! Dopis se může ztratit, dopis může pošta vhodit se zpožděním, nebo i vrátit zpět odesílateli. (NSS 3 As 241/2014-41)

Podání:
Datem podání je odevzdání na podatelně NEBO držiteli poštovní licence.
Pokud lhůta k termínu úkonu připadne na víkend/svátek, počítá se jako termín nejbližší pracovní den (Spř §40 (1) c)

Kdy lze považovat písemnost za nedoručenou?
- přijde fyzicky, když mám DS
- mám víc DS (FO/IČO) a dorazila na nesprávnou (i otevření DS však znamená přečtení!)
- nebyl jsem přítomen (např. dovolená, služebka a karanténa mimo bydliště, lázně, ...)
- špatná adresa (např. bývalé trvalé bydliště, případně trvalé bydliště, když má úřad k dispozici kontaktní adresu)
- převzala špatná osoba (např. soused se stejným jménem, rodič, špatné číslo občanky)
ALE! NSS se staví za to, že pokud došlo, došlo. Nejlepším krokem v takovém případě je DS nečíst (nechat si pouze zasílat notifikace), na fyzický dopis nijak nereagovat, nepřebírat a např. po nahlédnutí do spisu, resp. opatření proti nečinnosti a zjištění stavu reagovat. Obecně prokazatelným seznámením se s obsahem (především tedy reakcí na něj) jakýmkoliv způsobem (tj. i nahlédnutím do spisu) dochází k seznámení se s písemností.
Reagovat lze podáním žádosti o určení neplatnosti doručení dle §41(2) SŘ do 15 dní od zjištění stavu. Žádost by měla obsahovat i důkazy pro vlastní tvrzení.





K doplnění:
- případy a výsledky z praxe, kdy došlo k problémům s doručováním, např. Krajský soud Ústí nad Labem ze dne 14. 10. 2010, č.j. 42 Ca 8/2009–57 dospěl k závěru: "Pokud správní orgán chce uplatnit doručení v souladu s ustanovením § 24 správního řádu tzv. fikci doručení, je nutno trvat na tom, aby byla splněna všechna pravidla  týkající se  doručování. Pokud došlo ze strany  pracovníků pošty k nesprávnému poučení o délce doby uložení zásilky, a nebyly dodrženy beze zbytku veškeré předpisy vztahující se k doručování, pak nejsou splněny podmínky pro uplatnění fikce doručení."
- jak je to s fikcí při zasílání na více adres (a s případnými rozcházejícími se daty)
IP zaznamenána