30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - gumidos

Stran: [1] 2 3 ... 108
1
Vznikne celá řada právních otázek, na které nebude jednoduchá odpověď, např.
1) senzory autonomního vozidla přehlédnou překážku - bude odpovědný výrobce vozidla? výrobce software vozidla? prodejce vozidla? nebo řidič vozidla, provozovatel atd?
2) co se stane, pokud provozovatel prošvihne nějakou garanční kontrolu - přejde odpovědnost v případě 1 na jinou osobu? a na koho?
3) v případě POV, která je konstruována na principu objektivní odpovědnosti dojde ke změně? Bude odpovědným výrobce? nebo někdo jiný?
4) v případě přestupku na úseku rychlosti přestane být v režimu autonomní jízdy odpovědným řidič/provozovatel?
5) bude se zkoumat dostatečná čitelnost značek pro senzory autonomních vozidel  v případě překročení rychlosti? různé výšky umístění, případně natočení, zrezlé značky apod.?

těch problémů vyleze 1000 a v naší lihově bolševické zemi, kde musí být s plebsem zatočeno odhaduji, že si zákonodárce vytře prdel nějakými problémy a ponechá odpovědnost v nezměněné podobě, protože to pro něj bude nejjednodušší.

upgrade:
pracovní skupiny (rozumějme bruselské pracovní skupiny) rozmýšlejí, že se odpovědnost rozpadne na  3 větve 1) řidič/provozovatel 2)výrobce vozidla 3) výrobce software vozidla. Nutná bude černá skříňka v trochu odlišné podobě - resp. s archivem úplně všeho. Povinné ručení by zřejmě v 1. kole šlo "postaru" za provozovatelem vozidla a následně by se plnění regresovalo po těch dvou dalších větvích viníků. Zatím se počítá s orientací pomocí satelitní navigace jako nutnou podmínkou, mezi další sekundární podmínky patří velmi přesné značení krajnic, jízdních pruhů atd.

2
Jen proto, že jsem nikoho neprásk, nespolupracoval, zatloukal a mlčel. .......

Jsem přesvědčen, že v rozsudku bylo zcela jiné odůvodnění a za mlčení to rozhodně nebylo :). Že by §348?

3
...a samozřejmě se jedná o velice nebezpečné místo (myšleno jako místo s hrozbou zabukaření).... tedy v lese, pár set metrů vysunuté ze zastavěné oblasti....


https://mapy.cz/zakladni?source=stre&id=91286&pid=88272678&newest=1&yaw=4.700&fov=1.257&pitch=-0.323&x=15.6774437&y=49.9459576&z=17&ovl=8

4
To myslíte jak? Jako že vaše právo "nevypovídat", které je zakotveno v LZPS, je zpoplatněno 10000 Kč?

5
Zajímavé články z internetu / Re:Panevropská represe
« kdy: 27 Března 2025, 10:07:14 »
Ano bude to zajímavé. Existují delikty, které v jedné zemi představují "zákaz činnosti", ovšem v jiné EU zemi tomu tak není.  Například ryze úchylný zákaz řízení za znečištěnou dopravní značku v ČR. Nebo exekuce na řidičský průkaz pro neplacení výživného, představující faktický zákaz řízení. To jsou opravdu delikty ohrožující životy na silnicích.

6
Nedopravní tématika / Re:Daň z nemovitosti
« kdy: 24 Března 2025, 13:22:52 »
Bez záruky: Kdysi jsem slyšel, že posílání složenky je jenom dobrá vůle FÚ a povinnost zaplatit daň vzniká i když není posláno nebo doručeno. Jediná výjimka, kdy povinnost zaplatit nevnikne je pokud roční daň nedosáhne nějaké částky (aktuálně snad 90 Kč v obvodu územní působnosti jednoho správce daně).

Mám za to, že to není pravda - poplatník je pouze povinen podat přiznání k dani z nemovitosti v roce jejího nabytí (loni ještě proběhla nějaká změna, kdy se daň platí nově dle zápisu v katastru, nikoliv dle skutečného užití. Dotčení museli podat daňové přiznání znovu - s účelem užívání dle zápisu v katastru).
Daň pak vyměří finanční úřad - tedy z logiky věci jí musí poplatníkovi doručit. Mě chodí do DA každý rok výměr daně.

7
Policii ČR se zásadně důvěřuje, neboť platí za nestranného svědka, pokud není prokázán opak..."

Lze doplnit, že v rozsudku nic takového uvedeno není, jedná se o komentář autora článku k rozsudku.

8
Ale Ladislav Laker sám neví, že samozřejmě existuje "jiný zákon" který v určitých případech nutí správní orgán poučit osobu přímo postiženou o nutnosti poskytnutí uvedeného souhlasu, případně o možnosti již poskytnutý souhlas odvolat a stanoví lhůtu nikoliv kratší 30 dnů na poskytnutí takového souhlasu....
Pan Laker je sám dosti velkým trollem.

9
§125f
(5) Obecní úřad obce s rozšířenou působností přestupek podle odstavce 1 projedná, pouze pokud učinil nezbytné kroky ke zjištění pachatele přestupku, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje.

Toto úřad neučinil, neboť provozovateli žádnou výzvu neposlal - doporučuji ověřit nahlédnutím do spisu nějakou spřátelenou osobou - ověřit, že skutečně nepřišla výzva provozovateli vozidla. Zaslání výzvy obviněnému nelze považovat za nezbytné kroky ke zjištění pachatele přestupku, neboť obviněný se vyjadřuje pouze ke svojí osobě má odpovědět, zda-li byl řidičem, není to výzvou ke sdělení pachatele přestupku.
Nabízí se zaplatit, vyčkat na uplynutí promlčecí doby a poté požadovat vrátit. Mám za to, že správní řízení nebylo proti provozovateli zahájeno, protože ho nelze zahájit rozhodnutím. Navíc to proběhlo v rozporu s výše uvedeným čl. (5).

10
Jakmile existuje protokol, nemůže řidič beztrestně vycouvat z toho, co do protokolu uvedl.
…ovšemže může, je povinností správního orgánu prokázat…

11
Jako že si něco v USA ubastlíte a budete jezdit - takhle to myslíte? Jako že bez emisí, bez evidence a bez "žádných papírů"?

12
Pořád je na světě řada zemí, kde legálně smí na silnicu cokoli, co svítí, brzdí a zatáčí, a vůbec nikoho nic nezajímá, není potřeba s tím jezdit na nejaký kurvárny, nemusí to ani mít žádný papíry, dá se to postavit u sebe na dvorku nebo v garáží a takle s tím je možný jezdit. Proč je místo toho tady zkurvená totalita?
Můžete mi pár z těchto zemí vyjmenovat? Nepředpokládám ale země typu Burkina Faso, Somálsko, Bhútán atd. ...a aby opravdu nebylo třeba papírů....
děkuji

13
Rychlost / Re:[WIN] Výzva - §125c
« kdy: 14 Února 2025, 09:34:46 »
Bod 24 rozsudku by mohl představovat problém.
Nad rámec výše uvedeného Nejvyšší správní soud dodává, že k rozsudku Okresního soudu ve Znojmě ze dne 30. 6. 2022, č. j. 5 C 59/2022‑48, nebylo možné v nyní posuzované věci přihlížet, neboť určení provozovatele vozidla nepatří do pravomoci civilního soudu, nýbrž se jedná o věc svěřenou zákonem správním orgánům, které vedou registr silničních vozidel.

Domnívám se, že na základě toho by mohl registr rozhodnout znovu a opět vás vrátit do role provozovatele - tedy byste nově nebyl vlastník, ale zůstal provozovatelem.
Je to nicotné rozhodnutí  a registr by k němu nemusel přihlížet, mohl by zřejmě konat i ex offo.

14
Výňatek: Nejvyšší správní soud v rozsudku ze dne 7. 5. 2014, č. j. 3 As 83/2013 – 58:
 „Orgán veřejné moci doručuje dokumenty do datové schránky dle § 17 odst. 1 zákona 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, pokud má příjemce zřízenu a zpřístupněnu datovou schránku k okamžiku vypravení doručované písemnosti.“
...

výňatek NSS z rozsudku ze dne 30. 11. 2016, č. j. 3 As 26/2016 – 45:
„Pokud si však adresát zřídí datovou schránku, jeho povinnost kontrolovat poštu na adrese trvalého pobytu (adrese pro doručování) zaniká, neboť je oprávněn spoléhat, že orgány veřejné moci v souladu se zákonem budou veškeré písemnosti doručovat do datové schránky. V takovém případě je tedy uplatnění fikce doručení podle příslušných procesních ustanovení (v případě správního řízení podle § 23 odst. 4 správního řádu) vyloučeno.“
....

výňatek NSS z rozsudku ze dne 29. 6. 2011, č. j. 8 As 31/2011 – 88: „Je-li účastníku řízení, který má zřízenu datovou schránku, doručováno správní rozhodnutí prostřednictvím držitele poštovní licence a účastník je skutečně převzal, bylo tím rozhodnutí oznámeno ve smyslu § 72 odst. 1 s. ř. s. i § 72 odst. 1 správního řádu z roku 2004, přestože správní orgán posléze zaslal takové rozhodnutí i prostřednictvím datové schránky.“ - zde se tedy řeší pouze otázka materiálního doručení, tedy převzetí.

výňatek NSS z rozsudku ze dne 16. 12. 2010, č. j. 1 As 90/2010 – 95 a z rozsudku ze dne 6. 3. 2009, č. j. 1 Afs 148/2008 – 73: „Řádné doručení písemností v praxi znamená, že se písemnost zašle nebo odevzdá tomu, komu je určena, a že existuje důkaz o tom, že daná osoba písemnost převzala. Důvodem existence právní úpravy doručení je jistě mimo jiné i potřeba zabezpečit, aby si doručující správní orgány či soudy mohly být jisty, že se písemnost dostala do rukou adresáta. Je-li totiž adresát s obsahem písemnosti obeznámen, potom otázka, zda bylo doručení vykonáno předepsaným způsobem, nemá význam. Nedodržení formy tedy samo o sobě neznamená, že se doručení musí zopakovat, rozhodující je, zda se daná písemnost dostala do rukou adresáta.

Tedy si nemyslím, že odmítnutí převzetí znamená fikci doručení, pokud nebylo doručováno zákonným způsobem. Natož v případě, kdy odmítla převzít jiná osoba - např. soused.

15
Rychlost / Re:[WIN] Výzva - §125c
« kdy: 10 Února 2025, 13:04:12 »
Možná jsem přílišný optimista, ale z rozsudku jsem vytušil, že už i NS chápe ten zprasek, který byl zákonodárcem vytvořen pod pojmem "objektivní odpovědnost provozovatele" v kontextu se zákonnou úpravou osoby "vlastníka" a "provozovatele"  a projevil snahu hledat cestu. Sice jen v tomto konkrétním případě, ale přesto....

Dotaz pro SP - v rozsudku je popsáno, že nižší soud nebyl oprávněn řešit otázku provozovatele, ale pouze vlastníka. Přesto vás v registru vymazali i z "funkce" provozovatele?

Stran: [1] 2 3 ... 108