30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - solaris

Stran: [1] 2 3 ... 42
1
To se ale dosud týkalo jenom parkování, ne? Novela přináší v čl. 1 bod 155
Citace
V § 125e se na konci odstavce 1 doplňuje věta „K projednávání přestupků a vedení řízení o zadržení řidičského průkazu jsou na území hlavního města Prahy příslušné úřady městských částí určené Statutem hlavního města Prahy.“.

2
Ten § 13 zákona o policii je vskutku o něčem jiném, tam by to bylo v § 61.

Ale ten čl. 37 LZPS to pokrývá dostatečně, je zákonu o policii nadřazena, takže souhlasím s panem Fogynem, že na dálku poděkujeme panu vyšetřovateli, že nás upozornil na renonc s par. 13, a to je vše, co je potřeba v danou chvíli dělat. Tedy, pokud máte razítko potvrzující doručení na své kopii.

3
Nerozporuji, že je to tam trošku pitomé, ale na druhou stranu buďme rádi, že těmi semafory není řízena ta křižovatka celá.

Předpokládáme-li, že ten semafor si nastavují chodci jenom když tam jsou (že nejede v pravidelných cyklech), tak i pokud by tam nebyl, tak by situace byla stejná jako na všech neřízených křižovatkách, kde jsou i přechody: řidič vjiždí do křižovatky, na přechod vstupují chodci, řidič zastavuje v křižovatce před přechodem, protože pouští chodce.

Jediný rozdíl je, že tady bude stát výrazně déle na té červené, i když chodci jsou už pryč

4
Ten článek 37 Listiny základních práv a svobod nemluví jenom o osobě blízké, o které se tak ráda zmiňují média. Mluví i o "nebezpečí trestního stíhání sobě" a tak je ho třeba vnímat především.

Sdělením totožnosti řidiče může provozovatel snadno vystavit sebe nebezpečí stíhání za nesplnení povinností daných mu třeba ZPPK par. 10.

5
Podle https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Bteln%C3%A9_signaliza%C4%8Dn%C3%AD_za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD je to TP 81. Tam se to opakuje na několika místech:
  • 3.3.8 Okrajové podmínky: Nejnižší hodnoty signálních dob jsou: ... signál pozor (žlutá) pro vozidla – 3 s;
  • C.7.4 Délky signálů: ... U všech vozidlových signálních skupin (tříbarevných signálů) musí být délka červenožluté 2 sekundy a délka žluté 3 sekundy;
  • G.3 Stanovení signálních dob: Minimální hodnoty signálních dob musejí splňovat požadavky ČSN 36 5601-1, tedy volno pro vozidla 5 s, pozor pro vozidla (žlutý signál) 3 s, ...

Stručným čtením jsem tam nenašel, jak by se případně počítala delší doba dle rychlostí.

6
Ten par. 15 je ale primárně o tramvajích a o tom, že se nemá projíždět mezi nimi a chodníkem, pokud lidi ještě vystupují a nastupují. Proto je tam ta douška "To neplatí, zastaví-li autobus nebo trolejbus u okraje vozovky"; ty se objíždějí zleva a par. 15 se nepoužije.

7
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 18 Března 2024, 07:41:31 »
To první judikoval NSS v tom šíleném 10 As 173/2022 Sb., odst. 26.

Ale je to dobré, aspoň provozovatele zprostili povinnosti sledovat, zda a jak se ty tři roky mohly ještě stavět či přerušit.


8
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 17 Března 2024, 09:34:39 »
Citace
[33] S námitkami o nesprávném výkladu městského soudu nebo o chybějícím právním názoru se NSS vypořádal už výše. Pro úplnost dodává, že provozovatel musí znát totožnost řidiče podezřelého ze spáchání přestupku. Totožnost osoby, které provozovatel vozidlo půjčil, ale která neřídila, není pro splnění povinnosti podstatná.

Tak tohle je solidní NSS bizár.

9
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 14 Března 2024, 09:15:14 »
stávající praxe správních orgánů i stávající judikatura slova pk202 jen potvrzují

Máte odkaz na nějaký rozsudek, kde by byl provozovatel trestán za to, že ví (a sdělí), komu vozidlo svěřil, ale sdělí, že neví, komu bylo vozidlo svěřeno dále a tedy kdo byl v okamžiku přestupku řidičem?

(Praxe SOs mi až tak zajímavá nepřijde, podstatná mi přijde ta judikatura.)

10
V par. 15 odst. 2 se mluví o osobách v množném čísle.

Tamtéž se uvádí, že jsou to osoby oprávněné podle vnitřních předpisů SO nebo pověřené vedoucím. Takže vedoucí může vskutku pověřit kohokoli, čili i sebe.

Podle par. 15 odst. 4 o tom ale musí být záznam ve spisu.

11
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na parkovišti
« kdy: 04 Března 2024, 07:20:02 »
Podle par. 10 odst. 1 se ta povinnost vztahuje pouze na okamžik svěření či přikázání. Co s tím autem udělal ten, komu jsem ho svěřil, už zákon vědět nenařizuje. Nebo ano?

12
Máte asi na mysli, aby mi na e-mail zasílali nějaké upozornění, že něco odeslali? Protože právně závazné by takové zásilky na e-mail asi nebyly.
Byly, pokud jejich převzetí potvrdíte (třeba z datovky PFO nebo elektronickým podpisem). Správní řád par. 19 odst. 4 a par. 19 odst. 9.

13
A na tom pozdravu bylo řidiči vyčítáno co? Neponechání 3 + 3 m šířky? Nebo vzdálenost od křižovatky (je to podle pasportu účelová komunikace, takže tam křižovatka není)? Nebo něco jiného?

14
Zajímavé články z internetu / Re:Body a pokuty 2024
« kdy: 27 Února 2024, 11:14:30 »
Hlavně ten par. 22 odst. 3 má explicitní výjimku na odbočení vlevo.

15
Nedopravní tématika / Re:Práca a odstupné
« kdy: 02 Února 2024, 07:27:08 »
Ale ta citovaná formulace je přesně ten problém, na který poukazuje pan re4zon.

Ta dohoda říká, kde bude práce z domova, když bude. Ale neříká, za jakých podmínek, jak často a jestli vůbec může práce z domova být. Neříká, že se strany dohodly na stoprocentní práci z domova, že se mění místo výkonu práce na <adresa domova v ČR>.

Stran: [1] 2 3 ... 42