Kamion s drahým nákladem je možný, ale statisticky nikoliv nejčastější způsob, jak přešvihnout limit 35M. Jak už psal gumidos, k tomu typicky dochází, jsou-li při nehodě vážně zranění. Paradoxně je v tomto smyslu blbě zraněný výrazně dražší než mrtvý, zejména je-li mrtvý na místě. Mrtvému zaplatíte funebráky, pohřeb, a nějaké náhrady za nemajetkovou újmu jeho blízkým (které naše soudy zatím ze setrvačnosti drží relativně nízko, pod limitem POV naprosto bezpečně). U blbě zraněného odškodníte jeho blízké taky (u hodně blbě zraněného ve srovnatelné či dokonce vyšší výši), zaplatíte pojišťovnám náklady na jeho léčení, a jemu přímo bolestné, náhrady za psychickou újmu, další náklady, které má on sám s léčením a rekonvalescencí, a má-li trvalé následky, tak náhradu za ztížení uplatnění podle MKS, a hlavně ušlý zisk - což u někoho, kdo je v produktivním věku, měl dobře rozjetou kariéru s vysokými příjmy a perspektivou jejich růstu, a po nehodě bude maximálně něco vyřezávat v chráněné dílně, klidně slupne celý limit 35M jako malinu. A co teprve, když je těch zraněných víc než jeden ...
Navíc nijak nepomůže, pokud byl zrakvený bílý límeček dobře pojištěný, protože to změní jen to, že si to nebude uplatňovat přímo, ale jeho pojišťovna jako regres. Proto jsou taky všechna ta životní a úrazová (při)pojištění specificky pro případ dopravní nehody tak levná, počítá se s tím, že ve významném procentu případů se nakonec bude plnit z POV.