30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - gumidos

Stran: 1 2 [3] 4 5 6
31
Žádosti o spis / Pořizování kopie spisu
« kdy: 10 Září 2019, 10:06:46 »
Ombudsmanka se snažila udělat něco užitečného - tedy donutit správní orgány umožnit tzv. "dálkově nahlédnout do spisu"  - resp. tedy zaslat kopie spisu elektronicky či poštou.
https://ochrance.cz/fileadmin/user_upload/ESO/15_2017_SZD_MS_doporuceni_ke_zmene_SR.pdf  - citace: "V době internetu, datových schránek, elektronizace veřejné správy a snah snižovat byrokracii zde máme situaci, kdy se člověk musí osobně dostavit na úřad, aby si vyzvedl prostou kopii dokumentu ze spisu..."
Dle očekávání ministři vnitra odmítli tento návrh.  Následně podala návrh na projednání ve vládě - vláda "vzala na vědomí" - rozumějme vytřela si s tím řiť - https://apps.odok.cz/attachment/-/down/RCIAB8MCH58E

Návrh byl proveden na základě průzkumu mezi jednotlivými správními orgány: https://ochrance.cz/fileadmin/user_upload/ESO/vlastni_2600-2018-VOP-MS-vyzkumna_zprava.pdf.
Je to zajímavé čtení a je to rozděleno i po jednotlivých krajích. Bohužel chybí odpovědi přímo konkrétních správních odborů - aby jim to případně šlo omlátit o hlavu v konkrétním případě.

Je zajímavé, že existují správní orgány, které se domnívají, že právo na zaslání kopie spisu účastníkovi plyne přímo ze správního řádu - je to 11% Krajských úřadů a 31% obecných úřadů, případně velké množství úřadů, které se domnívají, že to plyne z principu dobré správy.  Naopak pak existuje velká množina úřadů, u kterých si drban musí ošoupat podrážky a poníženě přijít s prosíkem - přestupky v dopravě jsou zářivým příkladem s 52% úřadů. Zdůvodnění jsou všeobecně známá - milostivý ouřada není od toho, aby "servíroval informace drbanovi až domů", ale věnoval se "kvalitě správních řízení" (sic!!), případě "jsou žádosti masivně zneužívány obecnými zmocněnci k šikaně". Chybí jakýkoliv rozumný argument a především jakékoliv porovnání časové a nákladové náročnosti řešení odesláním naskenovaného dokumentu & osobní přítomnost drbana a vyhotovení kopií.

32
Zajímavé články z internetu / Nehoda elektrického skutru
« kdy: 03 Července 2019, 15:45:28 »
https://www.novinky.cz/krimi/509502-ridicka-elektrickeho-skutru-s-2-6-promile-nabourala-auta-v-praze.html

Kromě toho, že ta bába byla jako motyka, by to mohlo mít docela velký přesah. Stroj je to bez šlapadel a bez RZ. Zjevně tenhle: https://www.elektropower.cz/elektroskutry/elektroskutr-force/
Výkon 1600W a rychlost 53 km/h. Pravděpodobně bez POV, neregistrovaný a bába bez papírů na motocykl - klasická šedá zóna. Sám výrobce pak uvádí nutnost přihlášení - tedy registrace.
Na místě poškozených bych jednoznačně žádal plnění z POV, případně garančního fondu.
Pokud někdo ze čtenářů fora náhodou bydlí v ulici Za lužinami a zná např. poškozeného majitele, uvítám soukromý kontakt, rád bych to sledoval dále.

33
Zajímavé články z internetu / Policie už má zase nové hračky
« kdy: 06 Června 2019, 09:24:18 »
https://www.novinky.cz/krimi/506335-policie-ma-nove-motorky-bmw-jedna-stoji-pul-milionu.html
Určitě jsou "klucí" opět nadšení - civilní provedení stroje je např. zde: https://www.renocar.cz/r-1200-rt?gclid=EAIaIQobChMI0fX19qTU4gIVR-d3Ch2Nng7mEAAYASAAEgKxlvD_BwE
Kupní cena byla "opět" hrazena z fondu zábrany škod - https://www.fondzabranyskod.cz/file/prehled-pridelenych-prostredku-z-fzs-na-rok-2019/ .
Fond zábrany škod je co? - jsou to 3% povinného ručení každého pojištěného řidiče. 
Jaký je primární účel fondu zábrany škod? - pořízení techniky a prostředků pro základní složky IZS (integrovaný záchranný systém).
Co provádí integrovaný záchranný systém? - záchranné a likvidační práce při mimořádných událostech (tj. ohrožujících život, zdraví, majetek)
Tedy "logicky" zdravotní složky IZS např. obdržely celkem 2 přístroje pro nepřímou srdeční masáž, zatímco policie 431 kusů Drägerů.....
Třeba budou mít někde přehlídku....

34
Zajímavé články z internetu / parkování v Pardubicích
« kdy: 09 Května 2019, 14:14:29 »
pro bydlící či návštěvníky.
Nově se místní establishment usnesl, že nechce auta ve městě, takže upravil výši parkovného: https://www.pardubice.eu/urad/radnice/vyhlasky-a-narizeni/stani-na-mistnich-komunikacich/?file=46866&page=42971&do=download
V podstatě se řada dosud bezplatných míst zpoplatnila 40 Kč/hod, ostatní místa dosud za 20 nebo 30 Kč/den se upravila na 15 nebo 40 Kč/ hod. 
Oproti sousedům v Hradci Králové je sazba 2 násobná, navíc je denně zpoplatněno 16 hodin, namísto 10 hodin v HK.
Ovšem pozor - platí pouze pro drbany. Elita - tedy zastupitelstvo, platí 1200Kč/rok.
Magistrát se tak stal suverenně nejdražším poskytovatelem parkování ve městě.

35
Zajímavé články z internetu / Městské opice Bohdaneč
« kdy: 07 Května 2019, 08:35:25 »
V Lázních Bohdaneč to konečně pochopili. Není dobré být moc viděn, navíc většinou tak, že městská opice dává někomu přes držku a je za to odsouzena (heslo: strážník Řehoř).
Je výrazně gustovnější provést fiskální transformaci - https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/mestska-policie-pokuty-pocet-penize-vybrane-straznici-prisni.A190506_111411_domaci_pmk - tedy potichu kasírovat.
Hned je z toho zlatá medaile  v sumě vybraných pokut na opici. Stříbro je na 20% vítězného týmu. Gratulace do Bohdanče.

Plnění povinnosti strážníků dokladuje i google - https://www.google.cz/maps/@50.08025,15.6857028,3a,55.2y,68.18h,80.13t/data=!3m7!1e1!3m5!1sdbQJrCqI7sIpaJmN7Oe5Ew!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DdbQJrCqI7sIpaJmN7Oe5Ew%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D132.79713%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=cs.

36
Zajímavé články z internetu / Chybí řidiči
« kdy: 27 Února 2019, 15:03:34 »
https://www.denik.cz/ekonomika/prumerny-vek-ridicu-z-povolani-je-57-let-pomoci-maji-zeny-a-cizinci-20190225.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Vzhledem k navrhované zpřísněné - "protipirátské" úpravě předpisů se až tak nelze divit. Racionálně uvažující mladý muž (či žena) který ví, že za vcelku banální přestupky v počtu 3, v budoucnu pak v počtu 2, přijde krom drakonické pokuty (přičemž doufá, že při případné kolizi se nikomu nic nestane, jinak ho to finančně zničí úplně) též na rok o papíry, a tedy potažmo o zaměstnání, přičemž po uplynutí celého trestu zaplatí nemalé náklady na znovuzískání ŘP s vizí, že to může kdykoliv nastat znovu - musel by být debil, aby toužil stát se řidičem. Předpokládám, že nepochybně touží stát se úředníkem, aby ty debily pěkně v teple kasíroval.
edit: bonusem pro zmíněného mladého muže bude nepochybně i snědý inženýr, ukrytý pod jeho plachtou, který představuje ekonomickou a sociální likvidaci  v podstatě jistou.

37
Zajímavé články z internetu / Trochu počtů v novém roce
« kdy: 22 Ledna 2019, 09:26:16 »
Nový náčelník fízlů se projevil v mediích: https://www.lidovky.cz/noviny/drogy-hybou-spolecnosti-nasadime-vice-lidi-do-ulic-a-rozsirime-prevenci-rika-policejni-prezident.A190121_204943_ln_noviny_ceh
Mimo jiné sdělil: "Policie je nyní ve stavu, kdy si může dovolit určitý nadstandard" - což si vykládám, jako že peněz je habakuk... takže jsem zabrousil mimo jiné do statistik Fondu zábrabny škod - https://www.fondzabranyskod.cz/dokumenty/

Trochu čísel - rozdělení peněz z fondu (do kterého přispívá každý pojistník povinného ručení + každý nepojištěný vlastník)
Rok 2017
-   Celkem fond zábrany škod        - 640.203.906,- Kč, tj. 100%
-   Hasičský záchranný sbor        - 397.182.000,- Kč, tj. 62,03%
-   Policie ČR                         - 60.440.896,- Kč, tj. 9,44%
-   Zdravotnická záchranná služba   - 44.496.180,- Kč, tj. 6,95%
-   Schválené projekty            - 138.084.830,- Kč, tj. 21,56%

Rok 2018
-   Celkem fond zábrany škod          - 670.769.250,- Kč, tj. 100%
-   Hasičský záchranný sbor          - 410.677.311,- Kč, tj. 61,22% - tj. 103,39% stavu 2017
-   Policie ČR                       - 73.732.538,- Kč, tj. 10,99% - tj. 122% stavu 2017
-   Zdravotnická záchranná služba – 28.936.790,- Kč, tj. 4,31% - tj. 65% stavu 2017
-   Schválené projekty            - 157.422.611,- Kč, tj. 23,48% - 114% stavu 2017

Tedy zásadně méně šlo do záchranné služby, zatímco masivně více šlo fízlům - největší položky opět vozidla pro "skrytý dohled". Hodně šlo do tzv. "projektů" - např. kampaň cílená na seniory, soutěže, roadshow, přednášky atd.
Takže skutečně má náčelník pravdu - fízlové si opravdu mohou dovolit "určitý nadstandard".

38
Zajímavé články z internetu / Poslanec Huml
« kdy: 03 Ledna 2019, 15:00:57 »
https://zpravy.idnes.cz/huml-ceska-suverenita-evropsky-parlament-cssd-veci-verejne-pq2-/domaci.aspx?c=A190103_110245_domaci_kop
Citace: „Poskytneme prostor každé osobnosti - politikovi, úspěšnému podnikateli, umělci, učiteli, lékaři, prostě všem, kteří mají šanci udělat něco dobrého pro naši zemi,“

40
Zajímavé články z internetu / Dokonalý příběh
« kdy: 21 Prosince 2018, 10:04:20 »
Náhodou jsem přečetl blog - viz https://luciemannova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=692930

Dokonalá ukázka fungování systému. Pár banálních pochybení poměrně sympatické slečny, živě si představuji interakci s fízlem, kdy se slečna v dobré víře v rozum a přiměřenost "drze přiznala", spojených s nenahlášeným bydlištěm... Následovala řada fikcí, správní trest, zákaz činnosti, maření, rozsudek s dalším zákazem činnosti, zápis v rejstříku trestu, slušně dlouhá doba celkového zákazu činnosti.  Třešnička na dortu je pak zkušenost s absolvováním nové autoškoly a odůvodnění neprospění...

Bohužel slečna "uvnitř cítí, že trest byl oprávněný"  a vnímá to úplně blbě. Možná prozře příště, možná nikoliv...


42
Škoda vyvolaná závadou na elektroinstalaci vozidla
Škoda vyvolaná závadou na elektroinstalaci zaparkovaného (nikoliv trvaleji odstaveného) automobilu, která vedla ke vznícení vozu a následnému požáru objektu, je škodou způsobenou provozem motorového vozidla, s nímž § 427 obč. zák. spojuje objektivní odpovědnost provozovatele za škodu a § 6 odst. 2 zákona č. 168/1999 Sb. zakládá přímý nárok poškozeného proti pojistiteli odpovědnosti takového provozovatele.
rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 25 Cdo 3485/2016 z dne 31. 8. 2017

Tažení vozidla jiným vozidlem
Pokud táhnoucí vozidlo poškodí tažené vozidlo  - řešeno z povinného ručení táhnoucího vozidla. Nedopadá výluka §7 odst. 1 zákona 168/1999 "Pojistitel nehradí škodu vzniklou mezi vozidly jízdní soupravy tvořené motorovým a přípojným vozidlem, jakož i škodu na věcech přepravovaných těmito vozidly, nejedná-li se o škodu způsobenou provozem jiného vozidla", protože tažené vozidlo není přípojným vozidlem - § 2 zákona č. 56/2001 Sb.- Přípojné vozidlo je silniční nemotorové vozidlo určené k tažení jiným vozidlem, s nímž je spojeno do soupravy."

Škoda způsobená bývalým vojenským vozidlem BVP, nyní již "jen " pásovým vozidlem
Za motorové vozidlo ve smyslu zák. č. 168/1999 Sb. se považuje dopravní prostředek, který je poháněn motorem a je určen k přepravě osob nebo nákladu z místa na místo. Ačkoli pásový transportér typu BVP-1 byl primárně určen k plnění bojových úkolů, nelze již po jeho vyřazení z armádní evidence o něm uvažovat jako o vojenském vozidle a s ohledem na povahu tohoto vozidla jako vozidla, užívaného k přesunu pěchoty na bojiště, těžko lze o jeho transportní funkci pochybovat, a to ani s ohledem na jeho vojenskou minulost. Škoda na zdraví způsobená jeho provozem na veřejně přístupné pozemní komunikaci byla ve smyslu § 427 odst. 2 obč. zák. vyvolána zvláštní povahou jeho provozu, projevující se pohybem, zvýšenou rychlostí, technickými nároky na ovládání, apod., tj. faktory, s nimiž zákon spojuje zvýšené riziko vzniku škod, a proto také podléhá režimu zákona o povinném ručení, i když nebylo vyrobeno za účelem pohybu na pozemních komunikacích.
Účelem právní úpravy odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla je zejména ochrana poškozených při odškodnění jim vzniklé újmy, způsobené provozem motorového vozidla, i když se nejedná o běžně se vyskytující vozidlo na veřejně přístupných komunikacích. Právě na taková motorová vozidla pamatuje kategorie uvedená v Příloze zák. o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která zahrnuje všechna ostatní vozidla, která nelze zařadit do výše uvedených kategorií.
rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 25 Cdo 3229/2017 z 27. 6. 2018

Travní sekačka na přechodu (samohybná)
§ 2 zákona č. 56/2001 Sb - 2) Zvláštní vozidlo je vozidlo vyrobené k jiným účelům než k provozu na pozemních komunikacích, které může být při splnění podmínek stanovených tímto zákonem k provozu na pozemních komunikacích schváleno.
Řidič vyjížděl s travní sekačkou tovární značky Kubota od pravého okraje vozovky a před křižovatkou měl začít přejíždět přes vozovku na levý chodník po vyznačeném přechodu pro chodce. Po najetí do vozovky řidič ohrozil poškozeného, který jel s osobním vozidlem tovární značky Peugeot 106 a u středu vozovky se střetl levou přední částí sekačky s pravou přední částí vozidla Peugeot 106.  - jednoznačně bylo nutné povinné ručení. Z jiného odpovědnostního pojištění s ohledem na obecnou výluku povinných pojištění nelze likvidovat případnou škodu.

Poškozeným byl nájemce vozidla leasingové společnosti, totální škoda, vztah k povinnému ručení
Závazky nájemce sjednané pro případ zničení předmětu nájmu vůči pronajímateli z leasingové smlouvy nejsou důsledkem škodné události (dopravní nehody), za niž odpovídá škůdce, nýbrž bezprostředním důsledkem jejich smluvního ujednání.
Žalobcem tvrzená škoda představuje majetkovou újmu, která mu vznikla pro předčasné ukončení leasingového nájmu a která vyjadřuje snížení jeho majetkového stavu ve srovnání s předpokládaným průběhem leasingového vztahu. Je sice pravdou, že ke skončení právního vztahu mezi žalobcem a leasingovým pronajímatelem by nedošlo, nebýt dopravní nehody, avšak konkrétní právní a potažmo i majetkové důsledky vyplývající pro žalobce ze zrušení leasingové smlouvy byly bezprostředně vyvolány tím, jak byly v leasingové smlouvě pro takový případ upraveny podmínky ukončení právního vztahu mezi jejími účastníky. Jinými slovy, žalovaná, která odpovídá za škodu vzniklou na vozidle, nenese odpovědnost za to, že poškozené vozidlo měl žalobce v nájmu a že si ohledně něj sjednal s leasingovým pronajímatelem takové podmínky, které při předčasném ukončení nájemního vztahu vedly k tomu, že aniž se nájemce stal vlastníkem vozu, zaplatil ze svého pohledu nevýhodně vysoké částky za nájem vozidla a platby s tím spojené.
rozsudek Nejvyššího soudu sp.zn. 25 Cdo 267/2005 z 29.3.2007

Ztráta bonusu na straně poškozeného
Ztráta bonusu na straně poškozeného nezakládá odpovědnost za tuto ztrátu z důvodu absence příčinné souvislosti (jde o důsledek ujednání mezi poškozeným a jeho pojišťovnou).
Při nehodě způsobené druhým žalovaným nedošlo ke vzniku tvrzené majetkové újmy žalobkyně a samotná tato nehoda nebyla příčinou toho, že smluvní pojistitel žalobkyně jí zvýšil sazby pojistného. Skutečností, na níž je obvykle vázána povinnost pojištěnce plnit svému pojistiteli platby pojistného v určité (vyšší než doposud) výši, je smluvená podmínka, jíž je nedodržení tzv. bezeškodního průběhu pojištění, tedy ta skutečnost, že v určitém časovém úseku bylo smluvním pojistitelem pojištěnci vyplaceno pojistné plnění, a nikoliv okolnost, zda pojištěná věc byla poškozena jednáním třetí osoby (osoby mimo pojistný vztah). Ke zvýšení plateb pojistného nedošlo v důsledku střetu vozidel (v jeho důsledku došlo k poškození vozu), ale v důsledku toho, že havarijní pojišťovna vyplatila v souladu se svými pojistnými podmínkami pojistné plnění svému pojištěnci a v souladu s těmito podmínkami a pojistnou smlouvou pak upravila práva a povinnosti smluvních stran v jejich právním vztahu. Zvýšení sazby pojistného (tzv. ztráta bonusu) ze smluvního havarijního pojištění za následující pojistné období tak nelze považovat za majetkovou újmu, jejíž vznik je v příčinné souvislosti se škodnou událostí, popř. s protiprávním jednáním.
rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 25 Cdo 1520/2001 z 23.4.2003

Postih pojistitele při závadě na vozidle
§ 10/2 zákona o POV
Pojistitel má proti pojištěnému právo na náhradu toho, co za něho plnil, jestliže prokáže, že pojištěný porušil základní povinnost týkající se provozu na pozemních komunikacích tím, že provozoval vozidlo…………..
..které svojí konstrukcí nebo technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí
a toto porušení bylo v příčinné souvislosti se vznikem újmy, kterou je pojištěný povinen nahradit.
Skutková podstata stanovená v § 10 odst. 1 písm. b) a odst. 2 písm. a) zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla může být naplněna nejen takovým provozováním, při němž má provozovatel možnost rozpoznat při zachování obvyklé opatrnosti neodpovídající technický stav, resp. plněním svých povinností při péči o vozidlo tomuto stavu předejít, ale jakýmkoliv provozováním vozidla, které svojí konstrukcí nebo technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí.
rozsudek NS ČR sp. zn. 23 Cdo 3363/2013 z 30. 9. 2015

43
Zajímavé články z internetu / Ústí přichází o miliony
« kdy: 11 Prosince 2018, 08:42:34 »
https://usti.idnes.cz/prestupky-v-tunelech-na-d8-panenska-libouchec-mesto-nevybira-pokuty-kraj-policie-jednani-gbk-/usti-zpravy.aspx?c=A181210_444545_usti-zpravy_vac2

Je vidět, jak se změnila rétorika v této věci - "město přichází o miliony" - jako kdyby se snad jednalo o nějakou nárokovou částku. Ale v podstatě se jedná  - je to nová daň, pouze dosud nevybíraná od každého ve shodné výši. Článek obsahuje v podstatě vše - úvodní prezentaci o "úniku" peněz pro město, boj dvou jakoby znepřátelených gangů - úředníků magistrátu a fízlů, apel vrchnosti (ministerstva) na rychle odstranění rozporů a dosažení kýženého stavu - otevření penězovodu, dokonce zmínku, že by smetanu mohl slíznout někdo jiný - hlavně aby se koruny sypaly,  a sladká tečka na závěr, aby ovce věděli, že vlci hlídají stádo:" Letos jsme zde za jednáct let provozu zaznamenali první usmrcenou osobu. Statisticky se jedná o jednu z nejbezpečnějších komunikací. Nehodovost je tu naprosto zanedbatelná"
Já myslím, že soudruh Rychetský musí být spokojený.

44
Zajímavé články z internetu / Vítězné náměstí
« kdy: 14 Listopadu 2018, 15:02:19 »
Soutěž je ukončena a vítězný návrh hotov - https://praha.idnes.cz/nova-podoba-vitezneho-namesti-vizualizace-monument-f9d-/praha-zpravy.aspx?c=A181114_111127_praha-zpravy_rsr

Z jednoho z nejzkurvenějších míst v Praze, kde má i tráva problém růst, se stane klidová zona, protože jak je patrné z fota č. 1, projíždí po tom okruhu v denní době cca 5 motorých vozidel typu "auto" + 1 tramvaj. Uprostřed tohoto klidného místa se pak dle fota č. 2 pohybuje cca 60 lidí v zjevně relaxačním modu - někteří zevlují, dívenka asi krmí holuby, někdo užívá sluníčka na rozkládacím lehátku či židličce, zamílované dvojice či jednotlivci pak relaxují na lavičkách. Máme i cyklistky, vhodně doplňující pohodu. Leč pozor, idyla není kompletní - chybí matky s kočárky. Na fotu č. 3 pak není vidět žádná národnostní menšina  - to už autoři opravdu šlápli vedle, taktéž postrádám jakoukoliv osobu přičmoudlou či zjevně santusáckou, případně alespoň sexuálně dosud nevyhraněnou. Na fotu č. 4 to pak k vidění ten správný děda  v kloboučku - trhovec, prodávající určitě bio-produkty ze svojí vlastní zahrádky. Bude tam idyla - možná si tam někdy zajedu - dám kávičku ve Starbucks a děti nechám proběhnout v tom lese mezi stromy.

45
Zajímavé články z internetu / Výzkum chování auta
« kdy: 12 Listopadu 2018, 10:54:31 »
https://zpravy.idnes.cz/zivot-smrt-kocky-autonomni-auta-mit-deti-fpq-/domaci.aspx?c=A181109_152616_domaci_onkr
Pokud bude vozidlo rozhodovat, zda-li posádka potenciálně zemře, protože na přechodu je dostatek matek s dětmi, pak to bude konečně dokonalé.
Předpokládám, že systém bude mít různé svoje interní seznamy či utilitky typu - fízl vždy přežívá, Bureš nejen přežívá, ale má přednost, zaměstnanec přestupků na úseku dopravy přežít nemusí, protože už je úplně zbytečný apod.

Stran: 1 2 [3] 4 5 6