30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - gumidos

Stran: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 102
1366
Co tedy bude pan otec dělat po případném zjištění, že má v kartě řidiče evidováno 14 přestupků za "pár let zpět" o kterých mu není nic známo a nachází se ve stavu "těsně před vybodováním"?
 

1367
gumidos
Čekám na vyjádření pojišťovny, zažádal jsem u vedoucího pobočky o nový přepočet, případně i o podrobnější vysvětlení a pak to nahodím sem.
Z jejich zákaznické linky přišly jen obecné řeči a žádná čísla.

O.K. - klidně to navěste - jenom to musí být všechno, tedy včetně smluvních ujednání, aby to šlo prohlédnout.
Rozlište ale, jestli se cítíte jenom a) obecně nespokojen nebo b) finančně poškozen. Variantu a) lze popsat jako obecné brblání (neberte to ve zlém, děláme to každý) protože máte vracet peníze a možná trochu tušíte, že jste si trochu naběhl, nebo něco nepřečetl, nebo tomu nevěnoval pozornost. Zde vám nelze pomoct - prostě to příště pročtěte pořádně. Varianta b)  - něco je opravdu špatně. Pak ale prosím pěkně nekomunikujte se zákaznickou linkou, jejíž principy lze popsat jako "nikdo nic neví a máme to správně". Obdobně nekomunikujte s vedoucím pobočky - který v podstatě také nevyřeší nic. Je obvykle pouze vedoucím obchodním a nemá mnoho kompetencí ani s likvidací, ani  s vyúčtováním či reklamací plateb. Postupujte pouze takto: napište doporučený dopis na adresu pojišťovny dle OR a sdělte že je vám účtováno pojistné v rozporu se smlouvou. Vyzvěte je ke sdělení způsobu výpočtu pojistného v souladu s ustanoveními OZ a žádáte o podrobný výpočet pro jednotlivá období. Dále doplňte, že posíláte stížnost na dozorový orgán - tedy ČNB a skutečně jí pošlete (lze to přes jejich webovku). Obvykle to generuje velice promptní  a úplnou odpověď - případný audit ČNB při nalezení chyby bývá protivnou záležitostí. Ve stížnosti můžete v podstatě zmínit i případné telefonické či osobně sdělené informace o "pár stovkách", pokud jste je dostal - bude to řešeno. V dnešní době možností nahrávání ani toto není bagatelní záležitost.

1368
odhlédneme-li od toho, že pojišťovna má na likvidaci a uzavření případu nějakou lhůtu, která je zcela jistě kratší než 2 roky....
Lhůta je zákonem stanovená - ale je to dle §2798 do 15 dnů "od skončení šetření" - v případě překročení 3 měsíců pak s jakousi informační povinností. U vozidel a v případě různých oprav svépomocně, případně u montéra Jardy pomocí rozpočtu..... šetření může trvat dlouho. Ale to je jen teorie - Měšec nepopsal konkrétní podmínky a cítí se poškozen. Pokud došlo k chybnému výpočtu a je požadována částka  v takové výši, že v souhrnu překračuje "poskytnutou slevu", pak ho chápu, ale umím si představit i to, že to bude v pořádku.

edit:
Já některý z příspěvků četl tak, že by se po vzniku škody hýbalo i s těmi 6000 Kč za první období, což už by ze strany pojišťovny nebylo nic jiného než provozování loterie.
To je pouze terminologické nedorozumění - proces se spouští hned po registraci škody, tedy klidně v prvním období, reálně ale dopadá až od "následujícího pojistného roku".

edit 2: je to typicky strojová operace - kdy žádná Blaženka či Maruška nemůže příliš zasáhnout a zmrvit to a výpočetní algoritmy jsou obvykle testovány. Jenže pokud se dostaneme do roviny - "dostanete slevu 15% předem pane"  "a kolik budu vracet v případě škody?" - "maximálně pár stovek" - "tak jo, beru to" - pak chápu následující rozčarování.

1369
Děkuji za ponaučení, ale to neřeší mou situaci. Tohle všechno vím a s podmínkama jsem se seznamoval.
Mimochodem je dejme tomu základní výchozí taxa úplně neočesaná sjednaná ve smlouvě 6 tisíc Kč, kdežto pojištovna počítá z 9 tisíc, přestože jsem smlouvu neměnil. A první nehoda dokonce bez vlivu na bonus, tak jsem zvědavý, jestli mi zůstane základní sazba pojistného, ona mi totiž smlouva končí za pár dnů. Zažádal jsem minulý týden o změnu frekvence, takže dorazí nové vyúčtování s novou platbou. Tu si zaplatím samozřejmě.
Řešeno tak, že jsem zkusil podat stížnost - zamítnuto (samozřejmě ze zákaznické linky). Osobně jsem to řešil s daným vedoucím pobočky, který mě tehdy ujišťoval, že v případě nehody ten doplatek nebude tak velký a přišla rozdílná suma několikanásobně. Tak zažádal o přepočítání a vysvětlení, příští týden přijde vyjádření a nový výpočet, tak uvidíme.
Tak mi to pošlete jako soukromou zprávu a já se na to podívám.
Pokud popisujete problém jako "dejme tomu"  - neumím odpovědět pro neznalost vstupních podmínek. Navíc mám pocit, že to nepopisujete úplně přesně.  Jediné co z toho vykoukám je, že se to spustilo před koncem 3 leté "povinné doby" pro udržení slevy a tedy to zřejmě platíte za celou tu dobu a proto je částky vysoká.   

Tomu nerozumím, ta přepočtená bezeškodní doba se následně použije na pojistné do budoucna (ex nunc), nebo i do minulosti? Jak je to formulováno? Doplacení předem známé slevy je asi ještě s odřenýma ušima OK, ale závazek doplatit v případě pojistné události pojistné do výše, která teprve bude stanovena, by byla odvážná smlouva v opačném gardu a pravděpodobně nad rámec původní známé ceny, ze které byla dána sleva, nevymahatelná.
reaguji pozdě, protože jsem si toho nevšimnul. Představte si modelovou situaci - máte základní pojistné pro vaše vozidlo 10.000,- Kč ročně. Máte před sjednáním popisovaného 3-letého pojištění vyježděný bonus 40% a tedy vaše individuální roční pojistné je 6.000,- Kč (to je ovšem jakési podmíněné pojistné vázané na škodní průběh). Zavážete se nepáchat škody v dalších 3 letech, za což obdržíte ihned slevu 15%  - tedy 900,- Kč ročně z vašeho individuálního pojistného. Pokud porušíte podmínku - spácháte škodu před koncem 3-leté doby (což Měšec naznačil) - pak vracíte 3 x 900 = 2.700,- Kč.
Jenomže Měšec naznačil ještě jednu věc - "škoda byla záhadně uzavřena až pár dnů před koncem výročního období.....". Pokud tedy došlo ke škodě v prvním roce trvání popisovaného 3-letého cyklu, mohlo po skončení 3 let dojít ještě k přepočtu toho individuálního pojistného, které v 1. roce činilo 6.000,- Kč pro 2. a 3. rok - v důsledku snížení bonusu. Snížení bonusu je 15%, tedy individuální pojistné pro 2. rok již nemělo být 6.000,- Kč(snížené o 40%), ale 7.500,- Kč (bonus snížen o 15% na výsledných 25%) a shodně i pro 3 rok. Pojišťovna by tedy mohla požadovat 2.700 + 2x1500 = 5.700,- Kč. Vše může být popsáno ve smlouvě, vyčísleno a vzájemně odsouhlaseno. Nevidím v tom problém. To je ten mnou zmíněný přepočet od počátku. Vzhledem k tomu, že Měšec uvádí částky 6 tis. případně 9 tis. Kč, tak skutečně netuším, proč popisuje nějakých "pár stovek". Nicméně je to všechno o "smluvním ujednání" podmínek -  a Měšec mnoho nesdělil.

1370
Zajímavé články z internetu / Re:Znečištování
« kdy: 21 Září 2017, 15:06:43 »
A pokud nestihnu dobít, tak budu v prdeli stejně jako když dostatečně nedotankuju a benzínka má zavřeno nebo je daleko. A budu na to myslet příště.
No právě že ne - kamarád Pepa mi přiveze kanystřík  s benzínem, doleju a jedu. Pořád mluvíme o městě - takže benzínka není daleko ani nemá zavřeno.

1371
Zajímavé články z internetu / Re:Znečištování
« kdy: 21 Září 2017, 14:45:52 »
Nutno asi dodat jak která. Elektřina z černobylu byla z hlediska celkových dopadů poměrně neekologicka, norské hydroelektrárny budou asi lepší než stará avie. Ale bez ohledu na ekologičnost provozu, já bych elektroauto do měst bral všema deseti. Vzít smarta, narvat podlahu baterkama a ten motůrek ze sekačky na trávu nahradit motůrkem z čerpadla na vodu. Elektromotor je řádově primitivnější a robustnější technologie než spalovací motor, takže bezůdržbovost a ekonomika provozu výměnou za to, že to nedojede na jeden zátah do Brna a že i u magistrály by mohla mít hospoda předzahrádku :-)
Přijde mi, že pořád na to nahlížíte stylem - "mám elektrárnu"  a nyní řeším elektromobil. Myslím ale, že výstavba elektrárny jednak něco stojí a jednak působí také nějaké emise a ty neberete v potaz. Stavba hydroelektrárny - pokud to představuje stavbu hráze, pak asi je poměrně brutálně neekologická ve vztahu např. k větrným elektrárnám. Netuším, kolik nových elektráren se bude muset postavit, aby to stačilo. Za předpokladu, že večer dojedete do svojí garáže a připojíte se na svojí zásuvku, ze které za svoje peníze dobijete svoje auto, mi to připadá v pořádku a proveditelně. Pokud ale, podobně jako asi 90% obyvatel města přijedete ke svému domu, chvíli hledáte místo k zaparkování - reálně to provedete jak? Bude u každého parkovacího místa dobíječka? Prostě plné město dobíječek? Nebo třeba 3 až 5 krát za večer vyběhnete z bytu a budete hledat volnou nabíječku, protože budou prostě všechny obsazené? U každé bude mincovník, nebo nějaký karetní terminál? Nebo bude nějaký socík - elektřina grátis? Pokud nestihnete dobít - budete prostě v prdeli?
Jak to pořešíte?

1372
Zajímavé články z internetu / Re:Znečištování
« kdy: 21 Září 2017, 12:22:42 »
Z hlediska čistoty ovzduší a hluku u silnic je asi rozumnější, když mají ta auta jeden velký odsířený komín v Prunéřově nebo jedou z jádra a sem tam vyklopí na STK baterku a ta se někde zrecykluje. Akorát byli zelený magoři nedočkavý a chtěj to hned a masově, dřív než se to vyplatí a  prosadí samo.
Solární panely byly taky kdysi jen na družicích, pak na odlehlých samotách a nakonec celkem dostupná věc. Takže věřím, že nesrovnatelně jednodužší a tím spolehlivější elektroauto by časem vyhrálo. Místo autonomního řízení a podobných cypovin by možná stačilo vyměnit motory a přidat baterky a mohlo by to stát i míň.
Problém je, že "pouze věříte" - objektivní a smysluplné posouzení v záplavě demagogie, že elektřina je ekologická protože proto, jaksi chybí.

1373
Zajímavé články z internetu / Re:Znečištování
« kdy: 21 Září 2017, 09:31:54 »
Pneumatiky se sjíždějí, brzdové destičky se opotřebovávají - to je tedy "novinka". Prostě bylo politicky rozhodnuto, že tato informace není podstatná....

Je to podobné jako:
https://ekonomika.idnes.cz/norsko-rozhovor-buova-elektromobily-dwx-/eko-doprava.aspx?c=A170211_110545_eko-doprava_bur
Shrnuto:
- elektromobily jsou dobré protože proto
- elektromobily jsou úspěšné, protože zákazník nemusí platit DPH a vozidla mají nižší ostatní daně
- Norsko má téměř 100% elektřiny z vody

A následovalo prozření:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/
Shrnuto:
- Norové kupují auta protože jsou levnější
- auta jsou levnější o DPH, o daň při registraci, o mýtné, o parkovací poplatky, dokonce veřejné nabíječky jsou zdarma!!!
- elektromobily není čím nabíjet - není dost elektřiny
- 60% Norů bydlí v bytech bez garáží a musí nabíjet pouze ve veřejných nabíječkách, není dost nabíječek
- s ohledem na dobu nabíjení a počet veřejných nabíječek již nyní je velký problém nabíjení vozidel

Do "čistoty" elektrovozidel pochopitelně není nijak promítnuto, že výroba elektřiny přináší taktéž určité emise, ztráty při přenosu, emise či odpady související s výrobou a likvidací baterií atd.

Celé je to jeden velký švindl.   

edit: bylo by zajímavé zjištění, jakých reálných dojezdů a jízdního komfortu elektromobilů je dosahováno někde od úrovně Lofot výše, kde slovo zima dostává trochu jiný význam.

1374
Jiné / Re:Stroj starsiho data neni v systemu. Odebrani RP
« kdy: 20 Září 2017, 15:22:36 »
Pokud kamarád nepotřebuje papíry denně - nebylo by lepší nechat to nabýt právní moci a poté poslat nadřízenému orgánu milostný dopis ve smyslu cca: "správní řízení jsem vůbec nepochopil. Považuji ho za nicotné, protože jsem provozoval vozidlo s řádně přidělenou registrační značkou, přičemž správní orgán bezdůvodně tvrdí opak." Je zjevné, že  v době vydání TP - tedy v době trvání Československé socialistické republiky, panoval poměrně pořádek v těchto věcech na rozdíl od bordelu, který zde předvádí správní orgán - konkrétně pan.....?
K obraně svých zájmů si beru advokáta a budu podávat žalobu.

Myslím, že nadřízený orgán poměrně promptně začne přezkumné řízení, protože mu bude jasné, že si každý advokát docela smlsne.

1375
Jiné / Re:Pokuta za nehomologované LED
« kdy: 20 Září 2017, 14:55:15 »
Ahoj všici, rád bych se připojil k tomuto tématu.
Nedávno jsem byl vyhmátnut orgánem s bílou čepičkou a byl velmi znepokojen LED žárovkama. Odmítl jsem 2 stovky na místě a šlo to do správního řízení. Soudruh orgán vypadal, že to má zmáknutý, se zájmem luštil výlisky na světlometech a s pokyvováním vysvětloval kolegovy, že to tam nemá co dělat. Poté jsem dostal přednášku s nádechem fyziky, jak oslňuju ostatní účastníky silničního provozu, páč to má jinak ohnisko, než žárovka, a že to parabola nějak zpracuje a že to nesvítí kruhově, jak žárovka, ale jen do stran... A ještě mi jmenoval jediná auta, která mají homologaci na LEDky a jestli jsem k těm žárovkám dostal homologaci, tak je to jiná.
Upřímně - Ohnisko to má stejně, jak vláknová žárovka, ale pokud tohle všechno pomineme, tak za celou dobu, co tam ty LEDky jsou se nestalo, že bych byl probliknut protijedoucím řidičem, vyjma párkrát na horizontu, ale když jsem unavenější a tím pádem trochu citlivější na světlo, tak občas také někoho neoprávněně na horizontu probliknu. A to mám sklopení světel na nule. Kdybych oslňoval, něco bych s tím udělal - sám to nemám rád.
Každopádně si soudruh vyfotil světlomet ze všech stran a ta LEDka je v parabole zvenčí (bokmo) vidět (čočky zatím nemám). Z motorového prostoru je celá pod krytkou. Tak bych se rád zeptal, jaká je ve správku šance to ustát? Na mobilu to bohužel nemám (já vim..., taky se řežu do hlavy, jindy to natáčívám:( ), ale zvuk z interiéru a jeho bezprostředního okolí mám na palubní kameře a orgány před autem (bohužel bez zvuku) i na videu.
Na to navazuje další otázka - ještě před oznámením "trestného činu proti svrchovasnti a celistvosti územního celku" jsem byl dotázán na požití alkoholu s následnou (něčekaně) dechovou zkouškou (negativní), ale průběh byl, že mě nechal fouknout na přístroj bez náhubku se slovy, že se jedná jen o orientační zkoušku. Když jsem se dotázal, o co jde, vysvětlil mi, že kdybch řekl, že jsem něco požil, že by rovnou přistoupil k odborné zkoušce. Mám pocit, že tohle není z jeho strany uplně košér, ne? A tohle, alespoň v audio, mám. Dalo by se to použít?
Další dotaz by byl - když mě po více než půl hoďce dušení vyzval k pročtení  a podepsání elaborátu (nepodepsání samo:) ), tak mě nechal zapózovat u mého auta, že si mě v tomto případě musí vyblejsknout, protože jsem nepodepsal (bylo mi to krajně nepříjemný, měl jsem skutečně co dělat mu na snímek nepřidat kolegu z řad prostředních prstů). Má na tohle právo a musím se mu v tomto případě culit na objektiv? Když jsem se optal přoč to dělá, říkal, že už se mu jednou stalo, když mu taky někdo odmítl podepsat jeho ďábelskou smlouvu, že pak v správku řekl, že tam nebyl a bla, bla, bla. Namítl jsem, že má moje papíry, tak proč tyhle obstrukce?
Podobná situace už se mi jednou stala, když jsem také odmítl podepsat.
Zatím z magistrátu nic nepřišlo, tak čekám, co bude.
Kdyby bylo potřeba raději založit nový thread, nebo to nějak rozházet, dejte vědět.

Co třeba sdělit mu "moje náboženské přesvědčení mi nedovoluje nechat se fotit, protože fotka krade duši". Nemyslím, že fízl je oprávněn tvořit nějaké fotoscenerie. Anebo se prostě otočit.

1376
Zajímavé články z internetu / Re:Jízda na kole po chodníku
« kdy: 19 Září 2017, 13:47:15 »
Jezdím v autě - dost. Jezdím i na kole - ale už to není co to bývalo.
Jako řidič auta:
- mám docela vítr z "nesmrtelné tety" - tedy báby na kole vyjíždějící z prava z vedlejší, která se nepodívá doleva (tedy na mě) aby nemusela brzdit, nedejbože snad zastavit. Prostě to tam foukne....běžně
- mám docela bobky z toho, když předjíždím dítě na kole, že najednou vybočí  a vlítne mi pod auto. Předjet je prostě musím, protože jsou pomalí...
Jako cyklista:
- mám bobky, že mě někdo sejme. Snažím se jezdit mimo komunikace, ale vždycky to nejde. Silniční kolo je pak akorát na silnici.
- zatrne mi, když mi 30 cm od řídítek prosviští manažer rychlostí 130
- mám enormní bobky, když jedu se svýma dětma, že je někdo sejme.
- fakt nechci, aby v případě blondýny v X5, jejíž okna jsou skoro výš, než přilba mých dětí, navíc držící v ruce telefon, protože HF není spárované s jejím telefonem, rozhodovala o životě mých dětí náhoda - všimne si jich........ nevšimne si jich.......zvládne ten volant

Takže pošlu děti na chodník....  a někdy tam vjedu sám.

1377
Rozstříhat noviny a "vyplnit" jim formulář stylem, jako když únosce ve filmu požaduje výkupné... ten výraz v obličeji ouřady, otevřivšího obálku - k nezaplacení... :)
Sepp

Nabízí se klasická otázka: "a komu tím prospějete, co?"

1378
No normálně - řekne se, že v takovém případě je společenská nebezpečnost závažná a zájem většiny převážil... blabla. Prostě to nějak nekonzistentně ojebou, jako vždycky. Anebo zavřou toho, kdo takovou fotku vystaví. Uvědomte si, že Rychetský je komunista, který začíná soudy o nutné obraně prohlášením "No já nemám rád zbraně.." tak co od takového soudnictví čekáte.

Asi jo. Odluka kteréhokoliv úřadu či soudu od prostého vnímání spravedlnosti běžným ovčanem je opět o něco vyšší. Nic nenormálního.

1379
Zdravím,
bohužel vlastní blbostí jsem způsobil nehodu, která však byla záhadně uzavřena až pár dnů před koncem výročního období, ačkoliv od poškozeného vím, že auto měl už dávno spravené.
Při sjednání pojistné smlouvy jsem si sjednal extrabenefit dobrého řidiče, že pokud během 36 měsíců nabourám, vracím rozdílnou slevu. Osobně o tom vím a akceptuji to, vedoucí pobočky mi tvrdil sumu XY v řádech stokorun, bohužel však přišel několikanásobek určené částky v řádech tisíců.
Matematicky to ani neodpovídá rozdílu, co je sjednáno ve smlouvě a na pobočce v systému mají opět jiná vstupní čísla pojistek.
Nastává tedy otázka, co se s tím dá dělat?
Díky

Z veřejné nabídky ČPP - textace benefitu:
 Extrabenefit PROFI je určen pro dobré řidiče, kteří předpokládají, že nezpůsobí pojistnou událost v období 3 let od data počátku smlouvy. Sjednejte si Extrabenefit PROFI a získejte slevu 15 %.
Extrabenefit PROFI je možné využít:
•Pouze pro nové smlouvy sjednané na dobu neurčitou (nikoli sezónní či krátkodobé)
•Pro všechny kategorie vozidel
•Při roční nebo pololetní platbě pojistného
•Při rozhodné době za bezeškodní průběh větší nebo rovné 0
Dojde-li během tříletého období od vzniku smlouvy k pojistné události, pojistník se zavazuje pojistiteli vrátit slevu na pojistném za všechna pojistná období, v nichž byla sleva od počátku pojištění poskytnuta.


Tedy za tento konkrétní typ produktu - extrabenefit Profi - je poskynuta sleva 15% (lze tušit že z každoročního) pojistného.
Dojde-li v průběhu uváděných 36 měsíců k pojistné události  - pojistník vrací slevu za všechna období, od kdy byla sleva poskytnuta. V podstatě se jedná o 45% ročního pojistného, nebereme-li v potaz každoroční úpravu, ke které je pojišťovna oprávněna dle pojistných podmínek ve vazbě na škodní průběh blablabla.
Nenapadá mě žádný typ vozidla s výjimkou mopedu, kde by zmíněných 45% dělalo "řádově stokoruny" jak uvádíte.
Tedy závěr: pokud to byla sleva 15% proti "normálnímu běžnému pojistnému"   - pak jste měl svoje pojistné nižší o tuto slevu, kterou nyní pouze vracíte kvůli nedodržení podmínek.
Co vám tedy nesedí?

edit: dodatečně: přečtěte si pořádně podmínky tohoto produktu. Pokud je ujednáno, že se zároveň s pojistnou událostí přepočte vaše bezeškodní doba za celou dobu pojištění od počátku kvůli zmíněné jedné pojistné události, pak se asi nedivím vašemu překvapení, jak to naskočilo. Nicméně  - smlouvy se obvykle čtou a jejich podpis je vyjádřením vůle a souhlasu s jejich obsahem.

1380
Chcete-li slovíčkařit, tak se zaměřte na adjektivum přehledný. I na tom jednokolejném mohou třeba posunovat, takže to teoreticky můžete schytat od toho vlaku, co právě projel, zastavil a začal couvat. Zato na přejezdu někde uprostřed polí, kde vidíte na 2 kilometry na obě strany, je společenská škodlivost uvažovaného deliktu čistá nula.
Měl jsem napsat "jednokolejný přehledný přejezd po průjezdu vlaku" - slovíčkařit jsem neměl v úmyslu. Z téhle problematiky si srandu nedělám - jenžto si vzpomínám na policejní řešení zvláště nebezpečné situace nedodržení omezené rychlosti na železničním přejezdu bez světelného označení ve městě. Doplňující, leč pro ozbrojenou pěst nepodstatnou, okolností tohoto případu byla ta skutečnost, že koleje cca 60m od toho přejezdu končily "prostým uříznutím" na straně jedné , na vlastním přejezdu byly koleje v podstatě již zalisované do asfaltu v důsledku provozu dopravy, a z druhé strany pak koleje končily plechovou branou před ní byly již vzrostlé náletové dřeviny všeho druhu. Tehdy ještě mozkové myšlení nebylo ani na obzoru - leč i tak šlo dovodit, že původně vlečka je již nějakou dobu mimo provoz.....

Stran: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 102