Taky nemusela pochybit pošta, ale třeba úředník zapomněl zvolit možnost "uložit pouze 10 dní".
Na poštu jsem zavolal a celé mi to vyvoslili. Správní orgán podal správně a žádal správnou službu. Bohužel zaměstnankyně pošty za přepážkou podací pošty to do PC naťukala blbě a tak to šlo s patnáctidenní úložní lhůtou, která mi byla formou výzvy k vyzvednutí vhozena do schránky.
Úředník si toho všimnul a už 2.12. urgoval poštu, aby okamžitě vložila dopis do schránky. Systém funguje následovně.
Standardní postup: Až do uplynutí úložní doby musí zásilka zůstat na poště do konce posledního dne lhůty. Následující den je "vyřazena ze systému a určena ke vhození" a další následující den potom je skutečně vhozena. Čili vhození do schránky může proběhnout až v době uložení + lhůta uložení + 2.
Tento postup: Správní orgán urgoval už 2.12. vhození do schránky a upozornil poštu na pochybení. Ta tedy zrušila zbytek doby uložení a pokračovala standardně postupem + dva dny, takže k doručení vhozením do schránky došlo 4.12.
Podle mě jsem se na jednání dostavit vůbec nemusel a i v případě, že by orgán rozhodl beze mě a i v případě, že by to nadřízený SO podržel by to soud musel automaticky vrátit zpět, protože pochybila pošta a tak nemůže být nepřítomnost na jednání kladena za vinu mě. Nemohl a neměl jsem se domnívat, že dopis měl být uložený na 10 dní místo 15 dní a měl jsem nárok na 5 dní k seznámení se spisem.