30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: "...zakázal bych po vzoru USA všem začínajícím řidičům jízdu v noci..."  (Přečteno 6927 krát)

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil

„Zcela nový přístup k výuce noční jízdy bereme jako náš příspěvek k tématu. Rozhodně by stálo za to, aby se otázky související s tímto problémem objevovaly v řidičských testech. Já bych byl přísnější a zakázal bych po vzoru USA všem začínajícím řidičům jízdu v noci na jeden rok po získání řidičáku,“ zdůraznil Kledus.

https://www.novinky.cz/veda-skoly/456339-jak-jezdit-v-noci-cesko-ma-prvni-ucebnici-na-svete.html

Já bych hlavně zakázal celej ten váš ústav...  :x ještě udělejte učebnici jak jezdit v létě a jak jezdit v úterý...klauni
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil

Pán zapomněl podotknout, že v USA je v mnoha státech povoleno dotyčným řídit v noci za přítomnosti dalšího řidiče v autě a jen tak mimochodem se tam uchazeči o řidičák běžně učí řídit s fotříkem na okreskách..

+ zakázat jezdit v noci znamená, že ten člověk třeba celou zimu nesedne za volant a tudíž netrénuje a nevyježďuje se :(
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

Ať žijou sociální inženýři!
Všechna tato omezení, jako třeba řidičák na zkoušku, povedou k tomu, že lidi budou jezdit méně nebo vůbec, aby o papíry nepřišli  a potřebné zkušenosti nezískají. Naopak rozšíření o noční jízdy v autoškole vítám, vůbec asi rozšíření výuky nebo možnost připravovat se pod dohledem, mám čerstvou zkušenost s absolventem autoškoly, řešení křižovatek bylo tak na 3- a jízda v noci 4-.
IP zaznamenána

šusplech

  • Příspěvků: 76
    • Zobrazit profil

Mě by se líbilo, kdyby se papíry mohly dělat od 15/16ti a následně by bylo možné jezdit s doprovodem člověka který má papíry aspoň deset let (Ideálně přímého příbuzného). 
Omladina by se za ty dva roky hezky vyjezdila a myslím si, že žádný rodič nechce aby se jeho dítě za volantem zabilo.
Bratr dělal nedávno papíry a po absolvování autoškoly, uměl tak maximálně jezdit po městě 30kmh a držet obě ruce na volantu. Děs!
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 001
    • Zobrazit profil

Já jsem měl to štěstí a dělal jsem si ŘP na Béčko přesně září-říjen + v listopadu na zkoušky a upřímně jsem trval na nočních jízdách, ono to šlo mezi 17-18h. Bylo mi vždy vyhověno, asi z 12 jízd jsem jel 5 nočních.

Takže za mně ano a vůbec, v zimě máte tmu už ve čtyři hodiny.
IP zaznamenána

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 074
    • Zobrazit profil

Já jsem to měl podobné jako Mesec, jen na cestách tehdy bylo buď 10cm ledu s vyjetými kolejemi, nebo v místech kde solili, taková ta namrzlá šedá kaše.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

Já, když zavzpomínám na řidičské začátky. První zkušenosti v 16 letech s otcovým vozem Š105, když jsem byl hodnej mohl jsem se svézt  s máminou Š130. To kurva jelo a táho vocpoda. V 17 letech koncem listopadu jsem se přihlásil do autoškoly. Učitelem byl táta kamaráda ze sousedství. Veškeré jízdy se konaly v podvečeních hodinách převážně na sněhu s vozem Š125 obutým na OR 34. Učitel mě táhal snad po těch nejzasněženějších silničkách, kde jsou dnes značky zimní výbava. Když jsem se učitele zeptal, jak budeme dělat velkou motorku, odvětil pouze: " Umíš jezdit na kole? Na motorce to je stejné, akorát nemusíš šlapat!" Na zkoušky, které se konaly v polovině ledna, nás posadili  do zbrusu nového Favorita bez jakékoliv předchozí jízdy s předohrabem. Nikdo s námi nesral, chceš řidičák tak jed! Můj první řidičák měl špatně napsanou platnost, takže jsem mohl jezdit tři týdny před 18 rokem. Krátce na to jsem pořídil svůj první vůz Škoda Octavia 1100 s řazením pod volantem a vozíkem plným dílů a to vše za celých 5000Kč. Když jsem si chtěl zamachrovat před holkama, tak jsem ji startoval klikou na první dobrej. Pak jsem začal koketovat s myšlenkou na skupinu C,tak jsem začal trénovat s AVIA 30 čtyřkvalt pod volantem. V autoškole mě posadili do V3S štábáku a rázem bylo všechno jinak. Avča byla luxusní vůz, ovladatelný stejně dobře jak Oktávka. Vzpomínám na vtipnou  scénu, když pan Pávek s Otíkem Rákosníkem poslouchali za jízdy malý tranzistorák. V3S byla pekelnej stroj. Tehdy jsem nějak nedokázal docenit její kvality. Dnes bych se s ní rád projel, dnešní náklaďáky jsou nudný. ( Nemá náhodou někdo vejtru ?)
Dále vzpomínám na zrychlené noční zimní přesuny do Frankfurtu tehdy ještě s mokrým řidičákem. Jezdili jsme tátovým Opelem Omega A po tehdy rozkopané A4 od Bautzenu po Eisenach vždy podle stejného scenáře. Táta to dotáhl do Chemnitz, vystřídali jsme se, dal si pivo a usnul a probral se ráno na výstavišti. Nebyly žádné navigace, světla celou noc pálila do ksichtu, obvykle pršelo nebo flákal mokrej sníh. Opelu Omega stačilo plivnout pod kola a už se klouzala. A podvečer to samé zpět. Prakticky pořád jízda po 2 metrovém pruhu vedle ovalujících se kol kamionů. To byla praktická škola a žádné učebnice noční jízdy jsme nepotřebovali.
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 001
    • Zobrazit profil

Já, když zavzpomínám na řidičské začátky. První zkušenosti v 16 letech s otcovým vozem Š105, když jsem byl hodnej mohl jsem se svézt  s máminou Š130....

Slyšel jsem hodně názorů "Škodovka naučila řídit..." a s tím bych vcelku i souhlasil, jen prakticky se k takovému vozu už asi nikdo v autoškole nedostane..

Já jsem se učil jezdit na Astře H z roku 2005 a pak jsem přesedal do Felicie, bez posilovače a bez ničeho. Taková auta taky naučí jezdit...
IP zaznamenána

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil

Vzpomínky na starý "dobrý" žigulíky a stodvacítky? Na tohle mám vždy jednu odpověď. Pokud máte pocit jak to byly "luxusní vozy" tak se ji znovu kupte a jezděte v nich nadále. Začínal jsem ve felicii, naučilo mě to jen jedno, najít si dobrou práci a rychle vydělat peníze abych nemusel jezdit v "autě" ze středověku.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 419
    • Zobrazit profil

Vzpomínky na starý "dobrý" žigulíky a stodvacítky? Na tohle mám vždy jednu odpověď. Pokud máte pocit jak to byly "luxusní vozy" tak se ji znovu kupte a jezděte v nich nadále.
Oni jsou tací co to dělají a mají jich třeba i víc, berou to jako koníček. A pak tací co vydělávaj aby se mohli vozit do práce "novym autíčkem" za 8k měsíčně + provozní náklady. Bohužel v tom druhym případě je veškerá komunikace směřující k autům ztráta času, nic se nestane protože se doteď nic nestalo a co jako že je -1 a sněží s deštěm, když si to dal ty 120 s tou 20 let starou mrtkou tak to dam 150 jak nic, mam přece nový auto. A co jako že mi to plave, na servisu to napíchli na diagnostiku a nic se tam neukázalo a děda s tim jel a že prej je to v pohodě (realny tvrzení jednoho mýho kolegy). Tohle neni nějak směřovaný proti Tobě, jen mam takovýhle lidi asi 3 kolem sebe a řvoucí audio je důležitější než doplněná voda do ostřikovačů. Bohužel v tý felicii když uděláš chybu tak ti to dá sežrat a ty se klepeš a ponaučíš. V tom novym autě se tohle většinou nestane.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil

Vzpomínky na starý "dobrý" žigulíky a stodvacítky? Na tohle mám vždy jednu odpověď. Pokud máte pocit jak to byly "luxusní vozy" tak se ji znovu kupte a jezděte v nich nadále.
A pak tací co vydělávaj aby se mohli vozit do práce "novym autíčkem" za 8k měsíčně + provozní náklady.

A kolik myslíš že stála felicie? Vzpomínám že nás něco kolem 250 tisíc, leasing byl na 7500kč, před dvaceti lety ale.

Bohužel v tý felicii když uděláš chybu tak ti to dá sežrat a ty se klepeš a ponaučíš. V tom novym autě se tohle většinou nestane.

V tý papírový felicii uděláš většinou chybu jen jednou, pak už opravdu nikdy žádnou.

Tady jde o to že cokoliv u nás vyráběli za auto tak už bylo zastaralý při výrobě.
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 001
    • Zobrazit profil

Já jsem taky jezdil ve Felicií po FL, najel jsem s ní asi 65 tisíc km za tři roky.

Problém těchto aut je že kvetou před očima a v případě nehody tam určitě chtít nebudete, navíc moje byla kasička na peníze a nebyl měsíc, abych tam něco neřešil. Ovšem opravy byly v řádech stokorun...

Měl jsem bývalého kolegu,bylo mu asi 22 let, toho doslova žena překecala k novému autu, myslím Leona. Samozřejmě měsíční splátka byla 6 tisíc a když jsme se po roce sešli, jeho auto mělo asi 5 tisíc km. Moje mělo asi 25 tisíc km.
Protože nedávám funglovku na splátky, abych měl jen nové auto...

Je pravdou, že Fabia/Octavia z téhož roku je jiný svezení, to ticho a máte v autě i posilovač  ;D
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil

Za sebe mohu říci, že obrovsky vděčím faktu, že jsem dělal autoškolu v Praze, v zimě a zpravidla (po práci) za tmy. Ještě ke všemu ve Fabii SDI, takže jsem se naučil i šlapat hodně na plyn :D
Následovala koupě čitelného auta bez ABS a jakýchkoliv asistentů (Honda Civic 5g ročník 1992) a první jízda koncem prosince na letních gumách s trčícíma kordama do pneuservisu - sice bych si za to zpětně nejradši nafackoval, ale ono to člověka od začátku otrká. Za 7 let najeto více než 200 tisíc kilometrů a cajk. Hlavně od začátku od dostání papírů jezdit, jezdit, jezdit - a nejlépe prvních pár set kilometrů mít na sedačce navigátora poskytujícího morální podporu. Sám takhle zaučuju čerstvě řidičákující kamarádky 8)
(další zásadní mezník byl, když jsem se začal motat okolo motorsportu, ale to už je na dýl :D)
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Slyšel jsem hodně názorů "Škodovka naučila řídit..." a s tím bych vcelku i souhlasil, jen prakticky se k takovému vozu už asi nikdo v autoškole nedostane..

Ale možná je lepší se učit řídit na autě kde když udělám chybu tak neskončím v nemocnici.. v lepším případě..
A asi je lepší se naučit řídit to co budu řídit i jinak.. ne přesedat mezi starou troskou a moderním autem..

Navíc třebas Felicie dneska bude stará okolo 20 let.. a většinou se ani do údržby moc neinvestovalo.. a jak se tu píše "jezdit, jezdit, jezdit".. to je problém když se na auto nedá spolehnout a neodvážíte se s ním na delší trasu ani na dálnici..
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 001
    • Zobrazit profil

Slyšel jsem hodně názorů "Škodovka naučila řídit..." a s tím bych vcelku i souhlasil, jen prakticky se k takovému vozu už asi nikdo v autoškole nedostane..

Ale možná je lepší se učit řídit na autě kde když udělám chybu tak neskončím v nemocnici.. v lepším případě..
A asi je lepší se naučit řídit to co budu řídit i jinak.. ne přesedat mezi starou troskou a moderním autem..

Navíc třebas Felicie dneska bude stará okolo 20 let.. a většinou se ani do údržby moc neinvestovalo.. a jak se tu píše "jezdit, jezdit, jezdit".. to je problém když se na auto nedá spolehnout a neodvážíte se s ním na delší trasu ani na dálnici..

No je pravdou, že jsem měl nehodu a napálil jsem v 50ti do stojícího auta s Fábií, odnesl to jen nárazník, chladič, kapota a světlo, předek na šrot, ale byl jsem schopen normálně s autem jet.
U Feldy by oprava možná vyšla levněji, ale už bych sháněl navíc poloosy, motor, převodovku se spojkou atd atd...

Proč by ne? Já s tím jel třeba Brno-Salzburg, Znojmo-Praha, Znojmo-Osvětim a v pohodě, i když dva výlety jsem musel už přerušit. Poprvé mně na D1 začala blikat kontrolka dobíjení na cestě do Olomouce a musel jsem to otočit, druhý den jsem stihl dojet akorát jen do servisu. Dva dny před tím jsem startoval kolegyni s Galaxy.

Podruhé začala pískat převodovka, pátý stupeń, byla nutná výměna. Tak jsem to otočil a jel zpět.
IP zaznamenána