Ta oprávněná úřední osoba je pěkná svině, dejte si na toho hajzla pozor. Záměrně použil zavádějící argument (průměrná rychlost vozu opicie), aby se Vám pokusil hodit na hlavu nepřímý úmysl. Moje původní argumentace byla proti jízdě na červenou, o to se SO ani nepokusil. Nyní dávám argumenty proti mozkovým myšlením vypocenému odůvodnění, proč jste nezastavil, ač jste měl a mohl.
Pouze v heslech, popis si stvořte sám, případně Vám to pak zkoriguji (časová tíseň).
Bod 1: Přelom xx:yy:51/52 - projíždíte přechodem
Bod 2: Polovina sekudny xx:yy:56 - jste 5 m před šipkou V 9a v polovině 3. přerušované čáry
Bod 3: V první polovině sekudny xx:yy:57 - jste v polovině 1. přerušované čáry, 23 m před stopčárou V 5 (úsek 1), začátek žluté - na tom se s SO shoduji
zdůraznit, že toto nerozporujete, naopak potvrzujete názor SOVzdálenost 1 - 2 tj. úsek 3: 61 m, čas 4,5 s => rychlost 13,6 m/s = 49 km/h
Vzdálenost 2 - 3 tj. úsek 2: 12 m čas 0,9 až 1s => rychlost mezi 12 až 13,3 m/s = 43 až 48 km/h
Při rychlosti 50 km/h na suchém asfaltu a při reakční době 1 s je rozhodovací vzdálenost cca 32 m pro nouzové brzdění na mezi adheze při odvracení bezprostředně hrozícího nebezpečí (zrychlení -5,3 ms
-2). Vy jste jel mírně pomaleji (rozhodovací vzdálenost 26 až 31 m) a vaše vyhodnocení situace bylo přesné. Nestačil byste zastavit před křižovatkou, projel byste stopčáru, vjel do křižovatky
na přechod pro chodce a to navíc již v době signálu Stůj, kdy by již chodci mohli mít zelenou a vstoupit do vozovky. Vozidlo byste zastavil nejdříve 3 až 7 m za stopčárou - tedy až za přechodem.
Dobrzďoval jste tedy pouze tak, abyste udržel bezpečnou vzdálenost za vozidlem opicie a přitom projel na signál Pozor zcela v souladu s § 70 (2) d), věta první.
Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče....signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízděPokud chcete toho nedovzdělaného zmrda trochu popíchnout, zkuste to třeba takhle.Pro snazší orientaci oprávněné úřední osoby v učivu fyziky pro střední školy doplňuji:
Byl použit vzorec s = 1/2at
2 + v
0t + s
0, který dané situaci odpovídá na rozdíl od oprávněnou úřední osobou aplikovaného ač pro danou situaci nepřípustného vzorce pro pohyb rovnoměrný s = vt (učivo fyziky v základním školství). Předpokládám, že oprávněnou úřední osobou uvedený "vzorec" s = v/t je překlep; pro zvýšení kvalifikace této osoby uvádím, že výraz v/t je zrychlení při pohybu rovnoměrně zrychleném a nejčastěji se prezentuje ve tvaru v = at. Úplný vozorec pak vypadá v = at + v
0. Dovoluji si doporučit vážené oprávněné úřední osobě
,která nikdy nezneužívá pravomoc a vůbec si nemyslí, že zbytečně buzeruje za bagatelní přestupky, které ani neumí pořádně prokázat,* alespoň nahlédnout do dostupných materiálů na internetu, například
https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADmo%C4%8Dar%C3%BD_pohyb.
Pokud by snad i přes výše uvedenou nápovědu měla oprávněná úřední osoba potíže s vyřešením triviální úlohy pro studenty střední školy, nastíním řešení:
a) hledáme dobu za kterou je v = 0, tedy
0 = v
0 + at
b) zjistíme jakou dráhu vozidlo za tu dobu ujede, tedy
s = 1/2at
2Pro rychlost 43 km/h je dráha 13,6 m a čas 2,26 s, pro rychlost 48 km/h je dráha 16,7 m a čas 2,51 s od okamžiku, kdy vozidlo začne brzdit.
Při rychlosti 43 km/h začne vozidlo brzdit 11 m před stopčárou a zastaví 2,6 m za stopčárou - tedy v polovině přechodu.
Při rychlosti 48 km/h začne vozidlo brzdit 9,7 m před stopčárou a zastaví 7 m za stopčárou - tedy za přechodem.
V obou případech projíždí stopčárou na signál Stůj.
Pokuste se poskládat odvolání, matadoři Vám to určitě zkorigují.
EDIT: editováno mockrát
* © opas
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2975.msg28687#msg28687