30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: novela ZPPK + Vyhláška 294/2015  (Přečteno 46186 krát)

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #30 kdy: 25 Února 2016, 14:32:09 »

Po téměř velmi podrobném pročtení všech podkladů bych řekl, že PaChové mají nulový manévrovací prostor. To už fakt musí být vrak nebo gumy sjeté na nosnou konstrukci, aby zadrželi ORV.

Pěkné v důvodové zprávě
Zásadním cílem je vymezit nebezpečné závady na vozidle, pro které je možné zadržet osvědčení o registraci vozidla, aby se zamezilo nejednotnému popř. libovolnému postupu Policie České republiky při zadržování osvědčení o registraci vozidla.

Zdá se, že ne všichni úředníci na MD jsou fandy PaChů.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

mila6032

  • Administrator
  • *****
  • Příspěvků: 349
    • Zobrazit profil
    • www.osbid.cz
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #31 kdy: 25 Února 2016, 14:41:12 »

Také jsem tam čekal nějakou kulišárnu na vhodnou aplikaci mozkomyšlení. Ono to je spíš o tom, že teď se PČR hlavně vrátila pravomoc zadržet ORV. "Ostré hrany" a prasklá žárovka budou až v další novele týhle vyhlášky. Další žába byla vhozena do hrnce...
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #32 kdy: 25 Února 2016, 14:48:11 »

Nejlépe nějakým PN jako přílepek ve druhém čtení k azylovému zákonu, zdravotním pojištění či myslivosti.

Stejně nechápu, proč nepostačuje institut podle § 118a, ke kterému by stačilo dostřelit odkaz na obsah této vyhlášky; asi opravdu přišel na řadu nový salám, který bude v lepším konvergovat k předplyšákovým pravomocem VB, v horším divergovat.

EDIT: V základním příspěvku doplněny linky na
- seznam zločinů, které mohou vést při prokázání úmyslu k ŘP do čistírny na 1 - 6 měsíců,
- návrh vyhlášky, která definuje, co je to vrak, vedoucí k zadržení ORV,
a mírně upraven text.
« Poslední změna: 25 Února 2016, 23:10:26 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

kverulant

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 768
  • Ego sum qui sum
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #33 kdy: 25 Února 2016, 22:24:28 »

....Další žába byla vhozena do hrnce...
Technická : Záměna subjektu a objektu. (Počet žab nemění významně prostředí na rozdíl od teploty vody v hrnci  :) )
A nechci slyšet špendlík ! (L. Sobota + M. Šimek)
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #34 kdy: 26 Února 2016, 10:22:33 »

Po téměř velmi podrobném pročtení všech podkladů bych řekl, že PaChové mají nulový manévrovací prostor. To už fakt musí být vrak nebo gumy sjeté na nosnou konstrukci, aby zadrželi ORV.

Psychologický manévrovací prostor budou mít.. tu vyhlášku nebude nikdo znát.
Takže když někdo bude hustej tak mu řeknou.. dobře tak to nechcete řešit na místě.. ale podívejte jak máte sjetý pneumatiky.. víte že za to teď můžeme zabavit techničák?

Ale když autu na silnici upadne konec výfuku a bude potřeba dojet do servisu tak může být hádka s příslušníkem jestli to je nebo není podstatná část výfukového systému..
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #35 kdy: 26 Února 2016, 11:37:16 »

Tu vyhlášku by to chtělo vozit vytištěnou v kastlíku (současně s LZPS, 361, zákonem o Policii atd.).

ad upadlý konec výfuku a cesta do servisu - máte někdo přehled, jak to je dneska s nouzovým dojetím? To by byla asi první věc, kterou by se dalo argumentovat - pokračuji v jízdě se zvýšenou opatrností do nejbližšího místa vhodného pro opravu závady..
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 889
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #36 kdy: 26 Února 2016, 13:20:34 »

VYHLÁŠKA o provádění kontrol technického stavu vozidel a jízdních souprav v provozu na pozemních komunikacích (vyhláška o technických silničních kontrolách)

Nepochopil jsem
§3 - Způsob stanovení nákladů na provedení technické silniční kontroly

To jako mne zastavím Pach v novém voze, chvíli bude čumákovat okolo auta - vše bude OK a nakonec po mně bude chtít 500 za provedenou technickou ?:)
« Poslední změna: 26 Února 2016, 13:22:33 od pk202 »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #37 kdy: 29 Února 2016, 20:20:12 »

Tu vyhlášku by to chtělo vozit vytištěnou v kastlíku (současně s LZPS, 361, zákonem o Policii atd.).
Vozim, ale bude to chtít už pomalu vytisknout novou 361ku…to zas bude papíru :D Onehdá když sem po opičkách chtěl základní věci a pro jistotu sem to konzultoval se zákonem, aby se nevykrucovali na detailech a abych jim to tam případně i ukázal, tak pak napsaly do oznámení že sem je prej zkoušel ze znalostí zákona lol A stejně nedostály svým zákonným povinnostem.
« Poslední změna: 29 Února 2016, 20:22:35 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #38 kdy: 13 Dubna 2016, 07:02:08 »

K poplachu ohledně SDZ C1, který spískali tupí bulvární novináři - dost možná stejná sorta grafomanského odpadu, která může za desítky zraněných a mrtvých chodců a odsouzených řidičů. Proti předchozímu znění se nic nezměnilo, pouze zmizela povinnost k C1 dodat P4/P6. Byl to krok, který si vynutil život a mnohé vjezdy do rondelů byly v rozporu s právní úpravou.
C1 je vždy doplněna něčím, co má význam P4, jde vedle P6 o tyto značky: C 8b, C 9b, C 10b, IZ 5b, IZ 6b - viz § 23 odst. (1) ZPPK. Pokud by měla být splněna litera právního předpisu, na konci obytné zóny s vjezdem do rondelu by na jednom sloupku měla být sestava C1+IZ 5b + P4, což jest kardinální ptákovina.

Nedávná historie.
Mnozí si jistě pamatují, že několik let platila přednost na okruhu rondelu ze zákona. Byla to úřední chyba, avšak v dobré vůli. Naše republika ctí tzv. Vídeňskou konvenci, která upravuje základní pravidla provozu. Na přípravných jednáních expertů bylo dosaženo shody, že v konvenci bude uvedena přednost na okruhu. Protože v té době finalizovala velká novela ZPPK, bylo tam ustanovení v předstihu zapracováno. Nakonec však politikové tuto změnu konvence nepřijali a tak ustanovení zmizelo při další větší novele ZPPK a bylo doplněno ustanovením o kombinaci C1 + P4/P6.
B4 bez omezení hmotnosti zdola je též údajně důsledek konvence, ale nikomu to nijak nevadilo. Asi naši úředníci chtěli být bruselštější, než Vídeň.

Pár poznámek
Osoby, zainteresované na DZ velmi dobře vědí, že pokud by chtěli udělat přednost zprava na okruhu musí na všech vjezdech osadit pouze C1. Takový rondel však neznám.
Na okruhu se značky P2 zpravidla neosazují, mj. protože na malých okružkách je není kam dát.
K problematice chybějící ukradené/demontované/recyklované P4/P6 u C1 - je to totéž, jako na normální křižovatce, pouze s tím, že je to mnohem méně nebezpečné, protože na okruhu se jezdí pomalu - na rozdíl od průsečné křižovatky.
Občas se okruh nepovede, alespoň podle mého názoru - třeba zde bych viděl jako účelnější pojetí soustavu křižovatek s upravenou předností v jízdě. Takových "rondelů" jest v historických centrech měst povícero.
Parádní rondel je https://www.google.cz/maps/@49.7897384,18.4139765,3a,75y,313.61h,88.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO_Nf8b7RsVCDyoZ2iGvRfw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs, kdo ho nezná, doporučuji projet aspoň přes streetview.  6 vjezdů, z toho 3 signalizované (na přeskáčku).
« Poslední změna: 13 Dubna 2016, 08:22:53 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 889
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #39 kdy: 13 Dubna 2016, 09:18:13 »

Na okruhu se značky P2 zpravidla neosazují, mj. protože na malých okružkách je není kam dát.

No právě...jak tedy mám vědět, že mám přednost - to mám jako šilhat jestli je na příjezdu trojúhelník ?

K problematice chybějící ukradené/demontované/recyklované P4/P6 u C1 - je to totéž, jako na normální křižovatce, pouze s tím, že je to mnohem méně nebezpečné, protože na okruhu se jezdí pomalu - na rozdíl od průsečné křižovatky.

To je totální (vpravdě novinářsko mrdkovská) demagogie. Protože pokud někdo ukradne P4/P6 na nějaké vedlejší, pořád je ten řidič jedoucí po hlavní v právu a následná nehoda mu nemůže být nijak přičtena, zatímco pokud na kruháči kde "P2 není zpravidla přidáno páč není kam" někdo uradne P4/P6 tak to řidič jedoucí po kruháči odsere a bude to de jure jeho vina.





IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #40 kdy: 13 Dubna 2016, 11:39:47 »

enzym:
Myslim, ze umluva/zakon, jsem na KO = jsem na hlavni, je nejlepsi reseni - co je KO vi kazdy (stejne jako chodnik), znacek netreba.

Muzete prosim pro mene chapave/nezasvedcene citovat, ktera cast se tyka prednosti na kruhovem objezdu?
http://www.autoskolamorava.cz/soubory/videnska_umluva_cz.pdf

Nenalezl jsem tam takovou pasaz... mozna je v jine smlouve, mozna v nejakem dodatku...


S tvrzenim, ze na KO(rondelu, mam za to je to ekvivalent) se jede pomaleji a nasledky, bych nesouhlasil z osobni zkusenosti:
- bezne to tam rezou 50 rovne pres kruhac
- casto pres KO nejde videt na protejsi stranu  - vegetace/ nahromadeny material, reklamy https://goo.gl/maps/TusdAjjHKYp - google nema aktulani, vypadato asi takto http://osmc.webnode.cz/zluty-kopec-helgoland/
- casto se nedava prednost(oblast JM)
- nejasne reseni v ramci vodorovneho znaceni (kdo ma prednost pri odboceni vpravo? https://goo.gl/maps/jUtG4C9JNE22 ) - btw uz to zmenili

 a zalezi na mistnim usporadani

Nejaka statistika pro podporu Vasich tvrzeni?

Update: abych se vyjadril presneji, mezinarodni smlouva ma prednost pred zakonem i vyhlaskou ... co je mi znamo.
« Poslední změna: 13 Dubna 2016, 12:41:27 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

motoosman

  • Příspěvků: 256
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #41 kdy: 13 Dubna 2016, 12:33:08 »

Celá ta věc je celkem jednoduchá. Správně se to jmenuje okružní křižovatka. Pro výstavbu a jednotné označení kruhového objezdu byly normy (ČSN, TP atd), které vznikem a následnou novelou 361ky byly zrušeny. Ať častečně, nebo úplně. Proto musela být značka KO doplněna značkou dej přednost. Jednak vzniklo jednotné označení a zároveň měla auta na KO přednost. Vedlejší bonus byl, že i kdyby tam  značka dej přednost chyběla, nic by se nestalo.
Po zrušení této kombinace značek, vznikla stejná situace, jako tehdy. Kruhák může být s předností, bez přednosti a dokonce kombinace obojího. Tento stav vyřeší nový metodický pokyn MDČR, který opět zavádí kombinaci značek KO a dej přednost. Stejně jako před novelou vyhlášky.
Jinak vyhláška 294/2015 je od 21.3.2016 opět novelizována.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #42 kdy: 13 Května 2016, 22:17:47 »

muzete prosim pro mene chapave/nezasvedcene citovat, ktera cast se tyka prednosti na kruhovem objezdu?
Samozřejmě nic. Po dlouhém pátrání mezi původními zdroji informací jsem dospěl k závěru, že to byla pouhá výmluva úředníků, anžto různé zdroje tvrdily zcela protichůdné důvody (jedna z verzí byla, že se něco takového mělo objevit).
Takže se omlouvám za dezinformaci, měl jsem si to napřed ověřit.

Z jiného sudu - pan Beran vytrvale a konzistentně tvrdí, že tramvaj v zastávce u obrubníku lze objíždět vlevo. Téměř vždy mu to někdo v diskuzi vyvrátí, ale nemá to na něj vliv, při dalším dotazu tvrdí opět, že lze. Svoji argumentaci staví na tom, že tramvaj v zastávce je překážka v silničním provozu. Netuším, co ho k tomu závěru vede, pak by měl být každý vůz MHD (nejen tramvaje, ale všechny) vybaven vzadu výstražným trojúhelníkem, který by se automaticky vztyčil při zastavení v zastávce, jinak by všichni řidiči MHD porušovali zákon neustále...viz § 45 ZPPK

V této souvislosti jsem si prošel ustanovení, která se týkají objíždění vozů veřejné dopravy v zastávkách u pravého obrubníku (netýká se tedy zastávek s ostrůvkem) s následujícími závěry:
- tramvaj lze objet vlevo, pouze pokud je použita značka IP 23a Objíždění tramvaje: Značka označuje místo, kde lze objíždět vlevo tramvaj, která stojí v zastávce. viz § 13
- BUS/TBUS lze objet vlevo, pokud nemá označení O4 Označení autobusu přepravujícího děti a to i přes jednoduchou či dvojitou plnou čáru (V 1a, V 1b), viz § 15 + 16.

Pokud má někdo argumenty proti mým závěrům, sem s nimi, třeba jsem se opět někde přehlédl.
« Poslední změna: 13 Května 2016, 22:48:21 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

motoosman

  • Příspěvků: 256
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #43 kdy: 15 Května 2016, 17:43:34 »

Vidím to stejně. U té tramvaje bude ještě nějaká legislativa mimo ZPPK. Drážní řád, nebo něco takového.
IP zaznamenána

itmik

  • Příspěvků: 29
    • Zobrazit profil
Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« Odpověď #44 kdy: 25 Května 2016, 10:01:09 »


§ 4-6 Povinnosti řidiče
Musí
- již nemusí mít u sebe zelenou kartu


měl sem v plánu papír tohoto divného formátu přestat mít společně s ostatnímy doklady ale...
včera na osbid přednášce (btw díky moc za ni) padl dotaz na zelenou kartu, která podle této novely ZPPK již není třeba, odpověď byla že je stále třeba bez odkazu na konkrétní zákon.
Podle http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-168 § 17 bod 1 je zelená karta stále třeba :(
IP zaznamenána