30kmhcz

Procesní záležitosti => Odborná literatura => Téma založeno: enzym 09 Prosince 2015, 01:08:39

Název: novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 09 Prosince 2015, 01:08:39
1. ZPPK
Novela ZPPK 361/2000, která platí od 20.2.2016, nám přinesla především další utažení šroubů. Drobnosti, upřesňující formulace a speciality jsem vynechal

§ 2. Pojmy
- nemotorové vozidlo je též přípojné vozidlo (není mi jasný praktický dopad, že by přívěsný vozík bez platného ORV => přestupek? Nebo je zaměřeno na vozíky za kolo?

§ 4-6 Povinnosti řidiče
Nesmí
- ohrozit cyklistu přejíždějícího pozemní komunikaci na přejezdu pro cyklisty,
Pan Beran si ve svém článku (http://www.autoweb.cz/beran-pripravovane-novinky-v-pravidlech-silnicniho-provozu/) plete neohrozit a dát přednost/neomezit. Stejně si ale nedovedu představit, jak lze tuto povinnost splnit - snad jedině před přejezdem zastavit.
- řídit vozidlo, na němž jsou nečistoty, námraza nebo sníh, které zabraňují výhledu z místa řidiče vpřed, vzad a do stran,
- řídit vozidlo, na němž nebo na jehož nákladu je led, který by při uvolnění mohl ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Musí
- již nemusí mít u sebe zelenou kartu, vyplývá z jiného zákona (§ 17 odst. 1 zákona č. 168/1999 Sb. (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-168#p17-1))
Doplněn § 6b, který opravňuje opicii k zadržení ORV. Pokud ORV není předložen, musí být do 5 dnů odevzdán na úřad. Definitivní znění zde (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2291.msg32322#msg32322).

Pravidla
- v levém krajním jízdním pruhu nově nesmí jet moped a cyklista, (§ 12 odst. (2), nebudu vypisovat, která bije)
- monocie, opicie a městapo může zastavit a stát, kde chce (§ 14 odst. (1) pro ně neplatí)
- reflexní prvky pro chodce mimo obec za tmy
- cyklista nesmí podjet vpravo odbočující vozidlo, pokud toto blinkruje
- cyklista na přejezdu pro cyklisty nesmí donutit řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti (doplněno náhlé)
- doplněna pravidla pro segwaye, v podstatě z jezdce na tom stroji udělali chodce

Buzerace
- rozšířen rozsah osob která mohou zastavovat vozidla (celkem logicky o ty, kteří pořádají či přepravují úředně povolený bordel na silnici)
- doplněna pravidla pro dopravní psychologické vyšetření (asi na základě zajímavých zkušeností)
- zabránění v jízdě: z § 118a odst (1) vypadl bod i), je nahrazen ještě horší buzerací v § 124a Vybírání kauce

Kauce § 124a - 124c
- rozmezí 3 500 až 50 000 který od řidiče, který je podezřelý ze spáchání přestupku podle tohoto zákona, je-li důvodné podezření, že se bude vyhýbat řízení o přestupku nebo že by případné vymáhání uložené pokuty bylo spojeno s nepřiměřenými náklady, popřípadě nebylo vůbec možné. (předpoklad: v momentě, kdy zapne zločinec audio/video záznam a odmítne podepsat protokol, bude PaChovi jasno)
- nesmí být uložena, nedosahuje-li nejvyšší výměra pokuty za tento přestupek alespoň 5 000
Kauce propadne, jestliže nelze
a) řízení ukončit rozhodnutím ve věci proto, že podezřelý z přestupku je nedosažitelný nebo nečinný, nebo
b) rozhodnutí ve věci, kterým byl řidič shledán vinným, nelze doručit z důvodů uvedených v písmeni a).
- a další možnosti buzerace, pokud není kauce složena

Přestupky - buzeračními složkami státu milovaný § 125c

Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích
- řídí vozidlo, jehož osvědčení o registraci bylo zadrženo (že by sem směřovala definice přípojného vozidla jako vozidla?)
- řídí motorové vozidlo a řidičské oprávnění jí bylo pozastaveno podle § 95 (pozastavené ŘO) nebo exekučním příkazem podle exekučního řádu,
- při řízení vozidla nezastaví vozidlo na signál, který jí přikazuje zastavit vozidlo nebo na pokyn „Stůj“ daný při řízení nebo usměrňování provozu na pozemních komunikacích anebo při dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích osobou k tomu oprávněnou (na stejnou úroveň postaveno vjetí na přejezd ve výstraze a nezastavení buzerujícímu PaChovi na dálnici či "osobě pověřené" podle § 79 - úplný výčet zde (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2291.msg24421#msg24421))

Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
- neodevzdá ŘP, pokud byla uložena sankce ŘP do čistírny či se vybodoval

Pokuty a sankce
- nové sazby pokut
- i za první úmyslnou jízdu na červenou/nezastavení vozidla na pokyn stůj ŘP do čistírny 1 až 6 měsíců (nezastavíš pověřené zyklobuzně => ŘP do čistírny; zde bude zajímavé sledovat, jak se správní orgány vypořádají s úmyslem)
- ŘP nelze z čistírny předčasně vydat před zaplacením celé pokuty

Zatím první nástřel, budu doplňovat a upravovat. Nelze vyloučit, že jsem něco nepochopil či přehlédl.

2. Vyhláška
Nahrazuje od 1.1.2016 vyhlášku 30/2001. Zatím nejpřehlednější znění jsem našel na http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294 (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294).
Narazil jsem na změny, které by mohly mít vliv na zde probíranou problematiku a nejsou tak úplně zřejmé na první žduch.
B 4 - "Zákaz vjezdu nákladních automobilů", bez omezení hmotnosti zdola. Past na řidiče osobních vozidel kategorie N1.
B21a/B22a - již neukončují navzájem svoji platnost. Zatím nechápu proč, ale třeba mně to dojde či mě někdo nakopne.
B28/B29 - již neukončují navzájem svoji platnost. Řidič je povinen si v hlavě udělal FILO stack. Zejména v kombinaci s IP 11/12 obzvláště vhodné pro výrobu pastí na řidiče, kteří již nebudou tušit, kde mohou, nemohou či nesmí zastavit a stát. Ideálně následně zkombinovat se zónami s omezeným stáním rozlohy jedné pražské MČ.
C 15a Zimní výbava - "Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky. Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti." Značka bez dodatkové tabulky platí celoročně.
IZ 4a (dříve IS 12a) - "Obec. Značka označuje začátek území, kde platí pravidla pro provoz v obci a informuje o názvu obce." Já to chápu jako utažení šroubu ve směru ztížení až nemožnosti argumentace "zastavěným územím" při napadání materiálního znaku zločinu překročení rychlosti.
IP 11/12 - značka již neukončuje B28/B29. Já to chápu tak, že kde zjevně/značkou skončí parkovací místa, nadále platí předchozí B28/B29 bez nutnosti je opakovat.
E Xx Dodatková tabulka - Symboly, označující druhy vozidel a skupiny chodců na dodatkových tabulkách se nepoužívají z jiných značek, ale jsou jednoznačně definovány.

V 7b Místo pro přecházení - nová DZ, konečně je upraveno, co znamená z hlediska ZPPK § 2 písm. dd). V technických předpisech MPP je mnoho let a běžně se zřizuje v rámci stavebních úprav, doposud se nijak nevyznačovalo. Na první pohled shodná s V 8a - přejezd pro cyklisty, liší se tloušťkou čáry - 0,125 x 0,25 m. Vzájemná práva a povinnosti obdobná - cyklista na PPC a chodec na MPP nesmí ohrozit a omezit a musí čumět na provoz, řidič nesmí ohrozit. Uvidíme, kam to dopravní fašismus posune, doufám, že z toho nebude light verze PPP. U PPC se to nestalo, tak snad se nezvrhne ani MPP

Pokud někdo narazil na jinou zajímavost či zákeřnost, postněte sem do vlákna, budu příspěvek udržovat o nové poznatky. Novým DZ se věnovat nehodlám, nicméně pokud vás nějaká zaujme, proč ji nezdůraznit.

Příloha: úplný seznam změn, které přinesla vyhláška 294/2015 v dopravním značení - prezentace pps.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: cyklista 09 Prosince 2015, 08:19:20
B 21a (zákaz předjíždění), B 22a (zákaz předjíždění pro nákladní automobily). 22a je méně omezující a pokud už 21a neruší, tak je to podle mě k ničemu, protože je nepůjde použít v navazujícím úseku. Bude potřeba dát konec předjíždění a hned nový zákaz = další zaplevelení silnic značkami.

 
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Starypes 09 Prosince 2015, 10:37:06
http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ViewFile.aspx?type=c&id=11928
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 18 Prosince 2015, 00:22:28
Doplnit jsem o novou SDZ V 7b, anžto zde nedávno zazněly nějaké dotazy, co to vlastně je https://goo.gl/WB881L (https://goo.gl/WB881L). Předpokládám, že takto stavebně technicky upravená místa budou doplňována právě o V 7b. Některé země používají na řízených křižovatkách pouze V 7b, nikoli V 7a (Německo dlouhá léta, Španělsko poslední dva roky). Jinde si nějak neuvědomuji a momentálně se mi nechce procházet streetview po celé Evropě....
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: signoflife 18 Prosince 2015, 12:31:52
Zřejmě zase past na řidiče. Bude zákaz predjizdeni a za 3 km zakaz predjizdeni pro náklaďáky. Pane ridici, vy jste nevidel ten zakaz pred tim minulym zákazem?
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: fu 18 Prosince 2015, 13:33:18
Zřejmě zase past na řidiče. Bude zákaz predjizdeni a za 3 km zakaz predjizdeni pro náklaďáky. Pane ridici, vy jste nevidel ten zakaz pred tim minulym zákazem?

Neco jako odboceni zakaz odboceni vlevo, na hrane krizovatky, pak stojite v rade 5 min na cervene a uz tam zadny zakaz neni. Pak ze brnensky magistrat aktivne nepracuje na vybirani pokut.


https://www.google.cz/maps/@49.1860993,16.5951911,3a,75y,347.43h,95.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqcigs_1L3GPEET1AAq_mpQ!2e0!7i13312!8i6656
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 18 Prosince 2015, 13:58:19
Mně to nějaké obzvlášť vadné nepřijde. Zákaz vlevo je umístěn nejblíže, jak to šlo - na sloupu signalizace smí být pouze DZ o přednosti v jízdě - a navíc
- VDZ je jednoznačné,
- o sloup VO dříve je IP 19.
Takže o nemožnosti odbočit je řidič informován 3x (v pořadí IP 19, B 24b, VDZ V 9a). Úsek od IP 19 se projíždí obvykle na jeden cyklus (pokud není nějaký humus u následující křižovatky Křížová x Václavská), takže čekání od první informace je do 80s.
Tímto neobhajuji svinstva magistrátu a jeho odboru správních agend ve spolupráci s opicí a městapem, ale na druhé straně bych řekl, že Brno co se týče umístění dopravního značení pro dopravu v pohybu je ještě docela slušné město a DZ je celkem srozumitelné. Sem tam se nějaká pastička vyskytne - třeba zde https://goo.gl/EnSfK8 je nutná velká pozornost při odbočování vpravo. Něco jiného je doprava v klidu.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: fu 18 Prosince 2015, 16:34:07
Mně to nějaké obzvlášť vadné nepřijde. Zákaz vlevo je umístěn nejblíže, jak to šlo - na sloupu signalizace smí být pouze DZ o přednosti v jízdě - a navíc
- VDZ je jednoznačné,
- o sloup VO dříve je IP 19.
Takže o nemožnosti odbočit je řidič informován 3x (v pořadí IP 19, B 24b, VDZ V 9a). Úsek od IP 19 se projíždí obvykle na jeden cyklus (pokud není nějaký humus u následující křižovatky Křížová x Václavská), takže čekání od první informace je do 80s.
Tímto neobhajuji svinstva magistrátu a jeho odboru správních agend ve spolupráci s opicí a městapem, ale na druhé straně bych řekl, že Brno co se týče umístění dopravního značení pro dopravu v pohybu je ještě docela slušné město a DZ je celkem srozumitelné. Sem tam se nějaká pastička vyskytne - třeba zde https://goo.gl/EnSfK8 je nutná velká pozornost při odbočování vpravo. Něco jiného je doprava v klidu.

Tak predne pokud vyjedete z prava, je ta ulicka, tak koukate na provoz z hlavniho smeru , vecne to tam je zasekane, takze na zemi zadne znaceni na silnici nevidite.
-IP 19 je pred krizovatkou - platnost konci krizovatkou
-B 24b je v hrane krizovatky - takova rozporuplna - staci dodavka a nejde videt
-VDZ V 9a - pro obvykle kolony nejde videt

a pruser je na svete, nemit PaCHy a MP

Ten vas priklad, to je taky neco, jednou sem tam jel.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: mosquitoe 18 Prosince 2015, 16:57:44
Proti turbokruháčům je to nuda. http://www.budejckadrbna.cz/zpravy/doprava/manual-pro-ridice-jak-jezdit-po-turbokruhaci.html
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 18 Prosince 2015, 17:28:20
Turbokruháče jsou super, pro první jízdu je kolikrát nezbytné zastavit u schematiky a nastudovat, jak to projet. Začínají se nebezpečně množit. Je to ale důsledek (nejen) naší totální neschopnosti projíždět standardní dvoupruhové rondely. V Itálii, Francii a Španělsku platí nepsaná, ale v autoškolách tvrdě řidičům do hlavy nalévaná pravidla, že
- čtvrthodina se najíždí vpravo,
- půlhodina a čtřičtvrtěhodina se najíždí vlevo,
- z vnitřího pruhu se ven vyjíždí do levého pruhu,
- z vnějšího pruhu se ven vyjíždí do pravého pruhu,
- pokud někdo vyjíždí z rondelu ven z vnitřního pruhu, ten v pravém mu dá přednost (tato situace může nastat ve dvou případech - na výjezdu je pouze jeden pruh, nebo ten na vnějším pruhu jede nestandardně = nehodlá vyjet ven).
Pak nejsou nutné žádné turborondely zapotřebí a funguje na plnou stavební kapacitu. Turborondel je pokus o donucení řidičů stavebně technickým uspořádáním k obdobnému způsobu projíždění. První turborondel v ČR vznikl v Brně docela dávno https://goo.gl/4GFfpT. Parádní je v Olomouci u Peugeotu https://goo.gl/vrj2gJ .

@fu: souhlas, při jízdě z Táborského nábřeží vlevo nemáte prakticky šanci se o zákazu vlevo na další křižovatce dozvědět. Na těchto základech můžete stavět (http://www.mestoluby.cz/joomla/lubsky_zpravodaj/2003/03cerven/liska.gif)obhajobu, Kupčík ji nepochybně uzná a případ odloží pro neexistenci materiálního znaku a zavinění, protože o ukládané povinnosti se podezřelý zločinec nemohl dozvědět.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: signoflife 19 Prosince 2015, 09:58:28
Třeba na kulaťáku v Dejvicích by to mohlo být supr řešení, místo stahování dopravy před kruhákem do 1 pruhu. Ale to by mussel na magostrátu někdo použít mozek.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 04 Ledna 2016, 21:13:51
Chybí zmínka o C15a - nyní platí celeročně. To bude prdel taková zimní výbava v nějaké řiti a u toho budou kasírovat o stošest…
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 05 Ledna 2016, 10:40:01
Vidím to jinak
C 15a Zimní výbava
Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky.
Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti.

Podle zákona je zimní období 1.11. až 31.3.
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března,.....
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 05 Ledna 2016, 10:45:13
Podmínky pro provoz jsou zimní gumy s příslušnou hloubkou dezénu. Je tam snad jasně uvedeno BEZ OHLEDU NA DATUM A AKTUÁLNÍ NEBO PŘEDPOKLÁDANÉ POVĚTRNOSTNÍ PODMÍNKY, takže tato ustanovení ze zákona se nepoužijí. Je to sice hraní na hraně, protože zákon by měl mít přednost, ale už vidím jak se budou tisíce vohnoutů soudit, přičemž v tomhle bordelu je dost vysoká šance, že soudce bude stejnej debil jako zákonoserce, kterej to psal a myslel u toho prdelí, a podrží to. Je to přece upřesnění, nikoli změna znění zákona ne ::)
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 05 Ledna 2016, 10:52:37
Už mi to došlo, poskočil jsem si. Jde o contradictio in adjecto v jedné větě v zimním období......bez ohledu na datum. Takže 1.7. rovněž. To bude sranda převeliká. Zákonoblijce patrně použil mozkové myšlení.
Doplněno do základního příspěvku.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 05 Ledna 2016, 10:58:52
Je vidět že to je ad hoc přílepek za účelem minimálně ztížit obhajobu…stejně jako ta IZ 4a.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 06 Ledna 2016, 09:56:36
Už mi to došlo, poskočil jsem si. Jde o contradictio in adjecto v jedné větě v zimním období......bez ohledu na datum.
Neumím česky. Žádný protimluv to není, jde o splnění podmínek (stanovených zákonem pro ...), bez ohledu na datum...... Udělal jsem ze sebe prvotřídního blba. Platí jednoznačně celoročně (pokud platnost neurčí blíže dodatková tabulka). Takže řetězy s sebou v kufru 15. července i při + 35 stupních pana Anderse Celsia.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 19 Ledna 2016, 16:50:06
U pana Berana jsem narazil na změnu u B4, kterou jsem přehlédl - bez omezení hmotnosti zdola. Past na řidiče vozidel kategorie N1. Pošta a zásilkové služby budou doručovat balíky ručním vozíkem.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Mike 25 Ledna 2016, 21:37:11
ty N1, to už tu chvíli bylo
někdy v dobách, kdy jsme potkávali Favorit pickup se žlutými čísly
tenkrát na to reagovalo policejní presidium vydáním pokynu, že je tím myšleno právě vozidla nad 3,5t
pak se to objevilo v zákoně a teď to z něj holt radostně zmizelo
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 05 Února 2016, 17:18:05
Do základního příspěvku nahrána prezentace PPS, která zachycuje všechny změny a novinky. Doporučuji všem.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 05 Února 2016, 17:49:29
Checht. Sem si ještě nedávno řikal, že bych někdy v budoucnu přihodil nějaké skupiny do řidičáku…no, nejspíš už ne v téhle zemi…

Za chvilku bude bichle velikosti kompletních učebnic autoškoly před deseti lety sotva obsahovat jenom samotný značky a doprovodný materiály. Co kdyby se náhodou na něco zapomnělo, ne?
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: mila6032 05 Února 2016, 18:59:02
Do základního příspěvku nahrána prezentace PPS, která zachycuje všechny změny a novinky. Doporučuji všem.

Hezká práce. Díky.
Název: Re:Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: root 06 Února 2016, 09:36:27
Porad tam zustava korektiv materialnim aspektem prestupku...

Už mi to došlo, poskočil jsem si. Jde o contradictio in adjecto v jedné větě v zimním období......bez ohledu na datum. Takže 1.7. rovněž. To bude sranda převeliká. Zákonoblijce patrně použil mozkové myšlení.
Doplněno do základního příspěvku.
Název: Re:Vyhláška 294/2015 + novela ZPPK
Přispěvatel: enzym 06 Února 2016, 23:26:37
Základní příspěvek doplněn o novelu ZPPK, upraven název vlákna.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Omega 08 Února 2016, 14:44:01
Jestli chápu dobře nový § 6b, tak po každé autonehodě, u které bude PČR, Vám můžou sebrat/zadržet ORV a Vy budete muset na technickou než Vám ho vrátí.

Nebo se pletu? Přijde mi to jako hozená kost pro provozovatele STK.

http://www.mesec.cz/zakony/silnicni-zakon/zneni-20160220/

§ 6b
(1) Zjistí-li se při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy nebo při objasňování dopravní nehody nebezpečná závada, která vzhledem ke své povaze nebo rozsahu významně zvyšuje ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo nepříznivé působení provozu vozidla nebo jízdní soupravy na životní prostředí, zadrží policista osvědčení o registraci vozidla vykazujícího takovou závadu a vydá o tom řidiči vozidla nebo jeho provozovateli, je-li přítomen, doklad. Doklad o zadržení osvědčení o registraci vozidla policista vydá, i pokud osvědčení nelze zadržet z důvodu, že je řidič nemá u sebe.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 19 Února 2016, 11:20:13
Prošel jsem souvislosti se zločinem podle §125c odst. (1) písm. f) bod 5., za nějž hrozí trest podle odst. (6) písm. c) bod 2. Jde o úmyslné neoprávněné nezastavení na signál/pokyn stůj, trest je 1 až 6 měsíců ŘP do čistírny + pokuta 2500 až 5000 Kč. Pisálkové to prezentují jako trest za vjezd na přejezd v době výstrahy. Okruh zločinů je však daleko širší, jak jest zmíněno v základním příspěvku; dokonce je tak široký, že to  překvapilo i mne:
- jízda přes železniční přejezd a výjezd hasičů v době výstrahy (§ 71 odst. (6)),
- jízda "na červenou" na semaforu (§ 70 odst. (2) písm. a) + b) + d)) - spíše jde o jízdu mimo signál "volno",
- nezastavení na pokyn "stůj" policisty (regulovčíka....§ 75 odst. (5)), který řídí či usměrňuje provoz (§ 75 odst. (2) písm. a)),
- nezastavení na pokyn oprávněné osoby podle § 79 odst (1), který raději zkopíruji
(1) Zastavovat vozidla je oprávněn
a) policista ve stejnokroji,
b) vojenský policista ve stejnokroji,
c) strážník obecní policie ve stejnokroji
  1. před přechodem pro chodce k zajištění bezpečného přechodu osob, jestliže to situace na přechodu či stav přecházejících osob vyžaduje,
  2. jestliže řidič vozidla nebo přepravovaná osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích,
d) zaměstnanec provozovatele dráhy v blízkosti železničního přejezdu,
e) účastník dopravní nehody, vyžadují-li to okolnosti podle § 47,
f) dopravce podle § 49 odst. 4,
g) vedoucí organizovaného útvaru školní mládeže, vedoucí organizované skupiny dětí, které dosud nepodléhají povinné školní docházce, a průvodce zdravotně postižených osob při přecházení vozovky,
h) průvodce vedených nebo hnaných zvířat podle § 60 odst. 6,
i) zaměstnanec vykonávající práce spojené se správou, údržbou, měřením, opravami a výstavbou pozemní komunikace a k zajištění bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, označený podle prováděcího právního předpisu,
j) osoba pověřená obecním úřadem obce s rozšířenou působností k zajištění bezpečného přechodu dětí a školní mládeže přes pozemní komunikaci v blízkosti školního zařízení (dále jen "pověřená osoba"); pověřená osoba je povinna při výkonu činnosti být označena podle prováděcího právního předpisu,
k) celník) ve stejnokroji při výkonu činností v rozsahu oprávnění stanovených zvláštními právními předpisy,
l) příslušník Generální inspekce bezpečnostních sborů s vnějším označením podle zvláštního právního předpisu.

Osoby oprávněné podle  § 79 odst (1) nejsou na první čtení zřejmé, cesta vede takto:  §125c odst. (6) písm. c) -> §125c odst. (1) písm. f) bod 5. ->  § 4 písm. b) -> § 79 odst (1).

Pozor, i když nebude prokázán úmysl, stále za určitý okruh zločinů platí "2 x a dost" během 12 měsíců, do tohoto okruhu spadá i zde probíraný. Mám však obavu, že v další novele podle salámové metody vypadne "úmyslné".

Jestli chápu dobře nový § 6b, tak po každé autonehodě, u které bude PČR, Vám můžou sebrat/zadržet ORV a Vy budete muset na technickou než Vám ho vrátí.
Nejen po každé nehodě, ale kdykoli si mozkově usmyslí, že "závada" na voze odpovídá vyhlášce, která ještě není na světě.

Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Starypes 19 Února 2016, 13:56:35
http://www.preventonline.cz/files/2016-skoleni-ridicu-zmeny-20-2.pdf
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: jezekif 20 Února 2016, 21:13:07
Pročítám to po několikátý a pěkná zrada je asi i v tomto: " zjistí-li... nepříznivé působení provozu vozidla nebo jízdní soupravy na životní prostředí,"
To je vyloženě úkol hodný mozkového myšlení. :x
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: signoflife 20 Února 2016, 21:16:31
vůbec to celý na mě působí takovým dojmem, že je záměr to udělat tak komplikovaně a zejména logické a známé věci zesložitit, aby se řidiči nachytávali. Vytváření přestupků z ničeho.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: mila6032 25 Února 2016, 13:47:22
Tak se mi po třídenním boji podařilo z MD vymámit znění té vyhlášky, na kterou se odkazuje ZPPK a na základě které se budou odebírat ORV. Zatím není v platnosti, je teprve v připomínkovém řízení.

§ 4a
Zadržení osvědčení o registraci vozidla
(K § 6b odst. 6 zákona)
(1) Nebezpečnou závadou, která vzhledem ke své povaze nebo rozsahu významně zvyšuje ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo nepříznivé působení provozu vozidla nebo jízdní soupravy na životní prostředí, je     
a) absence nebo odstranění podstatné části výfukového systému,
b) poškození brzdového systému vylučující jeho použití, zejména vyřazení jeho části z provozu, destrukce brzdových kotoučů a obložení,
c)absence čelního skla nebo jeho poškození na více než 50 % plochy,
d)zjevné nadměrné, trvající a zásadní úniky provozních kapalin,
e)koroze nebo a praskliny nosných částí zjevně narušující pevnost rámu nebo / karoserie,
f)opotřebení nebo a poškození pneumatik odhalující nosné vrstvy,
g)deformace rámunebo / karoserie dosahující sloupku A, u motocyklů značné deformace základních prvků rámu,
h)deformace nápravy včetně jejího uložení mající vliv na její pevnost,
i)zjevná deformace uložení motoru, například zejména utržené úchyty, posunutí motoru,
j)deformace karoserie zasahující do vnitřního prostoru osádky vozidla,
k)deformace hlavních částí systému řízení, které zjevně ovlivňují bezpečné ovládání vozidla, například zejména převodky, posilovače, spojovací tyče, hřídele volantu, nebo
l)zjevné deformace nebo praskliny kol,
m)zjevný únik výfukových nebo jiných jedovatých plynů do prostoru řidiče nebo prostoru pro přepravu cestujících u vozidla kategorie M2 a M3.
.


Edit: materiály k vyhlášce zde:

https://apps.odok.cz/kpl-detail?pid=KORNA6SE7HXT

EDIT 2 enzym: text upraven podle znění k 20.4.2016 ke stažení https://apps.odok.cz/veklep-history-version?pid=KORNA8TB6SHU

Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 25 Února 2016, 14:32:09
Po téměř velmi podrobném pročtení všech podkladů bych řekl, že PaChové mají nulový manévrovací prostor. To už fakt musí být vrak nebo gumy sjeté na nosnou konstrukci, aby zadrželi ORV.

Pěkné v důvodové zprávě
Zásadním cílem je vymezit nebezpečné závady na vozidle, pro které je možné zadržet osvědčení o registraci vozidla, aby se zamezilo nejednotnému popř. libovolnému postupu Policie České republiky při zadržování osvědčení o registraci vozidla.

Zdá se, že ne všichni úředníci na MD jsou fandy PaChů.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: mila6032 25 Února 2016, 14:41:12
Také jsem tam čekal nějakou kulišárnu na vhodnou aplikaci mozkomyšlení. Ono to je spíš o tom, že teď se PČR hlavně vrátila pravomoc zadržet ORV. "Ostré hrany" a prasklá žárovka budou až v další novele týhle vyhlášky. Další žába byla vhozena do hrnce...
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 25 Února 2016, 14:48:11
Nejlépe nějakým PN jako přílepek ve druhém čtení k azylovému zákonu, zdravotním pojištění či myslivosti.

Stejně nechápu, proč nepostačuje institut podle § 118a, ke kterému by stačilo dostřelit odkaz na obsah této vyhlášky; asi opravdu přišel na řadu nový salám, který bude v lepším konvergovat k předplyšákovým pravomocem VB, v horším divergovat.

EDIT: V základním příspěvku doplněny linky na
- seznam zločinů, které mohou vést při prokázání úmyslu k ŘP do čistírny na 1 - 6 měsíců,
- návrh vyhlášky, která definuje, co je to vrak, vedoucí k zadržení ORV,
a mírně upraven text.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: kverulant 25 Února 2016, 22:24:28
....Další žába byla vhozena do hrnce...
Technická : Záměna subjektu a objektu. (Počet žab nemění významně prostředí na rozdíl od teploty vody v hrnci  :) )
A nechci slyšet špendlík ! (L. Sobota + M. Šimek)
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: 2M 26 Února 2016, 10:22:33
Po téměř velmi podrobném pročtení všech podkladů bych řekl, že PaChové mají nulový manévrovací prostor. To už fakt musí být vrak nebo gumy sjeté na nosnou konstrukci, aby zadrželi ORV.

Psychologický manévrovací prostor budou mít.. tu vyhlášku nebude nikdo znát.
Takže když někdo bude hustej tak mu řeknou.. dobře tak to nechcete řešit na místě.. ale podívejte jak máte sjetý pneumatiky.. víte že za to teď můžeme zabavit techničák?

Ale když autu na silnici upadne konec výfuku a bude potřeba dojet do servisu tak může být hádka s příslušníkem jestli to je nebo není podstatná část výfukového systému..
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: dj-bobr 26 Února 2016, 11:37:16
Tu vyhlášku by to chtělo vozit vytištěnou v kastlíku (současně s LZPS, 361, zákonem o Policii atd.).

ad upadlý konec výfuku a cesta do servisu - máte někdo přehled, jak to je dneska s nouzovým dojetím? To by byla asi první věc, kterou by se dalo argumentovat - pokračuji v jízdě se zvýšenou opatrností do nejbližšího místa vhodného pro opravu závady..
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: pk202 26 Února 2016, 13:20:34
VYHLÁŠKA o provádění kontrol technického stavu vozidel a jízdních souprav v provozu na pozemních komunikacích (vyhláška o technických silničních kontrolách)

Nepochopil jsem
§3 - Způsob stanovení nákladů na provedení technické silniční kontroly

To jako mne zastavím Pach v novém voze, chvíli bude čumákovat okolo auta - vše bude OK a nakonec po mně bude chtít 500 za provedenou technickou ?:)
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 29 Února 2016, 20:20:12
Tu vyhlášku by to chtělo vozit vytištěnou v kastlíku (současně s LZPS, 361, zákonem o Policii atd.).
Vozim, ale bude to chtít už pomalu vytisknout novou 361ku…to zas bude papíru :D Onehdá když sem po opičkách chtěl základní věci a pro jistotu sem to konzultoval se zákonem, aby se nevykrucovali na detailech a abych jim to tam případně i ukázal, tak pak napsaly do oznámení že sem je prej zkoušel ze znalostí zákona lol A stejně nedostály svým zákonným povinnostem.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 13 Dubna 2016, 07:02:08
K poplachu ohledně SDZ C1, který spískali tupí bulvární novináři - dost možná stejná sorta grafomanského odpadu, která může za desítky zraněných a mrtvých chodců a odsouzených řidičů. Proti předchozímu znění se nic nezměnilo, pouze zmizela povinnost k C1 dodat P4/P6. Byl to krok, který si vynutil život a mnohé vjezdy do rondelů byly v rozporu s právní úpravou.
C1 je vždy doplněna něčím, co má význam P4, jde vedle P6 o tyto značky: C 8b, C 9b, C 10b, IZ 5b, IZ 6b - viz § 23 odst. (1) ZPPK. Pokud by měla být splněna litera právního předpisu, na konci obytné zóny s vjezdem do rondelu by na jednom sloupku měla být sestava C1+IZ 5b + P4, což jest kardinální ptákovina.

Nedávná historie.
Mnozí si jistě pamatují, že několik let platila přednost na okruhu rondelu ze zákona. Byla to úřední chyba, avšak v dobré vůli. Naše republika ctí tzv. Vídeňskou konvenci, která upravuje základní pravidla provozu. Na přípravných jednáních expertů bylo dosaženo shody, že v konvenci bude uvedena přednost na okruhu. Protože v té době finalizovala velká novela ZPPK, bylo tam ustanovení v předstihu zapracováno. Nakonec však politikové tuto změnu konvence nepřijali a tak ustanovení zmizelo při další větší novele ZPPK a bylo doplněno ustanovením o kombinaci C1 + P4/P6.
B4 bez omezení hmotnosti zdola je též údajně důsledek konvence, ale nikomu to nijak nevadilo. Asi naši úředníci chtěli být bruselštější, než Vídeň.

Pár poznámek
Osoby, zainteresované na DZ velmi dobře vědí, že pokud by chtěli udělat přednost zprava na okruhu musí na všech vjezdech osadit pouze C1. Takový rondel však neznám.
Na okruhu se značky P2 zpravidla neosazují, mj. protože na malých okružkách je není kam dát.
K problematice chybějící ukradené/demontované/recyklované P4/P6 u C1 - je to totéž, jako na normální křižovatce, pouze s tím, že je to mnohem méně nebezpečné, protože na okruhu se jezdí pomalu - na rozdíl od průsečné křižovatky.
Občas se okruh nepovede, alespoň podle mého názoru - třeba zde (https://www.google.cz/maps/@49.2232962,16.5917726,263m/data=!3m1!1e3?hl=cs) bych viděl jako účelnější pojetí soustavu křižovatek s upravenou předností v jízdě. Takových "rondelů" jest v historických centrech měst povícero.
Parádní rondel je https://www.google.cz/maps/@49.7897384,18.4139765,3a,75y,313.61h,88.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO_Nf8b7RsVCDyoZ2iGvRfw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs, kdo ho nezná, doporučuji projet aspoň přes streetview.  6 vjezdů, z toho 3 signalizované (na přeskáčku).
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: pk202 13 Dubna 2016, 09:18:13
Na okruhu se značky P2 zpravidla neosazují, mj. protože na malých okružkách je není kam dát.

No právě...jak tedy mám vědět, že mám přednost - to mám jako šilhat jestli je na příjezdu trojúhelník ?

K problematice chybějící ukradené/demontované/recyklované P4/P6 u C1 - je to totéž, jako na normální křižovatce, pouze s tím, že je to mnohem méně nebezpečné, protože na okruhu se jezdí pomalu - na rozdíl od průsečné křižovatky.

To je totální (vpravdě novinářsko mrdkovská) demagogie. Protože pokud někdo ukradne P4/P6 na nějaké vedlejší, pořád je ten řidič jedoucí po hlavní v právu a následná nehoda mu nemůže být nijak přičtena, zatímco pokud na kruháči kde "P2 není zpravidla přidáno páč není kam" někdo uradne P4/P6 tak to řidič jedoucí po kruháči odsere a bude to de jure jeho vina.





Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: fu 13 Dubna 2016, 11:39:47
enzym:
Myslim, ze umluva/zakon, jsem na KO = jsem na hlavni, je nejlepsi reseni - co je KO vi kazdy (stejne jako chodnik), znacek netreba.

Muzete prosim pro mene chapave/nezasvedcene citovat, ktera cast se tyka prednosti na kruhovem objezdu?
http://www.autoskolamorava.cz/soubory/videnska_umluva_cz.pdf

Nenalezl jsem tam takovou pasaz... mozna je v jine smlouve, mozna v nejakem dodatku...


S tvrzenim, ze na KO(rondelu, mam za to je to ekvivalent) se jede pomaleji a nasledky, bych nesouhlasil z osobni zkusenosti:
- bezne to tam rezou 50 rovne pres kruhac
- casto pres KO nejde videt na protejsi stranu  - vegetace/ nahromadeny material, reklamy https://goo.gl/maps/TusdAjjHKYp - google nema aktulani, vypadato asi takto http://osmc.webnode.cz/zluty-kopec-helgoland/
- casto se nedava prednost(oblast JM)
- nejasne reseni v ramci vodorovneho znaceni (kdo ma prednost pri odboceni vpravo? https://goo.gl/maps/jUtG4C9JNE22 ) - btw uz to zmenili

 a zalezi na mistnim usporadani

Nejaka statistika pro podporu Vasich tvrzeni?

Update: abych se vyjadril presneji, mezinarodni smlouva ma prednost pred zakonem i vyhlaskou ... co je mi znamo.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: motoosman 13 Dubna 2016, 12:33:08
Celá ta věc je celkem jednoduchá. Správně se to jmenuje okružní křižovatka. Pro výstavbu a jednotné označení kruhového objezdu byly normy (ČSN, TP atd), které vznikem a následnou novelou 361ky byly zrušeny. Ať častečně, nebo úplně. Proto musela být značka KO doplněna značkou dej přednost. Jednak vzniklo jednotné označení a zároveň měla auta na KO přednost. Vedlejší bonus byl, že i kdyby tam  značka dej přednost chyběla, nic by se nestalo.
Po zrušení této kombinace značek, vznikla stejná situace, jako tehdy. Kruhák může být s předností, bez přednosti a dokonce kombinace obojího. Tento stav vyřeší nový metodický pokyn MDČR, který opět zavádí kombinaci značek KO a dej přednost. Stejně jako před novelou vyhlášky.
Jinak vyhláška 294/2015 je od 21.3.2016 opět novelizována.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 13 Května 2016, 22:17:47
muzete prosim pro mene chapave/nezasvedcene citovat, ktera cast se tyka prednosti na kruhovem objezdu?
Samozřejmě nic. Po dlouhém pátrání mezi původními zdroji informací jsem dospěl k závěru, že to byla pouhá výmluva úředníků, anžto různé zdroje tvrdily zcela protichůdné důvody (jedna z verzí byla, že se něco takového mělo objevit).
Takže se omlouvám za dezinformaci, měl jsem si to napřed ověřit.

Z jiného sudu - pan Beran vytrvale a konzistentně tvrdí, že tramvaj v zastávce u obrubníku lze objíždět vlevo. Téměř vždy mu to někdo v diskuzi vyvrátí, ale nemá to na něj vliv, při dalším dotazu tvrdí opět, že lze. Svoji argumentaci staví na tom, že tramvaj v zastávce je překážka v silničním provozu. Netuším, co ho k tomu závěru vede, pak by měl být každý vůz MHD (nejen tramvaje, ale všechny) vybaven vzadu výstražným trojúhelníkem, který by se automaticky vztyčil při zastavení v zastávce, jinak by všichni řidiči MHD porušovali zákon neustále...viz § 45 ZPPK

V této souvislosti jsem si prošel ustanovení, která se týkají objíždění vozů veřejné dopravy v zastávkách u pravého obrubníku (netýká se tedy zastávek s ostrůvkem) s následujícími závěry:
- tramvaj lze objet vlevo, pouze pokud je použita značka IP 23a Objíždění tramvaje: Značka označuje místo, kde lze objíždět vlevo tramvaj, která stojí v zastávce. viz § 13
- BUS/TBUS lze objet vlevo, pokud nemá označení O4 Označení autobusu přepravujícího děti a to i přes jednoduchou či dvojitou plnou čáru (V 1a, V 1b), viz § 15 + 16.

Pokud má někdo argumenty proti mým závěrům, sem s nimi, třeba jsem se opět někde přehlédl.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: motoosman 15 Května 2016, 17:43:34
Vidím to stejně. U té tramvaje bude ještě nějaká legislativa mimo ZPPK. Drážní řád, nebo něco takového.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: itmik 25 Května 2016, 10:01:09

§ 4-6 Povinnosti řidiče
Musí
- již nemusí mít u sebe zelenou kartu


měl sem v plánu papír tohoto divného formátu přestat mít společně s ostatnímy doklady ale...
včera na osbid přednášce (btw díky moc za ni) padl dotaz na zelenou kartu, která podle této novely ZPPK již není třeba, odpověď byla že je stále třeba bez odkazu na konkrétní zákon.
Podle http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-168 (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-168) § 17 bod 1 je zelená karta stále třeba :(
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: fu 25 Května 2016, 10:07:42
měl sem v plánu papír tohoto divného formátu přestat mít společně s ostatnímy doklady ale...
včera na osbid přednášce (btw díky moc za ni) padl dotaz na zelenou kartu, která podle této novely ZPPK již není třeba, odpověď byla že je stále třeba bez odkazu na konkrétní zákon.
Podle http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-168 (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-168) § 17 bod 1 je zelená karta stále třeba :(

To znamena ze MP zelenou kartu neukazujeme?
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 25 Května 2016, 10:41:46
Dík za info, opravil jsem základní příspěvek. Podle toho zákona má nárok pouze PČR, v zákoně o obecní policii jsem také nic o "zelné kartě" nenašel.
Dovolil jsem si editnout příspěvek pana Mila6023 https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2291.msg24774#msg24774, na aktuální stav vývoje (jde o pravomoc PČR k zadržení ORV na místě).
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 06 Června 2016, 23:45:47
Jo, ZK neměli pravomoc chtít nikdy.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: enzym 02 Srpna 2016, 20:21:39
Podmínky pro zadržení ORV na místě platí od 25.4. (účinnost + 15 dnů), všiml  jsem si až teď. Jde o novelu Vyhlášky č. 82/2012 Sb., nový § 4a.

Zadržení osvědčení o registraci vozidla
(1) Nebezpečnou závadou, která vzhledem ke své povaze nebo rozsahu významně zvyšuje ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo nepříznivé působení provozu vozidla nebo jízdní soupravy na životní prostředí, je
a) absence nebo odstranění podstatné části výfukového systému,
b) poškození brzdového systému vylučující jeho použití, zejména vyřazení jeho části z provozu, destrukce brzdových kotoučů a obložení,
c) absence čelního skla nebo jeho poškození na více než 50 % plochy,
d) zjevné nadměrné úniky provozních kapalin,
e) koroze nebo praskliny nosných částí zjevně narušující pevnost rámu nebo karoserie,
f) opotřebení nebo poškození pneumatik odhalující nosné vrstvy,
g) deformace rámu nebo karoserie dosahující sloupku A, u motocyklů značné deformace základních prvků rámu,
h) deformace nápravy včetně jejího uložení mající vliv na její pevnost,
i) zjevná deformace uložení motoru, například utržené úchyty, posunutí motoru,
j) deformace karoserie zasahující do vnitřního prostoru osádky vozidla,
k) deformace hlavních částí systému řízení, které zjevně ovlivňují bezpečné ovládání vozidla, například převodky, posilovače, spojovací tyče, hřídele volantu,
l) zjevné deformace nebo praskliny kol,
m) zjevný únik výfukových nebo jiných jedovatých plynů do prostoru řidiče nebo prostoru pro přepravu cestujících u vozidla kategorie M2 a M3.


Upraven základní příspěvek.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 02 Srpna 2016, 20:40:01
Výfukové plyny jsou jedovaté, od kdy? Proč už nejsme všichni mrtví, když na Zemi jezdí těžký miliardy aut? :D

Každopádně, zařazení skla do tohodle je pěkná kurvárna, to tam je zcela zřejmě za účelem tahání peněz z lidí a reakce na to, že platit nechtěli. Pokud na skle zrovna není pavouk, tak úzká čárka nevadí ničemu ani málo (já vidím teď přes celkové opotřebení skla věkem+nějakej hmyz co musím v týdnu eště ošudlat, protože ostřikovač to už nebere, při oslnění slunkem mnohem hůř, než když tam byla prasklina přes celou plochu, ale podle technické je to OK, aha, zatímco prasklina je smrtelně nebezpečná? oh, wait). Zařazení mezi takovýhle věci typu nefunkční brzdy a shnilej rám karoserie je svinstvo.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: kmr 02 Srpna 2016, 22:51:01
No ale jedna prasklina - byť třeba i přes celé sklo - není více než 50 % plochy... ne?
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 02 Srpna 2016, 22:57:22
Voni to berou tak, že když je prasklina napříč, tak je to přes 100 % plochy, to berte jako jistotu. Samozřejmě to je 100 % výšky/šířky a ne plochy, ale opacjti/úřad. Můžete se s nima potom jít soudit a tam vytáhnout soudní znalce a technický normy, protože nevidím šanci u toho, že by takovou argumentaci uznala byť i odvolačka.

Problém je samozřejmě v idiotovi, kterej to napsal tak, že si to ouřad/opicajt vykládá, jak chce. Avšak to nic nemění na tom, že vám papíry seberou, bůhví jak dlouho nebudete jezdit a mezitím se s nima někde handrkovat. Samé hezké vyhlídky, že?
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: mcsoap 03 Srpna 2016, 12:56:03
Tak v podstatě půjde vzít ORV všem, z auta kape olej, navalte papíry. Později se ukáže, že to byla voda z klimošky, ale policista neměl důvod se domnívat, smůla, půl roku se suď o náhrady a papíry, přiznají vám 1500 kč nebo nějakej podobnej vtip a můžete se jít klouzat. Tohle budou ty zmrdi zneužívat úplně neskutečně, to je na beton.
Název: Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
Přispěvatel: Behemot 03 Srpna 2016, 19:20:21
Však hned pár týdnů poté, co vstoupila v platnost ta úprava o odebíráním samotném, začali buzerovat majitele nových aut kvůli světlům, viz článek na D-F. Je naprosto zřejmý, že si brzo najdou cestu, jak s tím lidi brutálně vařit. Přitom je to naprostej nesmysl, vážnejch nehod se kvůli TS stane absolutní minimum, něco jako na prstech obou rukou za rok. Do technickýho stavu se sice dávaj i věci jako z kamionu odlítl kus letu a přistál v dálniční rychlosti někomu na skle, ale to jaksi neberu, to nemá nic společnýho s tím, co se tu řeší a co mají možnost odhalit třeba TK.