30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?  (Přečteno 25562 krát)

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 65
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #30 kdy: 08 Února 2025, 09:55:38 »

Tak mnozi o tom dozajista dobre vime, softem se da oblbnout mnohe, ale ne vsechno.
Vzhledem k tomu, že vím, kolik stojí pořízení particle counteru a kolik stojí jeho následný provoz a pravidelná kalibrace + požadavky na okrajové podmínky pro validní měření, jsem si na 100% jistý, že se v dohledné době na STK neobjeví a někde random vedle živé silnice už vůbec ne.

Navíc nezapomeňte na to, že jakmile je jednou rozlousknutá ŘJ, tak pokud víte, co děláte, máte plnou kontrolu nad složením směsi a způsobem její přípravy. Vůbec nic vám nebrání mít na stojícím vozidle aktivní úplně jiné parametry řízení motoru než následně při jízdě, takže pokud HW aspoň trochu poslouchá, vyrobíte si emise jaké chcete.



IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 280
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #31 kdy: 08 Února 2025, 12:07:24 »

Vozidlo najednou nejde nastartovat — vážná závada (kód B), no já nevím, ale než se toho dotknul ouřada, tak vše řádně fungovalo. To znamená, že závadu způsobil pracovník INSID a je za ni zodpovědný.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 998
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #32 kdy: 08 Února 2025, 22:13:09 »

Napadá mně jedna věc: místo tajného vypínače "přidat" do OBD vypinatelnou funkčnost - cokoliv se připojí dp zásuvky způsobí vypnutí motoru a nemožnost nastartovat. Jakmile se to odpojí nastartovat jde. Tak člověk ušetří za to taxi a starosti s vyzvednutím vozu. Účel - není mi prokázáno že nesplňuji emise - je naplněn a můžu do spřáteleného serisu na zkrácenou TP - tam se to prostě rozeběhne a OBD zásuvka bude makat jako dříve až do dalšího setkání s INSID.
IP zaznamenána

Ropák

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #33 kdy: 09 Února 2025, 11:56:45 »

To už je vážně přitažený za vlasy :-) Ale jako nic není nemožný, jen když už se s tím chce člověk takhle babrat, přijde mi daleko lepší opravdovej softwarovej hack, jak píše výše bmp1. Jeho postřehy shora jsou velice správný. I dnešní emisní analyzátor má určitou obálku, do který je třeba se trefit, jako okolní teplota apod. Takže to, že se particle counter objeví někde u silnice, považuju za silně nepravděpodobný.

A chápu, že třeba nemáte dvacet let starý "pédéčko" (já taky ne), takže Vás to nemusí trápit, ale to, co Vám funí z vejfuku, se s přibývajícími lety provozu rozhodně nezlepšuje. Tak proč zbytečně na sebe upozorňovat? Ustát jakoukoli kontrolu má větší šanci zařízení, který se tváří, že funguje na jedničku.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 489
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #34 kdy: 10 Února 2025, 09:23:10 »

Mám ve vozovém parku jednu poměrně neobvyklou Toyotu, která je z roku 98 a prodávala se  spíše v USA, ale pár kousků se vyprodávalo i v Evropě pod jiným jménem a přiškrcenou o pár koní kvůli tehdy platným normám. Motor je to zcela běžný a používal se i v jiných modelech pro Evropu. Auto má jakousi nestandartní diagnostickou zásuvku v motorovém prostoru v pojistkové skříni, která je zřejmě naprosto funkční, ale málokdo nebo resp. nikdo nemá konektor, který do ní jde strčit. Na žádné stanici ME není uvedeno, že tento model neměří. Až na čtvrté stanici ME si s tím dokázali poradit a emise nějak změřili. Nezajímal jsem se o to jak to udělali, zřejmě to změřili jak starou stodvacítku s karbcem.  Takové měření asi lze, ale nebude úplně směroplatné. To by mohla být zajímavá výzva pro INSID
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 146
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #35 kdy: 10 Února 2025, 10:42:45 »

Od 1996 byla snad OBD zásuvka v USA povinná. Máte Avalon/Windom? Že by si nějaká ME neporadila s DLC1/2/3 mě překvapuje.

Edit: Tedy Lexus ES300.
IP zaznamenána

Ropák

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #36 kdy: 10 Února 2025, 12:49:36 »

Nemyslím si, že to bude pro ten INSID problém. Prostě nic napichovat nebudou, stejně jako u auta, co nemá vůbec žádnou zásuvku. Aut nediagnostikovatelných OBD-II standardem je v provozu pořád dost, takže věřím, že na to budou nějak připraveni.
Pokud to bude jak říkáte postaru jak u stodvacítky, budete ex post možná schopen případnej negativní výsledek takovýho měření napadnout pro nedodržení provozní obálky analyzátoru. Zdejší technici spíš poradí, jak to s tím je  -> tlak, teplota, rosný bod a tak :-)

Spíš mi přijde, že na těch emisích neměli to auto v databázi, tak Vás poslali pryč.


(Tuhle zásuvku má hodně japonců z devadesátek, dají se s tím mj. vyblikat chybový kódy, když nemáte po ruce lepší tool. Dokonce u některých strojů z přelomu milénia jsem viděl ty zásuvky obě naráz, OBD v kabině + ten japonskej patvar v motorovým prostoru.)
IP zaznamenána

Ropák

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #37 kdy: 10 Února 2025, 13:07:29 »

Taky je otázka, podle čeho auta ke kontrole budou vybírat. Podle začouzený prdele? Nebo si stoupnou na výjezdu z regulérní STK a budou sbírat starý vrány? Náhodnej výběr mi přijde nepravděpodobnej, určitě budou chtít maximalizovat efektivitu, už proto, aby "se to takzvaně osvědčilo" (a mohl se takovej dohled do budoucna jen prohlubovat).
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 837
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #38 kdy: 10 Února 2025, 22:51:33 »

verze - auto v pohybu vs. stojící se aplikovala do softů už hodně dávno
kdysi ( a fakt nevím rok, jestli přelom milenia...) mi kolega říkal, jak mu to auto v alpách divně jelo, ale pak v itálii už zase OK
až po spoustě let se dozvěděl, že přímo výrobce predikoval  - není signál GPS = měření emisí/STK
takže holt v rakouských tunelech to auto jelo "už" evropsky  ;)

byl to 5kový baworák ; benzín
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 146
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #39 kdy: 10 Února 2025, 23:58:58 »

To už je z říše konspirace. Nějaké aféry byly před Dieselgate, ale spíš na bázi jízdního stylu, teploty motoru, tlaku na plynový pedál možná i úhel natočení volantu se vypínal emisní systém.

Ale promyšlený podvodný zařízení na bázi nonGPS navíc ještě kolem roku 2000? Máte nějaký lepší zdroj než jen kolega povídal?
To, že nepřeplňovaný motor ve vysoké nadmořské výšce připomíná astmatika s kubánským doutníkem není nijak překvapivý.
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 414
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #40 kdy: 11 Února 2025, 11:31:06 »

Taky je otázka, podle čeho auta ke kontrole budou vybírat. Podle začouzený prdele? Nebo si stoupnou na výjezdu z regulérní STK a budou sbírat starý vrány? Náhodnej výběr mi přijde nepravděpodobnej, určitě budou chtít maximalizovat efektivitu, už proto, aby "se to takzvaně osvědčilo" (a mohl se takovej dohled do budoucna jen prohlubovat).

Ja bych si je vybiral podle roku vyroby s vzhledu. Od roku 2007 plus minus musely byt uz vsechny nafty vybavene DPF, nektere automobilky s tim zacly uz i driv. DPF neni nesmrtelna zalezitost a staci mi par sekund abych s temer jistotou predikoval zda projde nebo ne. Pohled na otackomer potvrdi naftu a cerny vyfuk absenci dpf. Dokonale cistou koncovku bych nemeril a poustel dal. Taktez cerna folie na kapote nebo podobne nevabny tuzing je dobry indikator aby byl verdikt neprosel. Jakekoliv patnactilete premiovky automaticky ano, vysoke sance na chiptuning, vysoky najezd a mrtve dpf, zaslepeny egr, nefunkcni scr. Nove auta bych vubec nezastavoval. Taktez stare pelechy ktere maji vysoke limity diky stari. Verim ze v tom tipovani se prumerne inteligentni clovek zorientuje behem par dni a za par mesicu co zastavi to neprojde. Cest vyjimkam.

Moje benzinova herka taktez neprojde, motor ma dnes najeto svych prvnich 200k km a diky tomu jak dobre to promovani inzenyri vymysleli mam problem se sekundarnim vzduchem - zakarbonovane kanaly. Dale problem s neverohodnym statusem disa klapky. Tyto dve zavady zapsane v jednotce motoru by to auto mely automaticky vyradit z provozu aniz by k nejakemu mereni vubec doslo. Oprava ktera by to vyresila presahne znacne 50k kc. Auto jezdi velmi spolehlive a bezproblemove a opravovat to nebudu ani omylem. Emisema projdu pouze podvodem. Jo a jeste jsem zapomnel ze ackoliv na katalyzatory si nestezuje tak taky nebudou v nejlepsim stavu. Mam dva a jsou hodne male na vykon motoru, jejich ucinnost bude urcite uz miziva a maji skoro pul milionu za sebou. Cenove je to dalsich 44k kc pouze za katy. Udrzovat toto auto v emisne bezvadnem stavu je nerealne vzhledem k cene auta, je nizka protoze to je hodne stary vyjety pelech... Uplne stejne auto jen s naftovym motorem projde uplne legalne protoze vysoke limity a absence DPF.
« Poslední změna: 11 Února 2025, 11:33:06 od František Dobrota »
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 402
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #41 kdy: 11 Února 2025, 13:32:38 »

Přesně, ideálem bude nafta s EURO5, tedy od roku 2009, kde už jsou víceméně dnešní limity, tedy auta stará 10-15 let, od pohledu negarážovaná, začouzená, tuzing, fólie, křídla, světla, přivařená roura od kamen,... S jejich produktivitou bude stačit maximálně jedno auto za půl hodiny, nemusí nijak spěchat, minutu až dvě před zastavením to někdo otipuje (vzhled, rychlost, kouř, zvuk) ve stoupání, při troše snahy to stihnou i předem prolustrovat.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 489
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #42 kdy: 11 Února 2025, 15:25:39 »


(Tuhle zásuvku má hodně japonců z devadesátek, dají se s tím mj. vyblikat chybový kódy, když nemáte po ruce lepší tool. Dokonce u některých strojů z přelomu milénia jsem viděl ty zásuvky obě naráz, OBD v kabině + ten japonskej patvar v motorovým prostoru.)
[/quote]

No je to takový patvar s nápisem Diagnostic. Je fakt, že to auto mám dlouho, byla to dobrá koupě. Moc s tím nejezdím ani nebylo nutno cokoliv  opravovat za pomocí diagnostiky. Když jsem s tím jel poprvé na emise, tak odkryly tu patvaroidní zásuvku v motorovém prostoru a poslali mě do háje, že nemají kabel, pak pindali, že je zrezlá. Vyvedl jsem je z omylu, protože to bílé není koroze pinů, ale nějaká vazelína evidentně z výroby. Ta zásuvka byla ještě panna. Tak jsem to neřešil a jel jinam a pak ještě jinam a pak tam, co jezdím už pořád. De facto jsem nikdy ME na tomto autě neviděl, ráno tam auto postavím dám klíče technikovi a odpoledne vyzvednu a vše je ok nebo na papírek napíše, co je třeba a co zatím netřeba.Dostává jen všimné, za to že tam nemusím být. Nicméně jste mi nasadil brouka do hlavy. To auto  je z Německa a muselo tam chodit na ME, STK na servis, určitě na garančky a nevěřím tomu, že ho nikdy nikdo za nějakých 220 tis km nediagnostikoval. Pokud ne tak je to ke cti auta. Já se podívám jestli tam není někde v kabině OBD, o kterém nevím.
IP zaznamenána

Ropák

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #43 kdy: 11 Února 2025, 20:33:36 »

Moje benzinova herka taktez neprojde ...

Máte přímovstřikový bávo? Na tyhle stroje platí jen italská údržba. Nějaký koktání po městě na pětku to zničí. Resp. zničí to výrazně dřív, než když máte větší dálniční podíl.


...Když jsem s tím jel poprvé na emise, tak odkryli tu patvaroidní zásuvku v motorovém prostoru a poslali mě do háje, že nemají kabel...

Mně to nikdy nenapichovali. Prostě není OBD, není co kam strkat. Sám ale píšete, že jste jim to tam radši nechal stát. Tenhle systém STK už je taky úplně napřesdržku. Celý bych to zrušil, hned po rychlostních limitech. Jak by se nám dobře žilo, nemuset platit všechny tyhle vyžírky.
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 146
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #44 kdy: 11 Února 2025, 21:23:02 »

Bávo to nebude. Tam snad nebyl přímovstřik a DISA klapka. Možná něco z VW/Audi, ale zase trochu funkčně jinak.
IP zaznamenána