30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?  (Přečteno 25514 krát)

Zox

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #15 kdy: 03 Února 2025, 16:15:59 »

Hugo > to je pravda, avšak oni půjdou po starších čoudících autech, aby mohli tvrdit, jak devět z deseti aut neprošlo a jak je buzerace řidičů nepostradatelná.

Martin623 > Přesunout OBD konektor na jiné místo a nahradit jej nezapojeným vypadá asi jako nejčistší řešení. Přinejhorším zkrátí technickou a na stk už bude použitý ten správný konektor.
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 1 118
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #16 kdy: 03 Února 2025, 17:49:39 »

Přinejhorším zkrátí technickou a na stk už bude použitý ten správný konektor.
Nicméně to je "pokutička" několik tisíc (za tu technickou), to ten klíč bez chipu IMHO vyjde zadarmo (že fízl nenastartoval není důvod na zkrácení technické) a ještě má potenciál fun factoru - "hej, než si na to šáhl fungovalo to, fízl mi rozbil auto!!" (Přece nebudu "spolupracovat" - tady máš klíč a dělej co potřebuješ)
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 146
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #17 kdy: 03 Února 2025, 18:42:47 »

https://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=246383
Kdo si chce počíst.

Je tam pasáž o možnosti doručovat veřejnou vyhláškou, pokud se adresátovi nepovede do zahraniční doporučit. Mohlo by se to využít i pro Helmutha? Veřejné výsledky ORV budou brzo plné. Nebo to platí pouze pro podnikatele? Mohl by být Helmuth OSVČ (zahraniční ekvivalent)? O snaze SO sehnat opatrovníka jsem snad nikdy neslyšel? Že by 106ka na všechny ORV, kolikrát se o to pokusili?

Ze
zkušeností úřadů vedoucích přestupková řízení lze dovodit důležitý poznatek, dle něhož velké
množství těchto řízení vedených vůči subjektům usazeným v zahraničí končí neúspěchem, nebo se
je dokonce ani nepodaří zahájit. To má zásadně negativní dopad na vynutitelnost pravidel
obbsažených v uvedených 3 zákonech a na ochranu veřejných zájmů, jež mají být skrze tato pravidla
chráněna. Jedním z klíčových důvodů tohoto neutěšeného stavu je nemožnost řádně doručovat
v řízení o přestupku adresátům, jejichž sídlo nebo pobyt, popřípadě adresa pro doručování je
v cizině. Podle § 22 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen
„správní řád“) lze adresátům, kteří se zdržují v cizině nebo jejichž sídlo nebo pobyt, popřípadě jiná
adresa pro doručování podle § 19 odst. 4 je v cizině, doručit prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb nebo prostřednictvím příslušného orgánu státní správy pověřeného k
doručování písemností do ciziny. Pokud se však tímto způsobem nepodaří písemnost doručit,
ustanoví jim správní orgán opatrovníka. V aplikační praxi se ukazuje, že je v případě zahraničních
dopravců či řidičů nesmírně obtížné ustanovit opatrovníka, který by byl vhodnou osobou pro
reprezentaci práv a oprávněných zájmů osoby podezřelé z přestupku, tak jak to vyžaduje § 32 odst. 4 správního řádu. Ve většině případů oslovené osoby funkci opatrovníka odmítají s odkazem na
to, že nejsou vhodnými osobami. Typicky české sdružení podnikatelů v silniční dopravě nemusí
mít stejný zájem na věci jako cizí osoba podezřelá z přestupku. Hledání a ustanovení opatrovníka
představuje závažnou praktickou potíž v přestupkových řízeních a v řadě případů vede k odložení
věci či zastavení řízení. Předkladatel má za to, že existuje silný veřejný zájem na zvláštní právní
úpravě (oproti úpravě v § 32 odst. 3 správního řádu), aby i v případě předmětných řízení (vedoucích
k uložení povinnosti), bylo možno doručovat veřejnou vyhláškou, aniž by bylo přitom rezignováno
na vyrozumívání adresáta o doručovaných písemnostech i jiným vhodným způsobem. Příklady
obdobné, oproti správnímu řádu odchylné právní úpravy již přitom v právním řádu existují,
například v § 21b zákona č. 69/2006 Sb., o provádění mezinárodních sankcí, ve znění pozdějších
předpisů, nebo v § 2 odst. 6 zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby strategicky významné
infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 837
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #18 kdy: 03 Února 2025, 22:10:37 »

...
Předpokládám, že takové zastavení bude někde na vhodném místě mimo silnici, vozidlo tam ponechám a zavolám si taxi. Možná mi maximálně zkrátěj platnost technický, ale tu další TP už budu dělat na normálním STK.
Možná to nenastartování podpořit kontrolkou pečeného kuřete.
taxi je za peníze, odtahovku máte v pojistce  ;)
kuře bych nezkoušel, to bude z jejich pohledu okamžitě jako nezpůsobilé
osobně doporučuji dálkové ovládání přívodu paliva, at již lokálně nebo přes mobil
takže ideální situace vypadá tak, že po zastavení vystupujete z vozidla, začnete pořizovat obrazový a zvukový záznam, orgán nastoupí, připojí diagnostiku, nastartuje ...
a jak přidá plyn, tak to zdechnete na dálku
záznam samozřejmě stále pokračuje

ty starý čoudivý káry jsou sice mediálně přitažlivý, ale tenhle úředníček bude taky jistě v nějakým čárkovým systému
a takováhle ovečka se špatně stříhá...
to středně zánovní auto, u něhož se ví, že prolezlo s odřenýma ušima už v automobilce, to je sázka na jistotu a případně bude i kde stříhat
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 414
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #19 kdy: 07 Února 2025, 13:00:48 »

Ja se tady musim lehce smat nad napadama co nekteri vymysleji. A mnohemu nerozumim. V podstate vyvleknout se beztrestne z mereni emisi nebo mobilni stk nelze. Neprovedeni kontroly mobilni stk bude mit zcela jiste za nasledek zkraceni platne stk a verdikt nevyhovel. Nova STK s ME cca 3000kc. Ceho tim dosahnete? Ty penize pujdou z Vasich kapes.

Namontovat do OBD zasuvky menic ktery bude produkovat vysoke napeti je sice relativne fajn napad, ale obavam se ze ve chvili kdy kojde k poskozeni jejich diagnostickeho zarizeni tak to auto opravdu zajisti a bude to mit neprijemnou dohru.  Pokud bude OBD odpojena, slepa bude to mit za nasledek ze stk nevyhovel a budete ji delat opet za svoje penize.

Pokud mate trochu modernejsi auto tak klic je pomerne sofistikovane zarizeni a pokud je rozpoznan tak nastaruje. Pokud rozpoznan neni nerozsvitit se ani kontrolky a nesepnou terminaly R. 15 atd.

Podle mne neni uniku, zakon rika ze mobilni stk jste povinni strpet. Bude to docela ucinny bic na auta ktere byly vybavene dpf filtrama, scr katama s adblue protoze jejich zivotnost neni neomezena a je velmi nakladne udrzovat je v dokonale kondici. Stare vraky s nizkym euro jsou na tom paradoxne mnohem lepe protoze jejich limit kourivosti je pomerny vysoky a nemaji li zavazny problem s tuningem nebo extra vysoky najezd plni limity euro celkem bez problemu. Alespon ty z toho premioveho segmentu. Jsem presvedceny o tom ze nejvetsi problem budou mit auta s euro 5, 6, tam to bude financni zelene peklo.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 998
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #20 kdy: 07 Února 2025, 14:04:06 »

Aha - já měl pocit, že na zkrácenou STK mně nemohou poslat jen tak mozkovým myšlením ale musí uvést nějakou konkrétní závadu. Je tou závadou, že vozidlo nenastartovalo ?
IP zaznamenána

Urban.

  • Příspěvků: 464
  • s
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #21 kdy: 07 Února 2025, 14:44:59 »

To že vozidlo nelze nastartovat je vážná závada (kód B)

4.13 AKUMULÁTOR
Předepsané podmínky viz původní KÚ: 704
Metoda kontroly Vizuální kontrola a zkouška činnosti
4.13.1 Nespolehlivý.
4.13.1 Vozidlo nelze spolehlivě nastartovat.

Jestli příčina problému opravdu souvisí s akumulátorem nebo ne to fízl řešit nebude. Mozkovým myšlením vyhodnotí, že se jedná o vážnou závadu 4.13.1, což je legitimní důvod pro zkrácení STK na 30 dnů.
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 146
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #22 kdy: 07 Února 2025, 15:23:46 »

Akumulátor je je při zkoušce přístupný. Změření jeho kapacity a napětí nic nebrání.

Seznam míst určených k provádění mobilní kontroly je k dispozici? Nebo je potřeba vyžádat na ministerstvu?
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 414
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #23 kdy: 07 Února 2025, 16:55:29 »

Tady si myslim ze je to jednoduche a nikdo nebude ani resit proc vozidlo nenastartovalo. Nebude li startovat je jasne ze status 'vyhovel' nemuze dostat. Test se ukoci predcasne, jako duvod uknceni napise ze vozidlo nahle nestartuje a je vymalovano. O tom ze zkrati puvodni casovou hodnotu nepochybuju. Az si to date do poradku muzete jit znovu kamkoliv za sve. Taktez to dalkove chcipani motoru, samozrejme ze stat se to muze, ale pokud se test nedokonci z nejakeho duvodu tak dostane 'nevyhovel' z uplne stejneho duvodu, predcasne ukonceny test z duvodu nefunkcnosti motoru a dal se s tim poperte jak chcete vy sam a jak uznate za vhodne. To same plati pokud nelze vozidlo identifikovat z OBD. Neprobehne li identifikace vozidla a nacteni readiness kodu bude v kolonce 'nevyhovel'. Taktez pokud v readiness budou chyby nebo nedokoncene je to povetsinou stopka. Ani neni treba dal merit - vykazuje zasadni nedostatky.

Na mereni emisi asi nikdo zadnou zavadu specifikovat nebude. Mate nekolik milniku ktere je treba splnit a to je identifikace, u readiness status prosel a splneni limitu kourivosti, nox a dalsich. Kterekoliv nesplneni je nevyhovel.
IP zaznamenána

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 65
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #24 kdy: 07 Února 2025, 18:57:59 »

Podle mne neni uniku, zakon rika ze mobilni stk jste povinni strpet. Bude to docela ucinny bic na auta ktere byly vybavene dpf filtrama, scr katama s adblue protoze jejich zivotnost neni neomezena a je velmi nakladne udrzovat je v dokonale kondici. Stare vraky s nizkym euro jsou na tom paradoxne mnohem lepe protoze jejich limit kourivosti je pomerny vysoky a nemaji li zavazny problem s tuningem nebo extra vysoky najezd plni limity euro celkem bez problemu. Alespon ty z toho premioveho segmentu. Jsem presvedceny o tom ze nejvetsi problem budou mit auta s euro 5, 6, tam to bude financni zelene peklo.

Všechno tohle je naštěstí možné řešit úpravou odatování řídící jednotky.

U všech koncernových TDI vybavených ŘJ Bosch jsem schopen deaktivovat veškeré emisní systémy (DPF, EGR, SCR) tak, aby to diagnosticky nešlo poznat, a to včetně korektního vytvoření readiness kódů. Při napojení na diagnostiku se jednotka tváří jako zcela sériová, nikdy nepřeflashovaná a všechny deaktivované emisní systémy se hlásí jako funkční a bez závad.

U motorů s odstraněným DPF, které nejsou mechanicky úplně KO, se dá přidáním jednoduché funkce projít měření kouřivosti při volné akceleraci, aniž by to mělo vliv na parametry motoru za jízdy, a to samé platí pro staré diesely EURO 3 a 4 bez DPF, co procházely s odřenýma ušima už když byly nové.

Nemyslím si, ze se s touhle buzerací dá vyjebat "právně", ale na 100% dokážeme protáhnout kontrolou a udržet v provozu auta, která chtějí vyštípat.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 837
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #25 kdy: 07 Února 2025, 19:52:48 »

to jsem měl v principu namysli
že řešení bude na technické stránce
když šlo turbo do taxametru, tak jde všechno  :)
samozřejmě to bude stát nějakou korunu, ale ne pro stát
a samozřejmě to zase ods*erou ti, co dnes nejvíc volají " staré vraky ze silnic"
a pak jim na tesle najdou zrezlé kotouče a pápá, vážná závada  ;D
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 414
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #26 kdy: 07 Února 2025, 20:56:33 »

Tak mnozi o tom dozajista dobre vime, softem se da oblbnout mnohe, ale ne vsechno.
Ty problemy podle mne znacne vzrostou s tim jak budou prichazet nove merici zarizeni kde misto kouromeru se bude meri pomoci particle counter. V tu chvili bude veskere vypnuti emisnich systemu v ECU bezpredmetne protoze ty castice tam budou v nadlimitnim mnozstvi namerene. To ze podle readiness jednotka bude hlasit ze vse OK a vse probiha je nepodstatne, opakuju se, bude namereny nadlimtni vyskyt pevnych castic. Konecna a nevyhovel. Zmensit jejich pocet je pomerne jednoduche, funkcni turbo, egr, dpf, scr a samozrejme nasledne zapnuti v  ridicich jednotkach. Vyjadreno v penezich, klidne polovina hodnoty auta...

Se vzrustajicim kontrolnim merenim aut tri kilometry od stanic ME, odebiranim licenci k mereni prestanou prochazet i ty auta spratelenych servisu. Ja proti tomu bojuju po svem, moje auta maji index kourivosti 1,8, 1,9 a to co ma 0,5 a filtr dpf pujde z domu dokud je filtr v naprostem poradku.
IP zaznamenána

Eric

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 041
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #27 kdy: 07 Února 2025, 21:55:56 »

Dají se ty indexy někde najít?
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 414
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #28 kdy: 07 Února 2025, 22:23:54 »

Ja je mam na stitku v motorovem prostoru, nekdy byva i na sloupku mezi prednima a zadnima dverma. Ale kazda automobilka to muze mit jinak. Je to cislo ohranicene ctvercovym rameckem.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 998
    • Zobrazit profil
Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
« Odpověď #29 kdy: 07 Února 2025, 22:54:17 »

To že vozidlo nelze nastartovat je vážná závada (kód B)
... jedná se o vážnou závadu 4.13.1, což je legitimní důvod pro zkrácení STK na 30 dnů.
Zdravím a teď ta podstatná otázka - zkrácená STK znamená vždy znovu i měření emisí i při závadě 4.13.1 ?
STK a emise dělám vždy najednou, ale zdá se mi že se jedná o dvě různé věci.
No a i kdyby tedy bylo nutné při zkrácení STK pro závadu 4.13.1 jít i na emise, určitě spřátelený servis bude více nakloněn volevit emise, když důvod zkrácení bude jiný než emise. Navíc je tím pádem přímo nenapráším že pustili kouřáka.
Pokud si vezmu cenu cinklé STK+Emise cca 5 KKC může být 10 násobý záchyt INSIdem levnější než oprava vozu. A to by byla kurňa smůla...
« Poslední změna: 07 Února 2025, 23:00:28 od pk202 »
IP zaznamenána