Nechci se zastávat závodníka, ale měl předvídat, že jsme v Čechách, kde jezdí všichni za se sebou nalepení jak buzeranti a krom toho nečumí do zrcátek a snaží se ostatní školit a vychovávat. A je vcelku jedno jaký měl k riskantnímu předjíždění důvod. Zřejmě ten předjížděný trouba čuměl jen před sebe a přišlápl zcela neúmyslně, ale je to přinejmenším divné, protože u nás se zrychluje na konci obce velmi pomalu a vláčně. Někteří jezdí jakousi economy run a čumí na okamžitou spotřebu.
Ty rozestupy je prostě u nás nefungují. Pokud jedu v koloně vozidel za něčím pomalejším a nejde to předjet, tak držím rozestup takový, abych mohl plynule dorovnávat guma efekt a nemusel zbytečně brzdit nebo zrychlovat a umožnil řazení právě takového nedočkavce.
Chápu řidiče začátečníky, důchodce nebo slabší vozy, že se bojí předjet kamion, co stojí na omezovači,ale ku.va proč jsou za ním nalepení jak buzíci. Tady v Čechách je vše jinak.
Minulý týden na jedné silnici v Maďarsku jsem viděl učebnicový příklad debility. Jel jsem OA s károu v koloně vozidel. Tempo 100-110 tachometrových- pohodová cestovní rychlost, v obcích kolem 60 tacho, na omezených rychlostech +10% tacho. Všichni stejně bez ohledu na značku vozu, výkon,stáří a národnost. Udržovali dostatečné mezery. Díky tomu nevznikal gumoefekt. Předjíždět se téměř nedalo, protože v protisměru byl provoz ještě silnější. Přesto se dal udržovat slušný rychlostní průměr. Takto pohodově se jelo skoro 100km a najednou to začalo skřípat a idilka skončila. Říkám si, tohle nevypadá na kamion ani autobus někde vpředu. Trvalo to možná 20 minut než jsem zjistil, že příčinou je Kia s českou RZ. Co ten mamlas předváděl, to se nedalo. Před obcí rozzářil brzdovky a jel 45 tacho, za značkou přišlápl a zrychlil na 110 tacho, což jsem já tak rychle nedokázal, pak si uvědomil, že to je pirátství a následně zpomalil na 75 a to mu vydrželo do první mírnější zatáčky, kde ubral pro sichr na 60, následovalo prudké zrychlení na 110 tacho a tak se to opakovalo. Po dvaceti minutách takové jízdy pak mají někteří jedinci a mě nevyjímaje nervy na pochodu. Nakonec jsem se musel dopustit těžkého pirátství a využít velké mezery v protisměru a vzít ho stovkou na 70. Stejně tak to stihla ještě dvě auta za mnou. Osobně jsem se styděl, co u nás může dostat řidičák.
Toho závodníka dokážu pochopit.