30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: [1] 2 3 ... 5

Autor Téma: Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou  (Přečteno 12206 krát)

Kevil

  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« kdy: 05 Května 2021, 16:33:01 »

Za svou známou jsem poslal stížnost ČTÚ, který mě poslal do...

Nechce se mi věřit tomu, že by stačilo informovat zákazníka o změně smluvních podmínek jen posláním SMKy, která zvlášť do zahraničí nemusí vždy spolehlivě dojít.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #1 kdy: 05 Května 2021, 18:40:25 »

Ještě se mi nestalo, že by sms nedošla.
Úplně stejně by jste se mohl vztekat, kdyby o změně informovali na adresu (protože přece žije v zahraničí), připadně to česká pošta nedoručila, nebo to poslali na email a spadlo to do spamu.

Jak si představujete takové správné informování o změně smluvních podmínek?
IP zaznamenána

Kevil

  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #2 kdy: 05 Května 2021, 19:21:50 »

Jak si představujete takové správné informování o změně smluvních podmínek?

Minimálně ještě emailem, zvlášť, když ho má daný operátor k dispozici u účtu svého zákazníka. O to by neměl zákazník extra žádat. V daném případě by měl daný operátor prokazatelně doložit (log výpisy), že SMS zprávu skutečně doručil až na mobil zákazníka (přes své zahraniční partnery). Jinak to je jedna paní povídala...

Jde bohužel o operátora lichvářské společnosti PPF Kellnera a banánovou ČR...

P.S. Pokud stačí jen SMSka, tak mohou rovnou zrušit elektronické podpisy a datové schránky.
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 920
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #3 kdy: 05 Května 2021, 21:05:19 »

Kevil>
- Vase znama souhlasila se vseobecnymi podminkami (ze kterych cituje CTU) - moc nechapu, co ted chce/chcete resit
- zadny operator na svete neumi (a z definice ani nemuze umet) zarucit, natoz pak prokazat doruceni SMS na telefon prijemce

cocomoon> Pokud Vam zatim kazda SMS dosla, mate obrovske stesti. Splehlivost SMS se vseobecne precenuje :-), neco malo bych si dovolil o tom vedet.
IP zaznamenána

lora

  • Příspěvků: 238
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #4 kdy: 05 Května 2021, 22:35:32 »

Vzhledem k tomu, že se většinou změny podmínek dávají vědět drobným písmem na konci každoměsíční faktury, tak mně sms přijde ještě oukej.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #5 kdy: 06 Května 2021, 10:41:01 »

P.S. Pokud stačí jen SMSka, tak mohou rovnou zrušit elektronické podpisy a datové schránky.
DS slouží primárně státu, resp. veřejné správě (jdou sice za určitých předpokladů použít i mezi soukromými osobami, ale je to momentálně zcela okrajové využití).

V soukromoprávním styku není způsob, jak si mají/musí strany smlouvy oznamovat skutečnosti ovlivňující nebo měnící závazek, obecně nijak silně regulován. Nevím, kde se v obecném povědomí bere představa, že by se automaticky muselo doručovat např. doporučeně či prokazovat materiální doručení (není-li ve smlouvě/VOP sjednáno něco jiného, tak např. takový § 573 OZ v konečném důsledku konstruuje mnohem drsnější fikci doručení, než známe z procesněprávních předpisů typu správního řádu).

Konkrétně u služeb elektronických komunikací ale nad rámec obecného režimu máte velmi konkrétní regulaci v § 63 ZEK (na ten odkazuje i sdělení od ČTÚ). Tedy pokud vám nevyhovuje, jak má doručování operátor upraveno ve smlouvě/VOP, nebo trpíte stihomamem z nedoručení zprávy konkrétním způsobem, vždy máte možnost tyto změny sledovat někde na webu poskytovatele. Jestli je to rozumná či dostatečná regulace se neodvažuji soudit, ani netuším, jak to chodí třeba jinde v Evropě, ale nepřijde mi, že by to bylo jako celek proti-spotřebitelsky nevyvážené.
« Poslední změna: 06 Května 2021, 10:44:19 od hh »
IP zaznamenána

sennheiser

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 906
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #6 kdy: 06 Května 2021, 11:55:14 »

Tak osobně si také myslím, že SMS to úplně O.K. není.. Už jen z toho důvodu, že u operátora lze nechat vypnout zasílání SMS od operátora ( tzn. různé reklamní nabídky) a patrně mezi to bude spadat i změny VOP.
To, že ČTU jde na ruku operátorům se obecně ví.. Už jen propadnutí kreditu nebo nepřevádění nespotřebovaných dat do dalšího období je celkem nefer. Jednou si někdo koupil 5GB dat a jestli je vyčerpá v tento nebo jiný měsíc by operátorovi mělo být jedno ( nejsou to jogurty, co by se za měsíc zkazily)   Obdobně expirace kreditu.. Nabiju v lednu2020 částkou 500 a průběžně používám a v prosinci tam zůstává ještě 50,-Kč . Jaký je důvod, že v lednu 2021 o těch 50,-Kč přijdu??
Chápal bych to, kdyby se u nepoužívané karty -nebo naprosto minimálně využívané na volání- strhl nějaký " udržovací" poplatek (přece jen udržování karty v aktivním stavu stojí operátora nějaké peníze), ale u využívané karty a nebo propadnutí větší částky mi to přijde zas jako ojeb ze strany operátora.
Nevím tedy jak je to jinde v zahraničí jestli i tam operátoři běžně nepřevádí data nebo expiruje kredit?
( pouze u Slovenska O2 vím, že mi po roce kredit taky propadl - rok se člověk nemohl dostat pořádně na Slovensko,
tak se to nepoužívalo a pak najednou kredit fuč a karta deaktivovaná)
IP zaznamenána

Kevil

  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #7 kdy: 06 Května 2021, 11:59:55 »

V soukromoprávním styku není způsob, jak si mají/musí strany smlouvy oznamovat skutečnosti ovlivňující nebo měnící závazek, obecně nijak silně regulován. Nevím, kde se v obecném povědomí bere představa, že by se automaticky muselo doručovat např. doporučeně či prokazovat materiální doručení (není-li ve smlouvě/VOP sjednáno něco jiného, tak např. takový § 573 OZ v konečném důsledku konstruuje mnohem drsnější fikci doručení, než známe z procesněprávních předpisů typu správního řádu).

Nemyslím si, že by ve 21. století mělo stačit, že bude operátor posílat informaci o změnách svých smluvních podmínek poštovními holuby.

Jako zákazník mě vůbec nemusí zajímat, že "oznamovat skutečnosti ovlivňující nebo měnící závazek, obecně nijak silně regulován". Poslal jsem ČTU stížnost na jejich odpověď, ať doloží výpisy z logů tvrzení operátora o údajném doručení SMS zprávy na mobilní telefon mé známé v zahraničí.

Není povinností zákazníka, aby periodicky sledoval případné změny smluvních podmínek na webu operátora.

Normální by mělo být, že operátor automaticky informuje zákazníka o změnách svých podmínek pomocí všech el. kanálů, které má u daného zákazníka k dispozici a ne, že se bude vymlouvat, že o zasílán zpráv na email zákazník zvlášť nepožádal.

20 let dělám průvodce v zahraničí a to, že mi ne všechny SMSky přijdou, je zcela běžné.
« Poslední změna: 06 Května 2021, 12:05:21 od Kevil »
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 300
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #8 kdy: 06 Května 2021, 12:06:53 »

Osobně bych to spíše než jako právní otázku viděla jako otázku slušnosti. Firma, která mi pošle pouze SMS o tom, že můžu přijít o své peníze mi přijde v tomto směru jako nesolidní nezávisle na tom, co má ve VOP a je OK dle zákona. Ale bohužel je toto jiná otázka.

Ona je vysoce přeceňovaná i spolehlivost u e-mailu. O tom zase vím já...
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #9 kdy: 06 Května 2021, 12:51:11 »

Kevil: Nechci dělat advokáta operátorům, ČTÚ ani zákonodárci, ale to, co píšete, zkrátka neodpovídá realitě. To, že způsob vzájemného informování podléhá především smlouvě (a nějak regulován je jen výjimečně), by vás jako zákazníka obecně zajímat mělo.

V případě elektronických komunikací nějaká regulace nad rámec obecného režimu existuje, ale to, co si představujete, že by měla v 21. století obsahovat, tedy povinnost použít všechny známé el. kanály a navíc ještě dopis (jak píšete v podnětu ČTÚ), v ní jednoduše není.

Dopisovat si s ČTÚ samozřejmě můžete do omrzení, ale požadavek na dokládání logů a nějaké aktivní prověřování konkrétní věci u operátora je v této fázi mimo. ČTÚ má pravomoc řešit (téměř libovolné) spory účastníka s operátorem, ale to má nějaká pravidla (§ 129 ZEK) a z odpovědi vcelku jasně plyne, že takový návrh jste vy (resp. známá) zatím nepodal, tedy to ČTÚ posuzuje jako obecný podnět, který může sloužit jako podklad k zahájení nějakého řízení či kontroly, ale ČTÚ není povinen vyřídit ho konkrétním způsobem.
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 920
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #10 kdy: 06 Května 2021, 13:08:36 »

Kevil> Dovolil bych si jen doplnit, ze do teto zcela jiste neprijemne situace se Vase znama dostala diky tomu, ze se pustila do dobrodruzstvi zvaneho 'virtualni operator'. Je to sice na prvni pohled o neco levnejsi, ale pri reseni jakehokoli problemu se obvykle vyhoda nizsi ceny rychle smaze.
Staci se zamyslet, proc si 'kamenni' operatori vytvareji 'konkurenci'. Urcite to neni proto, aby zakaznikum usetrili penize anebo prinesli kvalitnejsi sluzby.
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 8 974
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #11 kdy: 06 Května 2021, 13:15:51 »

Ovšem úplně nejvíc se přeceňuje česká pošta, o tom asi něco víme úplně všichni.
IP zaznamenána

Kevil

  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #12 kdy: 06 Května 2021, 14:31:21 »

Kevil> Dovolil bych si jen doplnit, ze do teto zcela jiste neprijemne situace se Vase znama dostala diky tomu, ze se pustila do dobrodruzstvi zvaneho 'virtualni operator'. Je to sice na prvni pohled o neco levnejsi, ale pri reseni jakehokoli problemu se obvykle vyhoda nizsi ceny rychle smaze.
Staci se zamyslet, proc si 'kamenni' operatori vytvareji 'konkurenci'. Urcite to neni proto, aby zakaznikum usetrili penize anebo prinesli kvalitnejsi sluzby.

Jako expert na datové přenosy a telekomunikace o tom něco vím  ;). To, že jde o virtuálního operátora Kellnerovy lichvářské společnosti PPF ještě neznamená, že může okrást mou známou. Sám na to už doheliskiioval..., karma  ;).
« Poslední změna: 06 Května 2021, 17:08:14 od Kevil »
IP zaznamenána

sennheiser

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 906
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #13 kdy: 06 Května 2021, 17:21:59 »

Holt se tady dostáváme k pociťování reálných dopadů globalizace.Všechno se seskupuje, miliardáři kupují naprosto rozdílné komodity na trhu...A v určitých oblastech lidi nemají výběr kam jinam jít. Kontroverzní Kellner sice taky nakupoval různé firmy s naprosto různým zaměřením, ale za špatný proklientský přístup už nemůže on. To je už dáno systémem, kdy mega velké společnosti řízené další velkou mega společností už neberou lidi jako klienty ,ale jako jednotky pro generování zisku.
( vlastně i stát nás OSVČ oslovuje jako daňový subjekt) Dříve v malých společnostech byla taková ta lidskost, proklientský přístup. Dnes mi ukažete nějakou velkou firmu, které jde o jednotlivého zákazníka... Nebo i v jiných oblastech .. třeba firmy,které nevlastní ten slovenský ekonomický migrant... Vše co v rámci potravinářství "přebral" tak šlo kvalitou dolů.
Jediné řešení ( ale naprosto nereálné) je ignorovat produkty těchto megakorporací . V rámci potravinářství by to nějak šlo ( vynechat Penam a vše z holdingu...+ nebrat palivo s řepkou), ale u operátorů už není šance, jak se vyhnout nadnárodní společnosti. ( přičemž osobně si myslím, kdyby tady zůstali původní operátoři- Radiomobil, Eurotel a Oskar, tak by ceny mohly být i nižší - neživila by se cizí matka nebo místní miliardář a rozhodování by bylo v rámci lokální firmy- včetně určitě lepšího přístupu  ke klientům - i změnu VOP by pak dokázali snad zorganizovat lépe )
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
« Odpověď #14 kdy: 06 Května 2021, 18:12:19 »

Trošku mimo téma. Ale pokud vám propadne kredit, tak prostě jděte jinam, kde nepropadne.
Mám už hafo let předplacenku t-mobile, kterou využívám zcela sporadicky (pokusy, gms lokátor, atd..). Jednou za rok tam nabiju 200,- Kč a ktedit mi tam furt zůstává a nikam nemizí. Abych nezapoměl dobít, tak jsem si nastavil upomínku do kalendáře.
Občas kredit zužitkuju na nějakou platbu. Třeba sms jízdenku.
IP zaznamenána
Stran: [1] 2 3 ... 5