30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: Kevil 05 Května 2021, 16:33:01

Název: Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 05 Května 2021, 16:33:01
Za svou známou jsem poslal stížnost ČTÚ, který mě poslal do...

Nechce se mi věřit tomu, že by stačilo informovat zákazníka o změně smluvních podmínek jen posláním SMKy, která zvlášť do zahraničí nemusí vždy spolehlivě dojít.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: cocomoon 05 Května 2021, 18:40:25
Ještě se mi nestalo, že by sms nedošla.
Úplně stejně by jste se mohl vztekat, kdyby o změně informovali na adresu (protože přece žije v zahraničí), připadně to česká pošta nedoručila, nebo to poslali na email a spadlo to do spamu.

Jak si představujete takové správné informování o změně smluvních podmínek?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 05 Května 2021, 19:21:50
Jak si představujete takové správné informování o změně smluvních podmínek?

Minimálně ještě emailem, zvlášť, když ho má daný operátor k dispozici u účtu svého zákazníka. O to by neměl zákazník extra žádat. V daném případě by měl daný operátor prokazatelně doložit (log výpisy), že SMS zprávu skutečně doručil až na mobil zákazníka (přes své zahraniční partnery). Jinak to je jedna paní povídala...

Jde bohužel o operátora lichvářské společnosti PPF Kellnera a banánovou ČR (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/odsouzeny-janousek-na-horach-snimky-vezne-ktery-ma-byt-vazne-nemocen-143458)...

P.S. Pokud stačí jen SMSka, tak mohou rovnou zrušit elektronické podpisy a datové schránky.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: medved 05 Května 2021, 21:05:19
Kevil>
- Vase znama souhlasila se vseobecnymi podminkami (ze kterych cituje CTU) - moc nechapu, co ted chce/chcete resit
- zadny operator na svete neumi (a z definice ani nemuze umet) zarucit, natoz pak prokazat doruceni SMS na telefon prijemce

cocomoon> Pokud Vam zatim kazda SMS dosla, mate obrovske stesti. Splehlivost SMS se vseobecne precenuje :-), neco malo bych si dovolil o tom vedet.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lora 05 Května 2021, 22:35:32
Vzhledem k tomu, že se většinou změny podmínek dávají vědět drobným písmem na konci každoměsíční faktury, tak mně sms přijde ještě oukej.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: hh 06 Května 2021, 10:41:01
P.S. Pokud stačí jen SMSka, tak mohou rovnou zrušit elektronické podpisy a datové schránky.
DS slouží primárně státu, resp. veřejné správě (jdou sice za určitých předpokladů použít i mezi soukromými osobami, ale je to momentálně zcela okrajové využití).

V soukromoprávním styku není způsob, jak si mají/musí strany smlouvy oznamovat skutečnosti ovlivňující nebo měnící závazek, obecně nijak silně regulován. Nevím, kde se v obecném povědomí bere představa, že by se automaticky muselo doručovat např. doporučeně či prokazovat materiální doručení (není-li ve smlouvě/VOP sjednáno něco jiného, tak např. takový § 573 OZ v konečném důsledku konstruuje mnohem drsnější fikci doručení, než známe z procesněprávních předpisů typu správního řádu).

Konkrétně u služeb elektronických komunikací ale nad rámec obecného režimu máte velmi konkrétní regulaci v § 63 ZEK (na ten odkazuje i sdělení od ČTÚ). Tedy pokud vám nevyhovuje, jak má doručování operátor upraveno ve smlouvě/VOP, nebo trpíte stihomamem z nedoručení zprávy konkrétním způsobem, vždy máte možnost tyto změny sledovat někde na webu poskytovatele. Jestli je to rozumná či dostatečná regulace se neodvažuji soudit, ani netuším, jak to chodí třeba jinde v Evropě, ale nepřijde mi, že by to bylo jako celek proti-spotřebitelsky nevyvážené.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: sennheiser 06 Května 2021, 11:55:14
Tak osobně si také myslím, že SMS to úplně O.K. není.. Už jen z toho důvodu, že u operátora lze nechat vypnout zasílání SMS od operátora ( tzn. různé reklamní nabídky) a patrně mezi to bude spadat i změny VOP.
To, že ČTU jde na ruku operátorům se obecně ví.. Už jen propadnutí kreditu nebo nepřevádění nespotřebovaných dat do dalšího období je celkem nefer. Jednou si někdo koupil 5GB dat a jestli je vyčerpá v tento nebo jiný měsíc by operátorovi mělo být jedno ( nejsou to jogurty, co by se za měsíc zkazily)   Obdobně expirace kreditu.. Nabiju v lednu2020 částkou 500 a průběžně používám a v prosinci tam zůstává ještě 50,-Kč . Jaký je důvod, že v lednu 2021 o těch 50,-Kč přijdu??
Chápal bych to, kdyby se u nepoužívané karty -nebo naprosto minimálně využívané na volání- strhl nějaký " udržovací" poplatek (přece jen udržování karty v aktivním stavu stojí operátora nějaké peníze), ale u využívané karty a nebo propadnutí větší částky mi to přijde zas jako ojeb ze strany operátora.
Nevím tedy jak je to jinde v zahraničí jestli i tam operátoři běžně nepřevádí data nebo expiruje kredit?
( pouze u Slovenska O2 vím, že mi po roce kredit taky propadl - rok se člověk nemohl dostat pořádně na Slovensko,
tak se to nepoužívalo a pak najednou kredit fuč a karta deaktivovaná)
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 06 Května 2021, 11:59:55
V soukromoprávním styku není způsob, jak si mají/musí strany smlouvy oznamovat skutečnosti ovlivňující nebo měnící závazek, obecně nijak silně regulován. Nevím, kde se v obecném povědomí bere představa, že by se automaticky muselo doručovat např. doporučeně či prokazovat materiální doručení (není-li ve smlouvě/VOP sjednáno něco jiného, tak např. takový § 573 OZ v konečném důsledku konstruuje mnohem drsnější fikci doručení, než známe z procesněprávních předpisů typu správního řádu).

Nemyslím si, že by ve 21. století mělo stačit, že bude operátor posílat informaci o změnách svých smluvních podmínek poštovními holuby.

Jako zákazník mě vůbec nemusí zajímat, že "oznamovat skutečnosti ovlivňující nebo měnící závazek, obecně nijak silně regulován". Poslal jsem ČTU stížnost na jejich odpověď, ať doloží výpisy z logů tvrzení operátora o údajném doručení SMS zprávy na mobilní telefon mé známé v zahraničí.

Není povinností zákazníka, aby periodicky sledoval případné změny smluvních podmínek na webu operátora.

Normální by mělo být, že operátor automaticky informuje zákazníka o změnách svých podmínek pomocí všech el. kanálů, které má u daného zákazníka k dispozici a ne, že se bude vymlouvat, že o zasílán zpráv na email zákazník zvlášť nepožádal.

20 let dělám průvodce v zahraničí a to, že mi ne všechny SMSky přijdou, je zcela běžné.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: mhepp 06 Května 2021, 12:06:53
Osobně bych to spíše než jako právní otázku viděla jako otázku slušnosti. Firma, která mi pošle pouze SMS o tom, že můžu přijít o své peníze mi přijde v tomto směru jako nesolidní nezávisle na tom, co má ve VOP a je OK dle zákona. Ale bohužel je toto jiná otázka.

Ona je vysoce přeceňovaná i spolehlivost u e-mailu. O tom zase vím já...
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: hh 06 Května 2021, 12:51:11
Kevil: Nechci dělat advokáta operátorům, ČTÚ ani zákonodárci, ale to, co píšete, zkrátka neodpovídá realitě. To, že způsob vzájemného informování podléhá především smlouvě (a nějak regulován je jen výjimečně), by vás jako zákazníka obecně zajímat mělo.

V případě elektronických komunikací nějaká regulace nad rámec obecného režimu existuje, ale to, co si představujete, že by měla v 21. století obsahovat, tedy povinnost použít všechny známé el. kanály a navíc ještě dopis (jak píšete v podnětu ČTÚ), v ní jednoduše není.

Dopisovat si s ČTÚ samozřejmě můžete do omrzení, ale požadavek na dokládání logů a nějaké aktivní prověřování konkrétní věci u operátora je v této fázi mimo. ČTÚ má pravomoc řešit (téměř libovolné) spory účastníka s operátorem, ale to má nějaká pravidla (§ 129 ZEK) a z odpovědi vcelku jasně plyne, že takový návrh jste vy (resp. známá) zatím nepodal, tedy to ČTÚ posuzuje jako obecný podnět, který může sloužit jako podklad k zahájení nějakého řízení či kontroly, ale ČTÚ není povinen vyřídit ho konkrétním způsobem.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: medved 06 Května 2021, 13:08:36
Kevil> Dovolil bych si jen doplnit, ze do teto zcela jiste neprijemne situace se Vase znama dostala diky tomu, ze se pustila do dobrodruzstvi zvaneho 'virtualni operator'. Je to sice na prvni pohled o neco levnejsi, ale pri reseni jakehokoli problemu se obvykle vyhoda nizsi ceny rychle smaze.
Staci se zamyslet, proc si 'kamenni' operatori vytvareji 'konkurenci'. Urcite to neni proto, aby zakaznikum usetrili penize anebo prinesli kvalitnejsi sluzby.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Číkus 06 Května 2021, 13:15:51
Ovšem úplně nejvíc se přeceňuje česká pošta, o tom asi něco víme úplně všichni.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 06 Května 2021, 14:31:21
Kevil> Dovolil bych si jen doplnit, ze do teto zcela jiste neprijemne situace se Vase znama dostala diky tomu, ze se pustila do dobrodruzstvi zvaneho 'virtualni operator'. Je to sice na prvni pohled o neco levnejsi, ale pri reseni jakehokoli problemu se obvykle vyhoda nizsi ceny rychle smaze.
Staci se zamyslet, proc si 'kamenni' operatori vytvareji 'konkurenci'. Urcite to neni proto, aby zakaznikum usetrili penize anebo prinesli kvalitnejsi sluzby.

Jako expert na datové přenosy a telekomunikace o tom něco vím  ;). To, že jde o virtuálního operátora Kellnerovy lichvářské společnosti PPF ještě neznamená, že může okrást mou známou. Sám na to už doheliskiioval..., karma  ;).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: sennheiser 06 Května 2021, 17:21:59
Holt se tady dostáváme k pociťování reálných dopadů globalizace.Všechno se seskupuje, miliardáři kupují naprosto rozdílné komodity na trhu...A v určitých oblastech lidi nemají výběr kam jinam jít. Kontroverzní Kellner sice taky nakupoval různé firmy s naprosto různým zaměřením, ale za špatný proklientský přístup už nemůže on. To je už dáno systémem, kdy mega velké společnosti řízené další velkou mega společností už neberou lidi jako klienty ,ale jako jednotky pro generování zisku.
( vlastně i stát nás OSVČ oslovuje jako daňový subjekt) Dříve v malých společnostech byla taková ta lidskost, proklientský přístup. Dnes mi ukažete nějakou velkou firmu, které jde o jednotlivého zákazníka... Nebo i v jiných oblastech .. třeba firmy,které nevlastní ten slovenský ekonomický migrant... Vše co v rámci potravinářství "přebral" tak šlo kvalitou dolů.
Jediné řešení ( ale naprosto nereálné) je ignorovat produkty těchto megakorporací . V rámci potravinářství by to nějak šlo ( vynechat Penam a vše z holdingu...+ nebrat palivo s řepkou), ale u operátorů už není šance, jak se vyhnout nadnárodní společnosti. ( přičemž osobně si myslím, kdyby tady zůstali původní operátoři- Radiomobil, Eurotel a Oskar, tak by ceny mohly být i nižší - neživila by se cizí matka nebo místní miliardář a rozhodování by bylo v rámci lokální firmy- včetně určitě lepšího přístupu  ke klientům - i změnu VOP by pak dokázali snad zorganizovat lépe )
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: cocomoon 06 Května 2021, 18:12:19
Trošku mimo téma. Ale pokud vám propadne kredit, tak prostě jděte jinam, kde nepropadne.
Mám už hafo let předplacenku t-mobile, kterou využívám zcela sporadicky (pokusy, gms lokátor, atd..). Jednou za rok tam nabiju 200,- Kč a ktedit mi tam furt zůstává a nikam nemizí. Abych nezapoměl dobít, tak jsem si nastavil upomínku do kalendáře.
Občas kredit zužitkuju na nějakou platbu. Třeba sms jízdenku.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 08 Května 2021, 11:14:26
Trošku mimo téma. Ale pokud vám propadne kredit, tak prostě jděte jinam, kde nepropadne.

Téma je v rubrice "nedopravní tématika". Přechod k jinému operátorovi je samozřejmě možný, to ale neřeší problém okradení mé známé Kellnerovou PPF (O2, OpenCall).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lerion 08 Května 2021, 12:41:27
Pokud mate podezreni, ze doslo ke kradezi, doporucuji kontaktovat Policii a podat trestni oznameni. Ja si zatim otevru pivko a pockam, jak to dopadne.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 09 Května 2021, 11:51:37
...doporucuji kontaktovat Policii a podat trestni oznameni.

Na Aljašce se to s Kellnerem již vyřešilo samo, karma  ;). Mimochodem je zajímavé, že v době, kdy Češi nesměli cestovat ani do jiného okresu, natož do USA, novináře vůbec nezajímalo, jak je možné, že ho pustili na Aljašku na heliskiing.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lerion 09 Května 2021, 12:29:33
Pokud mate potrebu pokladat u nejbohatsiho cecha takove otazky, asi nema cenu se dal o cemkoli bavit.
Jinak jsem si ani jako "chudy" obcan CR nevsiml, se bych nesmel vycestovat do USA (narozdil od toho jineho okresu).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lora 09 Května 2021, 17:11:52
...doporucuji kontaktovat Policii a podat trestni oznameni.

Na Aljašce se to s Kellnerem již vyřešilo samo, karma  ;). Mimochodem je zajímavé, že v době, kdy Češi nesměli cestovat ani do jiného okresu, natož do USA, novináře vůbec nezajímalo, jak je možné, že ho pustili na Aljašku na heliskiing.

Co vás vede k tomu, že Češi nesměli cestovat do USA? A proč by ho neměli pustit na Aljašku? Pokud jste si nevšiml, tak doba domovních důvěrnic pominula...
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 09 Května 2021, 20:10:17
Co vás vede k tomu, že Češi nesměli cestovat do USA?

US extends entry ban for most European nations and Brazil (https://www.flightglobal.com/safety/us-extends-entry-ban-for-most-european-nations-and-brazil/142109.article)
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lerion 09 Května 2021, 23:20:32
Z clanku stale nevidim duvod, proc by Cesi nemohli cestovat do USA. Ano, v te dobe (clanek je z 25. ledna a pise o opatreni na 30 dni - netusim jak dlouho nakonec platilo - Kellner zemrel az 27. 3. a netusim jak dlouho tam vubec byl) USA nepovolovaly vstup cestujicim z Schengenu (a par dalsich). No, tak to vzal asi s mezipristanim nekde mimo...
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: IZS 12 Května 2021, 08:08:36
Ad změna smlouvy - jsem si jistý, že to bude ve vyúčtování, SMS by tam vesměs neměla hrát roli.

Kromě toho neznám "vypnutí SMS od operátora", nejspíš máte na mysli souhlas se zasíláním obchodních sdělení, což informace o změně OP zcela jistě není.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: hh 12 Května 2021, 08:21:08
Jak zhruba si představujete vyúčtování u předplacené karty?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: IZS 12 Května 2021, 08:27:13
Aha, to mi nějak uniklo, protože jinak mi ta otázka nedává smysl - operátor se vůči zákazníkovi bez smlouvy nezavazuje k tomu, že se podmínky nezmění a zároveň neexistuje jiný způsob, jak to dát uživateli SIM vědět (vím, má e-mail, ale to že ho má ho nezavazuje k tomu ho použít při komunikaci, pokud to není ve VOP).

Tím pádem mi uniká, co se tu vlastně řeší...
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 12 Května 2021, 10:10:42
Kellnerova PPF ojebává zákon nejen v tomto případě. Na TV reklamu Zonky si nyní posvítí ČNB:

Poměrně zásadní problém však nastává s uvedením výše RPSN. Zákon o spotřebitelském úvěru ve svém ustanovení § 91 odst. 1 písm. c) uvádí, že roční procentní sazba nákladů musí být uvedena alespoň stejně zřetelně jako jakákoli informace o zápůjční úrokové sazbě. V předmětných spotech však roční procentní sazba nákladů, tedy RPSN byla uvedena na první pohled nepoměrně menším písmem než informace o zápůjční úrokové sazbě. Předmětné reklamní spoty by proto mohly být v rozporu s požadavky, které pro reklamu na spotřebitelský úvěr vyžaduje zákon č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: hh 12 Května 2021, 11:31:39
[...] operátor se vůči zákazníkovi bez smlouvy nezavazuje [...]
Bez "smlouvy" (ve smyslu písemné smlouvy zavazující zákazníka k nějakému pravidelnému peněžnímu plnění) samozřejmě neznamená bez smlouvy v právním smyslu. Smlouvu uzavíráte i koupí dvou rohlíků a vaničky vlašáku ve večerce, a koupě předplacené karty není výjimkou. Netuším, jak jsou VOP pro předplacené karty obvykle nastaveny, ale jak expirace "kreditu" (ve smyslu nějaké časové limitace využití předplacené služby), tak změna podmínek v režimu § 1752 OZ není u tohoto typu smlouvy nijak z principu vyloučena.

Tím pádem mi uniká, co se tu vlastně řeší...
Každý to své. Samotný dotaz vyřešil vcelku podrobně už ČTÚ. Pan Kevil řeší nenávist k zesnulému Kellnerovi, sennheisera trápí globalizace, IZS oživuje zombie. Ostatní (včetně mne) krmí troly.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: swenak 12 Května 2021, 12:39:12
hh +1 :)
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: IZS 12 Května 2021, 13:27:19
Nechci přilévat olej do ohně, ale to já samozřejmě netvrdil, záměrně jsem napsal, k čemu ho to minimálně nezavazuje, namísto "k ničemu", což by skutečně evokovalo stav, že mezi operátorem a držitelem SIM není vůbec žádný vztah...

Ale máte pravdu, autor si sem chodí vylévat svoje komplexy s Kellnerem (zombievlákno s mrtvolou...?), takže pokračovat nemá smysl.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 12 Května 2021, 16:18:05
Primárně zde řeším, že ve 21. století není dostatečné informovat klienta o změně obchodních podmínek pouze pomocí SMSky, jejíž doručení nelze v zahraničí garantovat za situace, kdy má operátor k dispozici také email klienta. Vymlouvat se na to, že o zasílání informací na mail klient extra nepožádal je nesmysl.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lerion 12 Května 2021, 16:22:14
A ve 21. stoleti lze garantovat doruceni emailu?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 12 Května 2021, 16:23:29
Z clanku stale nevidim duvod, proc by Cesi nemohli cestovat do USA. Ano, v te dobe (clanek je z 25. ledna a pise o opatreni na 30 dni - netusim jak dlouho nakonec platilo - Kellner zemrel az 27. 3. a netusim jak dlouho tam vubec byl) USA nepovolovaly vstup cestujicim z Schengenu (a par dalsich). No, tak to vzal asi s mezipristanim nekde mimo...

12.5.2021 Z článku: "USA stále blokují vstup do země Britům i občanům EU."

Americké aerolinky se přidaly k britským v tlaku na obnovení transatlantických letů (https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/americke-aerolinky-se-pridaly-k-britskym-v-tlaku-na-obnoveni-transatlantickych-letu-40359994)
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 12 Května 2021, 16:26:37
A ve 21. stoleti lze garantovat doruceni emailu?

Určitě s větší úspěšností, než doručení SMSky přes x mezinárodních operátorů. Pokud by s tím i tak měl operátor problém, nic mu nebrání poslal doporučený dopis.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: alo.is 12 Května 2021, 17:18:50
Minimálně rozum by měl zabránit rozesilat milionům klientů doporučené dopisy s informací o změně smluvních podmínek.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: medved 12 Května 2021, 22:37:58
A ve 21. stoleti lze garantovat doruceni emailu?

Určitě s větší úspěšností, než doručení SMSky přes x mezinárodních operátorů. ...
Prisaham, ze uz jsem na Vase bludy a narky nechtel reagovat ... nicmene zvedavost mi neda. Pred casem jste v tomto vlakne uvedl, cituji: "Jako expert na datové přenosy a telekomunikace o tom něco vím". Mohl byste mi prosim priblizit, z ceho plyne Vase presvedceni o tom, ze jste expertem v teto oblasti?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 12 Května 2021, 23:31:30
Mohl byste mi prosim priblizit, z ceho plyne Vase presvedceni o tom, ze jste expertem v teto oblasti?

Možná, že třeba při tankování používáš platební kartu, kterou jsem měl na starosti zde zavést ;). Těžko by mě asi také zaměstnaly na vedoucích pozicích přední firmy v oblasti telekomunikací, jako je třeba americká Motorola :).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: pk202 13 Května 2021, 00:41:30
Hmm ... a posílal jste z těch vedoucích pozic zákazníkům doporučeným dopisem například oznámení o tom, že vyšla kritická záplata SW pro jejich zařízení ? :) :) :) 
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: medved 13 Května 2021, 07:19:39
Kevil> Aha, dekuji. V tom pripade se moje predstava o tom, kdo je to expert na datove prenosy a telekomunikace s tou Vasi diametralne rozchazi. Nastesti. A take to vysvetluje fakt, ze nemate predstavu o tom, jak a kudy se dorucuji SMS a emaily.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 13 Května 2021, 14:50:02
Hmm ... a posílal jste z těch vedoucích pozic zákazníkům doporučeným dopisem například oznámení o tom, že vyšla kritická záplata SW pro jejich zařízení ? :) :) :)

Určitě mi nechodily zprávy od Microsoftu o záplatách SMSkou.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: pk202 13 Května 2021, 20:45:39
Nevyhýbejte se odpovědi prosím. Tak posílal jste svým zákazníkům podobné obecné informace (týkající se prakticky všech zákazníků) doporučeným dopisem - jak požadujete po svém operátorovi nebo ne ?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 13 Května 2021, 23:30:49
Nevyhýbejte se odpovědi prosím. Tak posílal jste svým zákazníkům podobné obecné informace (týkající se prakticky všech zákazníků) doporučeným dopisem - jak požadujete po svém operátorovi nebo ne ?

Nikdy jsem nebyl v pozici operátora.

V dnešní době snad není problém, aby operátor sdělil zákazníkovi změnu obchodních podmínek všemi elektronickými kanály, které má u daného zákazníka k dispozici (SMS, email, datová schránka). SMS a email ho navíc prakticky nic nestojí.

Pokud operátor v případě sporu neprokáže doručení zprávy na mobil či do mailu zákazníka výpisy z logů (doložení je jeho problém), je jeho tvrzení o informování zákazníka neprůkazné a v případě sporu, jako je tento, by měl mít vždy pravdu zákazník.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: pk202 14 Května 2021, 02:05:26
Tak se zeptám ještě jednou - rozesílala firma Motorola v době kdy jste byl u ní na vedoucí pozici zákazníkům podobné obecné informace jako je změna VOP (týkající se prakticky všech zákazníků) například informaci o kritické záplatě SW nebo BIOSu doporučeným dopisem ?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 14 Května 2021, 11:51:26
Tak se zeptám ještě jednou

Ty jseš asi Tatar, Motorola nikdy žádným operátorem mobilních sítí v ČR nebyla.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: solaris 14 Května 2021, 12:13:34
Můžete prosím diskusi držet v gentlemanském tónu, bez spekulací o národnosti či jazykové příslušnosti účastníků?

Vy jste poslal stížnost na ČTÚ, ČTÚ vcelku zevrubně rozborem všeobecných podmínek operátora dospěl k závěru, že postup operátora byl v pořádku. Vy s odpovědí ČTÚ nejste spokojen a očekáváte, že Vám ČTÚ dá vždy za pravdu. Odpověď účastníků fóra vesměs byla, že očekávání jsou pěkná věc, ale pokud firma jede podle svých podmínek a SMSku její ústředna odeslala, k porušení smluvního vztahu nedošlo.

Je to korektní shrnutí situace?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 14 Května 2021, 20:20:35
Je to korektní shrnutí situace?

Situace je jasná, není co shrnovat  ;). Počkám si na odpověď ČTU. Vždy je zde ale možnost věc vyřešit za pomoci médií. Je otázkou, zda to PPF bude kvůli pár stovkám stát za to 8). Jak jsem psal, už je řeší ČNB za porušení zákona v TV reklamě.

Mj. mi Motorola v minulosti pomohla vyřešit jiný problém. Při cestě na konferenci do Phoenixu v Arizoně mi letecká společnost ztratila zavazadlo. Na místě jsem si v rámci cestovního pojištění karty koupil nový oblek, jehož proplacení pak nechtěla společnost American Express v Praze uhradit se "zdůvodněním", že letenka nebyla hrazena firemní kartou na mé jméno, ale jinou kartou společnosti Motorola.

Právníci v Chicagu to rychle vyřešili. Ředitel American Express v Praze dostal padáka a společnost úhradu obleku mou kartou uznala  :).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: pk202 14 Května 2021, 20:27:58
Ty jseš asi Tatar, Motorola nikdy žádným operátorem mobilních sítí v ČR nebyla.

 ;D ;D ;D
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: johncreek 14 Května 2021, 21:34:59
Právníci v Chicagu to rychle vyřešili. Ředitel American Express v Praze dostal padáka a společnost úhradu obleku mou kartou uznala  :).

Nemáte tip pro mladého cucáka studující-ho VŠ, jak se jednou stát tak mocným a úspěšným mužem jako vy?

To co říkáte je možná i pravda, ale díky vašemu podání mi to připomíná Mike Pána, jeho špičkovej tým 50 právníků včetně bývalého ministra za zády a nejlepšího přítele, absolutní špičku a kápa správního práva, pana Kocourka :) Ti se nezmohli na nic víc, než s obdobně podanými historkami machrovat na měšťáky, kteří akorát chtěli čárku a jít domů. Osobně jsem dosud žil v dojmu, že ti skutečně úspěšní jsou spíše skromní a neradi o svých úspěších mluví (viz. třeba Petr Kellner, Křetínský, Sekyra..), už vůbec je nevytahují v debatách na stírání oponentů, ale možná to byl jen blud.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 14 Května 2021, 22:38:35
Nemáte tip pro mladého cucáka studující-ho VŠ

Řídím se zásadou: "Nebát se a nekrást"  ;). Dokonce i v opozici jsem přinutil ODS plnit náš volební program  8).

P.S. Kdyby Kellnerovi, který založil PPF s počátečním kapitálem 100 tis. Kč, nepůjčili soudruzi ze s.p. Sklo Union Teplice 40 mil. Kč do začátku podnikání (přepočtem na dnešní peníze cca 0,5-1 mld. Kč), je otázkou, zda by tak rychle získal podíl z 0,25% na 98,93%. Pro jistotu sídlí firma v Nizozemsku.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lora 14 Května 2021, 22:53:35
No doprdele, vás bych chtěl potkat někdy u piva, vsadím se, že s váma musí být velká sranda
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: hh 15 Května 2021, 01:57:40
lora +1
Normálně by téma už dávno bylo zamčeno, ale to by nesměla být s panem Kevilem taková psina. Snad nás ještě pobaví, než mu někdo opraví dávkování ...
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: IZS 16 Května 2021, 00:47:07


P.S. Kdyby Kellnerovi, který založil PPF s počátečním kapitálem 100 tis. Kč,........ je otázkou, zda by tak rychle získal podíl z 0,25% na 98,93%. Pro jistotu sídlí firma v Nizozemsku.

Vy máte plno řečí, ale máte v tom pěkný guláš, tak byl zakladatel, nebo ten podíl získal??
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Behemot 16 Května 2021, 13:01:37
Pokud vím, podílníků snad bylo víc, na začítku dva majoritní a pak postupně přebral všechno.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: IZS 16 Května 2021, 21:02:50
Tak založili to Kellner a Minx, jsem moc líný na to ten puzzle rozkrývat úplně, ale založeno bylo v lednu 1997, v březnu už Kellner vystupuje jako jediný akcionář, leden 1998 vlastnil 99 ze 100 akcií Kellner, zbylou jednu Minx.
Tedy pokud se bavíme o PPF, a. s.

A mimochodem na otázku kde ty prachy vzal, odpovídá přímo název té společnosti.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 17 Května 2021, 09:42:36
Doteky Petra Kellnera na severu Čech. Jeho cesta na vrchol začínala v Teplicích (https://teplicky.denik.cz/zpravy_region/petr-kellner-vzpominka-severni-cechy-2.html)

Z článku:
Pro účast v připravované kuponové privatizaci potřebovala PPF miliony korun na reklamní kampaň. Kapitál poskytla státní společnost Sklo Union, jejíž manažeři Jaroslav Přerost a Štěpán Popovič se stali členy představenstva PPF. Na rozjezd tehdy sklárny budoucímu gigantovi půjčili 20 milionů korun, dalších dvacet milionů bylo formou kapitálového vkladu.

Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lerion 17 Května 2021, 10:31:21
Kevil: rad bych se zeptal, zda neplanujete poskytovat i nejake sluzby v podobe osobniho coachingu? Co tak vidim, vyznate se perfektne v ekonomii, datovych prenosech, politice a jiste mnohem dalsim. Velke spolecnosti kvuli vam vasemu obleku vyhazuji reditele a politicke strany kvuli vam meni svoje programy. Rad bych se v ramci osobniho rozvoje alespon pokusil priblizit takove kapacite, jako jste vy.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 07 Června 2021, 15:31:38
Poté, co jsem poslal druhou stížnost ČTÚ, ať mobilní operátor doloží, že skutečně doručil SMS zprávu na mobil mé známé v zahraničí, najednou "údajnou" SMS zprávu ČTU vůbec neřeší, nereagoval na ni a pro změnu se odvolává na standardní podmínky smlouvy s mobilním operátorem viz přiložená odpověď ;).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lerion 07 Června 2021, 17:15:47
Citace
Ve stiznosti jste uvedl, ze jako expert na datove komunikace, telekomunikace a byvaly IT reditel spolecnosti XXX Urad zadate, aby si u operatora OpenCall vyzadal dolozeni udajneho doruceni SMS zpravy na mobilni telefon Vasi zname v USA...

Mam z toho pocit jen ja nebo si z vas i na CTU delaji legraci?  :D

A jeste se zeptam, zda jejich odpovedi rozumite. Mne totiz prijde velmi srozumitelna a jasna.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: medved 07 Června 2021, 21:08:20
lerion> nejste v tom sam ...
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lora 07 Června 2021, 21:25:24
Ajajaj, koukám, že Český telekomunikační úřad se vás nezastal. Už máte naplánované další kroky v tomto boji, nebo to necháte potupně jen tak?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Číkus 07 Června 2021, 21:29:51
Já bych od ČTÚ čekal spíš něco takového:

(https://www.snopes.com/tachyon/images/photos/sports/graphics/brownslet2.jpg)
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 07 Června 2021, 21:38:19
Pročetl jsem si to ještě pořádně znovu a všiml jsem si, že ČTÚ vůbec neřešil, zda byla "údajná" SMSka skutečně mé známé doručena. Žádal jsem, aby to prokazatelně doložili výpisem z logů zahraničních partnerů.

Odvolali se na všeobecné obchodní podmínky s tím, že kredit při nevyčerpání propadne po 1 měsíci s tím, že to mobilní operátor, začal prostě uplatňovat i když to dříve neuplatňoval o čem svědčí chat operátora (když SIM dobijete do 6. května...).

Prostě klasický bordel právníků. Nejdříve se ČTÚ odvolává na změnu obchodních podmínek zaslaných "údajnou" SMSkou a když po nich chci, ať doručení SMS doloží, přehodí vyhýbku a začnou se odvolávat na všeobecné obchodní podmínky.

Poslal bych všechny právníky do (_!_) a vykopal je z teplých kanceláří. I toaletářka má u mě větší úctu za její práci, než oni.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Behemot 07 Června 2021, 22:33:31
Tak sem si to přečetl, kredit propadával od samýho začátku v roce 2017. Odkud ste přišli na to, že ne?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: IZS 08 Června 2021, 00:11:01
Prostě klasický bordel právníků. Nejdříve se ČTÚ odvolává na změnu obchodních podmínek zaslaných "údajnou" SMSkou a když po nich chci, ať doručení SMS doloží, přehodí vyhýbku a začnou se odvolávat na všeobecné obchodní podmínky.

Poslal bych všechny právníky do (_!_) a vykopal je z teplých kanceláří. I toaletářka má u mě větší úctu za její práci, než oni.

To je samozřejmě jedna možnost, jak to podat. Druhá možnost je, že na světě existují imbecilní jedinci, kteří namísto uznání vlastní chyby budou vinit všechny kolem sebe. Tak jste si chtěl pohonit ego před známou, jak jí všechno zařídíte a ono to nevyšlo. Přál bych vám jít si zkusit do kterékoli advokátní kanceláře pracovat, divil byste se, co vás tam všechno čeká (vedle chytrolínů, jako jste vy). Váš názor by se poměrně rychle změnil. A nadávat sice můžete, ale až budete potřebovat právníka kvůli rozvodu, dědictví nebo průseru, kterých nasekáte beztak hromadu, tak sklapnete paty a za nějakým právníkem ještě rád dolezete.
Žádný spor nezačíná slovy "nic jsem neudělal a postupoval jsem přesně v souladu se smlouvou/zákonem", ale samozřejmě tu máme i již zmíněnou druhou možnost interpretace, a to jsou ti zpropadení právníci - a Kellner.

S vašimi příspěvky na úrovni diskutéra z iDnesu a odporem k právníkům nechápu, co děláte na fóru, které je zaměřené na pomoc ve správních řízeních, kde je koncentrace lidí, kteří mají s právem co dočinění, značně vyšší.
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: johncreek 08 Června 2021, 00:58:45
Kevil > Já stále nechápu, proč zde tento topic živíte. Mně je jedno, co vyrábíte a nejsem ani do této vaší causy zabroušen, ale evidentně si tu z Vás prakticky všichni dělají prdel a vy stále a stále zveřejňujete další příspěvky, jako kdyby to ještě někdo bral vážně. Myslím, že se vám dostalo názoru/zhodnocení minimálně od dvou právníků, kterými však pohrdáte. Co víc tedy ještě čekáte a chcete?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: pk202 08 Června 2021, 09:53:32
Don Quijote de la Mancha na své Rozinantě bojuje se zlým operátorem...
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 08 Června 2021, 11:09:23
...namísto uznání vlastní chyby...

"Chybu" mé známé nikde nevidím. Operátor ji prokazatelně sdělil, že o kredit nepřijde, když ho dobije do 5. května, což udělala. Kredit jí pak stejně sebrali nejdříve s odvoláním na nedoručenou SMSku a pak se vymluvili na všeobecné obchodní podmínky.

Mé vyjádření směřovalo primárně na právníky ČTÚ. Co si o mě někdo myslí, je mi úplně ukradený. Jak říkal Hitler: "Lidi jsou masa, která se musí hníst"  ;).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Číkus 08 Června 2021, 11:12:34
Nebylo by rozumnější to probírat na správně zaměřeném fóru (https://forum.mobilmania.zive.cz)?
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: medved 08 Června 2021, 11:30:34
Cikus> tam on resi pokuty a DS (https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1308784&p=12623880&sid=8e813d4dbab5a8c29330d9ba5654ea22#p12623880) ... veci kolem mobilu resi tady, celkem mi to v kontextu jeho osobnosti dava smysl :-).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: lerion 08 Června 2021, 12:40:47
Timto bych rad verejne zhatoval uzivatele PeTr7650 z AutoRevue fora :D
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 08 Června 2021, 12:43:02
Jak je mým zvykem, ještě jsem to nevzdal ;). Dám vědět, zda se mi podaří z PPF (O2, OpenCall) ty peníze dostat  8).
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Behemot 08 Června 2021, 16:58:27
Timto bych rad verejne zhatoval uzivatele PeTr7650 z AutoRevue fora :D
Mimo to, že mě napadá, esli nejseš ten obtížnej udavačckej chuj z D-F, tak jako co? Budeš příště postovat lidi, jak si chodí koupit rohliky? Koho by to napadlo, že  ::)
Název: Re:Mobilní operátor, změna podmínek SMSkou
Přispěvatel: Kevil 17 Června 2021, 14:43:40
Přikládám odpověď ČNB, které jsem poslal stížnost na TV reklamu ZONKY (PPF, O2, Open Call - Kellner), kdy v rozporu se zákonem není v reklamě uvedena nejvyšší sazba RPSN nejvyšší velikostí písma použitou v reklamě.

"Odpověď" ČNB je klasicky o ničem...