30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: [1] 2 3 ... 10
 1 
 kdy: Dnes v 10:49:50 
Založil Albert - Poslední příspěvek od sennheiser
Co když PC není můj ale firmy, což je pravda?

Já si platím si připojení k internetu ...

mám platit nebo ne?

Velmi dobrý bod! Navíc já třeba mám služební telefon i notebook od zahraničního zaměstnavatele.

bohužel ano..
Poplatníkem televizního poplatku je fyzická osoba nebo právnická osoba, která vlastní
televizní přijímač. Jestliže drží4) nebo z jiného právního důvodu alespoň 1 měsíc užívá televizní
přijímač fyzická osoba nebo právnická osoba, která není jeho vlastníkem, je poplatníkem tato
osoba

 2 
 kdy: 30 Dubna 2025, 18:46:14 
Založil Marack666 - Poslední příspěvek od stanice35
Tak to majitel takového vozu nebude mít moc soukromí, když všude budou data o jeho jízdách.

 3 
 kdy: 30 Dubna 2025, 16:44:20 
Založil Marack666 - Poslední příspěvek od mungo
ad 4) IMHO ano. Může to být totiž politicky prezentované třeba jako velká výhoda autonomního řízení, nebo jako že navrhovatel podporuje jednotlivce proti velké zlé firmě. Ale až ve chvíli, kdy bude mít výrobce odpovědný za ..ehm.. autonoma k dispozici dostatek informací, aby se mohl vyvinit. Naivním přístupem k tomu stačí sledovat a archivovat parametry timestamp + autonomní jizda on/off.

Aktuální proces výzev za rychlost bude mít třeba o krok navíc - udejte řidiče NEBO výrobce vozu v autonomním režimu. Úředník/automat ho obešle, ten koukne do svých logů k danému vozu (data se přece už sbírají v reálném čase) a buď zaplatí, nebo napíše že vůz v danou dobu nebyl v autonomním režimu. Dále jako by se udaný řidič nepřiznal.

Nemám informace o tom, co všechno se teď v reálném čase z aut sbírá, ale třeba už automobilky ta data mají. Navíc do budoucna se mají třeba data o spotřebě sdílet se státními a nadstátními institucemi, takže zavést tohle by byla kapka v moři a ten úředník se do toho bude moct podívat sám. Hergot, jak nad tím uvažuju, vždyť by to mohl udělat automat už před odesláním výzvy a je vyřešeno :)

Ale třeba to prostě zůstane na provozovateli. Má dost rozumu půjčovat auto tak, aby nepáchal přestupky, tak jistě má i dost rozumu vybrat takový autonomní vůz.

 4 
 kdy: 30 Dubna 2025, 14:37:52 
Založil Marack666 - Poslední příspěvek od gumidos
Vznikne celá řada právních otázek, na které nebude jednoduchá odpověď, např.
1) senzory autonomního vozidla přehlédnou překážku - bude odpovědný výrobce vozidla? výrobce software vozidla? prodejce vozidla? nebo řidič vozidla, provozovatel atd?
2) co se stane, pokud provozovatel prošvihne nějakou garanční kontrolu - přejde odpovědnost v případě 1 na jinou osobu? a na koho?
3) v případě POV, která je konstruována na principu objektivní odpovědnosti dojde ke změně? Bude odpovědným výrobce? nebo někdo jiný?
4) v případě přestupku na úseku rychlosti přestane být v režimu autonomní jízdy odpovědným řidič/provozovatel?
5) bude se zkoumat dostatečná čitelnost značek pro senzory autonomních vozidel  v případě překročení rychlosti? různé výšky umístění, případně natočení, zrezlé značky apod.?

těch problémů vyleze 1000 a v naší lihově bolševické zemi, kde musí být s plebsem zatočeno odhaduji, že si zákonodárce vytře prdel nějakými problémy a ponechá odpovědnost v nezměněné podobě, protože to pro něj bude nejjednodušší.

upgrade:
pracovní skupiny (rozumějme bruselské pracovní skupiny) rozmýšlejí, že se odpovědnost rozpadne na  3 větve 1) řidič/provozovatel 2)výrobce vozidla 3) výrobce software vozidla. Nutná bude černá skříňka v trochu odlišné podobě - resp. s archivem úplně všeho. Povinné ručení by zřejmě v 1. kole šlo "postaru" za provozovatelem vozidla a následně by se plnění regresovalo po těch dvou dalších větvích viníků. Zatím se počítá s orientací pomocí satelitní navigace jako nutnou podmínkou, mezi další sekundární podmínky patří velmi přesné značení krajnic, jízdních pruhů atd.

 5 
 kdy: 30 Dubna 2025, 13:31:19 
Založil AntraX - Poslední příspěvek od AntraX
V Praze už třičtvrtě roku nežiji, takže těžko budu hledat svědky. To, že to maloval soused tipuji na základě provedení, a rozestavěných domácích kuželů, když to bylo ještě mokré. Navíc jsou vidět i zbytky bílých čar původního parkovacího místa. Bohužel na streetview jsou vidět už v roce 2019, tak jedině, že by je obtáhl, ale i na streetview jsou vidět jak bílé tak žluté čáry a vždycky to vypadalo tak nějak samo domo.

Celé to muselo být na udání, protože tam stál kde kdo, ale já toho souseda jednou potkal a když láteřil jestli mi nevadí, že si ty místa platěj, jsem mu suše řekl, že ne a odjel jsem.

106ka poslána, tak uvidím co přijde. Přemýšlím, jestli na tu výzvu vůbec reagovat, když se se spisem stejně ani neseznámím. Naštěstí je to z doby, kdy už jsem se stěhoval pryč, takže by toho nemělo být víc.

 6 
 kdy: 30 Dubna 2025, 13:03:48 
Založil AntraX - Poslední příspěvek od mungo
Výzva je pro porušení § 4c) [Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen] řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace. Takže skutečně kvůli značení.

K tomu, co píše kolega Urban bych se navíc ujistil, že v místě není jiná značka/zóna upravující parkování. Jestli ano, bude potřeba se vypořádat i s ní.

I když v passportu značka nebude, bude IMHO potřeba se připravit na argument presumpce správnosti dopravního značení. Viz judikát KSUL 2022:
https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/ksul/141-ad-4-2022-33

"..dopravní značky jsou správním aktem, kterému svědčí presumpce správnosti, tzn., že na dopravní značku se musí nahlížet jako na zákonnou, dokud není prokázán opak, tedy až do okamžiku, kdy k tomu příslušný orgán vysloví její nezákonnost."

Třeba to orgán nenapadne použít, ale pokud ano, tak je potřeba nějak postavit tvrzení, že jste od začátku věděl, že značka je podomácku vyrobená a tedy neplatná (nemohl souseda vidět malovat někdo jiný, kdo Vám to řekl?).

 7 
 kdy: 30 Dubna 2025, 12:38:03 
Založil AntraX - Poslední příspěvek od Urban.
Pošlete 106ku správci komunikace, což by v tomto případě měl být TSK Praha, aby vám poskytli pasport dané komunikace včetně dopravního značení. Tím si ověříte, jestli opravdu byly žlutý čáry domalovány svépomocí. Pokud ano, udejte se jako řidič a ve správním řízení namítněte neplatnost dopravního značení.

 8 
 kdy: 30 Dubna 2025, 12:14:04 
Založil AntraX - Poslední příspěvek od AntraX
Díky za rychlou reakci, příloze dávám procenzurovnanou výzvu zkrácenou o hlavičky a platící a udávací část.
Přiloha mi nešla, tak odkaz https://www.imagebam.com/view/ME11LKPY

 9 
 kdy: 30 Dubna 2025, 11:26:49 
Založil AntraX - Poslední příspěvek od mungo
Bez znalosti toho, jak přesně je formulovaný domnělý přestupek a jak ono místo vypadá těžko radit. Pokud bych se chtěl soustředit na podoma vyrobené značení, tak rychlý google mi vyhodil toto:
https://www.rokvobci.cz/rukovet-starosty/detail/207-umistovani-dopravniho-znaceni/. Chtěl bych to vidět - není dokumentace, není značka.

Nahrajte anonymizovanou výzvu a bude jasněji.

 10 
 kdy: 30 Dubna 2025, 11:06:21 
Založil MatesBrno - Poslední příspěvek od ladin
Jednoznačně začít srovnávačem a pokud má člověk potřebu to neřešit přes zprostředkovatele, tak pak zkusit 2-3 nejlepší nabídky získat přímo. Ale z minulosti mám zkušenost, že na svých stránkách nabízí ceny srovnatelné s srovnávači jen jedna pojišťovna.

Stran: [1] 2 3 ... 10