30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Omega

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10
106
Měl bych dotaz na jedince s větší zkušenosti s DS než mám já.

V případě, že podám DPFO nebo přihlášení k dani z nemovitostí přes daňový portál

https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/uvod/vstup.faces

pomocí EPO formulářů a podepíši ho přihlášením se do DS, dojde k doručení nepřečtených zpráv v DS?

107
Rychlost / [WIN]Dva přestupky v jednom SŘ
« kdy: 18 Března 2016, 15:27:54 »
Prosím o přesun do kuchyně, začnu sem o víkendu sypat dokumenty.

Případ: Dvakrát překročení do 20 km/h v obci (RAMER a MicroDigiCam)


PS: Nemůžu je donutit vložit návody a rozbít níže uvedený judikát. S Ramerem se mi nepřímo přiznali, že neznají návod a neustanovují vozidlo před měřením. Na MicroDigiCAM asi nic nevymyslím.

"Nad rámec správní orgán uvádí, že problematikou oprávněnosti a proškolením policistů k obsluze měřícího zařízení se zabýval i Nejvyšší správní soud, a to v Rozsudku ze dne 3.3.2011 sp.zn. 7As 18/2011-54".

108
Já bych tam určitě přihodil fakt, že mají dvě auta v záběru jedoucí ve stejném směru a ať prokážou, že změřili zrovna Vás.

U RAMERu by to měření bylo neprůkazné hned ze dvou faktů:
  • překážka v ose antény
  • 2 auta ve stejném směru v ose antény

U MDC si už tak jistý nejsem. Minimálně tam nikde nevidím záměrný kříž.

PS: Že jim fakt není blbý měřit 20 m za cedulí.  :o

109
Rychlost / Re:1) bitva, AD9T a 61KMH v obci
« kdy: 29 Února 2016, 15:46:17 »
https://www.google.cz/maps/@49.6378294,16.5199875,3a,75y,202.17h,71.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3bd9OSy5mIcTT1Z4BVDY1A!2e0!7i13312!8i6656

Každopádně si tady na fóru prostudujte návod na RAMER AD9 a na ústní jednání s MP si připravte pár návodných otázek, hlavně co se ustanovení radaru týče.

Obsluhy aut s radarem Vám klidně do protokolu potvrdí, že když se vrátí na místo měření, tak auto ani znovu neustanoví. ;-)

Určení povolených míst k měření od PČR říká - od ul. Brněnská "u kapličky", přičemž místo není určeno číslem popisným, ani orientačním, ani křižovatkou s jinou komunikací.
Navíc, vy jste byl změřen opravdu přímo u té kapličky. Nešlo by to místo rozporovat?

Edit: Teď koukám, že to byla trojnožka a nikoliv auto, ale ustanovit to musí taky. U trojnožky je menší šance, že se na vykašlali, protože to stačí ustanovit jen jednou.

110
Rychlost / Re:Ramer 10 Dotazy
« kdy: 26 Února 2016, 08:26:41 »
ad1) Obsluha radaru vybírá z hlavního snímku dva zvětšené výřezy (řidiče a RZ) pro identifikaci.
ad2) Nelze přesně určit, ale měření bylo nastaveno s citlivostí na 30m.
ad3) Podle pozice auta to vypadá, že ano. Úředníci na to mají šablony (aspoň v našem kraji). Viz sekce odborná literatura - vyhodnocení záznamů.
ad4) Mimo moje znalosti.
ad5) Takhle se do toho dostanou asi jen vývojáři z RAMETu.
ad6) Zoom je 28mm (ve snímku pod citlivostí).
ad7) Při měření z místa se snažím rozporovat úhel z důvodu nezaměření pozice vozidla, ale to je při změření za jízdy nepoužitelné.

Byl to Passat B7 nebo jste se stal jedním z prvních zákazníků Octavia III (klidně do SZ)? ;-)

111
Podle Google earth je to 500m. A neměla by ta vzdálenost být i na papíře, který k tomu fízlové dodají?

Na záznamu o přestupku z MicroDigiCam je určitě přímo změřená vzdálenost.

112
To jako WTF? To nemůže přece u soudu ani omylem obstát. Museli by mít naprosto přesně cejchovaný tachometry (žádný tolerance +5 %, +10 %!), pravidelně přezkušovaný atd. na který by byl ten bazmeg přímo napojen. A chci vědět ověřenou přesnost té celé srandy, v závislosti na osazených pneumatikách, stavu vzorku, nahuštění atd.

Přesně tak to je, ocejchovaný rychloměr, při výměně pneu musí udělat kontrolní měření ujeté vzdálenosti. Mají to už i B7 Passaty ze skrytého dohledu (taky RAMER 10C).

113
"Průměr má 114 kilometrů v hodině,“ říká Jan Šturma ... a na fotke ramer.
Takze co, chyti to Genovo?

RAMER 10C má pasivní mód, který jim umožňuje měřit podobně jako PolCam. Takže pokud mají radarovou hlavu vypnutou, tak není co zachytit.

Z návodu:

Měření rychlosti se provádí tak, že měřící vozidlo vybavené měřícím zařízením se za
jízdy přiblíží na bezpečnou vzdálenost za sledované vozidlo cílové (10 m až 100 m). Měřící
vozidlo ustálí svoji rychlost a v průběhu doby minimálně 10 s sleduje cílové vozidlo tak, aby
na displeji, kde je cílové vozidlo průběžně zobrazováno, nebyla patrná změna velikosti
sledovaného vozidla při neměnné hodnotě záběrového úhlu objektivu (ZOOM). To znamená,
že měřící vozidlo musí jet rovnoměrnou rychlostí za sledovaným vozidlem, pokud možno, v
neměnné vzdálenosti a na snímcích musí být cílové vozidlo na posledním snímku stejné
velikosti nebo menší než na snímku prvním.

Při těchto podmínkách je rychlost měřícího vozidla rovna rychlosti sledovaného
vozidla a ručně se provedou minimálně 3 obrázky během 10 s (přičemž mezi prvním a
posledním snímkem musí být časová prodleva alespoň 10 s). Na pořízených obrázcích je
zobrazeno jak sledované vozidlo, tak i údaj o rychlosti služebního vozidla, čas a datum
měření. Rozdíl mezi rychlostmi na jednotlivých snímcích nesmí být větší než ±3km/h do
100km/h nebo ±3% nad 100km/h.

114
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tak-vypada-skryty-policejni-dohled-reportaz-ze-sluzby-v-utaj/r~2bcb3b98ce7a11e593630025900fea04/

Rejžujeme, dokud to jde
"Na první pohled je to prostě dálnice. Však se také brzy, prý až se dokončí oplocení kvůli zvěři, stane silnicí pro motorová vozidla podle nové klasifikace. To se bude smět jezdit bez rizika pokuty až stodesítkou, nyní je však limit nastaven jako na každé jiné silnici v Česku nacházející se mimo obec na 90."

Trainspotting cykloedition
"Čekáme asi hodinu, ale auta výstražná červená světla předcházející zhruba o dvacet sekund spuštění závor respektují. Neudělá to ale nedočkává dvojice cyklistů, kteří nevyčkali, až po přejezdu vlaku a zvednutí závor také zhasnou červená světla. Stojí to pak každého stokorunu."

115
Odborná literatura / Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« kdy: 08 Února 2016, 14:44:01 »
Jestli chápu dobře nový § 6b, tak po každé autonehodě, u které bude PČR, Vám můžou sebrat/zadržet ORV a Vy budete muset na technickou než Vám ho vrátí.

Nebo se pletu? Přijde mi to jako hozená kost pro provozovatele STK.

http://www.mesec.cz/zakony/silnicni-zakon/zneni-20160220/

§ 6b
(1) Zjistí-li se při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy nebo při objasňování dopravní nehody nebezpečná závada, která vzhledem ke své povaze nebo rozsahu významně zvyšuje ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo nepříznivé působení provozu vozidla nebo jízdní soupravy na životní prostředí, zadrží policista osvědčení o registraci vozidla vykazujícího takovou závadu a vydá o tom řidiči vozidla nebo jeho provozovateli, je-li přítomen, doklad. Doklad o zadržení osvědčení o registraci vozidla policista vydá, i pokud osvědčení nelze zadržet z důvodu, že je řidič nemá u sebe.

116
Odborná literatura / Re:Rychloměr MicroDigiCam LTI - certifikát
« kdy: 06 Ledna 2016, 21:23:32 »
Měl bych dotaz k ověřovacímu listu na MicroDigiCam LTI.

Jedu první správní řízení s lidarem a všiml jsem si zajímavé věci.
Na osvědčení k radarům (RAMER 10C a AD9C) co mám k dispozici, je vždycky uvedená nutnost dodržovat návod k obsluze (pro jistotu tučně).

U lidaru tahle magická věta nějak chybí. Je to z důvodu, že RAMET to u svých zařízení vyžaduje a Laser Techology nikoliv, nebo se jim ta věta tam prostě "nehodila"?

Ta paranoia je hrozná věc... :-)

Jaké jsou aktuálně šance na to, že se jim ten návod nebude chtít do spisu vkládat? Nevím jak moc aktuální je předchozí diskuze ve vlákně...

To osvědčení je z 04/2015.

117
Hypotetický dotaz:

V případě, že by ten pepřový sprej vystříkal přímo ten MP, šlo by to kvalifikovat jako výtržnictví?

Negovalo by to potom NO, protože by akce těch bratrů šlo považovat za zadržení osoby podezřelé?

Předpis č. 40/2009 Sb., Zákon trestní zákoník

§ 358

Výtržnictví

(1) Kdo se dopustí veřejně nebo na místě veřejnosti přístupném hrubé neslušnosti nebo výtržnosti zejména tím, že napadne jiného, hanobí hrob, historickou nebo kulturní památku, anebo hrubým způsobem ruší přípravu, průběh nebo zakončení organizovaného sportovního utkání, shromáždění nebo obřadu lidí, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

§ 76

Zadržení osoby podezřelé

(1) Osobu podezřelou ze spáchání trestného činu může, je-li dán některý z důvodů vazby (§ 67), policejní orgán v naléhavých případech zadržet, i když dosud proti ní nebylo zahájeno trestní stíhání (§ 160 odst. 1). K zadržení je třeba předchozího souhlasu státního zástupce. Bez takového souhlasu lze zadržení provést, jen jestliže věc nesnese odkladu a souhlasu předem nelze dosáhnout, zejména byla-li ona osoba přistižena při trestném činu anebo zastižena na útěku.

(2) Osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, smí omezit kdokoli, pokud je to nutné ke zjištění její totožnosti, k zamezení útěku nebo k zajištění důkazů. Je však povinen tuto osobu předat ihned policejnímu orgánu; příslušníka ozbrojených sil může též předat nejbližšímu útvaru ozbrojených sil nebo správci posádky. Nelze-li takovou osobu ihned předat, je třeba některému z uvedených orgánů omezení osobní svobody bez odkladu oznámit.

118
Jiné / Re:společné řízení dvou přestupků
« kdy: 12 Listopadu 2015, 13:43:14 »
Uplne se pletete. Jedno spravni rizeni, jedna sankce za nejprisneji postizitelny prestupek.

V případě, že jsou v příkazu dva přestupky a já podám odpor, začnou dvě správní řízení, nebo bude opravdu jen jedno?
Závisí to na libovůli úředníka?

119
Dostal se mi do ruky tento zhruba dvanáctistránkový dokument, který obsahuje vyjádření metrologa Hájka k nejčastějším výhradám k měření rychlosti (teplota, vlhkost, úhel, atd.). Jsou tam i postupy, jak se určují překážky v ose antény, jednoduchá a dvojitá reflexe. Je to vcelku aktuální asi z dubna 2015.

Setkal se s tím už někdo jako se součástí spisu? Pokud bude zájem, tak to naskenuji, ale kvalita je dost podprůměrná. Obrázky jsou už jednou zkopírované a černobílé.

EDIT: Došli mi nervy s nahráváním toho PDF, tak jsem to hodil na web. Je to volně ke stažení.

http://uloz.to/xRNUs3kX/vyhodnoceni-zaznamu-pdf

120
Rychlost / Re:Překročení rychlosti o více jak 50km/h na dálnici
« kdy: 04 Listopadu 2015, 20:06:16 »
Otázku videa jsem tam řešil, zpochybnil jsem jeho korektnost. Obou jsem se dotazoval na případnou manipulaci se záznamem. Úředník pak toto skákání chtěl ověřit i exaktně pomocí pauzování videa ve Windows Medial Playeru a pravítka, ale to jsem řekl, že snad ani nemá smysl :-) Ve vyjádření zpochybním video, požádám o jeho odmítnutí jako důkazu, samozřejmě, materiální aspekt, k němu jsem právě měl dost dotazů, resp. jsem dotazy toto připravoval. Zajímavá byla taky odpověd příslušníka na otázku, kterou mu položil úředník (já to s ním řešil ještě před příchodem příslušníka) a tedy, jestli se mohlo stát, že mezi změřením a zastavením byl ztracen vizuální kontakt vozidel. Reakce byla ve smyslu nemohlo, protože to prostě nejde.

S návodnou otázkou na oční kontakt jsem se také setkal.
Další příklady:

Nebyla v daném místě místní úpravou zvýšena rychlost?
Není možné abyste to měření nastavili špatně?
Kdybyste měření špatně nastavili, tak se to dozvíte?
V čem je dané místo nebezpečné?

Bonus:

Já:Jak jste ustanovoval ten den vytýčku?
P1: Nepamatuji se.

Já:Jak jste ustanovoval ten den vytýčku?
P2: Podle návodu.
Já: Můžete to popsat.
P2: To je uvedeno v návodu.

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10