30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Omega

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
... asi už jsem se svým předchozím příspěvkem pasoval do role internetového odborníka na všechno, i tak se zeptám - co třeba konektivita? Když může mít GPS koloběžka a když může být na internet přípojená lednička, proč ne lokomotiva?  :)

Samozřejmě to u nových modelů vlaků a infrastruktury lze, ale opravdu chcete mít na infotainmentu OA promítán odpočet do příjezdu vlaku na přejezd v trase Vaší navigace? Nezpůsobí to více problémů, než užitku?
Před pár měsíci jsme na toto téma měli docela výživnou debatu s kolegy.

https://rail2x.berlin/#galerie
https://www.youtube.com/watch?v=e-2wfSjy4NY

2
A není to zbytečná diskuze? Policajtovi nemusíte dovolit cokoliv připojovat ke svému autu a to ani pomocí konektoru. Pokud vím, žádný zákon mi to nenařizuje.
To se pleteš.
§ 6a/2c) z.č. 361/2000 Sb.
Při technické silniční kontrole je řidič povinen řídit se pokyny osoby provádějící kontrolu.

Ale 361/2000 Sb. explicitně neuvádí trest za porušení tohoto ustanovení. (Nenašel jsem, ale bez záruky).
Naopak bych řekl, že než aby vám byla zjištěna nějaká nebezpečná závada (zabavení TP), je výhodnější nespolupracovat a pak zaplatit za porušení § 125c 1 písm. k).

Nebo se mýlím?

3
Byť oceňuji přístup a motivaci policajta, zajímala by mě jeho reakce, kdyby to dotyčný "dohrál" a začal si ty nebožtíky fotit.

To by po něm jako skočil?

4
Jiné / Re:Moje první nehoda -> správní řízení
« kdy: 21 Května 2019, 09:56:26 »
Podepisuji výše napsané, opěrka mi nepomohla, neboť jsem byl lehce vykloněný dopředu a do strany kvůli výhledu při odbočování.

Do teď nechápu, jak jsem mohl po nárazu vidět okno pátých dveří pohledem na přímo. Bolest se rozjela až druhý den a nikomu to nepřeji.

Myslím, že do teď mám lehce sníženou hybnost krku na jednu stranu.

5
Zajímavé články z internetu / Re:Prejezd pro cyklisty
« kdy: 10 Května 2019, 14:26:50 »
Místo vypadá dnes stejně, ale jedná se o ulici o jeden sjezd dříve.

Je tam kombinace přechodu pro chodce a přejezdu pro cyklisty.


https://www.google.com/maps/@49.7329431,13.3997803,3a,75y,131.65h,81.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJWNlMh9xuuKhOajEFTXHZA!2e0!7i13312!8i6656

Btw, podstatně nebezpečnější je místo u zastávky tramvaje, kde si chodci pletou místo pro přecházení s přechodem.

https://www.google.com/maps/@49.7322294,13.4021045,3a,44.9y,119.43h,85.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sInXS59r9PN8UwEIV4k8_nw!2e0!7i13312!8i6656

6
Podélné parkování sanitek podél kolejí je v Polsku asi součást folklóru.
Nebo na to asi mají saniťáci školení.

3:10 ve videu níže:

https://www.youtube.com/watch?v=lpeA2zPm77A

7
Dopraváci u nás běžně změří auto na 60m laserem na trojnožce a pak ho přímo zastavují.

Mně osobně se stalo, že dopravák od kraje vozovky stavěl změřené auto v levém pruhu a přes pravý ho naváděl na odstavnou plochu.
To že v pravém pruhu jede nepřetržitá kolona vozidel ho vůbec netrápilo.

8
Rychlost / Re:[WIN]Dva přestupky v jednom SŘ
« kdy: 10 Září 2018, 11:11:40 »
Závěr = WIN na tenkrát ještě roční prekluzi (2015).

Bylo to společné řízení - dvakrát bodovaná rychlost v obci do 20 km/h přes limit.
Poprvé měřili dopraváci s MicroDigiCam LTI na trojnožce na příjezdu.
Podruhé to byla MP s označenou O II RAMER AD9C na odjezdu v noci. V obou případech byl řidič ztotožněn.

Snímek z LTI byl pořízen z vcelku malé vzdálenosti, jediné co mě tam napadalo byl slip effect kvůli horizontu.
Snímek z AD9C byl přesvětlen (blesk) a viditelné byly pouze zadní světla a RZ.

SO I vytrvale odmítal do spisu zařadit návody, ale neprotestoval proti vyslechnutí svědků.
Dopraváci při výslechu vcelku korektní (oproti předchozím zkušenostem člověkem ze skrytého dohledu - jiný případ), nešlo jim nic nic vytknout.

MP napoprvé nepřišli bez omluvy - údajně z důvodů návštěvy prezidenta.
Úřednice přede mnou obvolávala lidi z vedení MP, jestli ta hlídka má opravdu zrovna službu a jsou tam tak nepostradatelní. :-)

Napodruhé přišli v osobním volnu, jeden to chtěl mít vysloveně za sebou - krátké, jednoduché odpovědi.
Druhý se rád rozpovídal o tom jakým způsobem měří. Krásně mi nabil do odvolání.
Ve stručnosti:

  • Pokud někde začínáme měřit, zaparkujeme podélně.
  • Uděláme "kontrolní snímek", tj. měření v ručním režimu.
  • Pokud je na snímku čitelná RZ a neháže to žádnou chybu, tak nastavujeme limit a měříme na ostro. 
  • Po odchytu piráta se na místo vracíme, zaparkujeme tak nějak stejně a měříme na ostro dále. 
  • Výtyčka, to je ta skládací tyč v kufru? 

Po výsleších jsem dostal lhůtu na vyjádření, kde jsem znova vyzval SO I k doplnění návodů (hrách - zeď).
Vytknul jsme MP postup měření - způsob ustanovení radaru, neexistenci "kontrolního snímku" v návodu, atd.

SO I mě shledal vinným a v rozhodnutí se zaklínal mantrami typu -
  • MP jsou proškolení, takže jejich postup je správný.
  • Žádnou chybovou hlášku radar nezobrazil, naměřená hodnota je tudíž správná.

SO II po třech měsících zrušil rozhodnutí a vrátil to SO I, kde mu vytkl ignoraci všech mých argumentů a nepřímo poradil SO I postup.
SO I totiž v celém řízení nikde neuvedl a hlavně ani neprovedl kontrolu snímku pomocí šablony, kterou má dispozici - tím mi SO I mohl dost argumentů podkopat.

Nejvíc mě pobavilo "odplivnutí" SO II, když si posteskl, že mi nemohl nic napálit za ten laser, protože to bylo ve společném řízení (a já proti laseru v odvolání ani nebrojil).

"Vzhledem k tomu, že však oba přestupky vymezené pod body 1)
a 2) výše musejí být ze zákona (dle jeho znění platného v době zahájení společného
řízení) projednány ve společném řízením, musí odvolací správní orgán zrušit rozhodnutí
jako celek, tedy ve vztahu k oběma skutkům, neboť zákon prozatím nepřipouští možnost
vyloučení přestupku jednoho a téhož pachatele k samostatnému projednání."

SO I už pak stihl jenom nařídit ústní jednání, které jsem ignoroval, protože do prekluze chyběli jednotky dnů a já nechtěl nic riskovat.


9
Jednou se mi pojišťovna pokusila novým předpisem snížit limit plnění (změna produktové řady) a navíc zvýšit cenu cca o 15 procent.

Od té doby POV uzavírám každý rok znova.

10
Jiné / Re:Nehoda, přednost z prava neplatí?
« kdy: 20 Července 2018, 12:49:16 »
Já bych to formuloval takto: "Vozidlo jedoucí přede mnou náhle a nečekaně zastavilo v křižovatce způsobem, který mi znemožňoval jeho objetí."

11
Jiné / Re:Nehoda, přednost z prava neplatí?
« kdy: 19 Července 2018, 09:34:10 »
S předností Vám nepomohu, ale myslím, že řidič dodávky vyhodnotil Vaše vozidlo jako zaparkované, protože jste na té brzdě nestál a nevidím ani obrysovky svítit.

Nezapomeňte, že Vaše vozidlo viděl až nějakých 5 vteřin před tou nehodou.

V momentě, kdy jste se rozjel už mohl Vaše auto vnímat jen periferně (jestli vůbec).

12
Žádosti o spis / Re:Trucam video file
« kdy: 26 Června 2018, 07:42:05 »

13
gumidos> Odkud berete tu informaci o vzdálenější hranici křižovatky?

Vyhláška č. 294/2015 Sb.

§ 3
Platnost svislých dopravních značek
(3) Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou.

Edit: uziv byl rychlejší.

14
Podle mě je to regulérní křižovatka s tím, že při výjezdu z obytné zóny musíte dát stejně přednost všem.

15
Zajímavé články z internetu / Re:Policejní zákrok
« kdy: 08 Června 2018, 15:54:20 »
Kontrola nohou to je asi něco na způsob úderu zavřenou dlaní.  :)

Budu si muset ty nové policejní termity nastudovat.

https://www.pecina.cz/files/Vypoved_Vyvial_1.5.2017.pdf

Strana č.4, konec druhého odstavce.
Od obviněného inkasuje úder pěstí, ale vrací mu "jen" údery zavřenou dlaní.

Stran: [1] 2 3 ... 10