No sláva, tak konečně jsme se někam dostali. Vy jste tedy přes zprostředkovatele, který je oprávněn za pojistitele sjednávat smlouvy, obdržel návrh smlouvy, a ten jste akceptoval, jednak nějakým odkliknutím, ale především, zaplacením prvního předepsaného pojistného. Tedy smlouva byla uzavřena.
Jestli ji následně epojisteni neposlalo pojišťovně už je jen jejich bordel. Smlouva nemohla zaniknout neplacením, protože to zákon připouští jen za podmínky, že pojistitel pošle upomínku a poskytne lhůtu na dodatečné splnění, což se zde nestalo.
Tedy to, že máte 2 uzavřené smlouvy je fakt. I z té pokuty byste se vyvinil (protože jste žádnou povinnost neporušil), ale když jste ji řešil jinak (tj. akceptací bloku, navíc, pokud jsem to správně pochopil, na nějaký fiktivní jiný přestupek), tak už se s tím nic nedá dělat.
Pokud jde o argumentaci pojišťovny, tak bych to docela rád viděl černé na bílém. To, co plyne z vašich vyjádření, tj. že pojišťovna vlastně tvrdí, že pojištění nejdřív v 7/2016 vzniklo, pak zaniklo neplacením, a pak znovu vzniklo tím, že to jejich zástupce (epojisteni) vložil kamsi do systému, tak to je evidentní nesmysl. Ve skutečnosti pojištění nejspíš celou dobu trvá a pojišťovna po vás může požadovat dlužné pojistné, nicméně minimálně od okamžiku, kdy vám její zástupce tvrdil, že smlouva zanikla pro neplacení a vy jste z toho vycházel, tak máte v ruce alespoň hratelnou kartu (bohužel za narovnání to vzhledem k absenci písemné formy asi nepůjde považovat, ale pořád lepší než nic).
Teď by bylo fajn si ujasnit, co přesně po vás ta pojišťovna vlastně chce. Kolik jste toho už zaplatil, co po vás hodlá vymáhat, za jakých podmínek lze tu smlouvu ukončit atp.
Je-li jediný problém v tom POV předčasně ukončit, tak to lze buď neplacením (nejsou-li tam pro ten případ nějaké citelné sankce), nebo i fiktivním převodem auta.