sennheiser: Přihlédnout k majetkovým poměrům jakožto k jednomu ze vstupů pro správní uvážení o výměře trestu lze stále jen v rámci zákonného rozmezí, takže ani z BG nelze za sprdel vyrazit víc než 10k (resp. 15k při aplikaci § 41(2) PřesZ). Otázka, nakolik dává smysl zkoumat osobní poměry provozovatele u sprdele, je ale samozřejmě relevantní, jelikož právní konstrukce sprdele trpí inherentním a otevřeně přiznávaným rozporem, že formálně se trestá porušení neuchopitelné povinnosti zajistit, aby, ale fakticky jde o zástupný trest pro řidiče, který je ale neznámý a tudíž jsou neznámé i jeho osobní poměry.
swenak: Záleží i na tom, kam/proč tím vlakem jedete (a zda to umíte prokázat) a kdy jste si tu jízdenku koupil. Judikatury ohledně důvodnosti omluv jsou kvanta, ale objevují se tam stále podobné úvahy, když se do toho trochu začtete, tak brzy získáte představu, co projde, co nemá šanci, a kde zhruba leží šedá zóna, v rámci které dává smysl průzkum bojem.