Házím do placu k diskuzi.
Co se takhle opřít o Zákon o pozemních komunikacích 13/1997, § 12
(6) Veřejné parkoviště je stavebně a provozně vymezená plocha místní nebo účelové komunikace anebo samostatná místní nebo účelová komunikace určená ke stání silničního motorového vozidla.
odůvodnění
- zjevně se jedná o místní či účelovou komunikaci,
- v ZoPK není uvedeno, že veřejné parkoviště musí býti označeno SDZ IP 11 a jejími odvozeninami,
- nejde o nějakou zónu, kde by parkování bylo zakázáno mimo parkoviště, označená IP 11,
- chodník je oddělen obrubníkem výšky nejméně 10 cm*, zde je výška do 5 cm, z toho logicky vyplývá, že jde o veřejné parkoviště podle ZoPK,
- barevné odlišení vydlážděných ploch přímo navádí k názoru, že pro snadnější orientaci jsou červeně provedeny plochy, kde lze parkovat a šedě plochy, kde nelze, protože to jsou vjezdy na přilehlé nemovitosti. U chodníku by takové provedení nedávalo smysl, protože chodci obvykle neparkují - alespoň na chodníku.
riziko
- v paspartu komunikací jsou ty vydlážděné plochy vedeny jako chodník
možná obrana
- paspart komunikací není veřejně dostupný, na rozdíl od ZoPK,
- zákon má vyšší právní sílu, než nějaký technický, veřejnosti nedostupný dokument.
Nevím, zda to za 300 Kč stojí, ale jako zábava a prostředek pro zvyšování skillu mi to přijde celkem neškodné až vhodné, byť s rizikem desetinásobné platby (pokuta + paušál SŘ).
*viz ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací - kapitola 10.1.2 Uspořádání komunikací pro chodce