30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.  (Přečteno 2344 krát)

Luban

  • Příspěvků: 94
    • Zobrazit profil

Rozměrnější Škoda Octavia 1.5 TSI překračuje 140 gramů a poplatek rázem poskočí na 48 000 Kč. Stejně jako u rodinného Renaultu Grand Scénic, pokud se zaleknete zpráv o zákazu dieselů ve městech a zvolíte benzinový motor 1.3 TCe. Velký sedmimístný Ford Galaxy i na naftu překročí 150 gramů CO2, za což majitel zaplatí 96 000 Kč. Jen částečnou útěchou pak může být daňová sleva pro rodiny s více než dvěma dětmi.

Na stejně příkrý poplatek mají s více než 150 gramy CO2 zaděláno i manažerské sedany jako Opel Insignia. K němuž si mimochodem můžete pořídit pohon všech kol, čímž emise poskočí na 162 g/km a daň na 170 000 Kč. Ve stejné pasti se ocitají i dodávky střední velikosti jako Volkswagen Transporter. Ty větší jako Fiat Ducato a Mercedes-Benz Sprinter vykazují přes 170 g, což živnostníky přijde na 304 000 Kč.


https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/francouzska-dan-z-suv-dopada-na-bezna-rodinna-auta-vlade-chy


To by bylo, abychom tu ekologii nezachránili za každou cenu...
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 132
    • Zobrazit profil

Bohuzel nekdo ty naklady statu platit musi a kdyz neni kde brat, zacnou se uvalovat dane motoristum. To zvladnou. Jiste s usmevem na tvari. Vzdyt to tak museli sami chtit -)
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 609
    • Zobrazit profil

Je jedno, po kom to chtějí, i kdyby to bylo po automobilce, tak to pořád platíme. Někde byl starší článek, kolik má která automobilka na kterém vozu. Z tehdejších třeba 20tis/ks nejde vzít 30tis a nechtít nic navíc. O prodělečných modelech nemluvě.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 172
    • Zobrazit profil

Já budoucnost vidím ve vlastnictví veterána, na kterého se nevztahují ani zákazy vjezdu do center.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 338
    • Zobrazit profil

 Ráno jsem tu v práci diskutoval s kolegou  na téma  veteráni.
Jeho táta je předseda Veteran Car Clubu Nisa a nedávno byl v Praze na nějaké schůzi a už se tam hovořilo o plánovaném utahování šroubů ze strany státu, protože s těma vykukama, co chtějí jezdit veteránama se musí zatočit.
 Do veteránských let se, totiž začíná dostávat velké množství kvalitních a v běžném provozu normálně použitelných vozů, které mnohdy poskytují srovnatelný komfort jako ty dnešní a na potvoru se neserou a moc vydrží.  Stát chce údajně veteránský věk zamrazit na roce 1990. Takže kolega je dost nasranej, protože jako na smilování čeká, až bude moci otestovat svého mercedesa mamuta z roku 1991.
Celé se mi to zdá trochu ujeté, protože existuje něco jako FIVA, takže podmínky pro testaci by měly být jednotné. Na druhou stranu bych se už ničemu nedivil.
IP zaznamenána

plešoun

  • Příspěvků: 87
    • Zobrazit profil

Zatím nevztahují. Je to otázka jednoho tahu perem, obrazně řečeno.
Kromě toho už tu snad na veterány byla i povinná kniha jízd kam se musel psát účel cesty (a ten účel cesty směla být jen veterán akce), nemýlím-li se.

Kéž by to zůstalo tak jak to je teď, jedno z mých vozidel má do veterána dva roky ;D
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 602
    • Zobrazit profil

Tak docela intenzivně se vyhrožovalo i změnou veteránského věku z 30 let na 40.. prý "harmonizační" opatření.
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

cocomoon

  • Příspěvků: 172
    • Zobrazit profil

Do veteránských let se, totiž začíná dostávat velké množství kvalitních a v běžném provozu normálně použitelných vozů, které mnohdy poskytují srovnatelný komfort jako ty dnešní a na potvoru se neserou a moc vydrží.
Přesně tak. Třeba postarší Mercedes, BMW a další luxusnější vozy jsou prostě použitelné i dnes. Nějaká bezpečnost tam je, výbava kolikrát lepší jak dnes prodávané holobyty a 140 km/h po dálnici to jede zcela bez problému. Škodou 120 by snad dnes nikdo dobrovolně nejezdil :)

Abych neplácal blbosti. Jestli mě pamět neklame, tak veteránem nemůžete běžně jezdit. Mělo by se jezdit na srazy a tak podobně. Ale třeba i účel provozu veterána je, že se s ním prostě jedu projet a pokochat se jízdou veteránem. Jinak by vlastnictví nedávalo smysl, když by se mohlo jezdit jen na srazy.

Ale pokud to lidi začnou hromadně švejkovat, tak se jistě nějakého omezení dočkáme.

A jestli se dobře pamatuju, tak právě to, že v itálii jezdí hromada starých aut, byl právě ten důvod, že se na ně nevztahovala ta daň.

Stejně tyhle věci jsou kontraproduktivní a každej rozumnej ekonom to ví. Když dám daň na chudobu, tak se ty lidi stanou ještě víc chudý a novejší auto si tuplem nekoupí.
« Poslední změna: 16 Leden 2020, 16:20:05 od cocomoon »
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 409
    • Zobrazit profil

Slovenští mocipánové jsou eviidentně jiného názoru. To by tak hrálo, aby si občania vozili auta, která se jim líbí: http://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1

No a že se naši rychle poučí, o tom není třeba pochybovat.
IP zaznamenána

Luban

  • Příspěvků: 94
    • Zobrazit profil

Ty veterány se řešili tak 6/12 měsíců zpátky, ale je mi až podezřelý jak to utichlo. Stejně jako nedávnej návrh na double poplatků z dovozu při registraci vozu. Nejspíš čekaj na lepší načasování, až to nebude důležitý téma pro Novu, občany apod.

Jenyk> Jo, rozestupňování dle výkonu je taky príma věc, protože je jasný že ten kdo má 200kw auto tak samozřejmě musí víc bourat, je větší hovado a musí oprávněně víc platit. Protože přeci normálnímu člověku stačí 50kw...
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 975
    • Zobrazit profil

s veteránem se nesmělo podnikat, jinak to bylo jedno
proto "veteráni v centru" maj všechny bílý značky a jsou to rolby atp....

slovensko masakr
mejch 190kW a 3 roky v době dovozu....
takhle ale vozový park neomladí
dopadne to jak u nás s bursíkovným
IP zaznamenána

grg

  • Příspěvků: 8
    • Zobrazit profil

Slovenští mocipánové jsou eviidentně jiného názoru. To by tak hrálo, aby si občania vozili auta, která se jim líbí: http://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1
Však na staré autá je tam ten prepočet koeficientom zostatkovej ceny (ale na začiatku platnosti toho opatrenia to tam nebolo, a preto som si vtedy nekúpil staré Audi A8 z ČR, stálo 3000€ ale poplatok by bol 2000€. Ale možno som tým veľa ušetril), tak to teraz práve dovozu starých áut nebráni.

To je jedno zo slávnych opatrení sociálnej Ficovej vlády, že kto má na silné nové či zánovné auto, toho treba trošku naviac zdaniť.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 113
    • Zobrazit profil

Sankcemi za emise to naprosto nekončí.... viz https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ionity-nabijeni-elektromobil.A200117_103815_automoto_fdv
Cena na KWh = 0,79 Eur, tedy při dnešním kurzu ČNB 19,88 Kč.
U zmíněného Audi e-tron je udáván dojezd 300-350km, tedy reálně odhaduji 200 až 250 km, při nikoliv "klidné", ale normální jízdě. Při mírném nájezdu 25.000km ročně vychází dobíjení na 189.000 Kč ročně, mimochodem to pro paštikáře představuje cestu k vytouženému Jadranu a zpět za cca 15.000 Kč.
Nyní při shodném nájezdu ošklivým dieselem platím méně, než 1/4. Beru v potaz pouze palivo.
Důležité je prohlášení o "ekonomické neudržitelnosti" současných cen dobíjení, což je věc známá od samého počátku.
Bude zajímavé sledovat postupný vývoj....
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 172
    • Zobrazit profil

Já na elektriku jezdím.
Cena za kW u dobíjecích stanic je někde akceptovatelná, někde přemrštěná. Trh je ještě mladý, aby se to nějak ustálilo. Stejně je v dnešní době jakákoliv dobíjecí stanice prodělečná.
Je to o tom, že si člověk dobíjí doma a nabíječky používá jen v nouzi. Pak ježdění vychází pod 40kč/100km. Jen minulý rok jsem proti autu na benzín ušetřil 25 tis.
Nedělám to kvůli záchraně planety, dělám to kvůli peněžence :) Ale nedělám si iluze, že to tak bude pořád, aby si člověk zalevno dobíjel doma. To by přece nešlo a bude se i elektromobil nějak danit.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil

A kolik platíte na havarijním pojištění?
IP zaznamenána