30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.  (Přečteno 4136 krát)

cocomoon

  • Příspěvků: 240
    • Zobrazit profil

Neplatím ho,  nebourám. Jen pov.  ručení.
IP zaznamenána

lerion

  • Příspěvků: 244
    • Zobrazit profil

Uspora 25k rocne mi vychazi jako docela dost prodelecny business, vzhledem k zivotnosti a vyrazne vyssi porizovaci cene elektromobilu.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 240
    • Zobrazit profil

Nechci to tu nějak moc popagovat, protože pro řadu lidí je slovo elektromobil jako červený hadr pro býka.

Ale kolem elektromobilů panuje hodně fámů. Mám už více jak rok ojetinu koupenou za 200 tis. Teď Je jí 8 let. Stále má dojezd okolo 100km (nová tak 120). Měsíčně s tím najedu přes 1000km.

Takže to, že elektromobil je drahý, nikam nedojede, za 4 roky mu umřou baterky tak nějak vyvracím (a semnou mnoho dalších uživatelů). Ano nejezdím s tím oblíbený test redaktorů Praha-Brno. Jezdím kolem komína, na co je právě takové auto nejlepší volba.

Ale jak jsem psal předtím. Nečekám že vrchnost nechá lidi jezdit takto levno, aniž by z toho něco měla. Zatím je to okrajová záležitost, takže toho patřičně využívám. Jestli se to někdy rozšíří, tak se určitě nějakého zdanění dočkáme.
Jakou formou, to nedokážu odhadnout. Některé země, kde toho jezdí víc, už snad přemýšlí o zavedení daně z vlastnictví. Ale co je na tom pravdy, to nemůžu říci. Nějak mě to nezajímá.
« Poslední změna: 20 Ledna 2020, 14:22:10 od cocomoon »
IP zaznamenána

Jojoba

  • Příspěvků: 153
    • Zobrazit profil

Co mám tak z třetí ruky, tak lze výhledově očekávat jako kompenzaci výpadku daně z pohonných hmot zavedením ekodaně na nabíjení -  z odebrané kWh, doplněné upgradem softwaru pro znemožnění nabíjení doma bez "EET" tak, aby stát přišel na své......  Takže lákadlo s širším používáním dostane hezkou uzdu. K tomu si lze představit i spotřební daň z AKB při výměně..... a je to opět tam, kde to bylo před tím rádoby zeleným pokrokem, v podstatě však ještě méně ekologickým než stávající spalovací autí......
Stát si to v žádném případě nenechá ujít  a eště přitahne šroub, ať je jako zelený jak chce. 8)
« Poslední změna: 20 Ledna 2020, 15:39:18 od Jojoba »
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 353
    • Zobrazit profil

Co mám tak z třetí ruky, tak lze výhledově očekávat jako kompenzaci výpadku daně z pohonných hmot zavedením ekodaně na nabíjení -  z odebrané kWh, doplněné upgradem softwaru pro znemožnění nabíjení doma bez "EET" tak, aby stát přišel na své......  Takže lákadlo s širším používáním dostane hezkou uzdu. K tomu si lze představit i spotřební daň z AKB při výměně..... a je to opět tam, kde to bylo před tím rádoby zeleným pokrokem, v podstatě však ještě méně ekologickým než stávající spalovací autí......
Stát si to v žádném případě nenechá ujít  a eště přitahne šroub, ať je jako zelený jak chce. 8)

Něco na tom bude, už jsem začínal koketovat s myšlenkou na elektromobil. Moje představa byla pořídit si tu věc jako nutné zlo. Zásuvku i jistič mám vlastní, stačila by mi na dojíždění opravdu jen nákupní taška s dojezdem 150km a naftovým bufíkem ( v autě musím mít vedro). Na normální cesty, na dovolenou  a kvůli fun faktoru mám 3 normálně použitelné a spolehlivé veterány a  jeden sporťáček.
 Mohlo mě hned napadnout, že se mnou zatočej. To by se mi líbilo proud tankovat doma za přímotopnou sazbu nebo nedejbože si ji vyrobit svépomocí a v létě se beztrestně prohánět  v bezemisních zónách s veteránem Euro 0 a povinným ručení 160,- za rok.
Dokonce jsme i kámošem počítali, na kolik by vyšla zelená energie, kterou si sami vyrobíme dieselovým aregátem na bábišovo řepkové palivo, kdybychom se úplně odstřihli od sítí. Vychází to při využití odpadního tepla opravdu finančně zajímavě. Pochopitelně museli bychom si technologii zbastlit sami a držet hubu. Jen je docela problém se oficiálně nechat odstřihnout, aby se někdo nezačal zajímat proč vytváříme ostrov, když jsou sítě dostupné. Jediný způsob je stát se  neplatičem.







 
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 240
    • Zobrazit profil

Naftu nebrat.  Při dolejvání smrdí ruce.  Pokud se něco poleje,  tak pak smrdí i auto.
Když už bufík,  tak na benzín, nebo E85.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 360
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Kvuli potrebe bude lepsi nafta nez benzin nehlede moznosti naftu nahradit stolni olejem  https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1684069-jizda-s-vuni-rizku-tisice-ridicu-jezdi-misto-na-naftu-na-rostlinny-olej a stary dobry diesel. LPG je problem s pravidelnyma kontroloma - jednorocni - mozna by to slo protahnout na 10.000 km ;-)  take s plynem neni dobre si zahravat.

Nebo hotovou elektrocentralu se slusnou spotrebou https://www.profi-elektrocentraly.cz/elektrocentrala-europower-new-boy-eps73de a kombinaci s uspornymi spotrebicemi a inteligetnimi zasuvkami, problem je hluk 62db jneni malo ma byt nekde v kotelne + prenaseni hluku konstrukci.
Diesely jsou nachylne na studene starty, je vhodne ji mit integrovanou v systemu zasobovani teplou vodou(TUV a vytapeni), aby startovala dejme tomu z teploty 20-40C jinak to hodne dymi a smrdi.

IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

cocomoon

  • Příspěvků: 240
    • Zobrazit profil

Bufíka jsem si do toho auta dodělával a po zkušenostech lidí co měli právě kvůli spotřebě naftu, jsem zvolil benzín.

Tuto sezónu ke konci týdne propálím druhý 10L kanistr. Do konce "topné" sezóny bych to viděl celkem na 30L benzínu. Kolik bych ušetřil naftou? max dvě stokoruny? To mi za ten smrad nestojí.

Samozřejmě bavím se o přídavném topení pro elektromobil.

A když už jsme to nakousli. Na LPG jezdím už hodně dlouho. No problémo. Úspora asi 40% proti jízdě na benzín. Zajet si jednou ročně do vedlejší dědiny pro razítko není problém. A když plyn někde malinko uniká, tak je to sakra cejtit. A v provozu je bezpečnější jak benzín. Nehrozí v případě nehody nějaké polití rozpálených svodů a následný požár.
« Poslední změna: 21 Ledna 2020, 11:31:37 od cocomoon »
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 75
    • Zobrazit profil

Problém nafta vs benzín: zde opomínáte jeden aspekt - životnost. Benzín mi nepřežije letní sezónu, abych na podzim neměl problém se startem, tam kde s čerstvým problém nebyl. Nafta vydží bez degradace podstatně déle , to i s biosložkou. Navíc se dá sehnat nafta bez biosložky, která vydrží i pár let.

Takže pokud na jaře vypnu bufíka, musím se postarat o vyjetí do sucha, abych nemusel řešit podzimní čištění. To s naftou odpadá.
IP zaznamenána

Tez

  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil

A vám se vážně někdy stalo, že by benzín "nepřežil letní sezónu"? Já tuhle myšlenku slýchám často v souvislosti s motorkou ("hlavně na podzim nezapomeň vzít plnou stooktanu!, bla bla bla"), nikdy jsem to neřešil, nikdy jsem neměl problém. U sekačky není výjimkou, že benzín leží v kůlně v kanystru rok, než ho použiju. Nikdy s ničím nebyl problém. Kam na to tedy chodíte?

Jsem ochoten věřit, že v řádu měsíců v benzínu opravdu k nějakým procesům dochází a že nějaký high tech přímovstřikový motor si toho může všimnout. Ale řešit tohle u bufíku/elektrocentrály?
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 240
    • Zobrazit profil

Mě se v motorce zalepil plovák karbutátoru. Ale to stála přes 2 roky.

Vyjet najaře benzín v bufíku je to nejmenší.
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil

Benzín za rok až dva zvodnatí a pak hůře zapaluje, není to tak řídký jev (horší startování, výpadky zapalování, kolísá volnoběh + moderní auta reagují nahozením OBD chyby "misfire")
- plná nádrž po okraj se doporučuje proto, aby bylo v nádrži méně vzduchu, ze kterého kondenzuje voda
- ve stooktanech nebývá ethanol ("biosložka"), který jímá vodu
- když benzín hodně dlouho leží bez hnutí (mám vyzkoušeno 3 roky), tak se oddělí jeho složky - úplně dole je takový gumovatý sajrajt
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

Luban

  • Příspěvků: 98
    • Zobrazit profil

dj-bobr> ten gumový sajrajt je právě směs biosložky+vody/nečistot z nádrže benzínky...
Jinak i na 106oct je po pár měsících špatného skladování vidět degradace (vlastní zkušenost se sudem v polostínu) :/

Spíš mi na elektroautech vadí realná nemožnost opravy čehokoliv, protože rozebrat a složit spalovací motor je jako lego pro pokročilejší. Kdežto šahat do vysokýho napětí, hlídat řídící jednotky, úplné vybití a nevím co ještě, to prostě umí jen málokdo. Takže v tom vidím i snahu automobilek co nejvíc oprav řešit pomocí autorizovaných servisů. Prostě to jde krásně ruku v ruce.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 360
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Bioslozka vysokomolekularnim retezcum prispiva(sajrajt), ale ty se tvori prirozene.
Bioslozka proces urychluje a to predevsim u bionafty, do benzinu se pridava lih(5%) a te je pomerne stabilni.
Osobni zkusenost po roce benzin v nadrzina provoz LPG ucpava vstriky - pomuze verva 100 nebo prisada na rozpusteni(spis naredeni) techto vysokomolekularnich retezcu

http://www.chemicke-listy.cz/docs/full/2013_06_450-455.pdf
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Tez

  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil

Luban> Zas co byste na tom chtěl opravovat? Jednostupňová/redukční převodovka (jestli vůbec), elektromotor, měnič, baterie. Zbytek je stejný, jako u spalováku. Prostor pro závady je celkem omezený, osobně bych tipnul, že rozbíjet se bude maximálně ten měnič (pokud bude špatně nadimenzovaný) a zrovna ten se opravit dá. Ale je pravda, že to není práce pro mechanika, spíš pro elektrikáře.
IP zaznamenána