30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Luban 16 Ledna 2020, 10:53:00

Název: Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Luban 16 Ledna 2020, 10:53:00
Rozměrnější Škoda Octavia 1.5 TSI překračuje 140 gramů a poplatek rázem poskočí na 48 000 Kč. Stejně jako u rodinného Renaultu Grand Scénic, pokud se zaleknete zpráv o zákazu dieselů ve městech a zvolíte benzinový motor 1.3 TCe. Velký sedmimístný Ford Galaxy i na naftu překročí 150 gramů CO2, za což majitel zaplatí 96 000 Kč. Jen částečnou útěchou pak může být daňová sleva pro rodiny s více než dvěma dětmi.

Na stejně příkrý poplatek mají s více než 150 gramy CO2 zaděláno i manažerské sedany jako Opel Insignia. K němuž si mimochodem můžete pořídit pohon všech kol, čímž emise poskočí na 162 g/km a daň na 170 000 Kč. Ve stejné pasti se ocitají i dodávky střední velikosti jako Volkswagen Transporter. Ty větší jako Fiat Ducato a Mercedes-Benz Sprinter vykazují přes 170 g, což živnostníky přijde na 304 000 Kč.


https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/francouzska-dan-z-suv-dopada-na-bezna-rodinna-auta-vlade-chy


To by bylo, abychom tu ekologii nezachránili za každou cenu...
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: František Dobrota 16 Ledna 2020, 11:15:37
Bohuzel nekdo ty naklady statu platit musi a kdyz neni kde brat, zacnou se uvalovat dane motoristum. To zvladnou. Jiste s usmevem na tvari. Vzdyt to tak museli sami chtit -)
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: swenak 16 Ledna 2020, 14:06:23
Je jedno, po kom to chtějí, i kdyby to bylo po automobilce, tak to pořád platíme. Někde byl starší článek, kolik má která automobilka na kterém vozu. Z tehdejších třeba 20tis/ks nejde vzít 30tis a nechtít nic navíc. O prodělečných modelech nemluvě.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 16 Ledna 2020, 14:19:00
Já budoucnost vidím ve vlastnictví veterána, na kterého se nevztahují ani zákazy vjezdu do center.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Martin623 16 Ledna 2020, 14:50:55
 Ráno jsem tu v práci diskutoval s kolegou  na téma  veteráni.
Jeho táta je předseda Veteran Car Clubu Nisa a nedávno byl v Praze na nějaké schůzi a už se tam hovořilo o plánovaném utahování šroubů ze strany státu, protože s těma vykukama, co chtějí jezdit veteránama se musí zatočit.
 Do veteránských let se, totiž začíná dostávat velké množství kvalitních a v běžném provozu normálně použitelných vozů, které mnohdy poskytují srovnatelný komfort jako ty dnešní a na potvoru se neserou a moc vydrží.  Stát chce údajně veteránský věk zamrazit na roce 1990. Takže kolega je dost nasranej, protože jako na smilování čeká, až bude moci otestovat svého mercedesa mamuta z roku 1991.
Celé se mi to zdá trochu ujeté, protože existuje něco jako FIVA, takže podmínky pro testaci by měly být jednotné. Na druhou stranu bych se už ničemu nedivil.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: plešoun 16 Ledna 2020, 14:52:14
Zatím nevztahují. Je to otázka jednoho tahu perem, obrazně řečeno.
Kromě toho už tu snad na veterány byla i povinná kniha jízd kam se musel psát účel cesty (a ten účel cesty směla být jen veterán akce), nemýlím-li se.

Kéž by to zůstalo tak jak to je teď, jedno z mých vozidel má do veterána dva roky ;D
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: dj-bobr 16 Ledna 2020, 15:34:10
Tak docela intenzivně se vyhrožovalo i změnou veteránského věku z 30 let na 40.. prý "harmonizační" opatření.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 16 Ledna 2020, 16:16:40
Do veteránských let se, totiž začíná dostávat velké množství kvalitních a v běžném provozu normálně použitelných vozů, které mnohdy poskytují srovnatelný komfort jako ty dnešní a na potvoru se neserou a moc vydrží.
Přesně tak. Třeba postarší Mercedes, BMW a další luxusnější vozy jsou prostě použitelné i dnes. Nějaká bezpečnost tam je, výbava kolikrát lepší jak dnes prodávané holobyty a 140 km/h po dálnici to jede zcela bez problému. Škodou 120 by snad dnes nikdo dobrovolně nejezdil :)

Abych neplácal blbosti. Jestli mě pamět neklame, tak veteránem nemůžete běžně jezdit. Mělo by se jezdit na srazy a tak podobně. Ale třeba i účel provozu veterána je, že se s ním prostě jedu projet a pokochat se jízdou veteránem. Jinak by vlastnictví nedávalo smysl, když by se mohlo jezdit jen na srazy.

Ale pokud to lidi začnou hromadně švejkovat, tak se jistě nějakého omezení dočkáme.

A jestli se dobře pamatuju, tak právě to, že v itálii jezdí hromada starých aut, byl právě ten důvod, že se na ně nevztahovala ta daň.

Stejně tyhle věci jsou kontraproduktivní a každej rozumnej ekonom to ví. Když dám daň na chudobu, tak se ty lidi stanou ještě víc chudý a novejší auto si tuplem nekoupí.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Jenyk 16 Ledna 2020, 21:05:51
Slovenští mocipánové jsou eviidentně jiného názoru. To by tak hrálo, aby si občania vozili auta, která se jim líbí: http://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1

No a že se naši rychle poučí, o tom není třeba pochybovat.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Luban 16 Ledna 2020, 21:22:48
Ty veterány se řešili tak 6/12 měsíců zpátky, ale je mi až podezřelý jak to utichlo. Stejně jako nedávnej návrh na double poplatků z dovozu při registraci vozu. Nejspíš čekaj na lepší načasování, až to nebude důležitý téma pro Novu, občany apod.

Jenyk> Jo, rozestupňování dle výkonu je taky príma věc, protože je jasný že ten kdo má 200kw auto tak samozřejmě musí víc bourat, je větší hovado a musí oprávněně víc platit. Protože přeci normálnímu člověku stačí 50kw...
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Mike 16 Ledna 2020, 21:48:47
s veteránem se nesmělo podnikat, jinak to bylo jedno
proto "veteráni v centru" maj všechny bílý značky a jsou to rolby atp....

slovensko masakr
mejch 190kW a 3 roky v době dovozu....
takhle ale vozový park neomladí
dopadne to jak u nás s bursíkovným
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: grg 16 Ledna 2020, 22:56:49
Slovenští mocipánové jsou eviidentně jiného názoru. To by tak hrálo, aby si občania vozili auta, která se jim líbí: http://www.minv.sk/?spravne-poplatky-1
Však na staré autá je tam ten prepočet koeficientom zostatkovej ceny (ale na začiatku platnosti toho opatrenia to tam nebolo, a preto som si vtedy nekúpil staré Audi A8 z ČR, stálo 3000€ ale poplatok by bol 2000€. Ale možno som tým veľa ušetril), tak to teraz práve dovozu starých áut nebráni.

To je jedno zo slávnych opatrení sociálnej Ficovej vlády, že kto má na silné nové či zánovné auto, toho treba trošku naviac zdaniť.
Název: Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: gumidos 17 Ledna 2020, 13:34:50
Sankcemi za emise to naprosto nekončí.... viz https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ionity-nabijeni-elektromobil.A200117_103815_automoto_fdv
Cena na KWh = 0,79 Eur, tedy při dnešním kurzu ČNB 19,88 Kč.
U zmíněného Audi e-tron je udáván dojezd 300-350km, tedy reálně odhaduji 200 až 250 km, při nikoliv "klidné", ale normální jízdě. Při mírném nájezdu 25.000km ročně vychází dobíjení na 189.000 Kč ročně, mimochodem to pro paštikáře představuje cestu k vytouženému Jadranu a zpět za cca 15.000 Kč.
Nyní při shodném nájezdu ošklivým dieselem platím méně, než 1/4. Beru v potaz pouze palivo.
Důležité je prohlášení o "ekonomické neudržitelnosti" současných cen dobíjení, což je věc známá od samého počátku.
Bude zajímavé sledovat postupný vývoj....
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 17 Ledna 2020, 20:27:39
Já na elektriku jezdím.
Cena za kW u dobíjecích stanic je někde akceptovatelná, někde přemrštěná. Trh je ještě mladý, aby se to nějak ustálilo. Stejně je v dnešní době jakákoliv dobíjecí stanice prodělečná.
Je to o tom, že si člověk dobíjí doma a nabíječky používá jen v nouzi. Pak ježdění vychází pod 40kč/100km. Jen minulý rok jsem proti autu na benzín ušetřil 25 tis.
Nedělám to kvůli záchraně planety, dělám to kvůli peněžence :) Ale nedělám si iluze, že to tak bude pořád, aby si člověk zalevno dobíjel doma. To by přece nešlo a bude se i elektromobil nějak danit.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: opas 17 Ledna 2020, 22:27:25
A kolik platíte na havarijním pojištění?
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 18 Ledna 2020, 07:39:53
Neplatím ho,  nebourám. Jen pov.  ručení.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: lerion 20 Ledna 2020, 12:18:57
Uspora 25k rocne mi vychazi jako docela dost prodelecny business, vzhledem k zivotnosti a vyrazne vyssi porizovaci cene elektromobilu.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 20 Ledna 2020, 14:18:55
Nechci to tu nějak moc popagovat, protože pro řadu lidí je slovo elektromobil jako červený hadr pro býka.

Ale kolem elektromobilů panuje hodně fámů. Mám už více jak rok ojetinu koupenou za 200 tis. Teď Je jí 8 let. Stále má dojezd okolo 100km (nová tak 120). Měsíčně s tím najedu přes 1000km.

Takže to, že elektromobil je drahý, nikam nedojede, za 4 roky mu umřou baterky tak nějak vyvracím (a semnou mnoho dalších uživatelů). Ano nejezdím s tím oblíbený test redaktorů Praha-Brno. Jezdím kolem komína, na co je právě takové auto nejlepší volba.

Ale jak jsem psal předtím. Nečekám že vrchnost nechá lidi jezdit takto levno, aniž by z toho něco měla. Zatím je to okrajová záležitost, takže toho patřičně využívám. Jestli se to někdy rozšíří, tak se určitě nějakého zdanění dočkáme.
Jakou formou, to nedokážu odhadnout. Některé země, kde toho jezdí víc, už snad přemýšlí o zavedení daně z vlastnictví. Ale co je na tom pravdy, to nemůžu říci. Nějak mě to nezajímá.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Jojoba 20 Ledna 2020, 15:37:30
Co mám tak z třetí ruky, tak lze výhledově očekávat jako kompenzaci výpadku daně z pohonných hmot zavedením ekodaně na nabíjení -  z odebrané kWh, doplněné upgradem softwaru pro znemožnění nabíjení doma bez "EET" tak, aby stát přišel na své......  Takže lákadlo s širším používáním dostane hezkou uzdu. K tomu si lze představit i spotřební daň z AKB při výměně..... a je to opět tam, kde to bylo před tím rádoby zeleným pokrokem, v podstatě však ještě méně ekologickým než stávající spalovací autí......
Stát si to v žádném případě nenechá ujít  a eště přitahne šroub, ať je jako zelený jak chce. 8)
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Martin623 20 Ledna 2020, 20:17:21
Co mám tak z třetí ruky, tak lze výhledově očekávat jako kompenzaci výpadku daně z pohonných hmot zavedením ekodaně na nabíjení -  z odebrané kWh, doplněné upgradem softwaru pro znemožnění nabíjení doma bez "EET" tak, aby stát přišel na své......  Takže lákadlo s širším používáním dostane hezkou uzdu. K tomu si lze představit i spotřební daň z AKB při výměně..... a je to opět tam, kde to bylo před tím rádoby zeleným pokrokem, v podstatě však ještě méně ekologickým než stávající spalovací autí......
Stát si to v žádném případě nenechá ujít  a eště přitahne šroub, ať je jako zelený jak chce. 8)

Něco na tom bude, už jsem začínal koketovat s myšlenkou na elektromobil. Moje představa byla pořídit si tu věc jako nutné zlo. Zásuvku i jistič mám vlastní, stačila by mi na dojíždění opravdu jen nákupní taška s dojezdem 150km a naftovým bufíkem ( v autě musím mít vedro). Na normální cesty, na dovolenou  a kvůli fun faktoru mám 3 normálně použitelné a spolehlivé veterány a  jeden sporťáček.
 Mohlo mě hned napadnout, že se mnou zatočej. To by se mi líbilo proud tankovat doma za přímotopnou sazbu nebo nedejbože si ji vyrobit svépomocí a v létě se beztrestně prohánět  v bezemisních zónách s veteránem Euro 0 a povinným ručení 160,- za rok.
Dokonce jsme i kámošem počítali, na kolik by vyšla zelená energie, kterou si sami vyrobíme dieselovým aregátem na bábišovo řepkové palivo, kdybychom se úplně odstřihli od sítí. Vychází to při využití odpadního tepla opravdu finančně zajímavě. Pochopitelně museli bychom si technologii zbastlit sami a držet hubu. Jen je docela problém se oficiálně nechat odstřihnout, aby se někdo nezačal zajímat proč vytváříme ostrov, když jsou sítě dostupné. Jediný způsob je stát se  neplatičem.







 
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 21 Ledna 2020, 07:40:17
Naftu nebrat.  Při dolejvání smrdí ruce.  Pokud se něco poleje,  tak pak smrdí i auto.
Když už bufík,  tak na benzín, nebo E85.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: fu 21 Ledna 2020, 11:19:49
Kvuli potrebe bude lepsi nafta nez benzin nehlede moznosti naftu nahradit stolni olejem  https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1684069-jizda-s-vuni-rizku-tisice-ridicu-jezdi-misto-na-naftu-na-rostlinny-olej a stary dobry diesel. LPG je problem s pravidelnyma kontroloma - jednorocni - mozna by to slo protahnout na 10.000 km ;-)  take s plynem neni dobre si zahravat.

Nebo hotovou elektrocentralu se slusnou spotrebou https://www.profi-elektrocentraly.cz/elektrocentrala-europower-new-boy-eps73de a kombinaci s uspornymi spotrebicemi a inteligetnimi zasuvkami, problem je hluk 62db jneni malo ma byt nekde v kotelne + prenaseni hluku konstrukci.
Diesely jsou nachylne na studene starty, je vhodne ji mit integrovanou v systemu zasobovani teplou vodou(TUV a vytapeni), aby startovala dejme tomu z teploty 20-40C jinak to hodne dymi a smrdi.

Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 21 Ledna 2020, 11:28:03
Bufíka jsem si do toho auta dodělával a po zkušenostech lidí co měli právě kvůli spotřebě naftu, jsem zvolil benzín.

Tuto sezónu ke konci týdne propálím druhý 10L kanistr. Do konce "topné" sezóny bych to viděl celkem na 30L benzínu. Kolik bych ušetřil naftou? max dvě stokoruny? To mi za ten smrad nestojí.

Samozřejmě bavím se o přídavném topení pro elektromobil.

A když už jsme to nakousli. Na LPG jezdím už hodně dlouho. No problémo. Úspora asi 40% proti jízdě na benzín. Zajet si jednou ročně do vedlejší dědiny pro razítko není problém. A když plyn někde malinko uniká, tak je to sakra cejtit. A v provozu je bezpečnější jak benzín. Nehrozí v případě nehody nějaké polití rozpálených svodů a následný požár.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: mhepp 21 Ledna 2020, 16:46:49
Problém nafta vs benzín: zde opomínáte jeden aspekt - životnost. Benzín mi nepřežije letní sezónu, abych na podzim neměl problém se startem, tam kde s čerstvým problém nebyl. Nafta vydží bez degradace podstatně déle , to i s biosložkou. Navíc se dá sehnat nafta bez biosložky, která vydrží i pár let.

Takže pokud na jaře vypnu bufíka, musím se postarat o vyjetí do sucha, abych nemusel řešit podzimní čištění. To s naftou odpadá.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Tez 22 Ledna 2020, 07:53:08
A vám se vážně někdy stalo, že by benzín "nepřežil letní sezónu"? Já tuhle myšlenku slýchám často v souvislosti s motorkou ("hlavně na podzim nezapomeň vzít plnou stooktanu!, bla bla bla"), nikdy jsem to neřešil, nikdy jsem neměl problém. U sekačky není výjimkou, že benzín leží v kůlně v kanystru rok, než ho použiju. Nikdy s ničím nebyl problém. Kam na to tedy chodíte?

Jsem ochoten věřit, že v řádu měsíců v benzínu opravdu k nějakým procesům dochází a že nějaký high tech přímovstřikový motor si toho může všimnout. Ale řešit tohle u bufíku/elektrocentrály?
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 22 Ledna 2020, 09:25:29
Mě se v motorce zalepil plovák karbutátoru. Ale to stála přes 2 roky.

Vyjet najaře benzín v bufíku je to nejmenší.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: dj-bobr 22 Ledna 2020, 09:38:29
Benzín za rok až dva zvodnatí a pak hůře zapaluje, není to tak řídký jev (horší startování, výpadky zapalování, kolísá volnoběh + moderní auta reagují nahozením OBD chyby "misfire")
- plná nádrž po okraj se doporučuje proto, aby bylo v nádrži méně vzduchu, ze kterého kondenzuje voda
- ve stooktanech nebývá ethanol ("biosložka"), který jímá vodu
- když benzín hodně dlouho leží bez hnutí (mám vyzkoušeno 3 roky), tak se oddělí jeho složky - úplně dole je takový gumovatý sajrajt
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Luban 22 Ledna 2020, 10:16:55
dj-bobr> ten gumový sajrajt je právě směs biosložky+vody/nečistot z nádrže benzínky...
Jinak i na 106oct je po pár měsících špatného skladování vidět degradace (vlastní zkušenost se sudem v polostínu) :/

Spíš mi na elektroautech vadí realná nemožnost opravy čehokoliv, protože rozebrat a složit spalovací motor je jako lego pro pokročilejší. Kdežto šahat do vysokýho napětí, hlídat řídící jednotky, úplné vybití a nevím co ještě, to prostě umí jen málokdo. Takže v tom vidím i snahu automobilek co nejvíc oprav řešit pomocí autorizovaných servisů. Prostě to jde krásně ruku v ruce.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: fu 22 Ledna 2020, 10:30:47
Bioslozka vysokomolekularnim retezcum prispiva(sajrajt), ale ty se tvori prirozene.
Bioslozka proces urychluje a to predevsim u bionafty, do benzinu se pridava lih(5%) a te je pomerne stabilni.
Osobni zkusenost po roce benzin v nadrzina provoz LPG ucpava vstriky - pomuze verva 100 nebo prisada na rozpusteni(spis naredeni) techto vysokomolekularnich retezcu

http://www.chemicke-listy.cz/docs/full/2013_06_450-455.pdf
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Tez 22 Ledna 2020, 11:36:51
Luban> Zas co byste na tom chtěl opravovat? Jednostupňová/redukční převodovka (jestli vůbec), elektromotor, měnič, baterie. Zbytek je stejný, jako u spalováku. Prostor pro závady je celkem omezený, osobně bych tipnul, že rozbíjet se bude maximálně ten měnič (pokud bude špatně nadimenzovaný) a zrovna ten se opravit dá. Ale je pravda, že to není práce pro mechanika, spíš pro elektrikáře.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: dj-bobr 22 Ledna 2020, 12:31:58
IMHO bude nejvíc kazící součástí slaboproudá část řízení motoru + bugy v software.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Medojed 22 Ledna 2020, 18:53:37
...rozbíjet se bude maximálně ten měnič (pokud bude špatně nadimenzovaný) a zrovna ten se opravit dá...

Rozbije se všechno, co výrobce navrhnul, aby se rozbilo. A tím nemyslím přímo kurvítka, ale vše je/bude nadimenzované na určitou plánovanou životnost.

Měnič neopravíte, protože není v zájmu výrobce, aby to šlo opravit. A beztak předpokládám, že konstrukce frekvenčního měniče bude podobná velkým průmyslovým měničům, kde jsou IGBT "bare die" (prostě jen křemík bez pouzdra) nakontaktované na Al substrátu a to celé je na chladiči. To celé je zalité silikonem. Hodně štěstí při opravování.
Například: https://www.elektroniknet.de/design-elektronik/halbleiter/auf-die-verpackung-kommt-s-an-102591.html

V zájmu "bezpečnosti" budou komponenty mezi sebou komunikovat a při výměně jakékoli bude nutné nakódovat řídící jednotku. Podobná situace je tuším už teď v USA s John Deere traktory.

Další možností je, že auto po čase samo vyhodnotí, že stávající starý akumulátor má nevyhovující parametry, je nebezpečný, a prostě nepojede dokud nepřijedete do servisu na diagnostiku. Výpadek financí z pravidelného servisu určitě automobilky někde dorovnají.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Tez 22 Ledna 2020, 19:26:01
Medojed> Samozřejmě, pokud to výrobce chtít nebude, tak se nic opravovat nebude. Ale nechápu, proč by tohle mělo být specifické pro elektromobily? Německy neumím, ale zkuste si vyhledat jak vypadá měnič tesly, třeba budete příjemně překvapen.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Medojed 22 Ledna 2020, 19:37:01
Specifické pro elektromobily to samozřejmě není. Nicméně mnohem snáz se ve druhovýrobě kopíruje hliníkový odlitek, než elektrické komponenty.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Jojoba 22 Ledna 2020, 20:01:50
Vzhledem ke globalizaci, resp. zvyšování zisku "evropských" značkových výrobců přesunem výroby do Číny a podobně, tak mám zkušenost ( opakovaně ca. 5 let ) že z jedněch vrat jdou díly / komponenty i celá zařízení pod evropskou značkou a dtto druhými jako druhovýroba...... rozdíl možná tak v méně přísné výstupní kontrole. Takže i ten  v.z. měnič může být tohoto původu.
Takže bych viděl jako tu cestu do pekla to softwarové párování/logování.    >:(
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Luban 23 Ledna 2020, 00:45:43
Tez> cokoliv co se rozbije :) Problémem pro automobilku je však výpadek příjmu z následné opravy, protože existuje hromada šikovných lidí co si to opraví buď sami nebo u neautorizovaného servisu. A to je ten hlavní problém, jak už bylo zmíněno výše.

Poruchovost nebyla myšlena čistě jen na elektro, ale ten trend je myslim hezky vidět někdy od roku 2010 - kdy už i základní řady wannabe luxusních aut nižší střední třídy jsou procpaný elektronikou, řídícíma jednotkama, automatama (tady to část populace aspoň chce). Viz třeba Cčko od Merglu, který už v tý době mělo 30 řídících jednotek na cokoliv. Z hlediska byznysu to dává samozřejmě skvělej smysl, ale pro běžnýho uživatele už to tak super není. Nemluvě o automatizaci výrobních procesů -> zlevnění výroby = vyššího profitu.

Jojoba> některé evropské automobilky po cca 3-5-7 letým cyklu onoho modelu prodávají raznice plechařiny přímo na secondhandovym trhu (s mírným poškozením, nepřesností z užívání apod). Přes 90 % odkupuje Asie, která to pak v rámci druhovýroby vrací zpět. Logování, párování sn# a různý locky na konkrétní ID auta, který dovolí jen výrobce budou běžnou realitou. Ostatně to se dějě už teď, když si člověk koupí nový auto a nejde mu carplay, sklápění zrcátek, notifikace předjíždějícího vozu - to vše lze za mírný poplatek 14 - 35 000 Kč/funkce aktivovat na počkání přes jednotku, ačkoliv z výroby tam je vše hw připraveno a v pořádku...
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: cocomoon 23 Ledna 2020, 09:15:12
Ohledně opravitelnosti to bude asi subjektivní pohled na věc. Pro mě je naopak el. auto snadněji opravitelné jak spalovací, protože průmyslová elektrika a elektronika je můj obor.

A ohledně spolehlivost aut. Mě příde nejlepší doba aut s EURO 1/2. Tam mi to přišlo takové nejvíce vyvážené v zhledem ke spolehlivosti, jízdním vlastnostem a projevu motoru. Však většina těchto aut umřela na korozi. Jinak motory furt jezdili.
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Luban 23 Ledna 2020, 19:12:32
cocomoon> souhlas s obojím :)
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Medojed 27 Února 2020, 09:28:00
Pokud tohle někdo opraví, když to prakticky nelze ani nedestruktivně rozebrat, smekám.

Renault Zoe EV inverter ( PEB)
https://www.youtube.com/watch?v=drS3sEsxOO8
Název: Re:Ve Francii už je lépe... Francouzská "daň z SUV" dopadá na běžná rodinná auta.
Přispěvatel: Jeff 27 Února 2020, 10:01:59
Tak Cocomoon jestli budeš na OSBIDu teď v Praze, tak tě nechám oblézt ten muj elektrowerk a schválně jestli budeš furt říkat takovýhle blbosti  ;D