30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: ČKP výpalné  (Přečteno 4747 krát)

Angel224

  • Příspěvků: 21
    • Zobrazit profil
ČKP výpalné
« kdy: 21 Června 2019, 12:59:25 »

Ahoj, prosím o info, co se s tím dá dělat.

Měl jsem povinné ručení od ČSOB s výročním dnem v září. Jelikož jsem se přestěhoval tak jsem zapomněl uhradit další rok.
 Mají na mě telefon, mail, trvalé bydliště., bohužel nic z toho nevyužili a 16. prosince mi přišel první dopis, že mi 9.prosince ukončili smlouvu. Udělal jsem si ji někde jinde, doplatil poměrnou část a vyřešeno.

Dnes mi přišel dopis od ČKP, že mám zaplatit výpalné.

Moje otázka zní co s tím? Je možné se nějak odvolat, že když se 16 dozvím, že nemám již týden smlouvu, tak to opravdu není můj problém?
Nejde mi o peníze, ale spíš nechci podporovat podobný spolky.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 649
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #1 kdy: 21 Června 2019, 13:36:42 »

Nepopisujete celou pravdu. Byla vám odeslána upomínka. Jestli to bylo na původní adresu, protože jste pojišťovně neoznámil změnu, pak si stěžujete zbytečně.
Až po odeslání upomínky s příslušným datem konce pojištění (obvykle nejméně 45 dnů jako součet úložní doby + 1 měsíc zákonné doby) dojde k ukončení pojištění.

Odkaz na příslušná ustanovení zákona 168/1999 a konkrétně na 2 paragrafy:
§ 4 Příspěvek
§ 12 Zánik pojištění odpovědnosti - písm. (1) e)

Pokud by mezi 9. a 16. prosincem došlo k nějaké škodě způsobené provozem vašeho vozidla - to byste se teprve pobavil.
« Poslední změna: 21 Června 2019, 13:41:18 od gumidos »
IP zaznamenána

Angel224

  • Příspěvků: 21
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #2 kdy: 21 Června 2019, 13:55:46 »

Díky za moralizování. Nezlobím se na pojišťovnu. Nechce mě jako klienta, její problém. 1 telefon nebo mail by to vyřešil. Oznámení o ukončení smlouvy mi např. do mailu poslali.

Ano, kdyby se něco stalo, tak bych nebyl pojištěn. Řeším jen ČKP a jejich výpalné. Stejně jako poplatky za rozhlas, TV, OSA atd. je považuji jen za parazity. Pokud někdo ne, tak prosím.

K Vaší informaci, nerozporuji, že pojišťovna upomínku nezaslala, nicméně moje první informace, že je něco špatně byla mail ze 17.12.

Nicméně děkuji za paragraf, obrátím se na pojišťovnu, ať mi doloží, že odeslali upomínku doporučeně na mou adresu.
Dle mého to doporučeně nebylo.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #3 kdy: 21 Června 2019, 14:38:47 »

Nikdo nemoralizuje. Naprosto chápu snahu z principu nepodporovat organizaci typu ČKP, ale pokud vaše auto skutečně bylo pár dní nepojištěné a ČKP poslala výzvu se všemi náležitostmi podle § 4(7), nevidím, jak by se dalo této povinnosti vyhnout. I kdyby se prokázalo, že chybu udělala pojišťovna (např. vám něco nedoručila či doručovala jinak, než plyne z smlouvy a VOP), tak pokud smlouva skutečně byla ukončena, nemá to vliv na vaši povinnost vůči ČKP. Pokud by ale porušení smlouvy pojišťovnou bylo v příčinné souvislosti s tím, že jste musel platit výpalné, mohl byste jej po pojišťovně požadovat z titulu odpovědnosti za škodu podle § 2913 OZ.

Vůči ČKP by jedinou šancí by bylo prokázat, že POV ve skutečnosti nezaniklo ke dni 9. 12., např. pro nesplnění povinnosti poslat upomínku. Ovšem to kam a jak má být upomínka poslána zákon 168/1999 Sb. neřeší, např. že by muselo jít o doporučený dopis ani na jakou adresu má být směrován, jde o soukromoprávní vztah a řídí se primárně smlouvou, sekundárně obecnou úpravou v OZ (§§ 570 an.)
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #4 kdy: 23 Června 2019, 22:01:14 »

Vinou několika nestandardních kroků z mé strany a zároveň zmatku v jejich přežvýkání korporátním šimlem jsem se dostal do podobné situace a tři týdny jsem jezdil nevědomě nepojištěný.

Pojišťovna uznala chybu a provedla zpětně záznam o tom, že POV bylo uzavřené, s tím, že na ČKP nedošlo.
Píšete, že už jste u jiné pojišťovny, takže ze strany ČSOB pojišťovny nebude asi snaha Vám v tomhle vyjít vstříc.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 649
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #5 kdy: 24 Června 2019, 10:16:21 »

Mám za to, že tyto případy, kdy ke stornu dojde zaviněním pojišťovny, se v 99,9% případů řeší  tzv. reaktivací smlouvy (a případně reaktivací a ukončením dohodou, by-li již uzavřena s odstupem nová PS). Je to nakonec výhodnější pro obě strany.
IP zaznamenána

Bubrak

  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #6 kdy: 24 Ledna 2020, 00:30:57 »

Ahoj,

stal se mi vicemene stejny pripad (proste mi nejak utekla upominka co sla na starou adresu a pak sem zjistil po 3 tydnech ze jezdim nepojisteny, navic u dvou aut). Chapu z toho co se zde napsalo, ze je to neprustrelne (mam platit 2x cca 2000,-), ale jen kdyby nahodou se treba za tu dobu situace nejak nezmenila, tak se zkousim zeptat, jestli stale plati co tu bylo napsano?

Diky :-)
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 320
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #7 kdy: 24 Ledna 2020, 12:21:34 »

Ahoj,

Stala se mi zcela identická záležitost s ČSOB. Jen jako bonus jsem se nikam nestěhoval a ČSOB přiznala, že mi žádný dopis neposlali (doporučeně). Bez poj. jsem jezdil 3 dny. I ten dopis o ukončení dorazil do schránky jen náhodou, nebyl taky doporučeně. Na dotaz, jak si to jako představují, že u obyčejných dopisů nikdo negarantuje doručení, se mi vysmáli, že je to můj problém.

Z toho důvodu je pro mne ČSOB i přes nejlepší podmínky nesolidní pojišťovna.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 649
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #8 kdy: 24 Ledna 2020, 12:44:46 »

mhepp: rozlišujte dva pojmy: 1) upomínka k zaplacení pojistného dle § 12 1e) zákona 168/99 s uvedením tzv. "zánikové lhůty"  a 2) dopis  s oznámením o zániku pojištění, obvykle spojený s vyúčtováním pojistného do konce příslušného kal. měsíce (§13/2).
Zaslání upomínky dle 1) by měl pojistitel být schopen prokázat. Prosté oznámení zániku dle 2) zasílané až po dni, kdy k němu fakticky dojde, už prokazovat není nutné.
A protože zániková lhůta nesmí být kratší než 1 měsíc, ke kterému je nutné připočíst obvyklou úložní dobu 15 dnů, v podstatě vždy je na upomínce lhůta od 45 dnů výše od data jejího odeslání. Protože jste jezdil bez pojištění 3 dny, dovozuji že píšete o pojmu 2) a taktně jste zamlčel upomínku.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #9 kdy: 24 Ledna 2020, 13:00:03 »

mhepp: S pojišťovnou máte smlouvu. Z té smlouvy (a připojených podmínek) určitě plyne, na jaké období je uzavřená, na jaké období máte předplacené pojistné, jak má proběhnout prodloužení na další období atd. Stejně tak z té smlouvy nejspíš plyne, jak se doručuje (a kdyby ne, platí obecná pravidla dle OZ).

No a nyní k té solidnosti. Pokud máte problém s doručováním obyčejnou poštou, můžete si zkusit vyjednat jiné podmínky, nebo najít pojišťovnu, co má jiné podmínky, nebo využít nějakých jiných možností komunikace, které v dnešní době určitě leckdo nabízí. Zároveň zrovna v případě placení pojistného nejde o nic nečekaného, i kdyby se dopis skutečně ztratil, nikdo nemůže být v dobré víře, že má uzavřenou a oboustranně plněnou smlouvu, těžko dovozovat z toho, že nepřišel dopis, že pojišťovna zkrátka pojistné nechce. Evidentně nastala nějaká porucha, kterákoliv ze stran si toho mohla všimnout a nějak jednat (třeba klient někam zavolat a naopak pojišťovna zkusit využít jiných způsobů komunikace, pokud jí zákazník nějaké kontakty dal a povolil uchovat) - a není mi jasné, proč by v takové situaci měla být nesolidní jen pojišťovna a jen proto, že se nerozhodla to řešit doporučeným dopisem s dodejkou za 100 Kč (když ji k tomu smlouva ani nic jiného nenutí).

Dále vzhledem k zákonné úpravě jsou zpravidla na ukončení POV potřeba nejmíň 2 dopisy. Končí zaplacené období, přijde nový předpis (dopis 1). Koncem období ani datem splatnosti předpisu smlouva nekončí, normálně pokračuje, kdyby došlo k pojistné události, bude pojišťovna plnit, pojistník má dluh na pojistném, je v prodlení. Chce-li pojišťovna smlouvu ukončit (a jak rychle to udělá je její volba), musí poslat dopis 2, kterým na prodlení s placením pojistného upozorní, poskytne dodatečnou lhůtu a teprve jejím marným uplynutím smlouva zanikne.

EDIT: vidím, že mě gumidos předběhnul ...
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 999
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #10 kdy: 24 Ledna 2020, 13:01:33 »

Já už si všechny tyto konce pojištění a dalších věcí píšu do kalendáře. Telefon mě pak s předstihem upozorní na onu událost.
Protože prostě nespoléhám na to, že mi něco dojde do srchánky. Všichni jistě znají spolehlivost služby české pošty.
Život mě naučil, že člověk musí spoléhat jen sám na sebe a lepší je se proti takovým věcem rozumně pojistit svépomocí.
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 320
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #11 kdy: 24 Ledna 2020, 13:46:59 »

Všichni: NEROZPORUJI svoji chybu, že jsem nezaplatil pojistné. Dokonce to bylo tak, že jsem dlužil malou část, řádově desítky korun, protože došlo ke zvýšení pojisného a já neupravil trvalý příkaz. Problém byl v tom, že mne pojišťovna nijak prokazatelně neupozornila na vzniklý problém a první (obyčejný) dopis, který jsem od nich dostal byl, že mi pojištění skončilo. V tomto směru jsem zde nic nezamlčel.

Při telefonické rozpravě nad vzniklou situací operátorka přiznala, že žádný dopis NEposílali doporučeně (chtěl jsem podací čísla, abych mohl reklamovat doručení). Navíc, ten den, kdy mi přišlo vyrozumění o ukončení smlouvy, mi přišel e-mail s tím samým. Takže e-mail jako kontakt fungoval.

Možná od té doby zlepšili doručování a alespoň něco posílají doporučeně. Ale v mém případě (2018) všechny dopisy šly obyčejně, i ty s upomínkou. Jako bonus se v té době uvažovalo o zavření naší poštovní pobočky a pošta prostě nechodila. Doručovatelkám to bylo fakt u pr*le, včetně stížností k ČTÚ.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #12 kdy: 24 Ledna 2020, 14:04:09 »

V soukromoprávním styku obecně není povinnost doručovat doporučeně, doručuje se tak, jak se strany dohodnou, jinak tak, jak je to obvyklé, což pořád ještě lze říct i o obyčejném dopisu ČP. Vznikne-li spor a potřebuje-li nějaká strana prokázat, že něco poslala, obvykle stačí, že má důkaz, že to odešlo (nějaký výpis z deníku odchozí pošty + účet od ČP). Nemusí prokazovat faktické doručení, pokud to šlo na správnou adresu, dodání se podle § 573 OZ (opět s výhradou, že si strany neujednaly něco jiného) presumuje, naopak adresát by musel prokazovat, že to nedostal (ať už z důvodu, že do sféry jeho vlivu se zásilka vůbec nedostala, nebo ji nemohl převzít z nějakých omluvitelných důvodů na své straně).

Posílat důležité věci doporučeně, tedy způsobem, kdy je jednak zásilka trasovatelná, a má jiná pravidla toho, jak má být v cílovém místě doručena (případně si je může odesílatel navolit), je přirozeným postupem odesílatele. Má pak v ruce přesvědčivější důkaz (nebude v nejistotě, zda se adresátovi podaří či nepodaří zákonem danou vyvratitelnou domněnku vyvrátit) a taky se dozví výsledek doručování hned, ne až po roce, kdy z toho vznikne spor. Ale nemá-li to ve smlouvě, není to jeho povinnost.
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 320
    • Zobrazit profil
Re:ČKP výpalné
« Odpověď #13 kdy: 24 Ledna 2020, 14:38:23 »

Toto já vím, jen teď, ne dva roky zpátky ;) Aneb po bitvě... atakdále.

P.S. Česká pošta u nás: před půl rokem dorazily 3 dopisy s razítkem na známce z roku 2015, 2016, 2017. I obsah byl datovaný do těchto let. A dorazily asi jen proto, že pobočku přebrala obec a tak čistili Augiášův chlév. Docela by mne zajímalo, kolik dopisů jsme nedostali.
IP zaznamenána