Ano, měl jsem na mysli to stejné místo. Kolem stromu kousek od značky určující vyhrazené parkoviště pro Commerzbank je nějaký kovový rošt, středový pás (údajný "chodník") je v daném místě široký cca 30 cm. Podle technických norem (zejm. ČSN 73 6110) ale má chodník mít průchozí šířku nejméně 150 cm (aby se mohly míjet protijedoucí maminky s kočárky, které fungují jako etalon šťastného a bezpečného provozu).
Ke středovému pásu navíc nevede žádný přechod pro chodce, a tak lze jejich výskyt na něm v podstatě vyloučit, jelikož nemají, jak by se na středový pás dostali. Přinejmenším je jisté, že absence přechodu je součástí místní úpravy, jež výskyt chodců na středovém pásu zcela zjevně nepředpokládá.
Žádné dopravní značení v dané lokalitě, které by zakazovalo parkování na středovém pásu, jsem neobjevil. Ze zásady legální licence (co není zakázáno, je dovoleno) tak vyplývá, že parkováním na středovém pásu se dopustit přestupku nelze.
Na nevolnost to klidně můžete zkoušet (velmi pravděpodobně to bude označeno za účelové tvrzení), zajímavější by ale rozhodně bylo sledovat, jak se oprávněná úřední osoba v tomto konkrétním případu zapotí při prokazování existence chodníku.
EDIT: Ještě dodávám, že podle již zrušených právních předpisů:
1) podle ustanovení § 7 odst. 12 vyhlášky Federálního ministerstva vnitra č. 100/1975 Sb., o pravidlech silničního provozu (+ stejnojmenná vyhláška č. 99/1989 Sb.) „
chodníkem se rozumí komunikace v obci určená především pro chodce, oddělená od silnice výškově nebo jiným způsobem“.
2) podle ustanovení § 4 odst. 1 vládního nařízení č. 1/1943 Sb., o čištění chodníků, podle něhož „
čistiti jest chodníky (cesty pro pěší) sloužící veřejnému provozu, a kde chodník není zřízen, pruh veřejné silnice (veřejné cesty), jež hraničí s nemovitostí, potřebný k bezpečné a snadné chůzi“.
Na tomto základě lze vymezit chodník jako úzký pás komunikace vedoucí podél silnice, který na druhé straně
hraničí s nemovitostí, umožňuje bezpečný a plynulý pěší provoz a je k tomu určen příslušným orgánem. Za rozhodující definiční znak je nutno považovat účel komunikace, nikoliv její stavebně a dopravně technické uzpůsobení. Smyslem chodníku je výhradně umožnit chodcům bezpečnou a pohodlnou chůzi mimo vozovku tak, aby nebyli ohroženi dopravními prostředky a sami neomezovali účastníky silničního provozu.
Zajímavý náhled do této problematiky poskytuje
rozsudek NSS č. j. 2 As 48/2008 - 59 ze dne 31.7.2008.