30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti  (Přečteno 15559 krát)

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 419
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #30 kdy: 20 Dubna 2019, 22:07:16 »

Automaticka prevodovka nepozna zatacku, tedy nedokaze podradit o jeden, dva stupne aby byly k dispozici idealni otacky motoru pro vyjezd ze zatacky, nevyuzije plnej potencial komprese pro zpomaleni vozidla (proto je vyssi narok na brzdy u automatu). Sam mam automat protoze mi to tak vyhovuje, ale rozhodne bych netvrdil ze nema zadny nevyhody. K cene se vyjadrovat nebudu, zapomnel ste pripocitat zhruba o litr vetsi spotrebu (coz je pri cene 30czk asi 18k na 60kkm).
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 636
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #31 kdy: 20 Dubna 2019, 22:09:21 »

Tak u manuálu je většinou výdaj nula za celou životnost.  ;D Já teď vyměním olej (ať si píše kdo chce co chce jak se to nemění apod.), časem to prostě začne chodit blbě a novej olej to dost řeší.

Už sem uvedl, to je statistika. Na nějaký spousta automatů přežije se nehraje - statistika je jasná, ojetiny s automatem jsou obvykle past, kde je převodovka před smrtí (nebo už zamaskovaná po smrti) a vím o celejch řadách, kde životnost prostě byla <=150 tisíc a nazdar. Blok těch aut má životnost (v rozumné míře) neomezenou. Manuály u těch samejch aut životnost téměř neomezenou (a snesou dvoj i vícenásobek výkonu i momentu - u automatu zcela nemyslitelný).

Já si radši budu hlídat otáčky a styl řazení podle vlastního úsudku (teplota, co se kolem děje apod. - nějakej plošňák nevidí kolem sebe, co se na cestě děje, já jo).

Předstihy dneska nikdo moc neřeší, to se dneska mění mapama v řídicí jednotce :D I když, najdou se tací, trolol https://youtu.be/Te-Gf90Omxk?t=11m28s
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #32 kdy: 20 Dubna 2019, 22:20:14 »

No, pozná, od toho má snímače zrychlení, jen tak není naprogramovaná. Nicméně režim S to více méně řeší. Nebo šlápnu na plyn dřív a ona podřadí - výkon mám v ideální chvíli. Nebo si podradim pádlem. Na další vaše argumenty je tu minimálně DSG. Kompresi rozhodně využívá úplně stejně jako každej manuál, spotřeba s manuálem úplně srovnatelná, někdy nižší.

Jaká statistika? Potenciální past je každá ojetina. S převodovkou to má samozřejmě souvislost, ale i s manuální, i s motorem a další hromadou věci. Já zase znám spoustu manuálních převodovek, který nenajely 150 000 km a nedělám z toho statistický závěry, že jsou to pak pasti. Úplně normální díl jako každej jinej.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil
Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #33 kdy: 21 Dubna 2019, 08:36:21 »

Debata automat vs manuál se vede často, ale smysl moc nemá, každý prostě má nějaké preference. To podstatné, co si ale dle mého musí každý uvědomit je, že automat není manuál a nejde ho ani jako manuál používat. Měl jsem 3x stejný model vozu (láska je láska) a to včetně stejného motoru (jenom jiné výkony), jednou v manuálu, 2x s DSG a každý byl jiný. Manuál vs DSG je jasný, ale i DSG se v každém chovalo jinak.

DSG není špatné, ale kromě much a moušek je tam jedna vlastnost, kterou zdá se odpuzuje oba tábory. Podtáčení na D režim. To je opravdu pakárna. S je zde už "moc vysoko". Ono je to samozřejme vždy v kombinaci převodovka + motor, tedy vždy je nutné to tak brát a nejde prostě svalit na DSG vše, protože s jedním motorem je to tak, s jiným jinak.

DSG jde přeprogramovat, jsou to další peníze, ale může být lepší, když se nebude primárně řešit spotřeba a emise.

Co se týče servisování a obecně trvanlivosti, DSG taky není špatné, jenom je komplikovanější a často se ho servis bojí. Tedy je míň mechaniků a stojí to více. A taky něco opravit nejde, mechatronika je "zlo".
« Poslední změna: 21 Dubna 2019, 08:41:22 od swenak »
IP zaznamenána

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #34 kdy: 21 Dubna 2019, 08:52:33 »

Však je to gaychat, předpokládám, že tuto debatu nikdo z nás nevede s jiným očekáváním než klábosení.

Že se jinak chovaly stejná auta celkem chápu - každý mohlo mít jinej software, každý mohlo mít jinej předchozí servis, někdy dokonce mohl mít stejnej typ motoru dva typy převodovek suchou 7 i mokrou 6 rychlostní. Což nebude váš případ, to by byl propastnej rozdíl.

Podtaceni je hraniční, ale že by mě to dohnalo k tomu hrát si se softwarem, i když si ho můžu přehrát sám, to rozhodně ne. Pokud je auto v pořádku, nijak navenek se to neprojevuje. Naopak u spousty řidičů podtaceni zabrání, protože tam nenechá na plnej plyn šestku s očekáváním velkejch výkonů.
Servisy se dneska bojí hlavně učit nový věci... To souhlasím.
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 678
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #35 kdy: 21 Dubna 2019, 09:43:11 »

Přepínat dálkový světla nebo šlapat na plyn a brzdu v koloně aut, po tom vážně netoužím.
O zivotnosti elektroniky v narocnem prostredi neco vim, o chybach v software take. Rozhodne bych jim nesveril ani plechy, natoz zivot. Doufam, ze az na to experimentalne prijdete take, nebudu pobliz.
IP zaznamenána

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #36 kdy: 21 Dubna 2019, 09:45:11 »

V tom případě asi jezdíte autem cca do roku výroby 1995. Nebo se pletu?
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 678
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #37 kdy: 21 Dubna 2019, 23:28:16 »

Vetsinou, az na jednu vyjimku. A ta si rozhodne sama neprepina svetla, nepridava plyn a nebrzdi.
IP zaznamenána

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #38 kdy: 21 Dubna 2019, 23:47:19 »

Máte můj obdiv.
IP zaznamenána

paty

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 636
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #39 kdy: 24 Dubna 2019, 16:32:37 »

Tak hlavně, že jsou bez té elektroniky naprosto bezpečná.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 750
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #40 kdy: 24 Dubna 2019, 23:39:46 »

Tak u manuálu je většinou výdaj nula za celou životnost.  ;D
bejvávalo
pak nám vymysleli dvouhmotu a jsme v tom za stejnejch 20 jako automatáři

mě tu spojku šlapat baví a taky mě byví rozhodovat, kdy to pojede na 3-ku a kdy na 6-ku  8)

ovšem s manuály bude konec,
zaprvé jsou nepředvídatelné v novém systému homolagačního měření emisí
zadruhé se neslučují s myšlenkou autonomního řízení
IP zaznamenána

y1

  • Příspěvků: 100
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #41 kdy: 25 Dubna 2019, 09:15:10 »

Tak u manuálu je většinou výdaj nula za celou životnost.  ;D
...
ovšem s manuály bude konec,
zaprvé jsou nepředvídatelné v novém systému homolagačního měření emisí
zadruhé se neslučují s myšlenkou autonomního řízení
Hlavně až se masivně protlačí elektrika, tak tam stačí jeden kvalt. Nebo žádný, když ty motory nabastlí rovnou do kol...
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #42 kdy: 25 Dubna 2019, 09:25:15 »


Hlavně až se masivně protlačí elektrika, tak tam stačí jeden kvalt. Nebo žádný, když ty motory nabastlí rovnou do kol...
[/quote]
I Tesla má převodovku. Motory v kolech nejspíš nebudou kvůli setrvačnosti. Nedalo by se tím moc zatáčet ve vysokých rychlostech.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #43 kdy: 25 Dubna 2019, 10:45:01 »

A taky kvůli neodpružené hmotnosti.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #44 kdy: 25 Dubna 2019, 15:07:00 »

Jde o kombinaci všech faktorů a do toho navíc promlouvá cena, kdy je daleko snazší udělat motor který nemusí snášet netlumené rázy a stačí jen jeden.
IP zaznamenána