30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti  (Přečteno 15666 krát)

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #15 kdy: 11 Dubna 2019, 19:00:16 »

Zahlédl jsem video z tunelu v Práglu a docela by mne pobavilo, kdyby viníkem bylo automatické nouzové brzdění  :)
IP zaznamenána

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #16 kdy: 11 Dubna 2019, 19:05:56 »

Podle inženýrů z Brna (stejně jako v kauze vybrždění na D10) to nešlo ubrzdit a nedalo se s tím nic dělat
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #17 kdy: 12 Dubna 2019, 09:52:31 »

Píše tam názor že omezovač na 180 asi má technický důvod.. že po technických úpravách kvůli emisím to auto víc bezpečně nezvládne..
..a že to je super bezpečnostní vychytávka je jen zástěrka..
Volvo před několika lety prohlásilo, že mu do všech modelů stačí dvoulitry. Jenže se změnila metodika měření emisí a novou projdou v poho i dieselové třílitry konkurence. Volvo sice dokáže dostat ze dvou litrů téměř stejný výkon jako oni, ale jen ve vysokých otáčkách, průběh krouticího momentu je výrazně horší (nižší krouťák a menší rozsah použitelných otáček). Domnívám se, že touhle demagogií pak maskují nedostatky motoru.
IP zaznamenána

y1

  • Příspěvků: 100
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #19 kdy: 18 Dubna 2019, 11:15:51 »

Tak to prošlo, ač se zdá, že prozatím ještě nějaký salám zůstal.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/bezpecnostni-prvky-systemy-evropsky-parlament-nouzove-brzdeni-prekroceni-rychlosti.A190417_001635_automoto_fdv#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=technet&utm_content=main

Článek vyznívá ještě celkem pozitivně, ty kraviny by tedy mělo být možné celkem snadno povypínat, sice po každém nastartování, ale to pořeší jedno relátko pod tlačítkem...
Akorát to bude znamenat další balast do auta, který si budete chtě - nechtě muset zaplatit a pak řešit jak se toho zbavit...
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #20 kdy: 18 Dubna 2019, 12:14:59 »

Snad to tak bude, proto jsem psal, že kus salámu zůstal, aby bylo z čeho ukrojit příště:)
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #21 kdy: 19 Dubna 2019, 06:43:38 »

Nebudu si muset platit nic, nejlepší auta už vyrobena byla (tak do roku 2005) a ty šmejdy po tom si nikdo soudnej nekoupí, že?  8)
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #22 kdy: 19 Dubna 2019, 08:15:33 »

Já rozhodně netoužím jezdit ve starým "nejlepším" autě z roku 2005 a míň. Je tam znát věk, ať je sebelíp servisovaný, na dlouhý jízdy chybí asistenti, nedejbože tam nebude automat, kterej byl tenkrát okrajovou záležitostí. O výkonu nemluvě, ten v čase jde až na výjimky nahoru .
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 686
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #23 kdy: 19 Dubna 2019, 10:30:56 »

Da se vybrat. Nahodou nejmladsi auto meho vozoveho parku je z roku 2005. Vsechna jsou v automatu, nejslabsi 170 HP,  ABS a pytle (az na vete) maji, neskutecne pohodli take. Nehrozi turbo fail, nehrozi zakarbonovani. Nehrozi, ze bych se nektereho chtel zbavit. Da se to jako DD v pohode provozovat.
« Poslední změna: 19 Dubna 2019, 10:33:07 od Jenyk »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #25 kdy: 20 Dubna 2019, 21:04:15 »

Já rozhodně netoužím jezdit ve starým "nejlepším" autě z roku 2005 a míň. Je tam znát věk, ať je sebelíp servisovaný, na dlouhý jízdy chybí asistenti, nedejbože tam nebude automat, kterej byl tenkrát okrajovou záležitostí. O výkonu nemluvě, ten v čase jde až na výjimky nahoru .
Na dlouhý jízdy chybí asistenti? Ehm?
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #26 kdy: 20 Dubna 2019, 21:06:55 »

Co vypovídají asistenti v autě o tom, jestli je někdo zpomalenej nebo ne? Přepínat dálkový světla nebo šlapat na plyn a brzdu v koloně aut, po tom vážně netoužím. Stejně jako zbytečně kvedlat pákou a dalším pedálem. Automat, až na levný robotizovaný převodovky, nemá jedinou nevýhodu. Jen ten pokrok u nás zpomalila hromada neduverivejch Pepíků s kecama o tom, že si neužijou řízení...
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #27 kdy: 20 Dubna 2019, 21:19:56 »

Automat, až na levný robotizovaný převodovky, nemá jedinou nevýhodu.
A já si říkal proč se do formulí nedává automatická převodovka, voni to tu prostě nečtou a tak vo tom hovno věděj.  ;D
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #28 kdy: 20 Dubna 2019, 21:21:14 »

Tak zpomalení dneska mají henty asistenty, aby nebrzdili ostatní, ne?  ;D

No jasně, vyjma vyšší ceny, často nemožnosti ovlivnit chod (záleží dle typu), náročnější údržby a statisticky prokázanou kratší životností (většina manuálů, pokud se něco nepodělá, skutečně vydrží víc, než většina ostatních součástí vozidla).
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #29 kdy: 20 Dubna 2019, 21:52:20 »

Já zapomněl, že u nás většina denně jezdí ve formuli. Notabene jaký jsou ty nevýhody? Třeba to, že je zakazují pravidla? To není moc technická nevýhoda.

Pořizovací cena převodovky je dle mě v kontrastu ceny auta minimální, ale jestli je to pro někoho cesta ušetřit pár tisíc a strašně ho baví kvedlat pákou, proti gustu.
Proč bych měl převodovku nějak ovlivňovat? Stejně jako řídící jednotka řídí motor, tak řídí i převodovku. A jde to udělat tak, aby to fungovalo dobře se vším vsudy. Nebo snad máte potřebu z pozice řidiče třeba ovlivňovat to, jak máte přestavěný vačky? Nebo tlak oleje? Ne, zajímá vás, jakej ten motor dá výkon a s jakou účinností v závislosti na pozici pedálu. Není jedinýho důvodu, proč se do toho cpát.
S cenou za údržbu na mne nechoďte. Výdaj 6000 Kč jednou za 60 000 km je v kontextu ceny provozu auta opravdu minimální.
A spolehlivost? Manuální převodovka je úplně běžně poruchovej díl jako další věci v autě. I spousta automatů přežije bez poruchy další součásti nebo celý auto. V autě jsou tisíce věcí, který čeká porucha. Někdy dřív, někdy pozdeji, někdy vůbec. Nevidím v tom jedinej důvod, proč si do auta na základě toho nekupovat automat a omezit tak o spornejch pár desetin procent riziko poruchy za cenu diskomfortu.
IP zaznamenána